[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tak, ale N8S ma tylko 26 metrów długości; przy przebudowie na układ siedzień 1+1 i usunięciu nadmiarowych drzwi i kabin, można uzyskać pojemność nawet trochę lepszą niż dzisiejszych składów; jednak w wariancie dwukierunkowym, nawet przy 1+1 ta pojemność sporo spada. Dlatego w linii widziałbym jednak jednokierunkowce, dwukierunki na rezerwie względnie z zakazem na niektórych trasach.
Można by też pomyśleć o przebudowie ich na dziesięcioosiowce, z dodaniem nowych niskopodłogowych środkowych sekcji opartych na niskopodłogowym wózku Jacobsa, tylko
a) nie wiem czy to możliwe,
b) nie wiem, czy koszt takiej zabawki nie zbliżyłby się do kosztu nowego 120N...
Jeśli chodzi o dostawy nowinek - gdy się okaże, że któryś z projektów nie wypali, to trzeba będzie oczywiście szukać innych rozwiązań... wkład własny z takiego projektu na wymianę na używańce na przykład wystarczy .
Dodajmy także, że oprócz czustej wymiany nowe-stare, będzie można uzyskać redukcję liczby szrotów na przykład dzięki skróceniu czasu przejazdu na modernizowanych trasach (mniej brygad w ruchu) - czego obecny plan moim zdaniem nie przewidywał - oraz dzięki skróceniu postojów na krańcach - sterowanie ruchem w śródmieściu poprawi punktualność.
Można by też pomyśleć o przebudowie ich na dziesięcioosiowce, z dodaniem nowych niskopodłogowych środkowych sekcji opartych na niskopodłogowym wózku Jacobsa, tylko
a) nie wiem czy to możliwe,
b) nie wiem, czy koszt takiej zabawki nie zbliżyłby się do kosztu nowego 120N...
Jeśli chodzi o dostawy nowinek - gdy się okaże, że któryś z projektów nie wypali, to trzeba będzie oczywiście szukać innych rozwiązań... wkład własny z takiego projektu na wymianę na używańce na przykład wystarczy .
Dodajmy także, że oprócz czustej wymiany nowe-stare, będzie można uzyskać redukcję liczby szrotów na przykład dzięki skróceniu czasu przejazdu na modernizowanych trasach (mniej brygad w ruchu) - czego obecny plan moim zdaniem nie przewidywał - oraz dzięki skróceniu postojów na krańcach - sterowanie ruchem w śródmieściu poprawi punktualność.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jest trochę linii, na których spokojnie mniej pojemne wystarczą. Dużo i tak się ich nie da kupić bo nie ma.inż. Glonojad pisze: Dlatego w linii widziałbym jednak jednokierunkowce, dwukierunki na rezerwie względnie z zakazem na niektórych trasach. .
I w ten sposób wracamy do punktu wyjścia - to też są "stare graty", 13 N też tak można zmodernizować:)inż. Glonojad pisze:
Można by też pomyśleć o przebudowie ich na dziesięcioosiowce, z dodaniem nowych niskopodłogowych środkowych sekcji opartych na niskopodłogowym wózku Jacobsa, tylko
a) nie wiem czy to możliwe,
b) nie wiem, czy koszt takiej zabawki nie zbliżyłby się do kosztu nowego 120N....
W sumie najpierw trzeba by postarać się o zmniejszenie ruchu w mieście lub chociażby o lepsze przestrzeganie przepisów przez kierowców - bo świetlane plany są, ale co z tego jak tramwaj będzie sie przebijał 10 minut przez rondoinż. Glonojad pisze:
Dodajmy także, że oprócz czustej wymiany nowe-stare, będzie można uzyskać redukcję liczby szrotów na przykład dzięki skróceniu czasu przejazdu na modernizowanych trasach (mniej brygad w ruchu) - czego obecny plan moim zdaniem nie przewidywał - oraz dzięki skróceniu postojów na krańcach - sterowanie ruchem w śródmieściu poprawi punktualność.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja wiem? Oprócz obecnie solowych, to jakie? 1? 19, ale też różnie z tym bywa? 35 podobnie? 6 jest średnia, ale bywa tłoczna a z pewnością przywrócenie jej trasy via Babka Radka by jej nie zaszkodziło. Zostaje jeszcze obwodowe 2 i może coś z Marszałkowskiej.piotram pisze:Jest trochę linii, na których spokojnie mniej pojemne wystarczą. Dużo i tak się ich nie da kupić bo nie ma.inż. Glonojad pisze: Dlatego w linii widziałbym jednak jednokierunkowce, dwukierunki na rezerwie względnie z zakazem na niektórych trasach. .
