Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No mam takie skrzywienie (zapewne wynikające z przestudiowania zbyt dużej liczby nowoczesnych sieci metra,nie mylić z warszawską) że przy zbiegu dwóch linii lubię mieć dwie krawędzie, żeby się komplikacje (opóźnienia) nie zdudniały. Choć sumarycznie oczywiście nie ma sensu podbijac przepustowości tutaj, jeśli wąskie gardło jest gdzieś dalej, ale fajnie by było gdyby z Gołąbek już te pociągi ruszały w miarę uregulowane.
Swoją drogą nie rozumiem, czemu takiego przejścia nie zrobiono przed Włochami, obstawiam że 90% kibli ożarowskich zmieściłoby się między pociągami z Grodziska, skoro i tak się później mieszczą na Śródmiesciu. W razie czego opcja z niezjeżdżaniem przecież cały czas by była.
Swoją drogą nie rozumiem, czemu takiego przejścia nie zrobiono przed Włochami, obstawiam że 90% kibli ożarowskich zmieściłoby się między pociągami z Grodziska, skoro i tak się później mieszczą na Śródmiesciu. W razie czego opcja z niezjeżdżaniem przecież cały czas by była.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja bym najchętniej widział dwa perony wyspowe między odpowiednimi torami linii 3 i 507, ale to grubsza przebudowa. Dobrze jest jednak w takich miejscach mieć dodatkowe krawędzie, gdyby potrzebne były jakieś operacyjne skrócenia biegu, przesiadki, cokolwiek...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Układ podg Gołąbki woła o pomstę do nieba od poprzedniej przebudowy, bo w sytuacji awarii na Włochach cały zachodni rejon Warszawy jest pozbawiony kolei.Glonojad pisze:
W temacie Szamot to póki ktoś nie wymyśli czegoś żeby odkorkować okolice Factory w godzinach szczytu (np. przez dodatkowy przejazd do ul. Cykady) to nie ma co tu wpychać linii typu 197 czy innych o długiej relacji. Zostaje wtedy podbicie częstotliwości 177 do 15/30/30 lub uruchomienie 277 relacji Ursus- Ratusz - Szamoty - P7P - Gierdziejewskiego - Warszawska - Keniga - Ursus-Niedźwiadek. Z tym, że w weekendy tylko 7-15 żeby był dojazd do bazarku na Gierdziejewskiego.
Jeszcze odnośnie tego przejazdu przy PKP Ursus Płn. - jego się za bardzo nie da dostosować do ruchu autobusów, jest za niski i za wąski. Kiedyś teoretycznie dało się tamtędy przejechać osobówką, chociaż legalne to nie było, od jakiegoś czasu stoją tam słupki, i słusznie.
Natomiast jeżeli już, to prędzej dałoby się dostosować ten wiadukt, który jest kawałek dalej, którym kiedyś prowadziła bocznica do fabryki traktorów, a obecnie jeżdżą tam głównie betoniarki obsługujące budowy bloków w Ursusie. Oczywiście, wymagałoby to sporych nakładów, ta droga która tamtędy prowadzi na początkowym odcinku ma gruntową nawierzchnię (albo raczej błotną lub pyłową - zależnie od aktualnych warunków atmosferycznych), a dalej jest wąski asfalt przez tereny kolejowe. I połączenie tej drogi jest dopiero z Kraszewskiego i Notecką, z Cykady się nie łączy. Oczywiście, wszystko da się przystosować, skoro dało się np. kładkę nad kanałem Żerańskim zamienić z technicznej na pieszo-rowerową, albo wytyczyć ul. Szybką częściowo też śladem dawnej bocznicy. No ale to są kosztowne i długotrwałe rzeczy. Wydłużenie 228 czy puszczenie jakiegoś okrężnego 377 można za to zrobić od razu.
Natomiast jeżeli już, to prędzej dałoby się dostosować ten wiadukt, który jest kawałek dalej, którym kiedyś prowadziła bocznica do fabryki traktorów, a obecnie jeżdżą tam głównie betoniarki obsługujące budowy bloków w Ursusie. Oczywiście, wymagałoby to sporych nakładów, ta droga która tamtędy prowadzi na początkowym odcinku ma gruntową nawierzchnię (albo raczej błotną lub pyłową - zależnie od aktualnych warunków atmosferycznych), a dalej jest wąski asfalt przez tereny kolejowe. I połączenie tej drogi jest dopiero z Kraszewskiego i Notecką, z Cykady się nie łączy. Oczywiście, wszystko da się przystosować, skoro dało się np. kładkę nad kanałem Żerańskim zamienić z technicznej na pieszo-rowerową, albo wytyczyć ul. Szybką częściowo też śladem dawnej bocznicy. No ale to są kosztowne i długotrwałe rzeczy. Wydłużenie 228 czy puszczenie jakiegoś okrężnego 377 można za to zrobić od razu.
