Komunikacja w Łomiankach
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Mam nadzieję, że mnie admini nie znienawidzą na off-topic, ale muszę z Twoim stwierdzeniem polemizować.Dęboszczak pisze:ZTM jest najdroższy, ale najlepszy (...)
Odkąd regularnie przejazd pusta drogą na linii na odcinku Rejtana Dw. Wileński na linii 718 zajmuje w środku dnia 40 minut (nie mówimy o tym co w rozkładzie, bo to fikcja, którą kierowcy mają głęboko w...), tak już od przeszło 3 miesięcy gdy muszę jechać, to wybieram linię J - z tego samego miejsca w Markach do Centrum jadę przeciętnie 20-25 minut. I nawet koszt biletu (4 zł) w jedną stronę mnie nie odstrasza.
I robię tak, mimo mojego nieskrywanego braku sympatii do tych pseudo-przewoźników. Po prostu nie mam nerwów (ani czasu) aby jeździć ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36633
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ciebie i iluś innych nie - i nic w tym złego. Pytanie, jak sądzi większość? Jak wiadomo, ludzie głosują nogami. Od "zawsze" twierdzisz, że 718 jest przepełnione. Bez powodu?Frencher pisze:I nawet koszt biletu (4 zł) w jedną stronę mnie nie odstrasza.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Czy mógłbyś podać której gminy/których gmin to dotyczy? Ile obecnie wozów obsługuje tę gminę?To co robi teraz ZTM, to prowadzi to tego, że historia w perspektywie kilku najbliższych lat zatoczy koło, tylko że będzie to dotyczyło wielu gmin. Bo są już gminy, które za dopłaty jakie dają ZTM mogłyby co roku kupić po 2 nowiutkie klimatyzowane SU18.
A po drugie czy mógłbyś do ceny zakupu dodać koszt obsługi takiej linii (pensje, utrzymanie wozów, "zajezdni", przystanków, rozkładów, biurokracji) i zestawić - w perspektywie roku - koszty komunikacji organizowanej przez ZTM i koszty własnej komunikacji? Przecież koszty funkcjonowania KM nie kończą się po zakupie pojazdów...
Moim zdaniem inne gminy też powinny stworzyć własne przedsiębiorstwa komunikacyjne, a nie topić kasę w ZTM. Używane busy nie są takie drogie (np. MAN NL202)
733 RuLeZ
www.wirtualtrans.ovh.org <--FaJnA GrA
www.wirtualtrans.ovh.org <--FaJnA GrA
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36633
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Za pieniądze mieszkańców, którzy będą musieli wykupić dwa bilety. Pytanie, czy chcą tego mieszkańcy.Filipinho pisze:Moim zdaniem inne gminy też powinny stworzyć własne przedsiębiorstwa komunikacyjne
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Anna Jaworska
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 sty 2007, 23:17
- Lokalizacja: Warszaffka
Łomiankowicze są bardzo zadowoleni ze swojej komunikacji, znam sporo osób, które mają bliżej do 701 niż do przystanku Ł (chodzi o Łomianki górne) a i tak wolą iść do centrum Łomianek i jechać Ł niż 701.
Może ze względu na częstotliwość? Nigdy w życiu 701 nie miałoby o godzinie 7, 11 kursów w kierunku Warszawy
Mieszkałam w Łomiankach od wakacji 2003 do początku 2008 i przez te prawie 5 lat tylko raz jechałam 701, a to dlatego że w Ł nie mogłam przewieźć roweru, który miał być elementem wystawy na DTP.
Zresztą najlepszym przykładem że linia radzi sobie dobrze i się rozwija jest to ile kupili autobusów w ostatnich latach oraz to że utworzyli II strefę KMŁ - kolejną linię do czosnowa i do Palmir.
Swoją drogą zaczyna się robić mały bałagan w oznaczeniu linii Ł, oznaczenie kolorystyczne przestają być wystarczające.
A o tym jak bardzo Ł wpisała się w krajobraz Łomianek niech świadczy rysunek VI-klasistki ze szkoły w Łomiankach pt. Pipi w autobusie linii Ł
http://www.kmlomianki.info/Pipi_zm.jpg
Może ze względu na częstotliwość? Nigdy w życiu 701 nie miałoby o godzinie 7, 11 kursów w kierunku Warszawy
Mieszkałam w Łomiankach od wakacji 2003 do początku 2008 i przez te prawie 5 lat tylko raz jechałam 701, a to dlatego że w Ł nie mogłam przewieźć roweru, który miał być elementem wystawy na DTP.
Zresztą najlepszym przykładem że linia radzi sobie dobrze i się rozwija jest to ile kupili autobusów w ostatnich latach oraz to że utworzyli II strefę KMŁ - kolejną linię do czosnowa i do Palmir.
Swoją drogą zaczyna się robić mały bałagan w oznaczeniu linii Ł, oznaczenie kolorystyczne przestają być wystarczające.
A o tym jak bardzo Ł wpisała się w krajobraz Łomianek niech świadczy rysunek VI-klasistki ze szkoły w Łomiankach pt. Pipi w autobusie linii Ł
http://www.kmlomianki.info/Pipi_zm.jpg
Piszę poprawnie po polsku
zanim zaczniesz zawracać dupę - użyj google
zanim zaczniesz zawracać dupę - użyj google
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701? Jakiś specjalny układ z ZTM, przecież w dłuższej perspektywie i tak by im wyszło taniej. Domyślam się, że alternatywnie musiano, by wówczas reaktywować pętlę na Trenów, ale to nie byłby problem Łomianek.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
Domyślam się, że w grę wchodzi stosunkowo krótki odcinek na terenie Łomianek. Po prostu taniej jest im zapłacić za kawałek trasy (2km) w cenie 6,13(?)wozokm (w cenie wspólny bilet) niża ok. 3 zł za wozokm na całej trasie (9km) bez wspólnego biletu.Colony pisze:Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Nie wiem, czy opłacałoby się włodarzaom Łomianek. Chyba, że jakieś podjazdy Ł-ki kursującej Pułkową, które swoim zasięgiem obejmowałyby Dąbrowę Leśną (z pętlą uliczną Wiślana - Akacjowa - Partyzantów - Kmpinoska - Akacjowa; mniej więcej po trasie ŁD). W ten sposób utrzymaliby bezpośrednie połączenie Dąbrowy Leśnej z Warszawą, a 701 stałoby się zbędneColony pisze:Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701? Jakiś specjalny układ z ZTM, przecież w dłuższej perspektywie i tak by im wyszło taniej. Domyślam się, że alternatywnie musiano, by wówczas reaktywować pętlę na Trenów, ale to nie byłby problem Łomianek.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43