32 jest do wycięcia...
Aha, wiem że 116N superpojemne nie są, i brak im poręczy do trzymania się, ale błędów z przeszłości należy unikać. Zresztą były sporo tańsze od chociażby 121N, więc o cym tu mówić.
No nie do końca, bo są od trzynastek 15-20 lat młodsze, już mają człony skrajne przegubowe, rozruch tyrystorowy, nowocześniejsze (cichsze) wózki, szersze wejścia dla pasażerów...
I w ten sposób wracamy do punktu wyjścia - to też są "stare graty", 13 N też tak można zmodernizować:)
Ee, to nie zdarza się aż tak często, chociaż oczywiście egzekwowanie przepisów należy poprawić.inż. Glonojad pisze:
W sumie najpierw trzeba by postarać się o zmniejszenie ruchu w mieście lub chociażby o lepsze przestrzeganie przepisów przez kierowców - bo świetlane plany są, ale co z tego jak tramwaj będzie sie przebijał 10 minut przez rondo
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja bym dał na 1, 2, 3, 6, 8, 19, 23, z tym że na co którychś brygadach, żeby zbytnio nie "tłoczyć" ludzi.inż. Glonojad pisze: Ja wiem? Oprócz obecnie solowych, to jakie? 1? 19, ale też różnie z tym bywa? 35 podobnie? 6 jest średnia, ale bywa tłoczna a z pewnością przywrócenie jej trasy via Babka Radka by jej nie zaszkodziło. Zostaje jeszcze obwodowe 2 i może coś z Marszałkowskiej.
32 jest do wycięcia...
Tak czy siak - koszty ogromne, nikt w tym mieście pewnie nie zdecyduje się ładować w starocieinż. Glonojad pisze:
No nie do końca, bo są od trzynastek 15-20 lat młodsze, już mają człony skrajne przegubowe, rozruch tyrystorowy, nowocześniejsze (cichsze) wózki, szersze wejścia dla pasażerów...
Niestety coraz częściej, szczególnie w szczycie, kiedy można zaoszczędzić najwięcej brygad, a będzie tylko gorzej jak coś z tym nie zrobią...inż. Glonojad pisze:
W sumie najpierw trzeba by postarać się o zmniejszenie ruchu w mieście lub chociażby o lepsze przestrzeganie przepisów przez kierowców - bo świetlane plany są, ale co z tego jak tramwaj będzie sie przebijał 10 minut przez rondo
Ee, to nie zdarza się aż tak często, chociaż oczywiście egzekwowanie przepisów należy poprawić.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No, rezerwy to nie tylko Kraków podobno (ale więcej nie wiem/nie mogę powiedzieć).
Sprawa więc "z głowy" - a szkoda, bo to fajne wagony.
Sprawa więc "z głowy" - a szkoda, bo to fajne wagony.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśi w ogóle tu dywagować to bym patrzył tylko na N8C (Dortmund 46, Kassel 22), tyle że konkurencja do nich jest duża (Gdańsk, Poznań?) - inna sprawa czy byłby sens wprowadzania takich wagonów ?Plesim pisze:Fajnie sobie teoretycznie podyskutowaliście, ale o N8S możecie zapomnieć. Z tego co mi wiadomo to normalnotorowe rozeszły się wszystkie. Może znalazłoby się coś wąskotorowego. Zaznaczam, że chodzi także o te już zarezerwowane (np Kraków).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Boję sie, że trzeba po prostu w końcu się szarpnąc i zamówić jakieś tabuny 120N wychodząc z założenia, że przy długiej serii się najwyżej dotrą, a potem się zrobi modernę do 120Na czy coś...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26828
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na jedno wychodzi... pamiętam, jak jakiś motorowy jednocześnie mi się skarżył, że Żoliborz dostaje same "złomy" (to u bulwach, zwłaszcza używanych po R-1) oraz wychwalał pod niebiosa parówy.
No cóż, trasa mostu Północnego może być dla nich pewnym szokiem poznawczym .
No, chyba, że wygra Hania GW.
No cóż, trasa mostu Północnego może być dla nich pewnym szokiem poznawczym .
No, chyba, że wygra Hania GW.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja mu się wcale nie dziwie. Jak w trzynastce wystarczył bezpiecznik topikowy i młotek do większości napraw to w bulwie często i ludzie na zajezdni (R4) nie potrafili naprawić.inż. Glonojad pisze:Na jedno wychodzi... pamiętam, jak jakiś motorowy jednocześnie mi się skarżył, że Żoliborz dostaje same "złomy" (to u bulwach, zwłaszcza używanych po R-1) oraz wychwalał pod niebiosa parówy.