Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 16 sie 2013, 14:34

reserved pisze:12:01 z Palmir.

Zobacz pierwsze kursy do i ostatnie z Palmir to się przekonasz. To środek dnia i czas na drugie śniadanie na polance.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sie 2013, 15:09

m72 pisze:Zobacz pierwsze kursy do [...] Palmir to się przekonasz
Byłem w Palmirach koło 11:00 już czyli pół godziny po przyjeździe pierwszego kursu. Jedynymi osobami w Palmirach była jakaś rodzinka, która przyjechała samochodem. Nikogo więcej nie wiedziałem. No chyba, że do lasu poszli.
Inna sprawa, że mówisz o pierwszych kursach w liczbie mnogiej. A ten o 12:01 to jest drugi kurs czyli wlicza się do "pierwszych kursów".

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 gru 2013, 17:45

Od 1 stycznia 2014 roku będą duże zmiany w komunikacji łomiankowskiej. Zwykłe Ł zamieni się z BIS krańcami, czyli Ł będzie kończyło na pętli Metro Młociny, a BIS na pętli Metro Marymont. Dodatkowo uruchomiona zostanie linia ŁZ kursująca w szczycie co 20 minut na trasie Metro Młociny - Zachodnia. Natomiast trasa i rozkład linii ŁD pozostanie bez zmian. Trochę 701 może stracić na znaczeniu, tym bardziej, że KMŁ w przypadku dużego zainteresowania linią zapowiada rozszerzenie godzin i dni tygodni kursowania (nawet o godziny nocne, czyli nawet N56 może być zagrożone w Łomiankach, gdzie trzeba 100% kosztów funkcjonowania pokryć), bo ŁZ jedzie o 10 minut krócej w stosunku do 701. Pochwała się należy również za piękny takt dla wszystkich linii, w szczególności ładnie wygląda Ł co 10/20/20, a nie jak kiedyś było co 9-18 minut, w dodatku z jakimiś dziwnymi odstępami między kursami. BIS też np. w weekendy będzie równo co 40 minut kursowało. A ŁZ jak już wspominałem w szczycie będzie miało ładny takt 20 minutowy i nawet ŁD ma jakoś ładnie rozstawione kursy, średnio co 45-50 minut, ale to akurat już wcześniej było. :wink:

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 21 gru 2013, 19:09

Warto zauważyć, że linia Ł nie będzie już w godzinach szczytu (wreszcie!) podjeżdżała do ronda przy C.H. Auchan. Przystanek ten będzie obsługiwany nie tylko przez linię ŁD, ale też przez ŁZ. IMHO wszystkie zmiany wchodzące w życie od 01.01.14 są in plus.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 gru 2013, 19:18

Fakt, ale autobusy tam mogłyby bliżej CH Auchan podjeżdżać, bo jednak kawałek to jest do przejścia. A zwłaszcza ŁD i ŁZ, skoro już i tak jadą dalej Brukową na Zachodnią lub stamtąd wracają.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 30 gru 2013, 0:26

ashir pisze:Trochę 701 może stracić na znaczeniu, tym bardziej, że KMŁ w przypadku dużego zainteresowania linią zapowiada rozszerzenie godzin i dni tygodni kursowania (nawet o godziny nocne, czyli nawet N56 może być zagrożone w Łomiankach, gdzie trzeba 100% kosztów funkcjonowania pokryć), bo ŁZ jedzie o 10 minut krócej w stosunku do 701.
To mogłoby doprowadzić do likwidacji 701, tylko co wtedy zrobić obsługą Placówki (od Tytułowej do Bramy Głównej)?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 gru 2013, 6:03

Ucałotygodniowione 409 przekształcone w linię zwykłą na trasie: METRO MŁOCINY - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 gru 2013, 6:23

W wersji skróconej do bramy głównej już było 210 (obsługiwane Jelczami Libero z Mobilisu), ale długo nie wytrwało i szybko zostało wchłonięte przez 701. :razz:

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 30 gru 2013, 6:45

ashir pisze:W wersji skróconej do bramy głównej już było 210 (obsługiwane Jelczami Libero z Mobilisu), ale długo nie wytrwało i szybko zostało wchłonięte przez 701. :razz:
No a teraz nie zostałoby wchłonięte przez 701, bo 701 by nie było.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 gru 2013, 8:20

Jasna sprawa. A na razie jednak Łomianki chcą płacić za 701. :wink:

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 30 gru 2013, 10:14

A dyskusja chyba jest o tym co by było gdyby Łomianki przestały płacić za 701, nie? :>
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 30 gru 2013, 12:38

sprinter pisze:co by było gdyby Łomianki przestały płacić za 701
Skrócić do ronda Trenów/Brukowa. Tam są jeszcze Laski i sklep, a KMŁ nie dojeżdża ;)

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lut 2014, 22:30

KMŁ chyba chcą zachęcić pasażerów do jazdy ŁZ (w którym tłumów nie ma, ale nie jest też tak źle z frekwencją), bo przez cały luty bilety zakupione u kierowcy kosztują: bilet normalny - 2 zł, bilet ulgowy 1 zł. :)

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lut 2014, 18:55

Od 1 marca linia Ł zostanie podzielona na dwie linie: całotygodniowe Ł1 na trasie: Dziekanów Leśny - Metro Młociny co 20/20//20 i szczytowe Ł2 na trasie: Dziekanów Leśny - Metro Marymont co 20/-//-. Pozostałe linie bez zmian, jedynie na ŁZ zostaną przesunięte kursy w celu skoordynowania ich z nową linią Ł1. :wink:

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 lut 2014, 19:06

Już widać efekty zamiany BIS i Ł miejscami...

ODPOWIEDZ