Umowy z ajentami

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Wujek_ed

Post autor: Wujek_ed » 01 sty 2006, 19:03

Mam kilka pytań co do warszawskich ajentów
1, Kiedy kończy się umowa z ITS-em
2, Czy ajent może zmieniać autobusy czy muszi przez czały cas trwania umowy jeździć tymi samymi
3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM

Z góry dziękuje za odpowiedz na pytania

Awatar użytkownika
Tweety
Posty: 157
Rejestracja: 18 gru 2005, 1:27
Lokalizacja: Warszawa-Powsin

Post autor: Tweety » 01 sty 2006, 20:07

Wujek_ed pisze:4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM

za dobrze by mieli jakby sobie wybierali 8-)
Motorniczy Tramwajów Warszawskich

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 01 sty 2006, 20:19

Wujek_ed pisze:3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
Skopiuję coś co było na FZTM kiedyś - to chyba 6305 wtedy napisał:
Miasto płaci przewoźnikom za przejechany kilometr:

Miejskie Zakłady Autobusowe

niezależnie od marki autobusu 5,60 zł

Connex

Jelcz 120M 3,92 zł

Solaris Urbino 12 5,10 zł

Solaris Urbino 15 5, 99 zł

PKS Grodzisk Mazowiecki

Jelcz M11, Ikarus 260 3,30 zł

Jelcz 120M, 3,99 zł

Mobilis

Solaris Urbino 10 3,87 zł

ITS Michalczewski

MAN NL 229 3,98 zł

dane z czerwca 2003 roku

Jak wiadomo Connex już nie ma Jelczy a Grodzisk Jelczy M11 i Ikarusów

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 sty 2006, 20:21

Wujek_ed pisze:1, Kiedy kończy się umowa z ITS-em
Koniec umowy 31.05.2013
Wujek_ed pisze:2, Czy ajent może zmieniać autobusy czy muszi przez czały cas trwania umowy jeździć tymi samymi
Nie musi. Może wymienić autobusy na inne. Podstawowym warunkiem wymiany jest to, że nie mogą być mniejsze niż zakontraktowane w umowie i muszą być zaakceptowane przez ZTM. Oczywiście w przypadku wymiany na większe nie dostanie ajent więcej pieniędzy za wozokilometr.
Wujek_ed pisze:3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
Mobilis - 3,84 zł
ITS - 3,98 zł
Wujek_ed pisze:4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
Linie i brygady wybiera ZTM. Warunkiem jest tylko to że w szczycie dnia powszedniego muszi być 50 brygad w ruchu.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 01 sty 2006, 20:28

Proboszcz pisze:Connex

Jelcz 120M 3,92 zł

Solaris Urbino 12 5,10 zł

Solaris Urbino 15 5, 99 zł
swojego czasu pisali w gazetach, że connex dostaje ponad 6
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 sty 2006, 20:32

Proboszcz pisze:Connex

Jelcz 120M 3,92 zł

PKS Grodzisk Mazowiecki

Jelcz M11, Ikarus 260 3,30 zł
To już prehistoria. :)
Tm pisze:swojego czasu pisali w gazetach, że connex dostaje ponad 6
Wierz gazetą, daleko zajdziesz. :lol:

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 01 sty 2006, 20:41

Powiedzcie mi w takim razie po co w ogóle wpuszczono Connex? Cena za U15 (nawet nie przegub) jest szalona i wyższa dużo niż w MZA. Cena za U12 jest niższa owszem, ale U12 są w mniejszości, więc w sumie oferta nie jest konkurencyjna do MZA. A myślałem, że ajentów się bierze, bo są tańsi, a nie sztuka dla sztuki... :-/

Pzdr.

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 01 sty 2006, 20:48

Mahony2109 pisze:Powiedzcie mi w takim razie po co w ogóle wpuszczono Connex? Cena za U15 (nawet nie przegub) jest szalona i wyższa dużo niż w MZA. Cena za U12 jest niższa owszem, ale U12 są w mniejszości, więc w sumie oferta nie jest konkurencyjna do MZA. A myślałem, że ajentów się bierze, bo są tańsi, a nie sztuka dla sztuki... :-/

Pzdr.
Ale pamiętaj, że MZA to zakład państwowy więc dostaje jeszcze od ZTMu kasę na utrzymanie wozów. Connex dostaje tylko gołą stawkę i za to musi wszystko utrzymać - tak więc Connex jest troche tańszy...

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 01 sty 2006, 21:00

Proboszcz pisze:Ale pamiętaj, że MZA to zakład państwowy więc dostaje jeszcze od ZTMu kasę na utrzymanie wozów. Connex dostaje tylko gołą stawkę i za to musi wszystko utrzymać - tak więc Connex jest troche tańszy...
Acha, no rzeczywiście masz rację, o tym nie pomyślałem.

Pzdr.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 01 sty 2006, 21:03

Ciekawe ile by sobie policzyli jakby np.wygrali przetarg na 18metrowce.O connexie mówię :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Wujek_ed

Post autor: Wujek_ed » 01 sty 2006, 22:23

Wielkie dzięki za odpowiedz fajnie że ITS będzie tak długo ciekawe czy będzie jeździł cały czas Manami NL223

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 01 sty 2006, 23:12

Plesim pisze:
Wujek_ed pisze:4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
Linie i brygady wybiera ZTM. Warunkiem jest tylko to że w szczycie dnia powszedniego muszi być 50 brygad w ruchu.
Istnieją jednak odstępstwa od reguły. Przykład: na żądanie ITSu ZTM wycofał firmę z obsługi 153, 161 i 327. O ile w drugim i trzecim przypadku w grę wchodziły jedynie zbyt dlugie dojazdy na trasę, o tyle w pierwszym było to spowodowane również niekompletnym powrotem wozów na zakład.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 01 sty 2006, 23:45

Piotrek pisze:Ciekawe ile by sobie policzyli jakby np.wygrali przetarg na 18metrowce.O connexie mówię
Zauważ, że gdy Connex wchodził, to był pierwszym ajentem z nowymi wozami i dlatego stawka jest tak wysoka.
Teraz spadła cena za tego typu usługi, więc stawka za wozokilometr/l.pasażerów będzie zapewne niższa.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 sty 2006, 9:59

Wujek_ed pisze:Wielkie dzięki za odpowiedz fajnie że ITS będzie tak długo ciekawe czy będzie jeździł cały czas Manami NL223
:arrow: Raczej tak, bo przecież kupił fabrycznie nowe autobusy, więc taki zakup musi mu się zamortyzować. W ciągu 3-5 lat jest to mało realne. Gdyby przetarg nie był ogłoszony na 10 lat, to chyba żadnego przewoźnika nie byłoby stać na zakup 55 nowych wozów.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 sty 2006, 11:46

Dla mnie ciekawa jest inna rzecz. Jeśli te ceny za wozokilometr są prawdziwe, to okazuje się, że PKS dostaje najwięcej za swoje Jelcze 120M spośród tzw. nowych ajentów (Connexu nie biorę pod uwagę). A trzeba podkreślić, że Jelcze te są wysokopodłogowe (co prawda trochę dłuższe niż pojazdy ITS i Mobilisu, bo mają nie 10, a 12 metrów), a ZTM argumentował, że o wyborze tego właśnie ajenta zadecydowała cena. Ale umowa z PKSem została podpisana na 2 lata (zdaje się), a z innymi "nowymi" ajentami - na 10 lat, stąd być może różnica w cenie.

[ Dodano: 2006-01-02, 11:47 ]
I jeszcze pytanie: czy ktoś wie, kiedy się kończy umowa z Connexem?

Zablokowany