Czwarta linia metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5279
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 gru 2006, 12:10

ŻW pisze: Czwarta linia metra?

Metro planuje budowę tunelu pod pl. Defilad, między pierwszą i drugą linią. Czy będziemy mogli jeździć bez korków i bez przesiadki z południa na zachód miasta?

Chociaż na razie mamy tylko część pierwszej linii metra, wkrótce linii może być aż cztery. Obok pierwszej z Kabat na Młociny, drugiej z Bemowa na Bródno i trzeciej z Dworca Wileńskiego na Gocław powstanie czwarta – połączenie Bemowa z Kabatami.

Na razie to projekt

Jej uruchomienie będzie możliwe dzięki budowie tunelu, który ma przebiegać pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. Tunel jest potrzebny, bo w pierwszym etapie budowy drugiej linii metra (od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego) nie będzie tu stacji postojowej i pociągi, by wjechać w drugą linię, będą dojeżdżać z Kabat.
Urzędnicy zastanawiają się, czy nie wykorzystać tunelu do stworzenia bezpośredniej linii Kabaty – Bemowo (ostatnia stacja drugiej linii będzie w części Bemowa – Chrzanowie). Pociągi wyjeżdżałyby z Kabat i jechały na przemian: jeden na Młociny, drugi na Bemowo. Podobnie z Bemowa – jeden na Bródno, drugi na Kabaty. – Potrzebna jest analiza, czy jest popyt na połączenie zachodu i południa miasta. Jeśli tak, trzeba pomyśleć o zbudowaniu łącznicy tak, by mogły nią regularnie jeździć pociągi – mówi Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 28 gru 2006, 12:20

Pomysł ok, ale pytanie czy odcinek Kabaty - Centrum zniesie więcej pociągów w szczycie. W końcu nie można osłabiac odcinka Kabaty - Młociny. Zresztą pisanie o tym to grube przegięcie. Chcę zobaczyc wykopy na drugiej linii, żeby uwierzyc, że powstaje ona gdziekolwiek indziej, a nie tylko na papierze.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 gru 2006, 12:21

Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Ale to tylko artykuł w ŻW...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5279
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 gru 2006, 12:30

Colony pisze:Pomysł ok, ale pytanie czy odcinek Kabaty - Centrum zniesie więcej pociągów w szczycie. W końcu nie można osłabiac odcinka Kabaty - Młociny. Zresztą pisanie o tym to grube przegięcie. Chcę zobaczyc wykopy na drugiej linii, żeby uwierzyc, że powstaje ona gdziekolwiek indziej, a nie tylko na papierze.
Gdyby do północnego odcinka I linii nie wpychano Białołęki to jeszcze bym to jakoś widział... Na północnym odcinku pociągi rzadziej niż na południowym. A tak... Nie za bardzo to widzę [-( .

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 28 gru 2006, 12:30

geograf pisze:Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Raczej tak. Chyba, że to będzie taka odnoga, jak np. w Londynie. Tam pełno takich odnóg, ale raczej za samodzielna linię metra to nie można uznać.

Nie wiem czy to jest potrzebna... Można się szybko przesiąść i po kłopocie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 gru 2006, 13:21

geograf pisze:Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Ale to tylko artykuł w ŻW...
A choćby Paryż. Tam w wielu miejscach linie się spotykają i rozchodzą w sposób jak opisano w gazecie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 gru 2006, 14:12

To niedorzeczny wymysł ŻW, niemający potwierdzenia w rzeczywistych planach metra. Oczywiście łącznica jest planowana, ale w celach technicznych! Natomiast rozrzedzanie kursów metra na północ od stacji Centrum ze względu na potoki jest bez sensu.

