ale już z wspomnianym wyżej 517 był bu problemSławekM pisze:Jakoś nie stwierdzam tego problemu, obecne rozkłady przecież miały 3 kolumny...tygrys pisze:tylko graficznie przedstawić 3 kolumny to już problem
http://www.trasbus.com/starerozklady/11 ... rodowe.jpg
KtĂłre linie powinny mieÄ sobotnie rozkĹady jazdy ?
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
O, i to też jest dość istotna sprawa.Solaris U10 pisze:Rozkłady sobotnie mają sens jeszcze na liniach z dużymi różnicami w czasach przejazdu między sobotą a niedzielą, są miejsca, gdzie w sobotę jeździ się jak w DP, a w niedzielę płynnie (na przykład taka Dźwigowa - w niedziele rozkłady są za luźne).
Między innymi z tego powodu w ubiegłym roku nastąpił podobny podział w Radomiu. Wcześniej kursy w dni wolne od pracy były pomieszane i oznaczone literami S i N (do 13:00 autobusy jeżdżą w niedziele na przykład co 20 minut, a po 13:00 co 15 minut). Dla tych, którzy twierdzą, że trzy kolumny wprowadzą zamieszanie - na tym przykładzie wiem, że było wręcz przeciwnie!
http://www.mzdik.pl/rozklady/0009/0009r001.htm
1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.MeWa pisze:no pewnie, jak namnożymy linii, to nikomu się nie będzie myliło
Tworzenie linii typu 6xx jeżdżąca jak 3xx tyle ze w soboty mamy wtedy normalna linie mającą kilka kursów rano kilka kursów po południu i o np. prostszej trasie.
To nie 815 czy jakiś inny stwór (choć i tak nim ludzie jeżdżą) z kilkoma kursami mocno nieregularnymi w ciągu dnia.
Ja jestem przeciwny takim rozkładom, optycznie jest to groch z kapustą. Nie można zorientować się z jaką częstotliwością forma kolumny jest po to by upchnąć jak najwięcej numerków na jak najbardziej zwartej powierzchni.MZ pisze:Dla tych, którzy twierdzą, że trzy kolumny wprowadzą zamieszanie - na tym przykładzie wiem, że było wręcz przeciwnie!
Podobnie rozkład SKM robiony w PDF, który to taki wspaniałomyślny był nie wiem. tam to chociaż graficznie można się połapać. Poza tym wyobrażacie sobie 3 kolumnowy rozkład dla takiej 9? Już teraz w 2 kolumnach jest ciężko upchnąć a co dopiero 4. Rozkład na kartce rozmiaru A4? czy to nie przerost formy nad treścią?
Dodatkowo - ile tych kursów porannych czy popołudniowych w sobotę potrzeba? 2 ? 3? dla 3 dodatkowych kursów warto tworzyć kolejne kolumny.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Gdyby skasować 7, to powinno w soboty i międzyszczycie DP jeździć co 6 minut.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Wolne żartyTeokryt pisze:
1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
łatwiej ułożyć kursowanie jednej linii, niż dwóch linii, kiedy okazać się mogło, że jeźdzą one razem za często (bo wzmocnienie, aby było koordynowalne, musiałoby jeździć tak samo często). To już łatwiej dla tych linii stworzyc rozkład sobotni.Teokryt pisze:1. Ilu liniom potrzeba wzmocnienia w sobotę? można je policzyć na wszystkich palcach i to a i to tez będzie za dużo.
Tworzenie linii typu 6xx jeżdżąca jak 3xx tyle ze w soboty mamy wtedy normalna linie mającą kilka kursów rano kilka kursów po południu i o np. prostszej trasie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To jest niesamowite, że zawsze jest tak, że w Warszawie niedasię wprowadzić rozwiązań, które w innych miastach w Polsce i Europie funkcjonują doskonale.
Wydaje mi się, że wprowadzenie tego rozkładu nie może być podyktowane li tylko naniesiem wtyczek, tylko naprawdę poważne korekty czasu przejazdów.
Naprawdę szlag mnie trafia kiedy jadę autobankiem np. koło południa w soboty (nie mówię już o kursach 6-7 rano), gdzie pusta droga a kiero wlecze się 30 km/h, starając się łapać wszystkie światła, bo inaczej będzie +10
P.S. Właśnie zobaczyłem jak wyglądają rozkłady w Lublinie. Są podzielone na... 5 słupków, DP, sobota i niedziela w roku szkolnym oraz Wigilia i Sylwester No ale wiadomo tam jest tochę mniej kursów.
Wydaje mi się, że wprowadzenie tego rozkładu nie może być podyktowane li tylko naniesiem wtyczek, tylko naprawdę poważne korekty czasu przejazdów.
