Strona 1 z 14
: 24 mar 2006, 23:27
autor: bohunu
Fikander pisze:
Ej, maestro, do Radomia w sumie jest takt godzinny z wtykami do Czachówka czy innej Warki w szczycie.
Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 04 Lis, 2008 20:07 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sro 03 Cze, 2009 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa
: 25 mar 2006, 0:22
autor: fik
boh. pisze:Fikander pisze:
Ej, maestro, do Radomia w sumie jest takt godzinny z wtykami do Czachówka czy innej Warki w szczycie.
Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...
Zacytuję (z pamięci) MJta z pmk:
...jakoś w połowie lat dziewięćdziesiątych było takie połączenie. Kiedyś pojechaliśmy na wycieczkę z kolegami. Do Kalwarii dojechało nas trzech, kierpoć i dwie osoby bardzo zdziwione, że nie są w Warce.
[ Dodano: 2006-03-25, 00:23 ]
boh. pisze:a to wiem... wystarczyło by na górze i na dole, dwa perony w sumie pod nazwą "Czachówek" IMHO. Ale jest jak jest.
No ta, tylko że Górny/Środkowy to akurat najdalej od Czachówka są; Południowy jest najbliżej, a Wschodni to w ogóle nie w Czachówku jest, a w Czarnym Lesie.
: 25 mar 2006, 0:27
autor: bohunu
Oj, o nazwy się kłócisz...
Co do GK, to wszystko zależy od reklamy, oznaczenia i wielu pochodnych kwestii... np taryfa specjalna... można spróbować cos zrobić
: 25 mar 2006, 0:31
autor: fik
Ja bym zaczął od przeniesienia miasta w stronę stacji kolejowej.
boh. pisze:Oj, o nazwy się kłócisz...
Nie o nazwy, tylko wykazuję, że same przystanki na 'skrzyżowaniu' spełniałyby tylko fcję przesiadkową (obecnie nieistniejącą), a nie lokalną. Przejedź się byle kiblem nach Radom i zobacz, ile osób wysiada w Górnym, a ile w Południowym.
: 25 mar 2006, 0:38
autor: bohunu
to wiem, ale mi własnie o funkcje przesiadkową chodzi
: 25 mar 2006, 9:41
autor: MaG
Ta Góra Kalwaria mogłaby być tylko po spełnieniu kilku warunków.
1) coś musiałoby dowozić ludzi na stację w Górze Kalwarii (za rozsądną cenę lub przy łączonym bilecie), obecnie stacja jest za daleko od centrum miasta.
2) przejazd do Warszawy tylko przez Czachówek Wsch. bez zmiany czoła, ponieważ przejazd nie byłby konkurencyjny
3) oferta raczej skierowana dla ludzi jadących Góra Kalwaria – Warszawa stacja w Piasecznie jest za daleko centrum, a przejazd z dwoma przesiadkami na tak krótkim odcinku byłby za uciążliwy.
Tak sobie myślę, że w ogóle można by zrobić relację Pilawa lub Łuków – Warszawa przez Czachówek Wsch. oczywiście ze skomunikowaniami w Pilawie. Przesiadka w Czachówku nigdy do najprzyjemniejszych nie należała.
: 25 mar 2006, 10:18
autor: Tm
boh. pisze:Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...
1) stacja w Górze jest dość oddalona od miasta
2) PKSy są mniej więcej co godzinę, nie sądzę, aby kolej uzyskała taka częstotliwość
3) co prawda pociąg nie stanie w korku, ale torami do Warszawy to by sie tak troche naokoło jechało
: 25 mar 2006, 16:26
autor: bohunu
@MaG
1) To jest rzeczywiscie problem
2) To oczywiste.
3) Oferte zawsze mozna dopasować...
@Tm
1) Wiem.
2) Nie, ale można _spróbować_ powalczyć ceną i dojazdem do Centrum.
3) trochę, ale nie aż tak bardzo...
: 24 paź 2006, 17:40
autor: jasiu
Ciekaw jestem jaka by byla frekwa gdyby te kible, które teraz koncza w Czachówku Pd., puscic do Góry Kalwarii. Jesli dasie to zrobic bez zmiany czola, to czas przejazdu bylby porównywalny z PKS
: 24 paź 2006, 18:26
autor: EMU 6011
Ten pomysł to chyba nie wypali, bo kalwaryjska stacja jest trochę daleko do miasta. No ale jeśli znajdziesz Gosiewskiego'bis to da radę
: 24 paź 2006, 20:40
autor: jasiu
tak, ale wez pod uwage porównywalny czas podrózy i tansze bilety:P
: 26 paź 2006, 8:20
autor: Glonojad
jasiu pisze:tak, ale wez pod uwage porównywalny czas podrózy
Jeśli stacja jest daleko od Góry, to wcale nie jest porównywalny... ludzie! Zacznijcie w końcu liczyć drzwi-w-drzwi...
: 30 paź 2008, 23:25
autor: TGM
GW pisze:Pociągiem do Góry Kalwarii
Jest szansa na regularne połączenie kolejowe pomiędzy Warszawą a Górą Kalwarią.
Tuż przed godz. 10 na peron stacji w Górze Kalwarii wtoczył się pociąg o wdzięcznym imieniu Flirt. - To najnowocześniejsza maszyna Kolei Mazowieckich, która - jak dobrze pójdzie - ma szansę za rok jeździć tą trasą regularnie - zapowiada Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, radny sejmiku wojewódzkiego.
Najbardziej obawiał się skrętu między Górą Kalwarią a Piasecznem. - Pociąg nie jeździł tędy od 15 lat, tory są stare, ale i tak z Warszawy Centralnej Flirt jechał zaledwie 45 min. Przywrócenie pociągu na tę trasę to wspaniała alternatywa dla autobusów i samochodów, które w godzinach szczytu jadą z Warszawy do Góry Kalwarii nawet ponad dwie godziny - dodaje Kostrzewa.
Po przejażdżce pociągiem radni ruszyli na posiedzenie w ratuszu. Tam też przedstawiciele samorządu gminy Góra Kalwaria zapewnili, że wyremontują stację.
Fajnie. Oby wyszło.
: 31 paź 2008, 10:48
autor: przewoz
TGM pisze:Fajnie. Oby wyszło.
Będę na "tak" pod warunkiem, że GK i KM postarają się o odpowiednią promocję tych połączeń oraz o jakieś dowozówki z okolic.... Bo na prawdę sama okolica stacji w GK nie będzie w stanie zasilić tego pociągu.
Jeżeli chcieli by Flirta i dało by się przedłużyć któryś obieg siedlecki lub krótki - miński, to czemu nie (też trzeba by go rozsądnie umieścić, za czymś większym, bo piaseczno napełni).
: 31 paź 2008, 10:53
autor: R-9 Chełmska
A to do GK nie pojadą po prostu aktualne pociągi do Czachówka? Wątpię, by coś na Piaseczno dodatkowego miano rzucić...