Obsługa linii tramwajowych - 2006

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Obsługa linii tramwajowych - 2006

Post autor: Dennis » 11 sty 2006, 11:50

Czy ktoś mógłby wyjaśnić dlaczego linia mająca każdą pętlę w pobliżu zajezdni tramwajowej jest obsługiwana przez inną zajezdnię? Chodzi mi oczywiście o wozy z "Woli" na 13? Jeszcze brak "Pragi" byłbym w stanie zrozumieć? Ale na Boga 26 jeździ z "Żoliborza", o 24 nie wspominając, a 13 dają z "Woli"? :shock:

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 11 sty 2006, 12:55

Takicie przykłady można mnożyć i mnożyć, ot taka 17 - z jednej strony R-3, z drugiej R-4 a tymczasem w najlepsze szlaja sie na tej linii Wola i to wcale nie w tak małym wymiarze, a R-4 musi przejechać pół miasta żeby dotrzeć na 26 podczas gdy Wola ma ta linię pod nosem...

I takich przykładów możnaby podawać bez końca, bezsens...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 sty 2006, 12:59

tomo pisze:Takicie przykłady można mnożyć i mnożyć, ot taka 17 - z jednej strony R-3, z drugiej R-4 a tymczasem w najlepsze szlaja sie na tej linii Wola i to wcale nie w tak małym wymiarze, a R-4 musi przejechać pół miasta żeby dotrzeć na 26 podczas gdy Wola ma ta linię pod nosem...

I takich przykładów możnaby podawać bez końca, bezsens...
Oj tam,benzyny nie marnują ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 11 sty 2006, 13:02

Piotrek pisze:Oj tam,benzyny nie marnują ;)
ale węgiel tak
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 11 sty 2006, 16:23

Jest to bardziej złożone niż może się wydawać. Rzeczywiście diabli mnie biorą na obsługę przez R4 linii 26, ale tak wyszło. Taki absurdów jest dużo więcej jak R1 na 17 i 19; R3 na 23. Choć bywały już większe jak R2 na 4 lub R4 na 21.
Spowodowane jest głównie ułożeniem grafików pracy motorniczych dla danej zajezdni. Nie wszyscy jej pracownicy zatrudnieni są na pełen etat. Niektórzy maja tylko 1/10. I trzeba tak zaplanować aby nikt nie jeżdził dłużej niż nakazują przepisy. Przez to często się zdarza że na jednym zakładzie już zabrakło godzin a inny ma jeszcze mnóstwo do wykorzystania. Dlatego właśnie zdarzają się dziwne obsady. Choć swoją drogą nie potrafie zrozumieć dlaczego nie próbowano zamienić obsługi np. 23 z 26 między R1 i R4.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 12 sty 2006, 20:44

dennis pisze:Chodzi mi oczywiście o wozy z "Woli" na 13?
I co w tym strasznego :?: Przecież 13 przejeżdża dosłownie pod bramą zajezdni Wola.
noidea

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 13 sty 2006, 1:43

No tak, ale teoretycznie po ostatnim kursie najbliżej jest zjechać na pusto do zajezdni Praga lub Żoliborz (zależnie od krańca)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 03 lis 2006, 9:55