Naprawdę szlag mnie trafia kiedy jadę autobankiem np. koło południa w soboty (nie mówię już o kursach 6-7 rano), gdzie pusta droga a kiero wlecze się 30 km/h, starając się łapać wszystkie światła, bo inaczej będzie +10
P.S. Właśnie zobaczyłem jak wyglądają rozkłady w Lublinie. Są podzielone na... 5 słupków, DP, sobota i niedziela w roku szkolnym oraz Wigilia i Sylwester No ale wiadomo tam jest tochę mniej kursów.
No to liczymy. Jako ze sam po całej warszawie nie jeżdżę a jedynie po jej wycinku wiec moje wskazania będą niemiarodajne.R-11 Kleszczowa pisze:Wolne żarty
Tak czy inaczej niektóre linie nie muszą nawet kursować w niedziele a w soboty to mogły by jednak kursować.
Inna sprawa to czym się różni sobota od niedzieli?
i co tu do koordynowania jeśli linia jedzie z punktu A do punktu B na tej samej trasie lub podobnej w zastępstwie kursów z tygodnia. Nie wiem jak Wy aleja w Sobotę nie trafiłem nigdy na problem z zabieralnoscią prędzej trafiam na problem przedawkowania kursów niedziele. szczególnie to jest widoczne na lini 177 w weekendy. choć jeździ Solina to jedzie ta trasą może 1 - 3 osoby. Podobnie inne linie dzienne które w ciągu tygodnia maj jakieś tam obłożenie ale w weekendy wożą powietrze - mam tu na myśli 206 i 207.
Jednak skupmy się na sobotach, jak bardzo musi się różnić rozkład w sobotę od rozkładu niedzielnego jeśli chodzi o czas przejazdu. Co jest celem podróży w sobotę a co jest celem podróży w niedziele? Praca? czy tak popularna jest praca w soboty?
Zakupy/ sklepy sa otwarte w soboty i niedziele.
system wtyczkowy nie jest zły jednak lepiej wydzielić to jako coś osobnego i DOSTOSOWAĆ na określonym odcinku niż puszac autobusy po tej samej trasie jak okazuje sie ze jest tylko jeden odcinek na którym sanie zabierane
Miliony oznaczeń dodatkowych na rozkładzie - rozkład nie przejrzysty - dziesiątki kolumn w rozkładzie rozkład nieprzejrzysty. ale gdyby zakodować ludziom w głowie ze linie typu 6xx kursują w soboty jak dodatkowe do kursów cało tygodniowych?
Problem nie jest liczba linie tylko jasny i prosty rozkład.
dodatkowo potrzebne sa wreszcie tablice elektroniczne które pokażą kiedy i co odjeżdża by nie trzeba było wertować całego rozkładu. Inna sprawa to odjescie od kurczowego trzymania sie jednej wybranej lini, braku przesiadek i podobnych. pasażer ma sie pruszac elastycznie po warszawie. nawet jeśłi to oznacza przesiadki.
właśnie, a jak na razie wszystko jest w porządku - tylko jakie to są linie, które tak chcecie mieć z innym rozkładem w sobotę ? ja widzę tu tylko te linie, które zostały obcięte pod wieczór na co 30 minut (patrz np. 500 i 510) - w sobotę jak kiedyś, co 15 minut do późnych godzin, w niedzielę tylko maraton.
i dla tych kilku wieczornych kursów można zostawić po prostu literkę, bez żadnych innych tabel. jedna litera oburzenia nie czyni - przynajmniej nie powinna (pamięta ktoś 1 z ok. dziesięcioma literkami ? no właśnie, źle nie było).
i dla tych kilku wieczornych kursów można zostawić po prostu literkę, bez żadnych innych tabel. jedna litera oburzenia nie czyni - przynajmniej nie powinna (pamięta ktoś 1 z ok. dziesięcioma literkami ? no właśnie, źle nie było).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Nie zapominaj, że dużo firm pracuje np 1-2 soboty w miesiącu, pewnie zazwyczaj nie po 8 godzin ale jednak pracuje. Studenci zaoczni, i zwykli ludzie którzy często robią jakieś zakupy bądź załatwiają jakieś sprawy w sobotę w godzinach porannego szczytu (tzn. tych godzinach które są szczytem w DP)Teokryt pisze:Inna sprawa to czym się różni sobota od niedzieli?
Według mnie jest zły w przypadku DS, ponieważ większość osób w DS stara się planować podróż np wychodząc na konkretny autobus o konkretnej godzinie, bo większość linii w DS kursuje co 20 min, więc jak ludzie nie wiedzą, że ma jechać autobus szczególnie w zimę to nie wychodzą.Teokryt pisze:system wtyczkowy nie jest zły
A swoją drogą to może warto pomyśleć o nowej szacie graficznej rozkładów idącej za duchem "elastyczności" i nowoczesności obecnej komunikacji miejskiej
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
System wtyczkowy w DS nie jest zły, jest beznadziejny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.