Strona 1 z 46

: 14 gru 2005, 1:27
autor: Bastian
Obrazek
Rząd daje 100 mln zł dla metra

mał 01-12-2005 , ostatnia aktualizacja 01-12-2005 14:36

W środę rząd potwierdził, że w przyszłorocznym budżecie państwa zapisał 100 mln zł na budowę bielańskiego odcinka metra

Rząd chce przekazać 100 mln zł na budowę bielańskiego odcinka metra. Biuro prasowe rządu potwierdziło oficjalnie tę informację.

Pieniądze znalazły się w tzw. kontrakcie dla województwa mazowieckiego dzięki autopoprawce do budżetu na przyszły rok. Rząd przyjął ją we wtorek wieczorem. Żeby Warszawa mogła dostać pieniądze, potrzebna jest jeszcze pomyślna decyzja Sejmu. Poznamy ją jeszcze w grudniu.
Zmiana nazwy tematu. MeWa

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pon 20 Paź, 2008 00:24 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sob 08 Lis, 2008 00:05 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa

: 19 gru 2005, 18:52
autor: MeWa
dobrze, że znalzły się pieniądze po tym, jak metro nie dostało dotacji z funduszy europejskich. Ale jak na razie nie udało się jeszcze rozstrzygnąć trzech przetargów na budowę linii i stacji na północ od Marymontu. Jeżeli chodzi o sam Marymont - tam obecnie prace idą zgodnie z harmonogramem.

W dniu dzisiejszym otwarto oferty na budowę tunelu i stacji Młociny oraz węzła komunikacyjnego.
Wpłynęło 5 ofert. Na dwóch pierwszych miejscach:
1. Konsorcjum PeBeKa + PRG - 296 947 986,73 zł brutto
2. Hydrobudowa-6 - 297 750 000 zł brutto

A kiedy rozpocznie się budowa czegokolwiek na północ od Marymontu to nie wiadomo. Sprawa z Kaskadą w sądzie będzie dopiero w lutym.

: 20 gru 2005, 0:55
autor: Bastian
Obrazek
Kto zbuduje ostatnią stację?

śmik 19-12-2005 , ostatnia aktualizacja 19-12-2005 23:10

Pięć firm i konsorcjów chce budować ostatnią stację pierwszej linii Młociny i prowadzący do niej tunel pod ul. Kasprowicza. Wczoraj w siedzibie Metra ujawniono ich oferty. Największe szanse na zwycięstwo ma Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń z Lubina, które wspólnie z firmą PRG Metro chce wybudować ten fragment za niecałe 297 mln zł. Ofertę o milion droższą złożyła Hydrobudowa 6. Pozostałe firmy zgłosiły ceny powyżej 300 mln zł. Budowa poprzednich stacji: Słodowiec, Stare Bielany i Wawrzyszew nie może się zacząć z powodu protestów wykonawców. Dlatego nie wiadomo, czy budowę bielańskiego odcinka metra uda się zakończyć tak, jak planowano - czyli w 2007 r.

: 21 gru 2005, 1:21
autor: hafilip84
a czy bedzie sie dalo rozpoczac budowe Mlocin przed zakonczeniem wczesniejszego odcinka? chodzi mi o mozliwosci techniczne... szkoda bybylo gdyby przez jakies klotnie na jednym kawalku wstrzymywano inwestycje na innym odcinku...

: 21 gru 2005, 20:49
autor: MeWa
a czy bedzie sie dalo rozpoczac budowe Mlocin przed zakonczeniem wczesniejszego odcinka? chodzi mi o mozliwosci techniczne... szkoda bybylo gdyby przez jakies klotnie na jednym kawalku wstrzymywano inwestycje na innym odcinku...
Jest to możliwe. W końcu Ursynów też od środka zaczynano, a nie od Kabat. Tutaj zaś inwestycję mamy podzieloną na trzy części, były trzy przetargi, więc już tutaj jest założona swojego rodzaju niezależnosć

: 29 gru 2005, 5:50
autor: hafilip84
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:Metro wybrało wykonawcę ostatniej stacji Młociny

Obrazek śmik 28-12-2005 , ostatnia aktualizacja 28-12-2005 23:29

Stację metra Młociny ma zbudować konsorcjum firm górniczych, które do tej pory drążyły tunele. Budowa zacznie się na wiosnę. Oczywiście, o ile nie będzie protestów innych firm.