:arrow: Tytuł artykułu "linia dwadzieścia sześć" zacytuję fragmentami : "Zakład "Żoliborz" obsługuje 19 z 26 brygad linii 26. Zakładowi szczególnie zależy na takim rozdysponowaniu linii, aby jak najwięcej brygad miało krańce w pobliżu zakładu. Uzasadnienie jest proste i wynika z troski o maksymalne zmniejszenie strat wozokilometrów w przypadku awarii. Komisja Wydziałowa NSZZ Solidarnośc R-4,wystąpiła do kierownictwa zakładu o uzyskanie zgody na wprowadzenie zmian w podziale linii obsługiwanych przez R-4 "Żoliborz". Dział Eksploatacji T.W Sp. z.o.o. zwrócił się do Z.T.M. o rozważenie możliwości innego rozdysponowania brygad na liniach obsługiwanych przez R-4". A co na to Z.T.M. oto odpowiedź: :arrow: Układ wprowadzony 2 stycznia 2006 r powstał w oparciu o nw. aspekty:
-Bezpieczeństwo ruchu wynikające ze znajomości możliwie największej części sieci tramwajowej przez motorniczych w poszczególnych zajezdniach, a w szczególności:- lokalizacji niebezpiecznych przejść dla pieszych:
- organizacji ruchu na poszczególnych skrzyżowaniach:
-organizacji ruchu tramwajów w obrębie pętli
-sposobu korzystania z sygnalizacji wzbudzanych
-lokalizacji przystanków (zwłaszcza z wysiadaniem pasażerów na wyznaczoną część jezdni).
-Znajomość sieci przez motorniczych pozwalającą na swobodne realizowanie doraźnych kierowań tramwajów na trasy objazdowe.
- Znajomość układu linii tramwajowych przez motorniczych oraz posiadanie przez zajezdnie oznakowania liniowego dla większej liczby linii ułatwiające planowanie okresowych zasileń.
- Utrzymanie w eksploatacji, a co za tym idzie w całkowitej przejezdności, ważnych relacji skrętnych na skrzyżowaniach, co skutkuje:- zwiększeniem bezpieczeństwa, ponieważ motorowi wiedzą, że dane relacje są wykorzystywane:- regularnością konserwowania zwrotnic i innych elementów infrastruktury.
Powyższe znacząco uelastycznienia sieć tramwajową, co ma również znaczenie przy wprowadzaniu doraźnych kierowań.
-Wprowadzenie DODATKOWEJ zajezdni na najważniejsze linie i ciągi podnosi niezawodność trakcji tramwajowej (pozwala na utrzymanie na możliwie największej liczby brygad na linii w przypadku odcięcia wyjazdów z jednej zajezdni). Ponadto przejęcie wszystkich brygad linii 17, 19 i 22 przez zakład R-4 przywróciłoby sytuację z lat ubiegłych, w której np. na linii 22 pierwsze odjazdy z Huty odbywały się godzinę wcześniej niż z pętli Wiatraczna a ostatnie dojazdy godzinę później. Obecnie na ww. liniach brygady realizujące dojazdy i zjazdy na różne krańce obsługiwane są przez zakład R-1 położony w pobliżu środka ich tras.
-Jednocześnie informujemy, że postulat zmniejszenia liczby brygad linii 26 obsługiwanych przez zakład R-4 będzie brany pod uwagę przy każdej stałej zmianie rozkładów jazdy, co będzie skutkowało stopniowym zmniejszaniem obsługi linii 26. W związku z wcześniejszymi aspektami przedstawionymi w niniejszym piśmie Z.T.M. weźmie pod uwagę skierowanie do obsługi przez R-4 tylko wybranych brygad linii: 17, 19 i 22 oraz innych, których trasy przebiegają bliżej zajezdni niż trasa linii 26.
:arrow: To powinno wyjaśnić takie "kwiatki', wprowadzane przez Z.T.M. nie tylko w tramwajach? :D

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 03 lis 2006, 10:22

No ..... mać ](*,) sorry ale mnie poniosło
Motorniczowie z R4 dużo lepiej znają Pragę i Jelonki niż z R1 i R2. Takiej bzdury to już dawno nie słyszałem. Ja o tych zmianach (a przypomnę, że doszło do nich w wakacje ubiegłego roku a nie od 2 stycznia) słyszałem o zupełnie innym powodzie. I niech każdy wyciągnie sobie wnioski. Wrócę tylko do artykułów pewnego dziennika o zbyt krótkich czasach przejazdu pół kursów itp.
Oprócz tego wychodzi, że złym motorniczym powierza się bulwy i uboty. Wszystkie powinny trafić na R4 a na R1 i R2 tylko parówki i inne szrotu jak 10xx.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 03 lis 2006, 10:35

Plesim pisze:No ..... mać sorry ale mnie poniosło
Motorniczowie z R4 dużo lepiej znają Pragę i Jelonki niż z R1 i R2. Takiej bzdury to już dawno nie słyszałem. Ja o tych zmianach (a przypomnę, że doszło do nich w wakacje ubiegłego roku a nie od 2 stycznia) słyszałem o zupełnie innym powodzie. I niech każdy wyciągnie sobie wnioski. Wrócę tylko do artykułów pewnego dziennika o zbyt krótkich czasach przejazdu pół kursów itp.
Oprócz tego wychodzi, że złym motorniczym powierza się bulwy i uboty. Wszystkie powinny trafić na R4 a na R1 i R2 tylko parówki i inne szrotu jak 10xx.
:arrow: Plesimku rozumiem twoje oburzenie ale to jest odpowiedź Z.T.M-u na pismo "Solidarności", dlatego przepisałem je w całości (Nasza Syrenka nr. 103 listopad 2006). Jeżeli tak to nie będzie mnie dziwne jak na "REDUTOWĄ" przyjdzie kiedyś przez "przypadek" takie coś jak 153 i 161 lub inne 702? :D
:arrow: A i jeszcze jedno nie obrażaj proszę Matki Polki, lub naci pietruszki to na prawdę nie wypada! [-o<
:arrow: Myślę że problem nie tyczy się tylko tramwajów, ale i autobusów też :idea:

