[Żyrardów] Zmiany w komunikacji powiatu żyrardowskiego

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 04 lip 2013, 23:47

Co prawda, to prawda - w Żyrardowie istnieje dużo śmiesznych linii - widmo, które jadą nie wiem skąd i nie wiem dokąd nie wiem którędy co dwie godziny (nie mam pojęcia, kto się w tym łapie, ale starsze panie nie narzekają). Jak często jestem w Żyrardowie i podróżuję z dworca PKP na os. Wschód (nierzadko), tak raz mi się "udało trafić" na inną linię niż B1 w DP (której to częstotliwość i godziny kursowania są moim zdaniem świetne, bez ironii. No, może wkurzają dziury 15minutowe w szczycie, ale nie może być idealnie). Oczywiście w DS jest beznadziejnie - często kursująca linia nie jeździ, za to parę potworków kręci się w najlepsze, przez co rzadko opłaca się jechać gdziekolwiek komunikacją - piechota jest o wiele bardziej opłacalna. No i stan wozów - cóż, PKS Grodzisk Mazowiecki; to wszystko chyba wyjaśnia...
Szkoda, bo potencjał jest duży. Tyle, żeby coś zmienić, należałoby prawie całą sieć zlikwidować i budować od nowa. A to raczej niemożliwe...
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 lip 2013, 23:53

Dantte pisze:nie mam pojęcia, kto się w tym łapie
Ja się w tym łapię, bo układ niezmieniany od lat, więc jak masz jakieś pytania, to wal :D
Dantte pisze:Jak często jestem w Żyrardowie i podróżuję z dworca PKP na os. Wschód (nierzadko), tak raz mi się "udało trafić" na inną linię niż B1 w DP (której to częstotliwość i godziny kursowania są moim zdaniem świetne, bez ironii.
O tak, prawda. B1 to była odpowiedź miasta na prywatne autobusy jeżdżące ze Skrowaczewskiego przez Środkową do dworca. Za dawnych czasów, kiedy istniało MZK, to komunikacja na tym ciągu istniała w formie takiej, jak obecnie - tylko bez B1. No, 2 i 4 miały o kilka kursów więcej, zaś para 6A i 7A też jeździła trochę częściej - ale za to tylko do 18 (mieszkając przy końcowym 6A i 7A i tak szybciej wychodziło pójść na Pałaca na główny przystanek, a nierzadko - po prostu z buta do dworca, jakieś 20 minut).
Dantte pisze:No i stan wozów - cóż, PKS Grodzisk Mazowiecki; to wszystko chyba wyjaśnia...
W porównaniu do MZK - i tak jest lepiej.
Dantte pisze:Tyle, żeby coś zmienić, należałoby prawie całą sieć zlikwidować i budować od nowa.
Owszem, tak właśnie miasto powinno zrobić.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
eMeLPe
Posty: 848
Rejestracja: 01 lip 2009, 13:21
Lokalizacja: Pruszków Płd-Zach (ZP 4196)

Post autor: eMeLPe » 24 lip 2013, 18:23

Z informacji, które ostatnio do mnie dotarły wynika, że ma być całkowita reorganizacji linii tak, że żadna (prócz B1/B2) nie będzie zajeżdżać pod PKP... Ma się pojawić punkt obsługi klienta obok kasy biletowej PKSu przy PKP i biletomaty w pojazdach i na ulicach...
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85

KM WPR: 1, 2

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 lip 2013, 18:42

Na POW coś zostawią na pewno. A to, co jeździ Środkową, to od razu pójdzie Mireckiego i na Żeromę? Ciężko mi sobie to wyobrazić prawdę mówiąc - dotychczas w ten sposób jeździ jedynie 11 i przyznam szczerze, że jak jechały nią 4 osoby, to już był tłok :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 kwie 2014, 18:40

1 listopada 2013 w Żyrardowie poważnie zreformowano komunikację miejską, tj. w miejsce dotychczasowych 13 linii jednokierunkowych i 3 linii dwukierunkowych utworzono 7 linii dwukierunkowych i jedną jednokierunkową:

