Strona 1 z 6

[Cz-wa] A może by tak nowa trasa tramwajowa?

: 12 wrz 2006, 17:51
autor: Glonojad
http://www.tramwajbleszno.prv.pl/

oraz

http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,3 ... 11551.html
Gazeta Wyborcza pisze: Decyzja o tramwaju na Błeszno zapadnie lada dzień
Tomasz Haładyj
2006-09-11, ostatnia aktualizacja 2006-09-11 22:41
Prawie 2 tys. osób wypełniło ankiety, w których Urząd Miasta pytał o trasę nowej linii tramwajowej na Błeszno. Wyniki mamy poznać do połowy września.
Za pieniądze unijne miasto chce wybudować nową linię tramwajową. Wybór padł na Wrzosowiak i Błeszno - największe skupiska bloków, do których nie dociera komunikacja szynowa. Specjaliści orzekli, że tramwaj mógłby jechać czterema trasami:

- skręcać za PZU w ul. Gajową, po czym ul. Orkana, Jesienną, Rakowską dojeżdżać do stadionu Rakowa;

- al. 11 Listopada do Jesiennej i stadionu;

- ul. Jagiellońską, Orkana i dalej jak w innych wariantach;

- od zajezdni MPK, ul. Źródlaną i Orkana.

O to, co wybrać, magistrat zapytał przyszłych pasażerów. W tym celu wydrukował 20 tys. ankiet i rozesłał do mieszkańców Wrzosowiaka, Błeszna i Rakowa. Przez tydzień urzędnicy przyjmowali wypełnione kupony w siedzibach rad dzielnic, wrzucano je też do urny w magistrackim holu. - Do rad dzielnic przyniesiono 985 ankiet, z urny wyjęliśmy ich 984 - mówi Jarosław Kapsa z biura prasowego Urzędu Miasta.

Prezydent Tadeusz Wrona powiedział nam, że decyzję o wyborze trasy będzie chciał podjąć zaraz po zapoznaniu się z wynikami. - Do tego sondażu przykładam dużą wagę - dodał.

Tam naprawdę rozgrywka toczy się między ul. Gajową a Jagiellońską. Z przystanku na tej pierwszej najbliżej byłoby do osiedla przy ulicach Lechonia i Brzozowej, które jest dziś pustynią komunikacyjną. Gajowa jednak jest wąska i biegnie blisko domów, a część mieszkańców obawia się hałasu. Na argument, że nowoczesne tramwaje po nowoczesnym torowisku suną bezszelestnie, odpowiadają: nie wierzymy, by na nowej linii kursowały tylko nowe pojazdy. Innym problemem Gajowej jest konieczność wykupu dwóch działek. 11 września prezydent nie odpowiedział na nasze pytanie, czy urzędnicy poznali już ewentualne warunki zakupu parceli. - Obawiam się, że z tymi działkami mogą być problemy - stwierdził tylko.

Decyzja, którą ulicą pojedzie tramwaj - Gajową czy Jagiellońską - zapadnie być może za kilka dni.

Internauci za Gajową

Własny sondaż na ten temat prowadzi też Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej na stronie http://www.tramwajbleszno.prv.pl. Do wczoraj zagłosowały 822 osoby. Przytłaczająca większość wybrała Gajową (63,5 proc.). Na drugim miejscu uplasowała się ul. Jagiellońska (18 proc.), a dwa pozostałe warianty praktycznie się nie liczą (7,5 oraz 2 proc.). Z kolei 9 proc. głosujących wcale nie chce tramwaju na Wrzosowiaku i Błesznie.


[ Dodano: 2006-09-12, 17:52 ]
Obrazek

[ Dodano: 2006-09-12, 17:54 ]
Powinni zrobić Studium Wykonalności, żeby wybrać wariant.

: 12 wrz 2006, 18:02
autor: MeWa
Wybory zbliżają się, to lepiej już mieszkańców zapytać się ;) Dać złudne wrażenie, że władza ich słucha. Z tego, co wiem, to przez władzę faworyzowany jest wariant III. A o studium to się myśli, jak się o środki unijne stara, bo tak poza tym, to mało kto przywiązuje do tego wagę...

: 12 wrz 2006, 18:06
autor: Glonojad
A niesłusznie, bo to wypaczenie idei studium. Ale wiadomo, to za ważne sprawy, by technika i ekonomia o nich decydowały. :-$ :-$

: 12 wrz 2006, 18:11
autor: MeWa
oczywiście, że jest to wypaczenie idei, ale taka jest rzeczywistość. Zresztą widać, że nie tylko loklanie stanowi to problem, ale i regionalnie - obwodnica przez Rospudę czy też protesty Łodzi wobec ekspertyz opowiadających się za puszczeniem drogi ekspresowej Wrocław - Warszawa przez Piotrków Tryb.