[ Dodano: 2006-12-28, 14:13 ]
geograf pisze:Czy mi się wydaje, czy zazwyczaj tak buduje się tunele metra, aby każda linia miała swój?
Ale to tylko artykuł w ŻW...
tak, ale zazwyczaj dla celów techniczych łączy się linie tunelami.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 28 gru 2006, 17:44

No a potem uruchomimy częste autobusy z Centrum na Tarchomin :!:

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 28 gru 2006, 17:50

Pomysł totalnie bez sensu, nie dość, że zdejmuje połowę składów z odcinka bielańskiego, Bankowego itp., to jeszcze wprowadzałoby to zamieszanie w ruchu, bo ten pociąg musiałby przejeżdżać przez tory dla przeciwnych kierunków. A jeżeli ten tunel do skrętu byłby na jeden tor (jakoś wątpię w więcej, skoro projektowany jest dla celów technicznych) to jeszcze więcej roboty ze sterowaniem ruchu, w takie rzeczy to się mogą bawić tam, gdzie nie ma pociągów co 1,5 minuty (po modernizacji) i to tylko w jedną stronę.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 28 gru 2006, 18:22

Po za tym śmiesznie byłoby jeden tor i dwie linie :-s
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 28 gru 2006, 19:20

Pomysł absolutnie idiotyczny, bo w momencie, gdy będzie szybki tramwaj na Młociny oraz nastąpi ogromna rozbudowa terenów mieszkalnych właśnie na Młocinach, to wykorzystanie I linii metra na odcinku Bielany - Centrum będzie prawdopodobnie większe niż Kabaty - Centrum.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 28 gru 2006, 19:21

Nazgul pisze:Pomysł absolutnie idiotyczny, bo w momencie, gdy będzie szybki tramwaj na Młociny oraz nastąpi ogromna rozbudowa terenów mieszkalnych właśnie na Młocinach, to wykorzystanie I linii metra na odcinku Bielany - Centrum będzie prawdopodobnie większe niż Kabaty - Centrum
Czego niektórzy na tym forum również nie potrafią zauważyć :-$

A wtedy pociągi by musiały jeździć co 30 sekund na odcinku Centrum- Kabaty :-"
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

atomek
Posty: 64
Rejestracja: 03 cze 2006, 10:04

Post autor: atomek » 29 gru 2006, 21:48

Piotrek pisze:Nie wiem czy to jest potrzebna... Można się szybko przesiąść i po kłopocie.
Zgadzam się... Sprawa moim zdaniem bez sensu... Trzeba myśleć, jak na Metro Świętokrzyska zorganizować w sposób jak najdogodniejszy przesiadki, a nie snuć dzikie fantazje, na temat przeplotu dwu linii jednym odcinkiem tunelu.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 29 gru 2006, 23:19

Przyznaję, że mi też, jak usłyszałem io tej łącznicy przyszzedł do głowy pomysł regularnej linii. Ale pomimo/ponieważ nie jestem specjalistą od transportu szynowego nasuwaja sie nastepujące pytania:

1) Czy uruchomienie lewoskrętu w celach innych niż techniczny nie spowoduje zbyt znacznego ograniczenia częstotliwości obu linii ?
2) Czy wprowadzenie tego skretu nie spowoduje spotegowania zaburzen regularności kursowania obu linii (I i II) w przypadku przestoju pociągu na dowolnej z nich (np. wynikającego z przeciążenia składu i dłuzszej obsługi przystanków)
3) Czy wprowadzenie tej relacji nie spowoduje jednak zbyt "macoszego" potraktowania odcinka Centrum - Pl. Wilsona (dalej podaży miejsc starczy), oraz (IMO ważniejsze) Dw. Wileński/Gocław - Świętokrzyska. Bo intuicyjnie bardziej widziałbym wykorzystanie skrętu Kabaty > Praga.

Reasumując: pomysł dodatkowej linii bardzo mi sie podoba :) , ale czy bilans zyskow i strat wyjdzie na jej korzyśc nie jestem pewnien. Niemniej projektując ten skręt zaprojektowałbym go w sposób umożliwiający wykonywanie kursów rejsowych. Nawet jeśłi z tej możliwości nie będziemy korzystać. Bo skandaliczne błędy projektowe widać choćby po relacji tramwajowej na Pl.Bankowym. Wystarczyło narysowac na projekcie dwa sygnalizatory więcej. Zaniechano i co to dało???

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 29 gru 2006, 23:22

Dajcie spokój. "Życie Warszawy" to gazeta sensacji 8-[ Spada im sprzedaż, więc żeby utrzymać się na rynku praktycznie co tydzień wyjeżdżają z jakimś sensacyjnym artykułem =;
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

ODPOWIEDZ