Trasa tramwajowa w ciÄ gu Trasy ĹwiÄtokrzyskiej
Moderator: Wiliam
Ponieważ zainteresował mnie ten pomysł, który przewija się gdzieniegdzie po tym forum, a nie znalazłem odpowiedniego topiku, chciałbym tu prosić osoby zorientowane o przybliżenie tej koncepcji, a w szczegolności kwestii:
1) Na jakim odcinku ta linia miałaby byc poprowadzona?
2) Jak wygląda sprawa rezerwy terenu umożliwiającej poprowadzenie tej linii?
Pozdrawiam
Korekta tytułu. (B.)
1) Na jakim odcinku ta linia miałaby byc poprowadzona?
2) Jak wygląda sprawa rezerwy terenu umożliwiającej poprowadzenie tej linii?
Pozdrawiam
Korekta tytułu. (B.)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ad 1) Świętokrzyska - Zajęcza - Most Świętokrzyski. Rysunek pochodzący z poprzedniego Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego (w wariancie oryginalnym zespołu autorskiego) znajduje się na 21 stronie prezentacji: http://www.il.pw.edu.pl/~knik/konferenc ... dnicki.pdf .
Ad 2) Obecnie? Tej trasy nie ma w Studium Uwarunkowań, więc nic nikogo nie trzyma. Prawdopodobnie obecnie, w związku z podjeciem decyzji o budowie II linii metra, byłaby możliwa najwyżej realizacja na odcinku Prosta - Nowy Świat z pętlą czołową lub włączeniem w trasę tramwajową na Trakcie Królewskim (o ile kiedykolwiek powstanie).
Ad 2) Obecnie? Tej trasy nie ma w Studium Uwarunkowań, więc nic nikogo nie trzyma. Prawdopodobnie obecnie, w związku z podjeciem decyzji o budowie II linii metra, byłaby możliwa najwyżej realizacja na odcinku Prosta - Nowy Świat z pętlą czołową lub włączeniem w trasę tramwajową na Trakcie Królewskim (o ile kiedykolwiek powstanie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Z tego co pamiętam i mapy rozwoju TW to sprawa wygląda tak: lLinia miałaby biec od Ronda ONZ przez Świętokrzyska i Tamkę tak jak obecne ulice, do sieci praskiej właczając sie przy Zamoyskiego. Miejsce na tory pochodziłoby z zabrania na torowisko dwóch pasów- wygląda to na bardzo wstępną koncepcję. Trasa ta miałaby za zadanie odciążyć linię poniatowską przez co możnaby wprowadzić tramwaje na Gocław.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Dzięki! Więc krótka pobieżna analiza.
Generalnie widziałbym tu dwie wady:
1.
a) Jak wynika z załączonego schematu metro dużo większą prędkość komunikacyjną w stosunku do tramwaju szybiego dla odcinków długich. Osiąga porównywalną dla ok 14 km. Jednak aby ją doścignąć należałoby przeprowadzic poważne modyfikacje infrastrukturalne na istniejących odcinkach tramwajowych (więc rosną koszty). Tymczasem Warszawa jest rozległym miastem...
b) Po ewentualnej modernizacji (istniejących na terenach planowanych do obsługi II linii metra) linii tramwaju zwykłego na linie tramwajowe, spełniające kryteria szybkiego tramwaju, funkcję lokalną przejma wyłącznie autobusy. Co za tym idzie potrzebne będą bus-pasy, więc ograniczenie przepustowości dróg z komunikacja miejską. Ponieważ ciężko mi sobie wyobrazić profesjonalne wykonanie tego w niektórych miejscach - nie wszędzie da sie zrobic wykop, IMO lepszym rozwiązaniem jest
- zachowanie tej przepustowości drogowej,
- jako środek transportu lokalnego wykorzystanie infrastruktury tramwajowej,
- a jako środek transportu szybkiego - właśnie metro.
c) w projekcie nie uwzględniono jednego elementu. Przepustowości poszczegolnych środków transportu. Nie pamiętam danych liczbowych, ale metro ma ją znacznie wyższą. Budowanie jednego tak mocnego odcinka dla tramwaju Centrum-Praga (intuicyjnie) wydaje mi sie bardzo ryzykownym posunięciem.
2.
Kwestia techniczna w koncepcji tunelu pod Świętokrzyską. Wada podziemnych linii tramwajowych w stosunku do metra jest koniecznośc wybudowania wyższych tuneli, gdyż musi zmieścić się pantograf. Przy geologicznym usytuowaniu tego odcinka spodziewałbym się znacznego wzrostu kosztów. Znów pytanie czy warto...
A co do linii tramwaju szybkiego.. Na niego tez jest miejsce. Podręcznikowym przykladem jest Tarchomin. Osiedle rozciągnięte, oddzielone od Centrum obszarami przemysłowymi. Tam potrzebna niepotrzebna jest tak zróżnicowana przepustowość, obciązenie jest równe i przewidywalne. Bajka dla tramwaju
Ps. Zdaje sobie sprawę, że każy z nas chciałby za swojego życia poruszać się efektywnie po mieście, ale nie jestem przekonany czy w przypadku II-linii metra warto się rozdrabniać. Ale w końcu system komunikacyjny ma służyć całym pokoleniom, nie tylko Glonojadowi, Mewie, czy Szamotowi...
Pzdr.
/edycja formalna 10:50/
Objaśnienie do schematu - OŚ PIONOWA:
EKWIWALENTNY CZAS PODRÓŻY =
= CZAS RZECZYWISTY
+ NARZUT NA UCIĄŻLIWOŚĆ:
- dojścia
- oczekiwania
- jazdy
- przesiadek w podróży
+ NARZUT NA KOSZTY INWESTYCYJNE
Generalnie widziałbym tu dwie wady:
1.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
- zachowanie tej przepustowości drogowej,
- jako środek transportu lokalnego wykorzystanie infrastruktury tramwajowej,
- a jako środek transportu szybkiego - właśnie metro.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
2.
