Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 17 gru 2008, 17:26

Ale i tak Łomianki płacą najwięcej po Warszawie na transport publiczny z pośród wszystkich gmin wianuszka. A wspólnego biletu ZTM nie mają... ZTM jest najdroższy, ale najlepszy no i za dopłatą masz dostęp do systemu komunikacyjnego a w KMŁ tego nie ma.

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 17 gru 2008, 17:45

Dęboszczak pisze: ZTM jest najdroższy, ale najlepszy no i za dopłatą masz dostęp do systemu komunikacyjnego
Najlepszy to by był, gdyby był tańszy na tyle, aby wszystkie gminy mogły by sobie pozwolić na luksus, jakim jest niewątpliwie KM i wspólny bilet :-"

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 gru 2008, 21:04

Dęboszczak pisze:ZTM jest najdroższy, ale najlepszy (...)
Mam nadzieję, że mnie admini nie znienawidzą na off-topic, ale muszę z Twoim stwierdzeniem polemizować.
Odkąd regularnie przejazd pusta drogą na linii na odcinku Rejtana :arrow: Dw. Wileński na linii 718 zajmuje w środku dnia 40 minut (nie mówimy o tym co w rozkładzie, bo to fikcja, którą kierowcy mają głęboko w...), tak już od przeszło 3 miesięcy gdy muszę jechać, to wybieram linię J - z tego samego miejsca w Markach do Centrum jadę przeciętnie 20-25 minut. I nawet koszt biletu (4 zł) w jedną stronę mnie nie odstrasza.
I robię tak, mimo mojego nieskrywanego braku sympatii do tych pseudo-przewoźników. Po prostu nie mam nerwów (ani czasu) aby jeździć ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 gru 2008, 21:13

Frencher pisze:I nawet koszt biletu (4 zł) w jedną stronę mnie nie odstrasza.
Ciebie i iluś innych nie - i nic w tym złego. Pytanie, jak sądzi większość? Jak wiadomo, ludzie głosują nogami. Od "zawsze" twierdzisz, że 718 jest przepełnione. Bez powodu?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 gru 2008, 8:04

To co robi teraz ZTM, to prowadzi to tego, że historia w perspektywie kilku najbliższych lat zatoczy koło, tylko że będzie to dotyczyło wielu gmin. Bo są już gminy, które za dopłaty jakie dają ZTM mogłyby co roku kupić po 2 nowiutkie klimatyzowane SU18.
Czy mógłbyś podać której gminy/których gmin to dotyczy? Ile obecnie wozów obsługuje tę gminę?
A po drugie czy mógłbyś do ceny zakupu dodać koszt obsługi takiej linii (pensje, utrzymanie wozów, "zajezdni", przystanków, rozkładów, biurokracji) i zestawić - w perspektywie roku - koszty komunikacji organizowanej przez ZTM i koszty własnej komunikacji? Przecież koszty funkcjonowania KM nie kończą się po zakupie pojazdów... :-s

Filipinho
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:29
Lokalizacja: Młochów Rulez

Post autor: Filipinho » 18 gru 2008, 16:14

Jakoś Łomiankom się opłaca
733 RuLeZ :)
www.wirtualtrans.ovh.org <--FaJnA GrA

lasuch
Posty: 31
Rejestracja: 22 cze 2006, 21:26
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: lasuch » 18 gru 2008, 16:33

Łomiankom to się opłaca tak samo jak Warszawie, każde z tych miast dokłada z budżetu, aby ta komunikacja mogła funkcjonowac. To jest obowiązek gmin, żeby zapewnic dojazd mieszkańcom, a że Łomianki postawiły na własne przedsiębiorstwo przewozowe, to jest już sprawa miasta Łomianki.

