Modernizacja trasy tramwajowej Dw.GdaĹski - BrĂłdno
Moderator: Wiliam
A co mi tam! Skoro władze się u nas pojawiają - wrzucę taki temat.
Ostatnio testując kiełbasę wyborczą a'la Marcinkiewicz w postaci (dość niezłej i szybkiej, choc chyba potrzebnej jeszcze nie w tym momencie) linii 407, pozwolilem sobie na refleksję odnośnie transportu dla dużo większego osiedla jakim jest Bródno. I obserwując trasę Dw. Gdański - Bródno zaczyna mnie ogarniać współczucie wobec mieszkańców tego drugiego. Ma 500 z dziwnym rozkładem, o szybkiej fajnej trasie, ale zatrzymującą sie na niemal każdym przystanku. W sumie na tym odcinku jest najszybsza i w pewnych punktach niezastąpiona, ale stoi w korkach. Ma też linię 127 (w sumie funkcja lokalna dużo przystanków, znowu korki). Oraz ma tramwaj pełzający po CAŁKOWICIE WYDZIELONYM TOROWISKU zatrzymujący sie co 50 m by wymienić powietrze (ew. dwa "mohery" + jednego bezdomnego). I tak sobie myśle, ze to marnotrwastwo, totez mam pewnien pomysł.
************************************************************************
Otóż jest przebudowywana trasa Mostu Gdańskiego + R. Starzyńskiego. Mówi sie rownież o Szybkim Tramwaju na Tarchomin. Zróbmy go poki co na trasie Dw. Gdański - Bródno, za pomocą paru prostych i mało kosztownych posunięć:
1. Likwidacja przystanku "Bonifraterska" . Jest on oddalony o ok 50 m od Dw. Gdańskiego. Komu się nie chce podejść - wystarczy mu linia 103.
2. Przeniesienie przystanku "Park Traugutta" w ul Międzyparkową i likwidacja dla ciągu jadącego na wprost (to najpoważniejsza inwestycja w moim pomyśle)
3. Wywalić "Wybrzeże Helskie" . ZOO generuje w tym rejonie tak nikłe potoki,że można skorzystać z Autobusu 103 i 127.
4. "Rondo Starzyńskiego". Po Diabła tam po 2 przystanki?? Tramwaje zostawić na starym miejscu (przy zjeździe z mostu) i NIE URUCHAMIAĆ PO PRZEBUDOWIE (!!!) drugiego przystanku w Słomińskiego (jego niedawne uruchomienie było błędem). Natomiast 127 + 500 w strone Bródna przenieść za skrzyżowanie. Zapewnią obsługę tegoż rejonu i odciążą przystanek 518 i PKS przed wjazdem na rondo. W przeciwnym kierunku brak tramwaju może co prawda wywołać płacz staruszek, ale mają czas i linię 103. Młodzi pracujący przejda i tak na drugą stronę, gdzyz tam mają wszystkie linie tramwajowe nie tylko bródnowskie.
5. Ostatni manewr - usunięcie przystanków "Staniewicka" . Na obsługe tych rejonów wystarczy linia 176 z przesiadką przy Żabie. Umożliwi to poprowadzenie linii tramwajowej w koordynacji z ruchem kołowym.
6. Zastanowiłbym sie nad usunięciem "Pożarowej". Choć tam są chyba nieco większe potoki, niz na Staniewickiej. Poza tym nie jest to tak newralgiczny punkt jeśli chodzi o koordynację sygnalizacji świetlnej. Jednak jeśli już przyspieszamy linię, strukturę wymian pasażerów jak i położenie z punktu widzenia inzymierii ruchu należałoby poddać analizie.
Dalej wjeżdżamy w osiedle, więc liczba przystanków bez zmian. Nie przyglądałem się tam koordynacji, więc nie rozważam chwilowo polożenia przystankow względem skrzyżowań. Intuicyjnie stawiam na ok 4-minutowy odzysk. To wbrew pozorom dużo! Toteż zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu szynowego.
Władzom pod rozwagę, forumowiczom pod dyskusję.