Analizując lokalne MPZP takie rozwiązanie jest możliwe, lecz nikt nie wpadł na to żeby stworzyć dodatkowy przejazd (tak jak w załączniku). Poza tym zrealizowanie tego, co ma powstać po stronie Nowych Włoch to chyba jeszcze bardziej odległa przyszłość niż II linia metra na Karolinie...
Pomysły i radni... Nie brzmi to racjonalnie. Szczególnie wtedy, kiedy dotykają się KM.Flash8222 pisze: ↑09 mar 2021, 10:41Mają pomysły radni z Ursusa...
https://iursus.pl/artykul/autobusowa-li ... 146680.amp
https://iursus.pl/artykul/linia-127-zos ... 140902.amp
Trochę nawet ciężko zrozumieć o co im tak naprawdę chodzi...
Domyślam się, że chodzi po prostu o zamianę końcówek tak ?
Jeśli tak, to zupełnie bez sensu, 127 (to jedna z funkcji tej linii, nie jedyna) dowozi Chrościckiego do PKP Włochy, i co, zamiast tego ma być dwa razy rzadziej kursujące 228 ? A w zamian 127 ma obsługiwać np. przystanek Przepiórki z którego chyba raz na kilka lat ktoś korzysta ?
Jakim objazdem ?Po tej metamorfozie linia 228 kursowałaby objazdem: Nowe Włochy - Sasanki.
Domyślam się, że chodzi po prostu o zamianę końcówek tak ?
Jeśli tak, to zupełnie bez sensu, 127 (to jedna z funkcji tej linii, nie jedyna) dowozi Chrościckiego do PKP Włochy, i co, zamiast tego ma być dwa razy rzadziej kursujące 228 ? A w zamian 127 ma obsługiwać np. przystanek Przepiórki z którego chyba raz na kilka lat ktoś korzysta ?
Biorąc pod uwagę ile przystanków omija 401, to droga do uzwyklenia wcale nie jest taka długa...
Tak, to miałoby polegać na zamianie pętli. Najgorsze, że pomysły radnych mają większe przebicie niż potrzeby mieszkańców.mb112 pisze: ↑09 mar 2021, 14:13Trochę nawet ciężko zrozumieć o co im tak naprawdę chodzi...
Jakim objazdem ?Po tej metamorfozie linia 228 kursowałaby objazdem: Nowe Włochy - Sasanki.
Domyślam się, że chodzi po prostu o zamianę końcówek tak ?
Jeśli tak, to zupełnie bez sensu, 127 (to jedna z funkcji tej linii, nie jedyna) dowozi Chrościckiego do PKP Włochy, i co, zamiast tego ma być dwa razy rzadziej kursujące 228 ? A w zamian 127 ma obsługiwać np. przystanek Przepiórki z którego chyba raz na kilka lat ktoś korzysta ?
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Najgorsze, że pomysły radnych i mieszkańców mają nadal większe przebicie niż pomysły fachowców, którzy opierają je na badaniach, ekspertyzach i wiedzy niejednokrotnie zdobywanej przez lata nauki.
Skoro ZTM przez tyle lat nie jest w stanie przygotować projektu gruntownych zmian w komunikacji na Ursusie (o tym, że trwa przygotowane projektu słyszałem już kilka lat temu) to nie ma co się dziwić, że Radni lub mieszkańcy sami chcą zmieniać komunikację według własnego "widzimisie".Autobus Czerwon pisze: ↑09 mar 2021, 17:19Najgorsze, że pomysły radnych i mieszkańców mają nadal większe przebicie niż pomysły fachowców, którzy opierają je na badaniach, ekspertyzach i wiedzy niejednokrotnie zdobywanej przez lata nauki.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Zgadza się, to nawet nie kwestia artykułu tylko samej interpelacji. Poczytałem też kilka innych dotyczących komunikacji i nie komentując nawet pomysłów to widać że są pisane na odwal się. Jakoś chyba pod koniec podstawówki uczą żeby pisma urzędowe pisać w miarę rozwiniętymi zdaniami i bez potocyzmów. W tej chwili wygląda to mniej-więcej tak:
08:08:08: "Dzień dobry, proszę o to i o to"
08:08:24: "Niewprowadzenie tej zmiany będzie skutkowało zwiększonym zanieczyszczeniem miasta przez samochody"
08:08:40: "Poniżej wklejam wiadomość od mieszkańca"
08:08:53: Wyślij.
