Trasa i Most Krasińskiego

Moderator: Wiliam

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 23 lis 2016, 23:49

Po co od razu do dziesięciu?
Mnie ciekawi co na tej drodze zrobiono że się zapycha. Nie ma świateł w ciągu drogi więc przy dobrej organizacji ruchu nawet i przy dwóch pasach powinna być zachowana płynność ruchu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lis 2016, 0:04

I to wyliczenie, że dwa pasy wystarczą, to skąd?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 24 lis 2016, 0:20

Może trochę przesada żeby pokazać problem. Generalnie jak jest droga z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami to pojazdy nie powinny nigdzie stawać i nie tworzyć korków. A mimo wszystko przez coś tam się korkuje (przez zapchane zjazdy?).
Tym niemniej owszem, Most Krasińskiego pozwoliłby rozłożyć ruch dlatego ja osobiście jestem jego zwolennikiem. Ale cóż. Pytanie co zaważyło na uwaleniu tego projektu bo chyba raczej nie polityka.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 lis 2016, 2:10

Jest coś takiego jak przepustowość pasa ruchu i tego nie przeskoczysz. Przy gęstym ruchu to wychodzi około 1000-1400 pojazdów na godzinę na pas ruchu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lis 2016, 8:31

Przez Grota przejeżdża ok. 160000 poj/d, co daje ok. 16000 na godzinę szczytu i 8000 na kierunek, czyli potrzeba 4,5-5 pasów na już. Tylko że rozwiązaniem nie jest więcej , co spowoduje więcej korków, a więcej sprawnej komunikacji zbiorowej. Nb. ona ma nie służyć zmniejszeniu korków, tylko żeby dało się przemieszczać pomimo nich.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 lis 2016, 10:34

W roli mostu Krasińskiego występuje teraz most Północny, dlatego spokojnie można odłożyć budowę tego pierwszego i skupić się na inwestycjach bardziej pożytecznych dla Pragi-Targówka-Białołęki, ale też całego miasta. Czyli: domknięcie obwodnicy śródmiejskiej od ronda Wiatraczna do ronda Żaba i kilka mniejszych ulic na prawym brzegu z NowoTrocką na czele.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lis 2016, 10:50

Fajnie byłoby mieć możliwość przejechania z Bródna na Grochów z pominięciem Targowej, tylko zrób coś, żeby potem te samochody nie wjechały na Trasę Łazienkowską, która stoi nawet w południe.

Może tam tramwaj zbudować, a nie 'obwodnicę'?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 lis 2016, 10:58

Gdzie tramwaj? Między Wiatraczną a rondem Żaba? Żartujesz. Będzie dobrze, jak zbudują to, co jest zapowiedziane.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lis 2016, 12:10

Między. Z tym, że przez al. 1000-lecia, nie przez Kozią Górkę...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lis 2016, 12:57

Po ogłoszeniu rezygnacji z tramu na ul. Tysiąclecia Siskom podał bodajże 29. punktową litanię powodów, dla których ten tramwaj powinien powstać. I co? I nic.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 lis 2016, 15:37

KwZ pisze:Przez Grota przejeżdża ok. 160000 poj/d, co daje ok. 16000 na godzinę szczytu i 8000 na kierunek, czyli potrzeba 4,5-5 pasów na już. Tylko że rozwiązaniem nie jest więcej , co spowoduje więcej korków, a więcej sprawnej komunikacji zbiorowej. Nb. ona ma nie służyć zmniejszeniu korków, tylko żeby dało się przemieszczać pomimo nich.
Pewnie, że tak, niemniej kolega pytał, dlaczego most stoi, więc odpowiedziałem. Natomiast co do tego, że poszerzanie nic nie daje sam ten most jest przecież najlepszym przykładem. Ładnych parę lat dłubania i się okazało, że jak się stało, tak się stoi. Jedyne, co może tam pomóc to buspasy od Marymontu co najmniej do Głębockiej (i wtedy takie 527 powinno latać do Marymontu właśnie).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lis 2016, 18:22

Na Trasie AK i na Prymasa jest bardzo dużo blisko położonych węzłów. Z moich obserwacji wnioskuję, że korki (o ile nie spowodowane zdarzeniami) tworzą się z powodu gęstych przeplotów między pasami.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 24 lis 2016, 19:28

Jeśli je zlikwidujemy, trasa będzie w dużej mierze dysfunkcyjna. Tam tranzyt jadący na wprost jest raczej dość niewielki, więc w takim wypadku musielibyśmy mieć monstrualnie rozrośnięte jezdnie boczne, żeby zapewnić korzystającym z nich komfortowy przejazd. Wychodzi na to, że mści się coś, czego obawiałem się najbardziej - przypisanie funkcji obwodnicy i klasy drogi ekspresowej do ulicy pełniącej w więcej niż połowie funkcje lokalne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lis 2016, 20:31

Nie likwidować węzłów, tylko np. wprowadzić przeplot na moście. Najwyżej zdjąć tabliczki o ekspresie i za 100 metrów ponownie je założyć jak zrobiono w Białej żeby zrobić ostrzejszy łuk niż to przepisy przewidują:
https://www.google.pl/maps/@49.8394124, ... 312!8i6656
Obrazek

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 24 lis 2016, 20:48

W przypadku KM tragedii nie ma. Zjazdy na przystanki pozwalają mimo wszystko trochę nadrobić korka. Sam most raczej nie stoi tylko powolnie się posuwa, jak na amerykańskiej autostradzie w szczycie.

ODPOWIEDZ