Have Fun
Ostatnio testując kiełbasę wyborczą a'la Marcinkiewicz w postaci (dość niezłej i szybkiej, choc chyba potrzebnej jeszcze nie w tym momencie) linii 407, pozwolilem sobie na refleksję odnośnie transportu dla dużo większego osiedla jakim jest Bródno. I obserwując trasę Dw. Gdański - Bródno zaczyna mnie ogarniać współczucie wobec mieszkańców tego drugiego. Ma 500 z dziwnym rozkładem, o szybkiej fajnej trasie, ale zatrzymującą sie na niemal każdym przystanku. W sumie na tym odcinku jest najszybsza i w pewnych punktach niezastąpiona, ale stoi w korkach. Ma też linię 127 (w sumie funkcja lokalna dużo przystanków, znowu korki). Oraz ma tramwaj pełzający po CAŁKOWICIE WYDZIELONYM TOROWISKU zatrzymujący sie co 50 m by wymienić powietrze (ew. dwa "mohery" + jednego bezdomnego). I tak sobie myśle, ze to marnotrwastwo, totez mam pewnien pomysł.
************************************************************************
Otóż jest przebudowywana trasa Mostu Gdańskiego + R. Starzyńskiego. Mówi sie rownież o Szybkim Tramwaju na Tarchomin. Zróbmy go poki co na trasie Dw. Gdański - Bródno, za pomocą paru prostych i mało kosztownych posunięć:
1. Likwidacja przystanku "Bonifraterska" . Jest on oddalony o ok 50 m od Dw. Gdańskiego. Komu się nie chce podejść - wystarczy mu linia 103.
2. Przeniesienie przystanku "Park Traugutta" w ul Międzyparkową i likwidacja dla ciągu jadącego na wprost (to najpoważniejsza inwestycja w moim pomyśle)
3. Wywalić "Wybrzeże Helskie" . ZOO generuje w tym rejonie tak nikłe potoki,że można skorzystać z Autobusu 103 i 127.
4. "Rondo Starzyńskiego". Po Diabła tam po 2 przystanki?? Tramwaje zostawić na starym miejscu (przy zjeździe z mostu) i NIE URUCHAMIAĆ PO PRZEBUDOWIE (!!!) drugiego przystanku w Słomińskiego (jego niedawne uruchomienie było błędem). Natomiast 127 + 500 w strone Bródna przenieść za skrzyżowanie. Zapewnią obsługę tegoż rejonu i odciążą przystanek 518 i PKS przed wjazdem na rondo. W przeciwnym kierunku brak tramwaju może co prawda wywołać płacz staruszek, ale mają czas i linię 103. Młodzi pracujący przejda i tak na drugą stronę, gdzyz tam mają wszystkie linie tramwajowe nie tylko bródnowskie.
5. Ostatni manewr - usunięcie przystanków "Staniewicka" . Na obsługe tych rejonów wystarczy linia 176 z przesiadką przy Żabie. Umożliwi to poprowadzenie linii tramwajowej w koordynacji z ruchem kołowym.
6. Zastanowiłbym sie nad usunięciem "Pożarowej". Choć tam są chyba nieco większe potoki, niz na Staniewickiej. Poza tym nie jest to tak newralgiczny punkt jeśli chodzi o koordynację sygnalizacji świetlnej. Jednak jeśli już przyspieszamy linię, strukturę wymian pasażerów jak i położenie z punktu widzenia inzymierii ruchu należałoby poddać analizie.
Dalej wjeżdżamy w osiedle, więc liczba przystanków bez zmian. Nie przyglądałem się tam koordynacji, więc nie rozważam chwilowo polożenia przystankow względem skrzyżowań. Intuicyjnie stawiam na ok 4-minutowy odzysk. To wbrew pozorom dużo! Toteż zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu szynowego.
Władzom pod rozwagę, forumowiczom pod dyskusję.
Have Fun
Rzeczywiście, przystanek BONIFRATERSKA powinien być wyłącznie dla autobusów, a tramwaje powinny jeździć szybko i zatrzymywać się nieco rzadziej, niż autobusy. dzięki temu KM zostałaby zhierarchizowana pod względem funkcji transportu (metro i tramwaje byłyby szkieletem, a autobusy dopełnieniem). I idealną relacją jako "poligon" dla takiego systemu (osiągalne minimalnymi kosztami) jest relacja Dw. Gdański - Bródno.
Jeśli władza jest proszynowa, to czemu nie?Piotrek pisze:Ale nie będzie żadnego odważnego, kto by taki projekt chciał urzeczywistniać...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
A czy naprawdę tak potrzebny też jest zespół "Bonifraterska". Bardzo rzadko jezdzę tramwajem w ciągu Słomińskiego, ale wydaje mi się, że i ten przystanek mógłby powiedziec bye bye
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Wywalić Do Gdańskiego jest naprawdę blisko Chociaż przejście pod wiaduktem do zbyt atrakcyjnych nie należySiecool pisze:Na tramwajowych już jest dużo mniej chętnych.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel