Które linie powinny mieć sobotnie rozkłady jazdy ?

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 21 lut 2009, 23:33

SławekM pisze:
tygrys pisze:tylko graficznie przedstawić 3 kolumny to już problem
Jakoś nie stwierdzam tego problemu, obecne rozkłady przecież miały 3 kolumny...

http://www.trasbus.com/starerozklady/11 ... rodowe.jpg
ale już z wspomnianym wyżej 517 był bu problem :P

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 lut 2009, 1:00

Solaris U10 pisze:Rozkłady sobotnie mają sens jeszcze na liniach z dużymi różnicami w czasach przejazdu między sobotą a niedzielą, są miejsca, gdzie w sobotę jeździ się jak w DP, a w niedzielę płynnie (na przykład taka Dźwigowa - w niedziele rozkłady są za luźne).
:arrow: O, i to też jest dość istotna sprawa.
Między innymi z tego powodu w ubiegłym roku nastąpił podobny podział w Radomiu. Wcześniej kursy w dni wolne od pracy były pomieszane i oznaczone literami S i N (do 13:00 autobusy jeżdżą w niedziele na przykład co 20 minut, a po 13:00 co 15 minut). Dla tych, którzy twierdzą, że trzy kolumny wprowadzą zamieszanie - na tym przykładzie wiem, że było wręcz przeciwnie!
http://www.mzdik.pl/rozklady/0009/0009r001.htm

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lut 2009, 5:58

tygrys pisze:ale już z wspomnianym wyżej 517 był bu problem :P
Na 517 bardzo długo były rozkłady sobotnie (to chyba była ostatnia linia z nimi), zresztą na 189 również i dałosię.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 22 lut 2009, 6:52

MeWa pisze:no pewnie, jak namnożymy linii, to nikomu się nie będzie myliło
1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.
Tworzenie linii typu 6xx jeżdżąca jak 3xx tyle ze w soboty mamy wtedy normalna linie mającą kilka kursów rano kilka kursów po południu i o np. prostszej trasie.

To nie 815 czy jakiś inny stwór (choć i tak nim ludzie jeżdżą) z kilkoma kursami mocno nieregularnymi w ciągu dnia.
MZ pisze:Dla tych, którzy twierdzą, że trzy kolumny wprowadzą zamieszanie - na tym przykładzie wiem, że było wręcz przeciwnie!
Ja jestem przeciwny takim rozkładom, optycznie jest to groch z kapustą. Nie można zorientować się z jaką częstotliwością forma kolumny jest po to by upchnąć jak najwięcej numerków na jak najbardziej zwartej powierzchni.
Podobnie rozkład SKM robiony w PDF, który to taki wspaniałomyślny był nie wiem. tam to chociaż graficznie można się połapać. Poza tym wyobrażacie sobie 3 kolumnowy rozkład dla takiej 9? Już teraz w 2 kolumnach jest ciężko upchnąć a co dopiero 4. Rozkład na kartce rozmiaru A4? czy to nie przerost formy nad treścią?

Dodatkowo - ile tych kursów porannych czy popołudniowych w sobotę potrzeba? 2 ? 3? dla 3 dodatkowych kursów warto tworzyć kolejne kolumny.
Obrazek

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 lut 2009, 8:43

Akurat wydaje mi się, że 9 jeździ tak często w weekendy, że oddzielnego rozkładu w sobotę nie potrzebuje.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2009, 8:50

Gdyby skasować 7, to powinno w soboty i międzyszczycie DP jeździć co 6 minut.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 lut 2009, 11:22

Teokryt pisze:
1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.
Wolne żarty =;
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 lut 2009, 11:50

Teokryt pisze:1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.
Tworzenie linii typu 6xx jeżdżąca jak 3xx tyle ze w soboty mamy wtedy normalna linie mającą kilka kursów rano kilka kursów po południu i o np. prostszej trasie.
łatwiej ułożyć kursowanie jednej linii, niż dwóch linii, kiedy okazać się mogło, że jeźdzą one razem za często (bo wzmocnienie, aby było koordynowalne, musiałoby jeździć tak samo często). To już łatwiej dla tych linii stworzyc rozkład sobotni.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Harry
Posty: 66
Rejestracja: 03 lis 2008, 16:38
Lokalizacja: ZP Perzyńskiego

Post autor: Harry » 22 lut 2009, 12:51

To jest niesamowite, że zawsze jest tak, że w Warszawie niedasię wprowadzić rozwiązań, które w innych miastach w Polsce i Europie funkcjonują doskonale.
Wydaje mi się, że wprowadzenie tego rozkładu nie może być podyktowane li tylko naniesiem wtyczek, tylko naprawdę poważne korekty czasu przejazdów.
Naprawdę szlag mnie trafia kiedy jadę autobankiem np. koło południa w soboty (nie mówię już o kursach 6-7 rano), gdzie pusta droga a kiero wlecze się 30 km/h, starając się łapać wszystkie światła, bo inaczej będzie +10 ;-)

P.S. Właśnie zobaczyłem jak wyglądają rozkłady w Lublinie. Są podzielone na... 5 słupków, DP, sobota i niedziela w roku szkolnym oraz Wigilia i Sylwester :D No ale wiadomo tam jest tochę mniej kursów.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 22 lut 2009, 13:32

R-11 Kleszczowa pisze:Wolne żarty
No to liczymy. Jako ze sam po całej warszawie nie jeżdżę a jedynie po jej wycinku wiec moje wskazania będą niemiarodajne.