: 12 wrz 2006, 18:18
autor: person
MeWa pisze:czy też protesty Łodzi wobec ekspertyz opowiadających się za puszczeniem drogi ekspresowej Wrocław - Warszawa przez Piotrków Tryb.
Wpierw była ekspertyza S8 przez Sieradz i południe Łodzi, już miały się zacząc wykupy terenów, a później była zmiana planów i zablokowanie pieniędzy. No i ew. S8 nie do końca ma być trasą Wrocław-Warszawa, ale Wrocław- Pri Baltica....

: 25 wrz 2006, 10:02
autor: Kleszczu


Obrazek
Nowa linia tramwajowa powinna zostać poprowadzona ulicą Jagiellońską – taki jest wybór mieszkańców częstochowskich dzielnic Błeszno, Wrzosowiak i Raków, według ankiety przeprowadzonej na tym terenie.

Spośród 1886 osób, które wypełniły ankietę, aż 92,36 procent (1742) jest pewnych, że nowa linia tramwajowa jest potrzebna. Nie chce nowej linii tylko 7,37 procent (139 osób) uczestniczących w badaniu. Bez wskazania odnotowano 0,27 procenta głosów (5 osób). 60,87 procenta osób chce, aby nowa linia tramwajowa przebiegała według wariantu III: z Alei Niepodległości w ul. Jagiellońską, ul. Orkana, Aleją 11 Listopada do ul. Jesiennej, ul. Rakowską do pętli obok stadionu Rakowa. Jeśli tylko uda się pozyskać środki z unijnej kasy, budowa nowej linii ruszy w 2008 roku.

: 25 wrz 2006, 14:33
autor: TLG
Zastanawiam się czy Częstochowe stać na taką inwestycje. Jak na razie jedyna linia tramwajowa nie wygląda najlepiej, niemodernizowane wagony 105Na nie poprawiają jakości podróży, infrastruktura się starzeje, a próba zakupu tramwaju niskopodłogowego zkończyła się kompromitacją. Jeżeli chcą, by komunikacja tramwajowa stała się podstawowym środkiem transportu przede wszystkim powinni się skupić na poprawie jakości podrózy na pierwszej linii, dopiero potem budować drugą.

: 25 wrz 2006, 14:53
autor: Piotrek
TLG pisze:Jeżeli chcą, by komunikacja tramwajowa stała się podstawowym środkiem transportu przede wszystkim powinni się skupić na poprawie jakości podrózy na pierwszej linii, dopiero potem budować drugą.
No ale mimo wszystko jedna linia to trochę mało... Po za tym 105Na to nie jest jeszcze jakoś tragicznie.

: 25 wrz 2006, 14:57
autor: TLG
Piotrek pisze:No ale mimo wszystko jedna linia to trochę mało...
To nie jest argument. Najpierw się ma jedną dobrą linię, potem się buduje następne.
Piotrek pisze:Po za tym 105Na to nie jest jeszcze jakoś tragicznie.
105Na to jest tragiczna i nietrwała konstrukcja. Te tramwaje starzeją się szybko. Zakres remontów jest niewielki

: 25 wrz 2006, 14:59
autor: Piotrek
TLG pisze:105Na to jest tragiczna i nietrwała konstrukcja.
Czy ja wiem czy nie trwała...Może i tak, ale nie tragiczna. Wolę tym jeździć od parów po stokroć
TLG pisze:To nie jest argument. Najpierw się ma jedną dobrą linię, potem się buduje następne.
Nie no spoko, ale jeśli zakładamy, że stać ich na to, to chyba warto nową trasę zrobić, nie?

: 25 wrz 2006, 15:22
autor: TLG
Piotrek pisze:zy ja wiem czy nie trwała...Może i tak, ale nie tragiczna. Wolę tym jeździć od parów po stokroć
Jak często jeździsz 105Na/805Na w innych miastach niż Warszawa? Np. w Łodzi albo GOPie?
Piotrek pisze:Nie no spoko, ale jeśli zakładamy, że stać ich na to, to chyba warto nową trasę zrobić, nie?
Tutaj są wątpliwości czy aby na pewno ich stać.

: 25 wrz 2006, 15:24
autor: Piotrek
TLG pisze:Jak często jeździsz 105Na/805Na w innych miastach niż Warszawa? Np. w Łodzi albo GOPie?
W GOPie i w Gdańsku. Tak wiem o co Ci chodzi. Więc jeśli tak wyglądają w Częstochowie to ok.
TLG pisze:Tutaj są wątpliwości czy aby na pewno ich stać.
Moża kaczka wyborcza... :)

: 25 wrz 2006, 15:41
autor: Kleszczu
Piotrek pisze:
TLG pisze:Tutaj są wątpliwości czy aby na pewno ich stać.
Moża kaczka wyborcza... :)
Czy ja wiem. Pomysł tej linii powstał dośc dawno :roll:

: 25 wrz 2006, 15:57
autor: Piotrek
R-11 Kleszczowa pisze:Czy ja wiem. Pomysł tej linii powstał dośc dawno :roll:
Ale akurat "realizowany" teraz...

: 25 wrz 2006, 16:02
autor: Kleszczu
A to tak.