[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 4601
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: [Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Post autor: Stary Pingwin » 17 maja 2019, 8:40

Łukasz, z Puławskiej w Madalińskiego skręca się łatwo, tramwaj ma zezwalające krótko, akurat na dwa składy. Zielone dla samochodów świeci się dłużej.
miłośnik 13N

kajo
Posty: 2141
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 17 maja 2019, 13:03

Łukasz pisze:
17 maja 2019, 7:51
Szczerze mówiąc to nie wiem, czy chciałbym strajku włoskiego kierowców, czyli nieprzekraczania żadnych przepisów. Na oko obstawiam paraliż miasta, przynajmniej początkowy, bo jednak dynamika ruchu mocno spadłaby. Ale nie robiłem symulacji nigdy.
Taaa, przy 50 km/h przepustowość jest największa także raczej zakładam odetkanie miasta niż zatkanie.
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 7227
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2019, 14:16

kajo pisze:
Łukasz pisze:
17 maja 2019, 7:51
Szczerze mówiąc to nie wiem, czy chciałbym strajku włoskiego kierowców, czyli nieprzekraczania żadnych przepisów. Na oko obstawiam paraliż miasta, przynajmniej początkowy, bo jednak dynamika ruchu mocno spadłaby. Ale nie robiłem symulacji nigdy.
Taaa, przy 50 km/h przepustowość jest największa także raczej zakładam odetkanie miasta niż zatkanie.
Bardziej chodzi o nieprzekraczanie linii ciągłych, ustawianie się w kolejce (co spowoduje zmniejszenie przepustowości, bo co druga osoba skupia się na telefonie a nie na ruszaniu), niewjeżdżanie na żółtym świetle itd.

Można mówić, że to niebezpieczne, ale w W-wie powszechne i konieczne.
ŁK

Łukasz
Posty: 7227
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2019, 14:17

Stary Pingwin pisze:Łukasz, z Puławskiej w Madalińskiego skręca się łatwo, tramwaj ma zezwalające krótko, akurat na dwa składy. Zielone dla samochodów świeci się dłużej.
Aha. Ale to też źle :p Gdyby pojawił się priorytet, to musiałaby być faza. Zresztą kiedy już minął czas na dostosowanie sygnalizacji...
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 2265
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 maja 2019, 15:55

done

michael112
Posty: 1373
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 maja 2019, 15:57

Tutaj jest temat: link

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 469
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce
Kontakt:

Post autor: Piotrek_2274 » 17 maja 2019, 15:59

Dzwonek w tramwaju nie jest sygnałem dźwiękowym tylko ostrzegawczym w myśl przepisów.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9210
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 maja 2019, 16:46

?
Byłem przekonany, że dzwonek zastępuje klakson. Oidp są wymagania dotyczące minimalnej jego głośności. I co jak co, ale na logikę dzwonek jest dźwiękowy...

Sygnał ostrzegawczy to może być błyskanie światłami (ale używanie tego bez potrzeby też jest zakazane, bo policja kiedyś łapała ostrzegających o kontroli drogowej).
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

PiS i Julia Przyłębska przejęli Trybunał Konstytucyjny i teraz ustawiają wyroki pod zapotrzebowanie polityczne. Sędziowie w mniejszości napisali list otwarty, pokazując skalę manipulacji składami orzekającymi. Przeczytaj. Opis w RMF i na oko.press.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9210
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 maja 2019, 17:09

Sebastian pisze:
17 maja 2019, 1:05
KwZ pisze:
17 maja 2019, 0:47
O ile kojarzę, bez sygnalizacji świetlnej to tramwaj ma pierwszeństwo.
To przy zjeździe. Przy wjeździe musi ustępować, przynajmniej jak są takie znaki jak tam.
Mamy rację. Tzn. jak jest sam znak "ruch okrężny", to o pierwszeństwie rozstrzyga kodeks (tramwaj), ale to prawie się nie zdarza - a jak są znaki na wjeździe, rozstrzygają znaki.
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

PiS i Julia Przyłębska przejęli Trybunał Konstytucyjny i teraz ustawiają wyroki pod zapotrzebowanie polityczne. Sędziowie w mniejszości napisali list otwarty, pokazując skalę manipulacji składami orzekającymi. Przeczytaj. Opis w RMF i na oko.press.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 469
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce
Kontakt:

Post autor: Piotrek_2274 » 17 maja 2019, 17:35

KwZ pisze:
17 maja 2019, 16:46
?
Byłem przekonany, że dzwonek zastępuje klakson. Oidp są wymagania dotyczące minimalnej jego głośności. I co jak co, ale na logikę dzwonek jest dźwiękowy...
Z tego co mi wiadomo to właśnie te sygnały nie są równoważne, ale nie mogę znaleźć odpowiedniej podstawy prawnej. W skrócie, dzwonkowi tramwajowemu bliżej do syreny pociągu niż sygnału dźwiękowego w samochodzie ze strony prawnej. Samochodem nie trąbimy zbliżając się do skrzyżowania, przejścia itp, natomiast tramwaj może dzwonić/pociąg może trąbić.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9210
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 maja 2019, 19:19

Sygnały pociągowe nie są drogowe i obowiązują je w ogóle inne przepisy.

Zajrzałem do rozporządzenia ws. wymagań technicznych tramwajów i w par. 5 pkt 3) (s. 4124) jest mowa, że tramwaj musi być wyposażony w sygnał dźwiękowy o głośności minimum 85 dB(A) (90 dB od 2011 roku) - co jak rozumiem jest realizowane dzwonkiem.
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

PiS i Julia Przyłębska przejęli Trybunał Konstytucyjny i teraz ustawiają wyroki pod zapotrzebowanie polityczne. Sędziowie w mniejszości napisali list otwarty, pokazując skalę manipulacji składami orzekającymi. Przeczytaj. Opis w RMF i na oko.press.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35414
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 maja 2019, 19:56

beni pisze:
17 maja 2019, 7:24
To przy Dw. Centralnym gdyby nie znajomość świateł i ciut wcześniejsze dzwonienie i rozganianie sierot które się pakują na torowisko nie mając możliwości zjazdu tramwaje by stały do usra... śmierci. To samo tyczy innych skrzyżowań nie uczą kierowców że jak nie ma zjazdu ze skrzyżowania to się nie wjeżdża na nie i tyle w temacie.
Ale już ze Skierniewickiej nie wyjedziesz, czy to samochodem, czy to autobusem. Zielone dla Skierniewickiej zapala się w momencie, gdy cała Wolska jest upakowana samochodami stojącymi na światłach przed Płocką. Zatem wjeżdżasz na tory, na środek skrzyżowania i czekasz - możesz pojechać dalej dopiero w momencie, gdy Wolska już ma od dłuższej chwili zielone. Przynajmniej zazwyczaj puszczają.

Przesuniesz względem siebie fazy na skrzyżowaniach ze Skierniewicką i z Płocką - to samo ci się zrobi przy Płockiej. Przesuniesz w drugą stronę - tramwaje utkną.

Prawda jest taka, że przy dobiciu przepustowości do pełnej takie układy nie mają prawa działać, umożliwiając przejechanie zgodnie z regułami. Ruchu jest za dużo.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 2265
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 maja 2019, 5:38

1274 dostał przetwornicę statyczną.

beni
Posty: 2171
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Lokalizacja: Zakład Pingwinowo
Kontakt:

Post autor: beni » 22 maja 2019, 7:35

Zaś Praskie 105Na biletomaty. :D

ashir
Posty: 25469
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 maja 2019, 7:43

beni pisze:
22 maja 2019, 7:35
Zaś Praskie 105Na biletomaty. :D
Co w tym śmiesznego?

ODPOWIEDZ