Linia 1 - dotychczasowa linia B1
Linia 2 - dotychczasowa linia B2
Linia 3 - dotychczasowe linie 3 i 8
Linia 4 - dotychczasowe linie 2, 2A, 4 i 4A (z wchłoniętymi kursami linii 9), wydłużone na Parkingową
Linia 5 - dotychczasowe linie 5 i 10
Linia 6 - dotychczasowe linie 12 i 1A, po drobnej korekcie trasy - jedyna linia jednokierunkowa, de facto gimbus (kursuje w dni nauki szkolnej)
Linia 7 - dotychczasowe linie 6A i 7A (skrócone do Skrowaczewskiego, kursuje tylko w DP)
Linia 8 - coś podobnego do dotychczasowej linii 11, ale poprowadzone pod dworzec (kursuje tylko w DP)

Zdecydowany plus, to wielokrotnie zwiększona liczba kursów na ulicę Parkingową, dzięki czemu os. Wschód ma bardzo dobrą komunikację (przy czym zaznaczam, że na Parkingowej nie było dotychczas nigdy pełnowymiarowej pętli; autobusy trójkątują z wykorzystaniem trylinkowego podjazdu do bloku - może jakąś zawrotkę zrobili, choć w to wątpię, bo odliczając trawe przy garażach, to nie bardzo jest gdzie).

Natomiast na minus zdecydowanie rozkłady, układane pod kierowców i indywidualnie dla każdej linii, czego efektem są nadal stada na przemian ze sporymi dziurami.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 paź 2016, 0:26

Pojawił się schemat linii KM Żyrardów, a gratis widzę, że nieco uporządkowali kwestie nazewnictwa przystanków.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 paź 2016, 12:45

Chciałem napisać, że autorzy tras linii 3 i 5 powinni nosa z piekła nie wytknąć, ale prześledziłem trasę linii 6 i zabrakło mi skali. Czy mieszkańcy w ogóle są w stanie zapamiętać te trasy? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 paź 2016, 12:56

Minikielce? :lol:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2016, 13:04

6 to jeden półkurs wykonuje, 3 i 5 są o tyle gorsze, że to normalne, regularne linie...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 paź 2016, 19:00

No nie, Kielce są chorobliwym przypadkiem rozdrobnienia, a niekoniecznie totalnie pokręconych tras. To już gorsze pokraki jeżdżą po Rudzie Śląskiej :P
fik pisze:6 to jeden półkurs wykonuje
Na (bodajże) Limanowskiego dwa :P :term:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 paź 2016, 21:23

Bastian pisze:Chciałem napisać, że autorzy tras linii 3 i 5 powinni nosa z piekła nie wytknąć, ale prześledziłem trasę linii 6 i zabrakło mi skali. Czy mieszkańcy w ogóle są w stanie zapamiętać te trasy? :-k
Linie 1, 6 i 8 to typowe gimbusy wpisane w rozkłąd (kiedyś kursy obecej 8 obsługiwał minibus z tabliczką "AUTOBUS SZKOLNY"), linia 5 to linia geriatryczno-działkowa - nie do ruszenia, zaś linia 3 to de facto dwie linie (pracuje odcinkowo, Międzyborów - dw. PKP i dw. PKP - Struga). Linia 7 ma obłąkańczą trasę, szczególnie w kierunku Parkingowej, właściwie to mutacja linii 4.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 wrz 2017, 12:19

Dzień bez Samochodu w Żyrardowie
Tego jeszcze nie było! Po raz pierwszy w
historii naszego miasta jutro, przez cały dzień,
całkowicie za darmo będzie można korzystać z
autobusów komunikacji miejskiej.
Okolicznością do tego rodzaju promocji jest
oczywiście Europejski Dzień bez Samochodu,
przypadający na 22 września. - Mamy nadzieję,
że ta wyjątkowa oferta zachęci Państwa do
pozostawienia samochodów na parkingach,
przy swoich domach i poruszania się po
mieście autobusami – mówi Prezydent
Wojciech Jasiński. - Kto wie, może wielu z nas,
którzy nie wyobrażają sobie codziennego
funkcjonowania bez samochodu, doceni jednak
atuty transportu zbiorowego i zmieni styl życia
na bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Gorąco
zachęcam!
https://www.zyrardow.pl/4936,2017-drugi ... resc=46275
Bardzo fajnie, że i małe miasta promują transport publiczny :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 16 kwie 2018, 19:02

Żyrardów ogłosił przetarg na pięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej - http://www.bip.zyrardow.pl/redir,przeta ... czneID=322


Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lip 2018, 20:12

Było do przewidzenia ;) Ciekawy jestem, czy jakieś zmiany wprowadzą, bo obecnie komunikacja działa dość sensownie. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