Tak czy inaczej niektóre linie nie muszą nawet kursować w niedziele a w soboty to mogły by jednak kursować.
Inna sprawa to czym się różni sobota od niedzieli?
i co tu do koordynowania jeśli linia jedzie z punktu A do punktu B na tej samej trasie lub podobnej w zastępstwie kursów z tygodnia. Nie wiem jak Wy aleja w Sobotę nie trafiłem nigdy na problem z zabieralnoscią prędzej trafiam na problem przedawkowania kursów niedziele. szczególnie to jest widoczne na lini 177 w weekendy. choć jeździ Solina to jedzie ta trasą może 1 - 3 osoby. Podobnie inne linie dzienne które w ciągu tygodnia maj jakieś tam obłożenie ale w weekendy wożą powietrze - mam tu na myśli 206 i 207.

Jednak skupmy się na sobotach, jak bardzo musi się różnić rozkład w sobotę od rozkładu niedzielnego jeśli chodzi o czas przejazdu. Co jest celem podróży w sobotę a co jest celem podróży w niedziele? Praca? czy tak popularna jest praca w soboty?
Zakupy/ sklepy sa otwarte w soboty i niedziele.

system wtyczkowy nie jest zły jednak lepiej wydzielić to jako coś osobnego i DOSTOSOWAĆ na określonym odcinku niż puszac autobusy po tej samej trasie jak okazuje sie ze jest tylko jeden odcinek na którym sanie zabierane

Miliony oznaczeń dodatkowych na rozkładzie - rozkład nie przejrzysty - dziesiątki kolumn w rozkładzie rozkład nieprzejrzysty. ale gdyby zakodować ludziom w głowie ze linie typu 6xx kursują w soboty jak dodatkowe do kursów cało tygodniowych?
Problem nie jest liczba linie tylko jasny i prosty rozkład.
dodatkowo potrzebne sa wreszcie tablice elektroniczne które pokażą kiedy i co odjeżdża by nie trzeba było wertować całego rozkładu. Inna sprawa to odjescie od kurczowego trzymania sie jednej wybranej lini, braku przesiadek i podobnych. pasażer ma sie pruszac elastycznie po warszawie. nawet jeśłi to oznacza przesiadki.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 lut 2009, 14:54

Teokryt pisze:Inna sprawa to czym się różni sobota od niedzieli?
tym, że statystyki odnotowują spadek podróży w niedziele, ponadto inaczej rozkładają się "szczyty"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 22 lut 2009, 15:15

Szkoda roboty dla 4 kursow na krzyz, zrobic ekspertyze i oznaczyc pare kursow literka E i papa. O ile jest to potrzebne.
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 lut 2009, 15:24

właśnie, a jak na razie wszystko jest w porządku - tylko jakie to są linie, które tak chcecie mieć z innym rozkładem w sobotę ? ja widzę tu tylko te linie, które zostały obcięte pod wieczór na co 30 minut (patrz np. 500 i 510) - w sobotę jak kiedyś, co 15 minut do późnych godzin, w niedzielę tylko maraton.
i dla tych kilku wieczornych kursów można zostawić po prostu literkę, bez żadnych innych tabel. jedna litera oburzenia nie czyni - przynajmniej nie powinna (pamięta ktoś 1 z ok. dziesięcioma literkami ? no właśnie, źle nie było).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 22 lut 2009, 15:46

Teokryt pisze:Inna sprawa to czym się różni sobota od niedzieli?
Nie zapominaj, że dużo firm pracuje np 1-2 soboty w miesiącu, pewnie zazwyczaj nie po 8 godzin ale jednak pracuje. Studenci zaoczni, i zwykli ludzie którzy często robią jakieś zakupy bądź załatwiają jakieś sprawy w sobotę w godzinach porannego szczytu (tzn. tych godzinach które są szczytem w DP)
Teokryt pisze:system wtyczkowy nie jest zły
Według mnie jest zły w przypadku DS, ponieważ większość osób w DS stara się planować podróż np wychodząc na konkretny autobus o konkretnej godzinie, bo większość linii w DS kursuje co 20 min, więc jak ludzie nie wiedzą, że ma jechać autobus szczególnie w zimę to nie wychodzą.

A swoją drogą to może warto pomyśleć o nowej szacie graficznej rozkładów idącej za duchem "elastyczności" i nowoczesności obecnej komunikacji miejskiej
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2009, 16:08

System wtyczkowy w DS nie jest zły, jest beznadziejny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany