[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1146
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: [Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Post autor: Michalk001 » 07 lis 2019, 5:28

Autobus Czerwon pisze:
06 lis 2019, 23:36
Michalk001 pisze:
06 lis 2019, 22:51


Co śmieszne Ikarus właśnie ma design który może się podobać nawet obecnie - zero udziwnień, a sam pojazd doskonale zaprojektowany w prawie każdej dziedzinie. Wiadomo że wady miał lecz były stopniowo usuwane, chociaż na czasy w których powstał był absolutnym liderem. Niestety obecne wozy są wadliwe i awaryjne - wczoraj jechałem 7232 w którym 4 drzwi już wymagały naprawy. Nie dość że się źle zamykały to jeszcze zaczęły się blokować i otwierała się tylko połówka. W dodatku kto wpadł na tak idiotyczny pomysł żeby drzwi brzęczały non stop po niepełnym otwarciu? #-o
Tak, Ikarusy były super, szczególnie jak po 8 latach potrzebowały remontu kapitalnego. Absolutny lider? Chyba w ilości wyprodukowanych egzemplarzy, bo w porównaniu do ówczesnych autobusów z RFN czy nawet Berlieta, Ikarusy wypadają jak duży fiat przy mercedesie.
Chodziło mi o wzorowe rozplanowanie wnętrza którego nie był w stanie zapewnić żaden inny autobus, i niską awaryjność jak na tamte czasy. A przykład Berlieta trochę nietrafiony, były zbyt delikatne i kasacje zdarzały się nawet po 3 latach.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35495
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lis 2019, 11:39

Ale zauważyłeś, że wysokopodłogowy autobus jest łatwiej rozplanować?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 773
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 07 lis 2019, 17:23

zxcvbnm pisze:
06 lis 2019, 18:46
Dobrze to wyglądają takie produkty jak Tramino, NGT8 czy nawet Moderus Gamma.
Nadal się nie umywają do tego co jeździ na zachodzie… od co najmniej 15 lat.

Jedyny polski tramwaj jaki pod względem wyglądu się udał to był chyba Tramino Lipsk:

Obrazek

I to też pewnie tylko dlatego, że to Lipsk dostarczył projekt designu, a Solaris tylko wyprodukował co mu kazano.
Vilén, pozdrawiam

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1090
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Natolin-Wyżyny

Post autor: kocur » 07 lis 2019, 20:12

To ma być ładne? Wygląda jak kask robocopa... =;
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1490
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 lis 2019, 20:39

Gust jak gust, każdy ma inny. Nieźle wyglądają też najnowsze Twisty, ale w Warszawie jest chyba wymóg na wielkie zderzaki.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7332
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 lis 2019, 0:21

zxcvbnm pisze:
07 lis 2019, 20:39
w Warszawie jest chyba wymóg na wielkie zderzaki.
Nie ma.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1090
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Natolin-Wyżyny

Post autor: kocur » 08 lis 2019, 11:46

W Warszawie problemem są warszawskie barwy. W żółtym kolorze z czerwonymi detalami mało co wygląda dobrze, zwłaszcza tramwaje. Wyglądają jak jeżdżąca reklama McDonalda.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

michael112
Posty: 1487
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lis 2019, 11:53

Zgadzam się z przedpiszcą. Uważam że lepiej byłoby dać do wyboru malowanie. Miło byłoby zobaczyć na przykład umalowanie czerwone, dość powszechne w latach 90., ale istniejące jeszcze do niedawna na Tramicusach.
Z tego samego powodu, warszawskie Scanie wyglądają brzydko. W innych miastach takiego problemu nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 486
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce
Kontakt:

Post autor: Piotrek_2274 » 09 lis 2019, 10:29

A już myślałem, że tylko mi nie podoba się eskalacja żółci w kolejnych malowaniach w stosunku do coraz bardziej ograniczanej czerwieni.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1861
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 09 lis 2019, 13:34

Mi również nie podoba się obecne malowanie, jest zdecydowanie niekorzystne. Ładniejsze było to z Ikarusów z lat 92-93 z pasem czerwonego do okien. A w ogóle najładniejsze to są barwy kremowo-czerwone.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1490
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 lis 2019, 19:52

Wydano ciężkie pieniądze na malowanie znane z SKM. Dlaczego tego nie wdrożono?
http://inforail.pl/warszawa-nowe-barwy- ... 64139.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

SU89
Posty: 203
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 09 lis 2019, 20:32

To malowanie (z wyjątkiem czerwonego przodu i po ewentualnym podciągnięciu dolnych barw lekko do góry) podoba mi się bardziej niż to, które mamy obecnie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24492
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2019, 11:37

zxcvbnm pisze:
09 lis 2019, 19:52
Wydano ciężkie pieniądze na malowanie znane z SKM. Dlaczego tego nie wdrożono?
http://inforail.pl/warszawa-nowe-barwy- ... 64139.html
Po pierwsze to malowanie jest obrzydliwe (to ocena subiektywna oczywiście) i niepraktyczne (ten krem byłby ciągle brudny).

Po drugie żadnych ciężkich pieniędzy nie wydano, bo to był aurorski projekt urzędnika, vez chociażby konsultacji społecznych.

Po trzecie akurat SKMki mogłyby wyglądać świetnie w żółto czerwonych barwach, co można zobaczyć w Berlinie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 1950
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 11 lis 2019, 0:57

Mi tam się podobają barwy warszawskie, które są na autobusach. Czerwony to taki ciemny kolor w stosunku do żółtego i bardziej smutny. Linia zderzaków oddzielająca kolory to dobre miejsce by wyeksponować nasze barwy. W tramwajach niestety ktoś cały czas odwala jakiś szajs i stosuje malowanie odwrotne w stosunku do tego co jest na stołecznej fladze. Dlaczego ten czerwony jest na górze? Rozumiem, że komuś może się nie podobać cały czerwony tramwaj (mi też by się taki nie podobał), ale można zrobić czerwoną cześć na dole to pewnego momentu, potem żółty i wzorem autobusów w miejscu czerwonego dać czarny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24492
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lis 2019, 15:33

Moim zdaniem czarnego na tramwajach jest dość, pomysł z czerwonym pasem na dole jest oczywiście sensowny ale Organizator zażyczył sobie inaczej. Może chcial w ten sposób flotę niskopodłogową wyróżnić, choć w tym momencie nonsensem jest malowanie stoszesnastki (która, nawiasem mówiąc, powinna mieć drzwi do części niskiej czarne, jako dostępne).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