O zwycięstwie konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń i PRG Metro zdecydowała cena. Za budowę ostatniej stacji metra, prowadzącego do niej tunelu oraz węzła przesiadkowego na największej w Warszawie pętli tramwajów i autobusów obie firmy chcą w sumie blisko 297 mln zł. Wyższe ceny zaproponowały: Hydrobudowa 6, Warbud, Mostostal Warszawa i Budimex-Dromex.

Górnicy zamierzają zacząć prace wiosną przyszłego roku, a zakończyć jesienią 2007 r. Nie wiadomo jednak, czy robót znowu nie przesuną protesty. Budowę poprzednich stacji na Bielanach (Słodowca, Starych Bielan i Wawrzyszewa) blokują odwołania przegranych firm. Czekają one na rozpatrzenie przez sąd lub Urząd Zamówień Publicznych.

: 29 gru 2005, 10:10
autor: Rosa
No to jak górnicy zaczną budować stację to znowu bedziemy mieli ze 2 lata opóźnienia :cry:

: 29 gru 2005, 16:40
autor: Plesim
Górnicy to raczej opóznien nie robią. Chyba że są z Hydrobudowy6. :D

: 24 sty 2006, 8:47
autor: Tm
Rzeczpospolita pisze:INWESTYCJE
Rekord Polski w odwołaniach

18 protestów, 10 odwołań i 5 skarg do sądu - oto szokujący bilans przygotowań do budowy bielańskiego odcinka pierwszej linii metra

Dzisiaj władze Warszawy planują ogłosić ostateczną decyzję w sprawie trasy drugiej linii metra. Tymczasem już prawie o rok opóźnia się budowa ostatniego fragmentu linii pierwszej. Mimo 170 mln zł zarezerwowanych na ten cel w 2005 roku budowa bielańskich stacji nawet się nie zaczęła.
Zemsta na urzędnikach?

-Od jesieni ubiegłego roku tkwimy w "blokach startowych". Jesteśmy gotowi do pracy, ale rozpoczęcie inwestycji wstrzymują protesty -twierdzi Grzegorz Żurawski z Metra Warszawskiego. - Łącznie liczba protestów, odwołań i skarg sięgnęła już 33, a to pewnie wcale nie koniec. To niechlubny rekord Polski w zamówieniach publicznych - ocenia.

Niezadowolona z przebiegu przetargu firma może odwoływać się w trzech instancjach: • składając protest do organizatora przetargu • odwołując się od jego decyzji do arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych • kierując skargę do sądu okręgowego.

Ze wszystkich możliwości skorzystała skłócona z Metrem Warszawskim firma Hydrobudowa-6. To właśnie ona złożyła 11 z 18 protestów, 8 z 10 odwołań i wszystkie dotychczasowe pozwy do sądu.

O wiele mniej zaciekle walczą o swoje inni wykonawcy: Budimex-Dromex, Warbud i Mostostal Warszawa.

Przypomnijmy - wiosną ubiegłego roku metro nagłośniło opóźnienie prowadzonej przez Hydrobudowę-6 budowy stacji Plac Wilsona. W ratuszu komentują, że firma za tamto upokorzenie odpłaca się władzom miasta przez blokowanie budowy.

- W Warszawie brakuje kultury prowadzenia biznesu - ocenia Mirosław Kochalski, sekretarz miasta. - To paradoks: zleceń dla firm budowlanych jest w stolicy po uszy, ale inwestycje stoją. Dominuje zawiść, personalne urazy i chęć odgrywania się - twierdzi.
Kieszonkowe koncernów

W Hydrobudowie-6 twierdzą, że wykorzystują przewidziane prawem zamówień publicznych możliwości.

- Metro Warszawskie nieprecyzyjnie sformułowało warunki zamówień. Przetarg na stację Słodowiec był ustawiony pod firmy górnicze. W tej sytuacji nie mogliśmy siedzieć cicho i bezczynnie się przyglądać - mówi Krzysztof Pasternak, dyrektor handlowy Hydrobudowy-6.