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5298
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 03 lis 2006, 13:18

No tak... jakieś pieprzenie totalne. R-1 leży na trasie przejazdu 26 i aż się prosi o dominujący udział tej zajezdni w obsłudze akurat tej linii. Co do obsługi 22 to R-4 do spółki z R-2 i nie będzie godzinnej różnicy w pierwszym odjeździe z krańca. 17 i 19 do spółki z R-3. A co do argumentu o lepszej znajomości miasta - na Boga, ludzie, przecież torów w tym mieście nie ma nie wiadomo ile, to samo z rozjazdami. To nie autobus, że w razie objazdu przeciśnie się jakąś osiedlową uliczką....
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 03 lis 2006, 13:28

Ludziska zobaczcie ile urzędasów siedzi na Senatorskiej w ZTM (i nie tylko tam). Jedni wzięli pieniądze za zrobienie tego co jest teraz , inni wezmą kasę za poprawki , i tak się kręci. Przecież ci ludzie robią wszystko aby nie zabrakło im roboty.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 lis 2006, 13:37

gregory5576 pisze:- Znajomość układu linii tramwajowych przez motorniczych oraz posiadanie przez zajezdnie oznakowania liniowego dla większej liczby linii ułatwiające planowanie okresowych zasileń.
- Utrzymanie w eksploatacji, a co za tym idzie w całkowitej przejezdności, ważnych relacji skrętnych na skrzyżowaniach, co skutkuje:
- zwiększeniem bezpieczeństwa, ponieważ motorowi wiedzą, że dane relacje są wykorzystywane
- regularnością konserwowania zwrotnic i innych elementów infrastruktury.
Rozumiem, że to wszystko jest absolutnie niemożliwe w momencie racjonalnego przyporządkowania zajezdni do linii tramwajowych ](*,)
- Wprowadzenie DODATKOWEJ zajezdni na najważniejsze linie i ciągi podnosi niezawodność trakcji tramwajowej (pozwala na utrzymanie możliwie największej liczby brygad na linii w przypadku odcięcia wyjazdów z jednej zajezdni).
No jasne. Jak "Żoliborz" pieprznie, to zostaje całe 7 brygad na jednej z najważniejszych, jeśli nie najważniejszej linii tramwajowej #-o I z pewnością owo "utrzymanie możliwie największej liczby brygad na linii w przypadku odcięcia wyjazdów z jednej zajezdni" ratuje obsługiwaną przez 26 trasę przed kompletnym paraliżem #-o Gdyby rozdzielić 8+9+9 to miałoby to jescze jakiś sens, ale tak... No a czemu przy aktualnym rozdziale brygad na 26, pomijając już wszystko inne, ponad 73% dostał właśnie leżący wiele kilometrów od każdego z krańców "Żoliborz", tego nie wie już chyba nikt 8-[

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lis 2006, 13:39

Dennis pisze:Jak "Żoliborz" pieprznie, to zostaje całe 7 brygad na jednej z najważniejszych, jeśli nie najważniejszej linii tramwajowej #-o
Szczerze mówiąc, to z d... ten argument. Czemu los 17, 33 czy innych cię mniej obchodzi? Co za różnica, na której linii braknie?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 lis 2006, 13:41

Bastian pisze:
Dennis pisze:Jak "Żoliborz" pieprznie, to zostaje całe 7 brygad na jednej z najważniejszych, jeśli nie najważniejszej linii tramwajowej #-o
Szczerze mówiąc, to z d... ten argument. Czemu los 17, 33 czy innych cię mniej obchodzi? Co za różnica, na której linii braknie?
To niech ZTM pieprzy takie bzdety w kotekście linii 17 i 33, a nie 26, jeśli tam sytuacja wygląda lepiej.

Zablokowany