Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?
Moderator: JacekM
Stwierdzenie Jacka było skierowane raczej do czego innego,aniżeli do Twoich argumentów.Karol pisze:Żałosne??? To masz drugi argument. Osiedle emerytów z lat 40 plus monumentalne bloki w Andersa, pusty plac po inflanckiej, na Stawkach taki bajzel że chwilami aż wstyd jak turyści idą na Umschlagplatz.
A po za tym jak monumentalne bloki tzn.ze stacja nie potrzebna?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
teoretycznie da sie po jednym torze, poza tym większośc prac będzie sie jednak mogła odbywac w oddzieleniu od ruchu pociągów, Czesi sobie jakos poradzili z budowa Hlavni Nadrazi.xxl pisze:A mam pytanie ktoś orientuje się jak będzie wyglądała sprawa ruchu w metrze podczas budowy tych dwóch nowych stacji Przecież nie będzie można budować stacji kiedy tuż obok będą przejeżdzać pociągi a szyna prądowa będzie pod napięciem
Czyżby czekało nas znowu zakończenie ruchu na Politechnice?????
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
A emeryci nie mają prawa mieć stacji MetraKarol pisze:masz drugi argument. Osiedle emerytów z lat 40 plus monumentalne bloki w Andersa, pusty plac po inflanckiej, na Stawkach taki bajzel że chwilami aż wstyd jak turyści idą na Umschlagplatz.
No argumenty full wypas .Karol pisze:Tak czy siak dobre argumenty przemawiające za tym żeby stacja metra tam nie powstała.
Ale według mnie stacja Muranów dużych potoków by nie wygenerowała. Przecież to jest jeden przystanek tramwajowy od stacji Ratusz. To samo pl.Konstytucji - jeden przystanek od Politechniki, dwa od Centrum...Bezsens
to ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum. W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusemFikander pisze:To ma służyć ludziom, a nie biegaczom długodystansowym...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Tak, ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum a NIE zmuszac ich do kolejnej przesiadki w tramwaj jesli mozna zbudowac stacje dzięki ktorejj dojada od razu do celu podróży.JacekM (2357) pisze:to ma służyć ludziom dojeżdżającym z Ursynowa, Bielan, Tarchomina do Centrum. W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusemFikander pisze:To ma służyć ludziom, a nie biegaczom długodystansowym...
To na Ursynowie czy Bielanach powinny byc dowozówki do metra i rzadkie stacje natomiast w Centrum metro powinno się zatrzymywac tak często jak tylko sie da.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście. Wszakże metro służy po to, aby dowieźć ludzi... do punktów przesiadkowych, a nie docelowych.JacekM (2357) pisze:że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
To może zróbmy okólną linię metra, omijającą w ogóle centrum miasta, za to zaliczającą wszystkie najważniejsze punkty przesiadkowe, z których będzie można wygodnie, szybkim autobusem i/lub tramwajem dotrzeć do Centrum?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36637
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie tylko przy punktach przesiadkowych, ale i w punktach pozwalających na jak najszerszą obsługą terenów w centrum. Wytłumaczenie jest proste: to w centrum należy dążyć do zmniejszenia ruchu ulicznego (bo to tam jest go zbyt wiele, a nie na obrzeżach), a to osiągnie się właśnie poprzez dowiezienie ludzi metrem jak najbardziej bezpośrednio do celu. Inne proporcje powodują to, co mamy teraz: mamy metro, mamy nad nim tramwaje, a i tak nie możemy się pozbyć jeszcze autobusów...JacekM (2357) pisze:no właśnie dostrzegam ... że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36637
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Toteż nie o Plac Konstytucji chodzi, a o całe Południowe Śródmieście. Rejon między Placem a - dajmy na to - Wspólną w żadnym w zasadzie stopniu nie jest obsługiwany przez metro. Jeśli tam ma się nie zrobić pustynia i slums, to nie miasto nie może sobie na to pozwolić. Kamienice same się nie wyremontują, jeśli nie będzie większego popytu na ten teren. Choćby dlatego ta stacja powinna powstać, i to już teraz. Oczywiście między placem a Wilczą, byle choć udało się wreszcie na placu zrealizować normalne przejścia podziemne...
Dodam, że wszystkie powyższe agrumenty natury urbanistycznej dotyczą również Muranowa. Potrzebna mniej pilnie, ale też. Już więc zróbmy ją teraz, zamiast czekać kolejne 15 lat. Taka stacja to także inwestycja dla miasta, bo w jej rejonie ceny nieruchomości rosną. Pamiętajmy także o tym aspekcie.
Dodam, że wszystkie powyższe agrumenty natury urbanistycznej dotyczą również Muranowa. Potrzebna mniej pilnie, ale też. Już więc zróbmy ją teraz, zamiast czekać kolejne 15 lat. Taka stacja to także inwestycja dla miasta, bo w jej rejonie ceny nieruchomości rosną. Pamiętajmy także o tym aspekcie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Przecież nie ma niczego wygodniejszego jak dojechanie do metra (np. E-4 albo 116 albo inną poniekąd dowozówką), przejechanie nim kilku stacji, po czym przesiadka na tramwaj, bądź autobus, by podjechać przystanek nad tunelem metra, nie?JacekM (2357) pisze:no właśnie dostrzegam ... że metro powinno stawać w miarę często tak jak na Ursynowie i w planach na Bielanach, a w Centrum tylko przy punktach przesiadkowych...
Warszawskie metro powinno rzadziej zatrzymywać się na przedmieściach, a częsciej w centrum. Na blokowiskach można zrobić dowozówki do stacji, w centrum stacje metra powinny obsługiwać jak największy obszar po to,aby m.in. one z czasem umożliwiły ograniczenie ruchu samochodowego w centrum.
Ale o czym tu dyskutować. Dla niektórych dojazd do celu 2 minuty dłużej niż zazwyczaj powoduje wręcz katastrofę życiową...
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
będą, będą. Stacje wymagają pracy odkrywkowej: przejścia itp.MZ pisze:A co ma się dziać? Przecież tunelu drążyć nie będą, bo już jest, a wyjścia ze stacji będą powstawać na chodniki, a nie na jezdnię. Problemów z ruchem kołowym chyba zatem nie powinno być żadnych.Marcineq pisze:A jeśli już zaczną budować to nie chce wiedzieć, co się będzie działo na ulicy Marszałkowskiej.
Zależy od techniki: są dwa wzorce - tańszy z ruchem wahdałowym oraz droższy bez długoterminowego wstrzymywania ruchuxxl pisze:A mam pytanie ktoś orientuje się jak będzie wyglądała sprawa ruchu w metrze podczas budowy tych dwóch nowych stacji Przecież nie będzie można budować stacji kiedy tuż obok będą przejeżdzać pociągi a szyna prądowa będzie pod napięciem
Czyżby czekało nas znowu zakończenie ruchu na Politechnice?????
o podstawowych funkcjach tych stacji już pisałem. Pl. Konstytucji - wygodniejsze przesiadki z tramwajów i autobusów w ciągu Marszałkowskiej! Muranów - tutaj głównie mowa jest o Bonifraterskiej no i pobudzeniu okolicy...JacekM pisze:W obrębie centrum najlepiej poruszać się tramwajem, albo autobusem
ZRESZTĄ zbudowanie tych stacji to pieśń przyszłości, jak będzie budowana II linia, to nie będzie środków na te dwie stacje...