[Żyrardów] Zmiany w komunikacji powiatu żyrardowskiego
Moderator: JacekM
Co prawda, to prawda - w Żyrardowie istnieje dużo śmiesznych linii - widmo, które jadą nie wiem skąd i nie wiem dokąd nie wiem którędy co dwie godziny (nie mam pojęcia, kto się w tym łapie, ale starsze panie nie narzekają). Jak często jestem w Żyrardowie i podróżuję z dworca PKP na os. Wschód (nierzadko), tak raz mi się "udało trafić" na inną linię niż B1 w DP (której to częstotliwość i godziny kursowania są moim zdaniem świetne, bez ironii. No, może wkurzają dziury 15minutowe w szczycie, ale nie może być idealnie). Oczywiście w DS jest beznadziejnie - często kursująca linia nie jeździ, za to parę potworków kręci się w najlepsze, przez co rzadko opłaca się jechać gdziekolwiek komunikacją - piechota jest o wiele bardziej opłacalna. No i stan wozów - cóż, PKS Grodzisk Mazowiecki; to wszystko chyba wyjaśnia...
Szkoda, bo potencjał jest duży. Tyle, żeby coś zmienić, należałoby prawie całą sieć zlikwidować i budować od nowa. A to raczej niemożliwe...
Szkoda, bo potencjał jest duży. Tyle, żeby coś zmienić, należałoby prawie całą sieć zlikwidować i budować od nowa. A to raczej niemożliwe...
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Ja się w tym łapię, bo układ niezmieniany od lat, więc jak masz jakieś pytania, to walDantte pisze:nie mam pojęcia, kto się w tym łapie
O tak, prawda. B1 to była odpowiedź miasta na prywatne autobusy jeżdżące ze Skrowaczewskiego przez Środkową do dworca. Za dawnych czasów, kiedy istniało MZK, to komunikacja na tym ciągu istniała w formie takiej, jak obecnie - tylko bez B1. No, 2 i 4 miały o kilka kursów więcej, zaś para 6A i 7A też jeździła trochę częściej - ale za to tylko do 18 (mieszkając przy końcowym 6A i 7A i tak szybciej wychodziło pójść na Pałaca na główny przystanek, a nierzadko - po prostu z buta do dworca, jakieś 20 minut).Dantte pisze:Jak często jestem w Żyrardowie i podróżuję z dworca PKP na os. Wschód (nierzadko), tak raz mi się "udało trafić" na inną linię niż B1 w DP (której to częstotliwość i godziny kursowania są moim zdaniem świetne, bez ironii.
W porównaniu do MZK - i tak jest lepiej.Dantte pisze:No i stan wozów - cóż, PKS Grodzisk Mazowiecki; to wszystko chyba wyjaśnia...
Owszem, tak właśnie miasto powinno zrobić.Dantte pisze:Tyle, żeby coś zmienić, należałoby prawie całą sieć zlikwidować i budować od nowa.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Z informacji, które ostatnio do mnie dotarły wynika, że ma być całkowita reorganizacji linii tak, że żadna (prócz B1/B2) nie będzie zajeżdżać pod PKP... Ma się pojawić punkt obsługi klienta obok kasy biletowej PKSu przy PKP i biletomaty w pojazdach i na ulicach...
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85
KM WPR: 1, 2
KM WPR: 1, 2
Na POW coś zostawią na pewno. A to, co jeździ Środkową, to od razu pójdzie Mireckiego i na Żeromę? Ciężko mi sobie to wyobrazić prawdę mówiąc - dotychczas w ten sposób jeździ jedynie 11 i przyznam szczerze, że jak jechały nią 4 osoby, to już był tłok
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
1 listopada 2013 w Żyrardowie poważnie zreformowano komunikację miejską, tj. w miejsce dotychczasowych 13 linii jednokierunkowych i 3 linii dwukierunkowych utworzono 7 linii dwukierunkowych i jedną jednokierunkową:
Linia 1 - dotychczasowa linia B1
Linia 2 - dotychczasowa linia B2
Linia 3 - dotychczasowe linie 3 i 8
Linia 4 - dotychczasowe linie 2, 2A, 4 i 4A (z wchłoniętymi kursami linii 9), wydłużone na Parkingową
Linia 5 - dotychczasowe linie 5 i 10
Linia 6 - dotychczasowe linie 12 i 1A, po drobnej korekcie trasy - jedyna linia jednokierunkowa, de facto gimbus (kursuje w dni nauki szkolnej)
Linia 7 - dotychczasowe linie 6A i 7A (skrócone do Skrowaczewskiego, kursuje tylko w DP)
Linia 8 - coś podobnego do dotychczasowej linii 11, ale poprowadzone pod dworzec (kursuje tylko w DP)
Zdecydowany plus, to wielokrotnie zwiększona liczba kursów na ulicę Parkingową, dzięki czemu os. Wschód ma bardzo dobrą komunikację (przy czym zaznaczam, że na Parkingowej nie było dotychczas nigdy pełnowymiarowej pętli; autobusy trójkątują z wykorzystaniem trylinkowego podjazdu do bloku - może jakąś zawrotkę zrobili, choć w to wątpię, bo odliczając trawe przy garażach, to nie bardzo jest gdzie).
