ŻW pisze: Czwarta linia metra?
Metro planuje budowę tunelu pod pl. Defilad, między pierwszą i drugą linią. Czy będziemy mogli jeździć bez korków i bez przesiadki z południa na zachód miasta?
Chociaż na razie mamy tylko część pierwszej linii metra, wkrótce linii może być aż cztery. Obok pierwszej z Kabat na Młociny, drugiej z Bemowa na Bródno i trzeciej z Dworca Wileńskiego na Gocław powstanie czwarta – połączenie Bemowa z Kabatami.
Na razie to projekt
Jej uruchomienie będzie możliwe dzięki budowie tunelu, który ma przebiegać pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. Tunel jest potrzebny, bo w pierwszym etapie budowy drugiej linii metra (od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego) nie będzie tu stacji postojowej i pociągi, by wjechać w drugą linię, będą dojeżdżać z Kabat.
Urzędnicy zastanawiają się, czy nie wykorzystać tunelu do stworzenia bezpośredniej linii Kabaty – Bemowo (ostatnia stacja drugiej linii będzie w części Bemowa – Chrzanowie). Pociągi wyjeżdżałyby z Kabat i jechały na przemian: jeden na Młociny, drugi na Bemowo. Podobnie z Bemowa – jeden na Bródno, drugi na Kabaty. – Potrzebna jest analiza, czy jest popyt na połączenie zachodu i południa miasta. Jeśli tak, trzeba pomyśleć o zbudowaniu łącznicy tak, by mogły nią regularnie jeździć pociągi – mówi Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.
Czwarta linia metra
Moderator: JacekM
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Pomysł ok, ale pytanie czy odcinek Kabaty - Centrum zniesie więcej pociągów w szczycie. W końcu nie można osłabiac odcinka Kabaty - Młociny. Zresztą pisanie o tym to grube przegięcie. Chcę zobaczyc wykopy na drugiej linii, żeby uwierzyc, że powstaje ona gdziekolwiek indziej, a nie tylko na papierze.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
Gdyby do północnego odcinka I linii nie wpychano Białołęki to jeszcze bym to jakoś widział... Na północnym odcinku pociągi rzadziej niż na południowym. A tak... Nie za bardzo to widzę .Colony pisze:Pomysł ok, ale pytanie czy odcinek Kabaty - Centrum zniesie więcej pociągów w szczycie. W końcu nie można osłabiac odcinka Kabaty - Młociny. Zresztą pisanie o tym to grube przegięcie. Chcę zobaczyc wykopy na drugiej linii, żeby uwierzyc, że powstaje ona gdziekolwiek indziej, a nie tylko na papierze.
Raczej tak. Chyba, że to będzie taka odnoga, jak np. w Londynie. Tam pełno takich odnóg, ale raczej za samodzielna linię metra to nie można uznać.geograf pisze:Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Nie wiem czy to jest potrzebna... Można się szybko przesiąść i po kłopocie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
To niedorzeczny wymysł ŻW, niemający potwierdzenia w rzeczywistych planach metra. Oczywiście łącznica jest planowana, ale w celach technicznych! Natomiast rozrzedzanie kursów metra na północ od stacji Centrum ze względu na potoki jest bez sensu.
[ Dodano: 2006-12-28, 14:13 ]
[ Dodano: 2006-12-28, 14:13 ]
tak, ale zazwyczaj dla celów techniczych łączy się linie tunelami.geograf pisze:Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Ale to tylko artykuł w ŻW...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Pomysł totalnie bez sensu, nie dość, że zdejmuje połowę składów z odcinka bielańskiego, Bankowego itp., to jeszcze wprowadzałoby to zamieszanie w ruchu, bo ten pociąg musiałby przejeżdżać przez tory dla przeciwnych kierunków. A jeżeli ten tunel do skrętu byłby na jeden tor (jakoś wątpię w więcej, skoro projektowany jest dla celów technicznych) to jeszcze więcej roboty ze sterowaniem ruchu, w takie rzeczy to się mogą bawić tam, gdzie nie ma pociągów co 1,5 minuty (po modernizacji) i to tylko w jedną stronę.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Czego niektórzy na tym forum również nie potrafią zauważyćNazgul pisze:Pomysł absolutnie idiotyczny, bo w momencie, gdy będzie szybki tramwaj na Młociny oraz nastąpi ogromna rozbudowa terenów mieszkalnych właśnie na Młocinach, to wykorzystanie I linii metra na odcinku Bielany - Centrum będzie prawdopodobnie większe niż Kabaty - Centrum
A wtedy pociągi by musiały jeździć co 30 sekund na odcinku Centrum- Kabaty
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Zgadzam się... Sprawa moim zdaniem bez sensu... Trzeba myśleć, jak na Metro Świętokrzyska zorganizować w sposób jak najdogodniejszy przesiadki, a nie snuć dzikie fantazje, na temat przeplotu dwu linii jednym odcinkiem tunelu.Piotrek pisze:Nie wiem czy to jest potrzebna... Można się szybko przesiąść i po kłopocie.