08:08:56: ale jestem cudowny w spełnianiu swojej misji.
Kojarzę z petycji udostęnianych na stronie ZTM pismo sprzed dwóch lat w tej samej sprawie i nic nie ma o przekierowaniu na Świerszcza (zresztą w tej teraz też nie). Więc jednak chodzi o wydłużenie pod Factory przez Chrościckiego a 228 to tylko zwolnienie miejsca. Jeszcze tak na marginesie to nie przesadzajmy z tym przystankiem Przepiórki, jest tam przedszkole i trochę domków. Meritum bezsesnsu wysyłania tam 127 nie kwestionuję, ale "raz na kilka lat" to spora przesada (716 w ciągu dnia prawie zawsze się tam zatrzymuje), tak to można powiedzieć o ZP Kolonia Helenów np.mb112 pisze: ↑09 mar 2021, 14:13Jakim objazdem ?
Domyślam się, że chodzi po prostu o zamianę końcówek tak ?
Jeśli tak, to zupełnie bez sensu, 127 (to jedna z funkcji tej linii, nie jedyna) dowozi Chrościckiego do PKP Włochy, i co, zamiast tego ma być dwa razy rzadziej kursujące 228 ? A w zamian 127 ma obsługiwać np. przystanek Przepiórki z którego chyba raz na kilka lat ktoś korzysta ?
Co do 401 - kolejny przypadek naturalnego procesu upadania przyśpiechów przy czym....
Ja bym powiedział że właśnie 401 jak na przyśpiecha pomija całkiem sporo i daje widoczne zyski czasowe.
Oj, gdyby to były interpelacje pisane z potrzeby rozwiązania realnych problemów...BTW to co w zasadzie jest tam do rewolucjonizowania poza zapewnieniem porządnej komunikacji na P7P (upieram się że 197)?Szymon pisze: ↑09 mar 2021, 17:47Skoro ZTM przez tyle lat nie jest w stanie przygotować projektu gruntownych zmian w komunikacji na Ursusie (o tym, że trwa przygotowane projektu słyszałem już kilka lat temu) to nie ma co się dziwić, że Radni lub mieszkańcy sami chcą zmieniać komunikację według własnego "widzimisie".Autobus Czerwon pisze: ↑09 mar 2021, 17:19
Najgorsze, że pomysły radnych i mieszkańców mają nadal większe przebicie niż pomysły fachowców, którzy opierają je na badaniach, ekspertyzach i wiedzy niejednokrotnie zdobywanej przez lata nauki.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Przedłużenie 127 to jakiś absurd, zobaczcie chociażby uzasadnienie:
"Kłopoty więc istnieją, bo zarówno ratusz, jak i galeria handlowa, nie są dobrze skomunikowane z centrum stolicy".
Czy naprawdę ratusz każdej dzielnicy musi mieć bezpośrednie połączenie z Centrum? Poza tym jest jeszcze pociąg, ale o tym już mowy nie ma...
"Kłopoty więc istnieją, bo zarówno ratusz, jak i galeria handlowa, nie są dobrze skomunikowane z centrum stolicy".
Czy naprawdę ratusz każdej dzielnicy musi mieć bezpośrednie połączenie z Centrum? Poza tym jest jeszcze pociąg, ale o tym już mowy nie ma...
Pozdrawiam
Każda wieś musi mieć bezpośredni PKS do centrum większego ośrodka miejskiego. Od pociągu trzeba iść. Przecież od lat mamy system, że autobus jest synonimem taksówki. Społeczeństwo jest już za leniwe. Albo bezpośredni autobus w dane miejsce, albo przesiadka w samochód (ci co mogą). Proste.rudy pisze: ↑10 mar 2021, 12:34Przedłużenie 127 to jakiś absurd, zobaczcie chociażby uzasadnienie:
"Kłopoty więc istnieją, bo zarówno ratusz, jak i galeria handlowa, nie są dobrze skomunikowane z centrum stolicy".
Czy naprawdę ratusz każdej dzielnicy musi mieć bezpośrednie połączenie z Centrum? Poza tym jest jeszcze pociąg, ale o tym już mowy nie ma...