[ĹťW] UĹźywane autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 129
Rejestracja: 16 sty 2006, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: Gość » 31 sty 2006, 18:47

^ Przeważnie tak, 4 drzwiowe trafiają się niezbyt często.

Edit: Za późno :lol:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2006, 21:53

Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 31 sty 2006, 22:05

inż. Glonojad pisze:Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ
Już nawet nie w gniocie, a raczej Vecto. A układ amfiteatralny z silnikiem leżącym mimo wszystko nadal ma wielu zwolenników. Najlepiej problem rozwiązano w Scanii Omnicity, gdzie mimo leżącej zabudowy udało sie zaplanować układ tak, by nie było ciasno.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 31 sty 2006, 22:18

TLG pisze: Zależy co chce sie kupować. Nie jest tak ciężko jak mówisz. A jeśli chodzi o Citaro-trzydrzwiowych sie znajdzie troche np. w Szwajcarii. Tam sie na prawde dba o tabor. Poza tym-mercedesy mają mieć 5 lat.
W Szwajcarii też już coraz ciężej o zakup tego busa,za dobra cenę i w dobrym stanie.
To sprawdzona wiadomość.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 31 sty 2006, 22:49

inż. Glonojad pisze:Po MANach 3 generacji to w ogóle widać, że na ostatnie drzwi nie były zbytnio projektowane ;). Chyba już Gniot ma wygodniejszy układ :D
Mnie akurat taki uklad znacznie bardziej odpowiada niż ten w Solarisach gdzie przegub jest wg mnie FATALNIE zaprojektowany.

Robert 514
Posty: 2116
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 01 lut 2006, 2:27

Nordyk110 pisze:400-500 autobusów :-D
Do tego będzie dużo nowych,ale w tym roku tylko 40 :D .Chyba 41 [8240] 8-)
I niedługo same "niskacze".
A grodzio niedawno temu pozbył się kupę całkiem falnego taboru... :wink:
Moze byłby lepszy ten grodzio niz pomysły tego pana.
Nowych jest teraz 79
a 8240 jako jedyny z tej dostawy będzie z innymi walorami silnikowymi za około 2 miesiące na R-7

ja chce wrocławskie Volvo nowe:)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 lut 2006, 17:06

Nordyk110 pisze:W Szwajcarii też już coraz ciężej o zakup tego busa,za dobra cenę i w dobrym stanie.
To sprawdzona wiadomość.
Kto mówi, że muszą pochodzić wyłącznie ze Szwajcarii. Prawdopodobnie będą skupowane w różnych miejscach. Problem największy jest właśnie w drzwiami, chyb a, że MZA odważy sie na zakup wersji dwudrzwiowej. Tu nie będzie tak dużych problemów przy zakupie. Problemy będą przy eksploatacji.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 lut 2006, 18:20

TLG pisze:Kto mówi, że muszą pochodzić wyłącznie ze Szwajcarii. Prawdopodobnie będą skupowane w różnych miejscach. Problem największy jest właśnie w drzwiami, chyb a, że MZA odważy sie na zakup wersji dwudrzwiowej. Tu nie będzie tak dużych problemów przy zakupie. Problemy będą przy eksploatacji.
Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...Będzie ciężko,chyba,że znajdą odpowiednie,bo raczej przebudowa się nie opłaca :-?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 lut 2006, 18:27

Piotrek pisze:Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...
a ja widzę. Np. tylko i wyłącznie na liniach podmiejskich...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 lut 2006, 18:40

Piotrek pisze:Szczerze jakoś nie widzę u nas busów z ilością drzwi innych niż teraz...
No może na jakimś 305. Ale jak do tej pory dwudrzwiowe u nas sie nijak nie sprawdziły.
Piotrek pisze:Będzie ciężko,chyba,że znajdą odpowiednie,bo raczej przebudowa się nie opłaca
O ile w ogóle jest wykonalna.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 lut 2006, 19:32

JacekM (2357) pisze:a ja widzę. Np. tylko i wyłącznie na liniach podmiejskich...
Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
TLG pisze:O ile w ogóle jest wykonalna.
Raczej na pewno jest,ale nie po to beda kupowac jak najtaniej zapewne,zeby przebudowywac itd.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 lut 2006, 19:36

Piotrek pisze:Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lut 2006, 19:38

JacekM (2357) pisze:
Piotrek pisze:Ino jakich?U nas linie podmiejskie w wiekszosci są ostro zatłoczone więc...
takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.
kiepski wybór
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 lut 2006, 19:42

Tm pisze:kiepski wybór
trudno :) napisz coś lepszego :wink:
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 lut 2006, 19:45

JacekM (2357) pisze:takich na których trzeba daleko i długo jechać. Np. krótkie dwudrzwiowe: 700, 701, 705, 707, 711, 714, 715, 722, 724, 725. A trzydrzwiowe na: 708, 710, 719, 727 i 728.
700 to i tak bedzie gniot :)
701 ma PKS i sie pewnie nie pozbedzie tej linii.
705 za bardzo zapchane
725-Mobilis i pewnie tez to sie nie zmieni
724-nie sadze
711-w Raszynie duzy tlok itd itp.

Jedynie moze 707, 714,722, wiec nie widze tego na podmiejskich...

Ale takie moje zdanie :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