Natomiast na minus zdecydowanie rozkłady, układane pod kierowców i indywidualnie dla każdej linii, czego efektem są nadal stada na przemian ze sporymi dziurami.
Linia 1 - dotychczasowa linia B1
Linia 2 - dotychczasowa linia B2
Linia 3 - dotychczasowe linie 3 i 8
Linia 4 - dotychczasowe linie 2, 2A, 4 i 4A (z wchłoniętymi kursami linii 9), wydłużone na Parkingową
Linia 5 - dotychczasowe linie 5 i 10
Linia 6 - dotychczasowe linie 12 i 1A, po drobnej korekcie trasy - jedyna linia jednokierunkowa, de facto gimbus (kursuje w dni nauki szkolnej)
Linia 7 - dotychczasowe linie 6A i 7A (skrócone do Skrowaczewskiego, kursuje tylko w DP)
Linia 8 - coś podobnego do dotychczasowej linii 11, ale poprowadzone pod dworzec (kursuje tylko w DP)
Zdecydowany plus, to wielokrotnie zwiększona liczba kursów na ulicę Parkingową, dzięki czemu os. Wschód ma bardzo dobrą komunikację (przy czym zaznaczam, że na Parkingowej nie było dotychczas nigdy pełnowymiarowej pętli; autobusy trójkątują z wykorzystaniem trylinkowego podjazdu do bloku - może jakąś zawrotkę zrobili, choć w to wątpię, bo odliczając trawe przy garażach, to nie bardzo jest gdzie).
Natomiast na minus zdecydowanie rozkłady, układane pod kierowców i indywidualnie dla każdej linii, czego efektem są nadal stada na przemian ze sporymi dziurami.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Pojawił się schemat linii KM Żyrardów, a gratis widzę, że nieco uporządkowali kwestie nazewnictwa przystanków.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36637
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chciałem napisać, że autorzy tras linii 3 i 5 powinni nosa z piekła nie wytknąć, ale prześledziłem trasę linii 6 i zabrakło mi skali. Czy mieszkańcy w ogóle są w stanie zapamiętać te trasy?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36637
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No nie, Kielce są chorobliwym przypadkiem rozdrobnienia, a niekoniecznie totalnie pokręconych tras. To już gorsze pokraki jeżdżą po Rudzie Śląskiej
Na (bodajże) Limanowskiego dwafik pisze:6 to jeden półkurs wykonuje
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Linie 1, 6 i 8 to typowe gimbusy wpisane w rozkłąd (kiedyś kursy obecej 8 obsługiwał minibus z tabliczką "AUTOBUS SZKOLNY"), linia 5 to linia geriatryczno-działkowa - nie do ruszenia, zaś linia 3 to de facto dwie linie (pracuje odcinkowo, Międzyborów - dw. PKP i dw. PKP - Struga). Linia 7 ma obłąkańczą trasę, szczególnie w kierunku Parkingowej, właściwie to mutacja linii 4.Bastian pisze:Chciałem napisać, że autorzy tras linii 3 i 5 powinni nosa z piekła nie wytknąć, ale prześledziłem trasę linii 6 i zabrakło mi skali. Czy mieszkańcy w ogóle są w stanie zapamiętać te trasy?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Bardzo fajnie, że i małe miasta promują transport publicznyDzień bez Samochodu w Żyrardowie
Tego jeszcze nie było! Po raz pierwszy w
historii naszego miasta jutro, przez cały dzień,
całkowicie za darmo będzie można korzystać z
autobusów komunikacji miejskiej.
Okolicznością do tego rodzaju promocji jest
oczywiście Europejski Dzień bez Samochodu,
przypadający na 22 września. - Mamy nadzieję,
że ta wyjątkowa oferta zachęci Państwa do
pozostawienia samochodów na parkingach,
przy swoich domach i poruszania się po
mieście autobusami – mówi Prezydent
Wojciech Jasiński. - Kto wie, może wielu z nas,
którzy nie wyobrażają sobie codziennego
funkcjonowania bez samochodu, doceni jednak
atuty transportu zbiorowego i zmieni styl życia
na bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Gorąco
zachęcam!
https://www.zyrardow.pl/4936,2017-drugi ... resc=46275
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Żyrardów ogłosił przetarg na pięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej - http://www.bip.zyrardow.pl/redir,przeta ... czneID=322
Było do przewidzenia Ciekawy jestem, czy jakieś zmiany wprowadzą, bo obecnie komunikacja działa dość sensownie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43