A gra toczy się o ponad 750 mln zł - tyle warte są kontrakty na cztery bielańskie stacje (jeśli sąd przychyli się do decyzji komisji przetargowej, lukratywne umowy podpiszą z metrem Warbud, PeBeKa Lubin i PRG Metro).

Jak usprawnić przetargi? Urzędnicy widzą nadzieję na poprawę sytuacji w nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, którą zajmuje się właśnie sejmowa podkomisja.

W tej chwili protestować może każdy i to prawie w nieskończoność. Ponoszone w razie przegranej koszty to dla wiodących na rynku firm śmieszne kwoty. Jak powiedziała nam Anita Wichniak-Olczak z UZP, wpisowe dla odwołania wynosi niespełna 4,7 tys. zł. W przypadku przegranej z tej kwoty zostają ściągnięte koszty postępowania - od 2,3 do 3,3 tys. zł.
KONRAD MAJSZYK
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_5.html
http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/war ... _5-1.F.jpg

: 02 lut 2006, 21:19
autor: MeWa
cóż należy podziękować Hydrobudowie, która niesłusznie protestuje - dzięki niej, nie można rozpocząć budowy, mimo iż nie ma racji. Dochodzi do tego, że UZP przychyli się do protestu jednej z firm, żeby wykluczyć H-6, ale sąd nadal musi rozpatrzyć wcześniej złożony protest firmy H-6. A terminy rozpraw są daleko :/

: 02 lut 2006, 21:23
autor: hafilip84
cholera... w takich sytuacjach zaczalbym tolerowac lapowki... ale dla sadow zeby wepchnac rozprawe jakos wczesniej...

: 02 lut 2006, 21:34
autor: MeWa
i tak jest dobrze, bo przy poprzednich dwóch protestach na stację Słodowiec sąd oddalił protest H-6 na pierwszej rozprawie. Ale to nie koniec protestów na tę stację.
Opcją jest wydanie przez UZP zgodę na prace przed wyrokiem sądu (podobnie jak np. z tramwajami, gdzie w dodatku przetarg został unieważniony przez UZP)

: 17 lut 2006, 9:13
autor: MZ
:arrow: Kolejne wieści z frontu planowanej budowy, niestety niezbyt optymistyczne:
ŻW pisze:Metro wpadło w wielki poślizg

Maleją szanse, by metro do Młocin dotarło pod koniec przyszłego roku. A tak jeszcze niedawno zapowiadały władze miasta. Wczoraj metro poniosło spektakularną porażkę.

Budowa stacji metra Słodowiec (następna po budowanej teraz stacji Marymont) opóźni się o kolejne tygodnie. Już jest opóźniona o prawie pół roku wskutek protestów firmy Hydrobudowa 6. Wczoraj, po wielu perturbacjach, sprawa trafiła do sądu. Dyrekcja Metra miała nadzieję, że sprawę wygra (podobnie jak wszystkie dotychczasowe procesy z protestującymi wykonawcami). I budowa Słodowca nareszcie ruszy.

I być może sąd zdecydowałby, kto ma rację. Ale nie mógł tego zrobić. Metro przedstawiło tylko kopie niezbędnych sądowi dokumentów, a powinno oryginały. – O tym, że potrzebne są oryginały, nikt nas nie uprzedzał – tłumaczył Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra. – Przy poprzednich procesach, które wygrywaliśmy, wystarczały kopie. Sąd odroczył rozprawę bezterminowo. A od wyroku zależy, czy i kiedy roboty wreszcie się zaczną. Potrwają ok. 1,5 roku.

: 17 lut 2006, 17:13
autor: MeWa
Cóż to nie do końca jest tak. Sprawa rozbiła się właściwie o notariusza. Metro ZAWSZE dostarczało kopie pełnomocnictw poświadczone przez radcę prawnego spółki i nigdy nie było z tym problemów, a sędzia teraz zażyczył sobie, żeby był oryginał bądź kopia poświadczona przez notariusza. "Mogliście się Państwo domyśleć" - to są słowa sędziego, który nie ma doświadczenia, a prowadzi tak wielką sprawę i jeszcze nie baczy na interes publiczny.

: 18 lut 2006, 8:49
autor: SHADOW-XIII
miało nie być odwołań, tak mówili w ratuszu ... kaczory wszystko mówią byle mówić