Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

SU89
Posty: 420
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 05 sty 2024, 10:04

Sims też.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 sty 2024, 15:42

AdamKlocusky pisze:
05 sty 2024, 3:35
Sensu żadnego w tym nie ma...
Czy system nie zaciąga automatycznie nazw z pliku z rozkładami? Co wpisali doń rozkładowcy, co wystawił operatorom ZTM?

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 sty 2024, 15:49

Kod: Zaznacz cały

 5169   Wolica k.Płochocina,                W6  WOLICA k. PŁOCHOCINA
 1323   Zegrze Płd.,                        ZP  ZEGRZE PŁD.
 1930   Zegrze Południowe,                  ZP  ZEGRZE PŁD.
Tak jest w pliku, jeśli to ten sam system.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 sty 2024, 18:49

MZA rozpisało przetarg na wymianę SIP oraz SIL w Mercedesach z 2012.

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 sty 2024, 18:51

Oooo, to już druga wymiana w tych pojazdach. W pierwszej wymieniono z tego co wiem tylko komputerki, ale jednak.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 12 sty 2024, 21:29

Flash8222 pisze:
12 sty 2024, 18:49
MZA rozpisało przetarg na wymianę SIP oraz SIL w Mercedesach z 2012.
Niech może rozpiszą przetarg na odseparowanie automatycznego zamykania od ręcznego wyłączania ciepłego guzika. 12lat, a problemy i awantury nadal takie same...

Tam w Mercedesach, to jedyne co to trzeba by było przerobić z SILem, żeby było powiadomienie, że tablice nie świecą i wstawić osobny hebelek na hard reset SIL tak jak w MANach.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 sty 2024, 21:37

A jak tam SIL w Autosanach? Coś szybko zaczęły jeździć z dechami :P
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 sty 2024, 8:42

Co prawda nie wiem czy coś konkretnego trapi Autosany. Ale swego czasu na początku w MANach dosyć często trafiało mi się, że po próbie zaprogramowania linii gdy pojawia się informacja "Czekaj..." cały system się zacinał i resetował. Po resecie gdy próbowałem się logować do systemu wywalało błąd "brak użytkownika w bazie" i wtedy zostaje jeździć tylko na deskach, bo wtedy tylko z komputera z zewnątrz da to się naprawić. No i co, zostało tylko jeździć na deskach.

Swego czasu nawet kierownik sprawdzał mnie z kamer czy poprawnie się loguję, bo nie mogli uwierzyć, że sam z siebie system tak robi. Wiadomo, nic na mnie nie znaleźli, bo R&G to badziewie. Żałują parę groszy, żeby dopłacić do porządnego Simsa czy Pixela
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

SU89
Posty: 420
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 13 sty 2024, 9:43

Nie, to nie R&G jest badziewne. To najlepszy miejski przewoźnik zatrzymał się max w 2010 roku, gdzie szczytem było SRG-3100P i zasadniczo wszystko działało, a jak coś się popsuło to już na amen.
Dlaczego tak uważam? Wiesz co się dzieje z twoimi odpisami na resetujące albo zawieszające się wyświetlacze podczas jazdy? Chyba nie muszę odpowiadać, bo wiesz, gdzie to trafia (na pewno nie do dostawcy, by to poprawił). Bo najlepszy miejski przewoźnik zatrzymał się na etapie usterek typu "odpadło koło podczas jazdy" albo "przepalona żarówka" i nie do końca radzi sobie z usterkami programów w sterownikach czy w elektronice autobusów, które nie zawsze występują. Nie ma na to procedur.
Często z odpisu kierowcy na pół karty drogowej do zaplecza trafia lakoniczna informacja: "wyświetlacze wyłączają się podczas jazdy". Super dokładna i precyzyjna informacja. Nawet nie wiadomo, czy szukać w kabelkach, czy to problem z oprogramowaniem.
Moim zdaniem dopóki to tak wygląda, to można sobie pisać i pisać o tym. Przecież wyświetlacze zasadniczo działają, co nie? A to, że musisz czatować z dechą, by w razie czego zarzucić ją za szybę, jak ci R&G nagle zastrajkuje, to już nikogo nie interesuje. Możnaby zrobić statystykę usterek SIP z samych danych telemetrycznych ze sterowników. Wszystko zapisuje się do obszernych baz danych. Ale brakuje na to procedur i chęci osób, które tym zarządzają. Dopóki nie ma o to afery ze strony organizatora komunikacji albo mediów, to my wszyscy możemy sobie o tym pisać i pisać.
Na koniec zadam proste pytanie: jak często widujesz usterki wyświetlaczy u ajentów? A jak często w MZA? I tu i tu jest dokładnie ten sam sprzęt. Tym pytaniem zakończę swój wywód.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2024, 10:09

ZielonyJamnik pisze:
13 sty 2024, 8:42

Swego czasu nawet kierownik sprawdzał mnie z kamer czy poprawnie się loguję, bo nie mogli uwierzyć, że sam z siebie system tak robi. Wiadomo, nic na mnie nie znaleźli, bo R&G to badziewie. Żałują parę groszy, żeby dopłacić do porządnego Simsa czy Pixela
Ale wiesz że MZA nie ma pełnej swobody wyboru dostawcy a już tym bardziej decydowania o dopłaceniu żeby wziąć kogoś konkretnego, bo działa w przeciwieństwie do ajentów w reżimie przetargowym?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2024, 11:08

Na marginesie. Jest sens wyświetlania na 35 "Trasa skrócona"? Już chyba czas się pogodzić, że 35 kończy gdzie kończy, i chyba już tak zostanie.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 13 sty 2024, 11:28

Paweł D. pisze:Na marginesie. Jest sens wyświetlania na 35 "Trasa skrócona"? Już chyba czas się pogodzić, że 35 kończy gdzie kończy, i chyba już tak zostanie.
Dopóki trasa zmieniona nie zostanie wprowadzona jako stała zleceniem, dopóty jest sens.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2024, 11:39

Ale zlecenia organizatora średnio interesują pasażera. Ten komunikat jest, zdaje się, tylko w wersji elektronicznej. Choć faktycznie, o sensie stosowania jednolitych oznaczeń dyskutujemy od dość dawna.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2024, 11:49

A to nie jest pod przykrywką tramwaju na Kasprzaka i 76?
ŁK

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2024, 12:08

Było i zostało, aby starczyło na Wilanów, zdaje się.

ODPOWIEDZ