Kwestia techniczna w koncepcji tunelu pod Świętokrzyską. Wada podziemnych linii tramwajowych w stosunku do metra jest koniecznośc wybudowania wyższych tuneli, gdyż musi zmieścić się pantograf. Przy geologicznym usytuowaniu tego odcinka spodziewałbym się znacznego wzrostu kosztów. Znów pytanie czy warto...
A co do linii tramwaju szybkiego.. Na niego tez jest miejsce. Podręcznikowym przykladem jest Tarchomin. Osiedle rozciągnięte, oddzielone od Centrum obszarami przemysłowymi. Tam potrzebna niepotrzebna jest tak zróżnicowana przepustowość, obciązenie jest równe i przewidywalne. Bajka dla tramwaju
Ps. Zdaje sobie sprawę, że każy z nas chciałby za swojego życia poruszać się efektywnie po mieście, ale nie jestem przekonany czy w przypadku II-linii metra warto się rozdrabniać. Ale w końcu system komunikacyjny ma służyć całym pokoleniom, nie tylko Glonojadowi, Mewie, czy Szamotowi...
Pzdr.
/edycja formalna 10:50/
Objaśnienie do schematu - OŚ PIONOWA:
EKWIWALENTNY CZAS PODRÓŻY =
= CZAS RZECZYWISTY
+ NARZUT NA UCIĄŻLIWOŚĆ:
- dojścia
- oczekiwania
- jazdy
- przesiadek w podróży
+ NARZUT NA KOSZTY INWESTYCYJNE
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/tr ... rozwoj.jpg
Tu też jest naniesiona ta trasa - do realizacji do 2020 roku![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Tu też jest naniesiona ta trasa - do realizacji do 2020 roku
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
w/g stanu na sierpień 2005... no i nie zapominajmy, że w obowiązującym dwa lata temu Studium Uwarunkowań, trasa tramwajowa była równoważnym (formalnie) wariantem w stosunku do budowy II linii metra.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mimo ze sierpień 2005 to jednak wydaje mi się, że odcinki które są zaznaczone na niebiesko i granatowo prędzej czy później będą robione. Pomijam pomarańczowe i brązowe bo są one lekko od czapy w niektórych miejscach. Nie mniej jeśli mamy kasę teraz na metro, na 2 linie, to chyba można wydać kasę na tramwaj w innym miejscu.inż. Glonojad pisze:w/g stanu na sierpień 2005... no i nie zapominajmy, że w obowiązującym dwa lata temu Studium Uwarunkowań, trasa tramwajowa była równoważnym (formalnie) wariantem w stosunku do budowy II linii metra.
PS. Tunel tramwajowy - to byłoby coś
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
-
- Posty: 5092
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Świętokrzyska Trasa Tramwajowa (na podstawie prezentacji z SISKOMU)
Etap 1:
Rondo ONZ - Świętokrzyska - Zajęcza - Most Świętokrzyski - Sokola - Targowa
Etap 2:
Kasprzaka/Brylowska - Szczęśliwicka - Dickensa - Drawska - Os. Włodarzewska
Stalowa - Nowopratulińska - Nowotrocka
Etap 3:
Gocław/Bora Komorowskiego - Stoczniowców - Wąbrzeska - Olszynki Grochowskiej - Falenica
Rondo Dudajewa - al. Jerozolimskie - Ursus/Skorosze
I to wszystko co udało mi się zdobyć![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Etap 1:
Rondo ONZ - Świętokrzyska - Zajęcza - Most Świętokrzyski - Sokola - Targowa
Etap 2:
Kasprzaka/Brylowska - Szczęśliwicka - Dickensa - Drawska - Os. Włodarzewska
Stalowa - Nowopratulińska - Nowotrocka
Etap 3:
Gocław/Bora Komorowskiego - Stoczniowców - Wąbrzeska - Olszynki Grochowskiej - Falenica
Rondo Dudajewa - al. Jerozolimskie - Ursus/Skorosze
I to wszystko co udało mi się zdobyć
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
OMGratraciak pisze:
Rondo Dudajewa - al. Jerozolimskie - Ursus/Skorosze
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
TWR-11 Kleszczowa pisze:Co patrzę na mapkę TW i na projekt tej linii to zastanawiam się kto to wymyślił![]()
![O-) O-)](./images/smilies/eusa_angel.gif)
Wiesz, nigdy nie mów nigdy. Jak ruch będzie puszczony kiedys tam kiedyś przez Nowolazurową, tu wyremontuje się tunel - poszerzy wszędzie do dwóch pasów, nie będziemy mieli już na co pieniędzy wydawać to za 60 lat - nagle może być tramwajR-11 Kleszczowa pisze:Że o trasie przez Dźwigową i Popularną nie wspomnę
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zresztą jest napisane, że to na pomarańczowo to do analiz więc spokojna głowa
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Jakoś tego nie widzęPiotrek pisze:Wiesz, nigdy nie mów nigdy. Jak ruch będzie puszczony kiedys tam kiedyś przez Nowolazurową, tu wyremontuje się tunel - poszerzy wszędzie do dwóch pasów, nie będziemy mieli już na co pieniędzy wydawać to za 60 lat - nagle może być tramwajR-11 Kleszczowa pisze:Że o trasie przez Dźwigową i Popularną nie wspomnę![]()
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26849
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
no cóż. Z długim postem Szamota się całościowo nie zgadzam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.