Z podziękowaniami dla mkm101 za wyszpiegowanie....
http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?p ... s_id=92328
[/quote]Życie Warszawy pisze: Most Krasińskiego powstanie na Żoliborzu
Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i torowisko tramwajowe – tak będzie wyglądał most Krasińskiego, kolejny – po Północnym – planowany w Warszawie .
Budowa mostu na przedłużeniu ul. Krasińskiego została wpisana do dokumentu o nazwie Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego na lata 2007-2013 – opracowanego przez Ratusz. ŻW dotarło do tego opracowania, które oficjalnie ma być ogłoszone za kilkanaście dni.
Czarno na białym
Strategia została przygotowana przez planistów z Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Warszawy. Według niej, następnym mostem po Północnym (przetarg na jego projekt i budowę ogłosił kilka dni temu p.o. prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz) powinna być przeprawa, która połączy rejon ul. Krasińskiego na Żoliborzu z okolicami ul. Budowlanej na Targówku (patrz infografika). Jeśli niebawem zaakceptuje ją Kazimierz Marcinkiewicz, stanie się wiążąca dla miasta. A czy zaakceptuje? Marcinkiewicz zapowiadał niedawno, że w ciągu dwóch tygodni od ogłoszenia przetargu na projekt i budowę Północnego poinformuje, który most będzie budowany jako kolejny.
Konrad Ciesiołkiewicz, doradca p.o. prezydenta, powiedział nam jednak, że ta decyzja może do połowy sierpnia nie zapaść. – Prezydent jest na urlopie. Nie wiem, kiedy powie coś na ten temat – tłumaczy Ciesiołkiewicz. Pewny tego, że kolejnym mostem w stolicy powinien być most Krasińskiego jest Michał Borowski, naczelny architekt. – To najlepsze rozwiązanie – ocenia.
Trzeba będzie poczekać
Most Krasińskiego powstałby około 2011-12 roku (gdyby przygotowania zaczęły się jeszcze w tym roku). Miałby dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i byłby przeprawą lokalną, po której nie mogłyby jeździć samochody ciężarowe. Bardziej nawiązywałby charakterem do mostu Świętokrzyskiego niż do pobliskich Gdańskiego i Grota-Roweckiego, między którymi by stanął. Razem z mostem Krasińskiego zostanie także zbudowana trasa tramwajowa biegnąca wzdłuż przeprawy. Na razie nie zostało przesądzone, czy torowisko będzie położone wzdłuż którejś z krawędzi, czy w środku, między jezdniami. Ten most będzie z pewnością lepiej wykorzystywany niż Świętokrzyski. Wg wstępnych wyliczeń, korzystałoby z niego minimum 50 tys. samochodów na dobę (ze Świętokrzyskiego 30 tys.).
Biuro Drogownictwa i Komunikacji wyliczyło natomiast, że w 2015 roku dziennie tramwajami przez most z rejonu Budowlanej (przez okolice Jagiellońskiej) na Żoliborz (do ul. Broniewskiego) jeździłoby około ośmiu tys. osób w każdym kierunku.
– Nowe mosty są w Warszawie konieczne. Także most Krasińskiego. Im szybciej powstanie, tym lepiej dla kierowców i pasażerów komunikacji – ocenia dr Marek Łagoda z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.
Data: 2006-08-04
MARCIN HADAJ mhadaj@zw.com.pl