Umowy z ajentami
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Mam kilka pytań co do warszawskich ajentów
1, Kiedy kończy się umowa z ITS-em
2, Czy ajent może zmieniać autobusy czy muszi przez czały cas trwania umowy jeździć tymi samymi
3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
Z góry dziękuje za odpowiedz na pytania
1, Kiedy kończy się umowa z ITS-em
2, Czy ajent może zmieniać autobusy czy muszi przez czały cas trwania umowy jeździć tymi samymi
3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
Z góry dziękuje za odpowiedz na pytania
Skopiuję coś co było na FZTM kiedyś - to chyba 6305 wtedy napisał:Wujek_ed pisze:3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
Miasto płaci przewoźnikom za przejechany kilometr:
Miejskie Zakłady Autobusowe
niezależnie od marki autobusu 5,60 zł
Connex
Jelcz 120M 3,92 zł
Solaris Urbino 12 5,10 zł
Solaris Urbino 15 5, 99 zł
PKS Grodzisk Mazowiecki
Jelcz M11, Ikarus 260 3,30 zł
Jelcz 120M, 3,99 zł
Mobilis
Solaris Urbino 10 3,87 zł
ITS Michalczewski
MAN NL 229 3,98 zł
dane z czerwca 2003 roku
Jak wiadomo Connex już nie ma Jelczy a Grodzisk Jelczy M11 i Ikarusów
Koniec umowy 31.05.2013Wujek_ed pisze:1, Kiedy kończy się umowa z ITS-em
Nie musi. Może wymienić autobusy na inne. Podstawowym warunkiem wymiany jest to, że nie mogą być mniejsze niż zakontraktowane w umowie i muszą być zaakceptowane przez ZTM. Oczywiście w przypadku wymiany na większe nie dostanie ajent więcej pieniędzy za wozokilometr.Wujek_ed pisze:2, Czy ajent może zmieniać autobusy czy muszi przez czały cas trwania umowy jeździć tymi samymi
Mobilis - 3,84 złWujek_ed pisze:3, Ile mniej więcej dostaje ajent za kilometr
ITS - 3,98 zł
Linie i brygady wybiera ZTM. Warunkiem jest tylko to że w szczycie dnia powszedniego muszi być 50 brygad w ruchu.Wujek_ed pisze:4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Powiedzcie mi w takim razie po co w ogóle wpuszczono Connex? Cena za U15 (nawet nie przegub) jest szalona i wyższa dużo niż w MZA. Cena za U12 jest niższa owszem, ale U12 są w mniejszości, więc w sumie oferta nie jest konkurencyjna do MZA. A myślałem, że ajentów się bierze, bo są tańsi, a nie sztuka dla sztuki... :-/
Pzdr.
Pzdr.
Ale pamiętaj, że MZA to zakład państwowy więc dostaje jeszcze od ZTMu kasę na utrzymanie wozów. Connex dostaje tylko gołą stawkę i za to musi wszystko utrzymać - tak więc Connex jest troche tańszy...Mahony2109 pisze:Powiedzcie mi w takim razie po co w ogóle wpuszczono Connex? Cena za U15 (nawet nie przegub) jest szalona i wyższa dużo niż w MZA. Cena za U12 jest niższa owszem, ale U12 są w mniejszości, więc w sumie oferta nie jest konkurencyjna do MZA. A myślałem, że ajentów się bierze, bo są tańsi, a nie sztuka dla sztuki... :-/
Pzdr.
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Istnieją jednak odstępstwa od reguły. Przykład: na żądanie ITSu ZTM wycofał firmę z obsługi 153, 161 i 327. O ile w drugim i trzecim przypadku w grę wchodziły jedynie zbyt dlugie dojazdy na trasę, o tyle w pierwszym było to spowodowane również niekompletnym powrotem wozów na zakład.Plesim pisze:Linie i brygady wybiera ZTM. Warunkiem jest tylko to że w szczycie dnia powszedniego muszi być 50 brygad w ruchu.Wujek_ed pisze:4, Czy ajent może sam sobie wybrać linie na których chce jeździć czy wybiera mu ZTM
Zauważ, że gdy Connex wchodził, to był pierwszym ajentem z nowymi wozami i dlatego stawka jest tak wysoka.Piotrek pisze:Ciekawe ile by sobie policzyli jakby np.wygrali przetarg na 18metrowce.O connexie mówię
Teraz spadła cena za tego typu usługi, więc stawka za wozokilometr/l.pasażerów będzie zapewne niższa.
Raczej tak, bo przecież kupił fabrycznie nowe autobusy, więc taki zakup musi mu się zamortyzować. W ciągu 3-5 lat jest to mało realne. Gdyby przetarg nie był ogłoszony na 10 lat, to chyba żadnego przewoźnika nie byłoby stać na zakup 55 nowych wozów.Wujek_ed pisze:Wielkie dzięki za odpowiedz fajnie że ITS będzie tak długo ciekawe czy będzie jeździł cały czas Manami NL223
Dla mnie ciekawa jest inna rzecz. Jeśli te ceny za wozokilometr są prawdziwe, to okazuje się, że PKS dostaje najwięcej za swoje Jelcze 120M spośród tzw. nowych ajentów (Connexu nie biorę pod uwagę). A trzeba podkreślić, że Jelcze te są wysokopodłogowe (co prawda trochę dłuższe niż pojazdy ITS i Mobilisu, bo mają nie 10, a 12 metrów), a ZTM argumentował, że o wyborze tego właśnie ajenta zadecydowała cena. Ale umowa z PKSem została podpisana na 2 lata (zdaje się), a z innymi "nowymi" ajentami - na 10 lat, stąd być może różnica w cenie.
[ Dodano: 2006-01-02, 11:47 ]
I jeszcze pytanie: czy ktoś wie, kiedy się kończy umowa z Connexem?
[ Dodano: 2006-01-02, 11:47 ]
I jeszcze pytanie: czy ktoś wie, kiedy się kończy umowa z Connexem?