Filipinho
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:29
Lokalizacja: Młochów Rulez

Post autor: Filipinho » 18 gru 2008, 21:55

Moim zdaniem inne gminy też powinny stworzyć własne przedsiębiorstwa komunikacyjne, a nie topić kasę w ZTM. Używane busy nie są takie drogie (np. MAN NL202)
733 RuLeZ :)
www.wirtualtrans.ovh.org <--FaJnA GrA

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 gru 2008, 23:31

Filipinho pisze:Moim zdaniem inne gminy też powinny stworzyć własne przedsiębiorstwa komunikacyjne
Za pieniądze mieszkańców, którzy będą musieli wykupić dwa bilety. Pytanie, czy chcą tego mieszkańcy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 11 sty 2009, 23:24

Według budżetu na 2009 rok Łomianki przeznaczą 2,9 mln. zł. na KMŁ, z czego 700 tys. pójdzie na zakup nowego autobusu.

Awatar użytkownika
Anna Jaworska
Posty: 182
Rejestracja: 14 sty 2007, 23:17
Lokalizacja: Warszaffka

Post autor: Anna Jaworska » 16 sty 2009, 0:02

Łomiankowicze są bardzo zadowoleni ze swojej komunikacji, znam sporo osób, które mają bliżej do 701 niż do przystanku Ł (chodzi o Łomianki górne) a i tak wolą iść do centrum Łomianek i jechać Ł niż 701.
Może ze względu na częstotliwość? Nigdy w życiu 701 nie miałoby o godzinie 7, 11 kursów w kierunku Warszawy
Mieszkałam w Łomiankach od wakacji 2003 do początku 2008 i przez te prawie 5 lat tylko raz jechałam 701, a to dlatego że w Ł nie mogłam przewieźć roweru, który miał być elementem wystawy na DTP.

Zresztą najlepszym przykładem że linia radzi sobie dobrze i się rozwija jest to ile kupili autobusów w ostatnich latach oraz to że utworzyli II strefę KMŁ - kolejną linię do czosnowa i do Palmir.
Swoją drogą zaczyna się robić mały bałagan w oznaczeniu linii Ł, oznaczenie kolorystyczne przestają być wystarczające.

A o tym jak bardzo Ł wpisała się w krajobraz Łomianek niech świadczy rysunek VI-klasistki ze szkoły w Łomiankach pt. Pipi w autobusie linii Ł
http://www.kmlomianki.info/Pipi_zm.jpg
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

zanim zaczniesz zawracać dupę - użyj google

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 16 sty 2009, 13:04

Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701? Jakiś specjalny układ z ZTM, przecież w dłuższej perspektywie i tak by im wyszło taniej. Domyślam się, że alternatywnie musiano, by wówczas reaktywować pętlę na Trenów, ale to nie byłby problem Łomianek.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 16 sty 2009, 13:19

Tak by było najlepiej dla wszystkich :arrow: na trasę linii 701 wchodzi jakaś kolejna mutacja linii Ł, z równoczesnym wprowadzeniem wspólnego biletu na całe KMŁ.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 sty 2009, 13:56

Colony pisze:Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701?
Domyślam się, że w grę wchodzi stosunkowo krótki odcinek na terenie Łomianek. Po prostu taniej jest im zapłacić za kawałek trasy (2km) w cenie 6,13(?)wozokm (w cenie wspólny bilet) niża ok. 3 zł za wozokm na całej trasie (9km) bez wspólnego biletu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 sty 2009, 20:58

Colony pisze:Intryguje mnie wobec tego co powstrzymuje Łomianki przed przejęciem 701? Jakiś specjalny układ z ZTM, przecież w dłuższej perspektywie i tak by im wyszło taniej. Domyślam się, że alternatywnie musiano, by wówczas reaktywować pętlę na Trenów, ale to nie byłby problem Łomianek.
Nie wiem, czy opłacałoby się włodarzaom Łomianek. Chyba, że jakieś podjazdy Ł-ki kursującej Pułkową, które swoim zasięgiem obejmowałyby Dąbrowę Leśną (z pętlą uliczną Wiślana - Akacjowa - Partyzantów - Kmpinoska - Akacjowa; mniej więcej po trasie ŁD). W ten sposób utrzymaliby bezpośrednie połączenie Dąbrowy Leśnej z Warszawą, a 701 stałoby się zbędne :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