http://www.tvp.pl/warszawa/aktualno...
Kurier Mazowiecki pisze:Po Warszawie, Radomiu i Grodzisku Mazowieckim – Żyrardów będzie miał prywatną komunikację miejską. Od września pasażerów będą wozić autobusy PKS-u z Grodziska Mazowieckiego.
Żyrardowska komunikacja miejska to dwanaście linii i około miliona pasażerów rocznie. Piętą achillesową spółki był stary, prawie dwudziestoletni tabor, na którego wymianę miasto nie miało pieniędzy. Prywatny przewoźnik do obsługi mieszkańców zapewni własne autobusy.
Władze Żyrardowa zapewniają, że wszystko odbędzie się bez podwyżek komunikacyjnych - samorząd zachowa bowiem kontrolę nad prywatnym przewoźnikiem. Wszystkie ulgi, ilość linii, rozkład jazdy - te decyzje będą podejmowane przez Radę Miasta Żyrardowa.
Żyrardów jest po Warszawie i Grodzisku kolejnym miastem, gdzie PKS Grodzisk Mazowiecki będzie prowadził komunikację miejską. W Grodzisku Mazowieckim od 6 lat bilety są na stałym poziomie i – jak mówi Zenon Marek, prezes PKS Grodzisk Mazowiecki - właśnie ceny biletów i jakość usług są dla pasażerów najważniejsze.
Miasto wynegocjowało też z prywatnym przewoźnikiem gwarancję zatrudnienia całej załogi likwidowanego MZK. Grodziski PKS to po stołecznym ZTM-ie największa firma komunikacyjna na Mazowszu.
Żyrardowski MZK na dwunastu liniach, między innymi do Międzyborowa i Korytowa, wozi pasażerów już ponad trzydzieści lat. Bilet jednorazowy kosztuje dwa złote, ulgowy złoty trzydzieści. Ceny mają obowiązywać do końca roku.
Sprostować należy:
1. Radom i Warszawa nie mają prywatnej komunikacji miejskiej, lecz organizatora komunikacji miejskiej (odpowiednio MZDiK i ZTM), który ogłasza przetargi na przewoźników, którzy mają obsługiwać poszczególne linie/brygady.
2. ZTM nie jest firmą komunikacyjną, tylko organizatorem komunikacji.
3. Obecnie bilet normalny kosztuje 2,40 zł, ulgowy gminny 1,60 zł, ulgowy ustawowy 1,20 zł.
I jeszcze oficjalna informacja ze strony Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Żyrardów pisze:6 sierpnia, w miejskim ratuszu zostało sfinalizowane jedno z najtrudniejszych postępowań przetargowych ostatnich lat, mające na celu powierzenie zewnętrznemu przedsiębiorstwu zadania, polegającego na świadczeniu usług przewozu publicznego w ramach gminnego transportu zbiorowego Miasta Żyrardowa.
Miejski Zakład Komunikacyjny funkcjonował w Żyrardowie od 1978 roku. Zmiana przewoźnika wynikała z konieczności podniesienia jakości usług miejskiej komunikacji oraz komfortu podróżowania, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców miasta. Temu zadaniu, z uwagi m.in. na złą kondycję finansową, nie był w stanie sprostać Miejski Zakład Komunikacyjny.
- Decyzja o zmianie przewoźnika na przedsiębiorstwo zewnętrzne była niezmiernie trudna, wymagająca wielu fachowych analiz, a w konsekwencji – skomplikowanego postępowania przetargowego – mówi prezydent Andrzej Wilk. – Wierzę, że warto było podjąć to wyzwanie. Mam też nadzieję, że potwierdzą to mieszkańcy miasta.
Wyłoniony w drodze przetargu oferent – Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Grodziska Mazowieckiego, od 1 września realizować będzie powierzone mu zadanie na liniach oraz według rozkładu jazdy wskazanego przez Miasto, przy wykorzystaniu 14 nowoczesnych i komfortowych autobusów niskopodłogowych. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz nowe linie wprowadzane będą sukcesywnie. Tak więc na samym początku obowiązywać będzie dotychczasowy rozkład jazdy. Zmiana przewoźnika nie oznacza zmian cen biletów, ani też obowiązujących ulg, bo o tym decyduje Rada Miasta, nie oznacza również utraty pracy przez dotychczasowych pracowników Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, którym PKS z Grodziska Maz. gwarantuje zatrudnienie przez co najmniej dwa lata.
6 sierpnia, prezydent miasta, Andrzej Wilk, podpisał umowę z prezesem PKS Grodzisk Mazowiecki, Zenonem Markiem. Obaj Panowie wyrazili nadzieję na długą i owocną współpracę na rzecz wszystkich korzystających z miejskiej komunikacji.
http://www.zyrardow.pl/index.php?wiecej ... cej_news=1
Mam nadzieję, że rozkłady, cennik biletów, uprawnienia do ulg oraz informacje odnośnie doraźnych zmian pojawią się na stronach Urzędu Miejskiego...