Przyznaję, że mi też, jak usłyszałem io tej łącznicy przyszzedł do głowy pomysł regularnej linii. Ale pomimo/ponieważ nie jestem specjalistą od transportu szynowego nasuwaja sie nastepujące pytania:
1) Czy uruchomienie lewoskrętu w celach innych niż techniczny nie spowoduje zbyt znacznego ograniczenia częstotliwości obu linii ?
2) Czy wprowadzenie tego skretu nie spowoduje spotegowania zaburzen regularności kursowania obu linii (I i II) w przypadku przestoju pociągu na dowolnej z nich (np. wynikającego z przeciążenia składu i dłuzszej obsługi przystanków)
3) Czy wprowadzenie tej relacji nie spowoduje jednak zbyt "macoszego" potraktowania odcinka Centrum - Pl. Wilsona (dalej podaży miejsc starczy), oraz (IMO ważniejsze) Dw. Wileński/Gocław - Świętokrzyska. Bo intuicyjnie bardziej widziałbym wykorzystanie skrętu Kabaty > Praga.
Reasumując: pomysł dodatkowej linii bardzo mi sie podoba , ale czy bilans zyskow i strat wyjdzie na jej korzyśc nie jestem pewnien. Niemniej projektując ten skręt zaprojektowałbym go w sposób umożliwiający wykonywanie kursów rejsowych. Nawet jeśłi z tej możliwości nie będziemy korzystać. Bo skandaliczne błędy projektowe widać choćby po relacji tramwajowej na Pl.Bankowym. Wystarczyło narysowac na projekcie dwa sygnalizatory więcej. Zaniechano i co to dało???
1) Czy uruchomienie lewoskrętu w celach innych niż techniczny nie spowoduje zbyt znacznego ograniczenia częstotliwości obu linii ?
2) Czy wprowadzenie tego skretu nie spowoduje spotegowania zaburzen regularności kursowania obu linii (I i II) w przypadku przestoju pociągu na dowolnej z nich (np. wynikającego z przeciążenia składu i dłuzszej obsługi przystanków)
3) Czy wprowadzenie tej relacji nie spowoduje jednak zbyt "macoszego" potraktowania odcinka Centrum - Pl. Wilsona (dalej podaży miejsc starczy), oraz (IMO ważniejsze) Dw. Wileński/Gocław - Świętokrzyska. Bo intuicyjnie bardziej widziałbym wykorzystanie skrętu Kabaty > Praga.
Reasumując: pomysł dodatkowej linii bardzo mi sie podoba , ale czy bilans zyskow i strat wyjdzie na jej korzyśc nie jestem pewnien. Niemniej projektując ten skręt zaprojektowałbym go w sposób umożliwiający wykonywanie kursów rejsowych. Nawet jeśłi z tej możliwości nie będziemy korzystać. Bo skandaliczne błędy projektowe widać choćby po relacji tramwajowej na Pl.Bankowym. Wystarczyło narysowac na projekcie dwa sygnalizatory więcej. Zaniechano i co to dało???
Dajcie spokój. "Życie Warszawy" to gazeta sensacji Spada im sprzedaż, więc żeby utrzymać się na rynku praktycznie co tydzień wyjeżdżają z jakimś sensacyjnym artykułem
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)