O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Krzysztof_J
Posty: 160
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Re: O grzaniu i niegrzaniu

Post autor: Krzysztof_J » 04 gru 2019, 17:32

Mam kilka pytań do ogrzewania w Swingach:
1) Czy motorniczy ma możliwość zmiany mocy grzania, czy tylko opcję włącz/wyłącz?
2) Czy motorniczy ma informację o temperaturze panującej w części pasażerskiej?
Pytam dlatego, że wczoraj rano (ok. 7:30) w wagonie 3294 na linii 41 ogrzewanie działało zdecydowanie za mocno, termometr w moim telefonie pokazywał 22 stopnie. Zakładając, że pomiar był zawyżony (raczej na pewno był), to myślę że mogło być gdzieś ok. 15-17 (na zewnątrz w tym czasie było ok. 0, czyli różnica według mnie zdecydowanie za duża).

drobert
Posty: 1403
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 gru 2019, 21:42

Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.

Krzysztof_J
Posty: 160
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 gru 2019, 22:18

drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.

Walas
Posty: 16345
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 05 gru 2019, 3:15

Krzysztof_J pisze:
04 gru 2019, 22:18
drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.
Nie da się.
1040, 1069
Ulubione wozy: 8112, 8122
WKD, R1, S1

beni
Posty: 2285
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Lokalizacja: Zakład Praga od 08.2019.
Kontakt:

Post autor: beni » 05 gru 2019, 11:53

Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy. Często klimatyzatory walą za gorącym powietrzem od góry stąd taki efekt. Że mimo pokazywania 17 czy 16 na pokładzie odczuwalna jest około 21.
Dostałem 17 procent podatku - 48 zeta brutto
Zabiorą mi 160 zeta więcej na ZUS
To będę zarabiał mniej o 112 złotych.

Pracodawca z racji że mnie zatrudnia dodatkowo dorzuci za mnie więcej do ZUS 89 złotych.
Razem daje to daninę większą o 201 zeta czyli 2412 rocznie średnio.
Dobra zmiana. =D> =D> =D> =D> =D> =D>

ODPOWIEDZ