Sygnalizacja świetlna w nocy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 14 sty 2007, 17:54

:arrow: Głupota pierwszej wody, przykład:- Domaniewska/Modzelewskiego, miałem przyjemność tam stać na światłach nie mniej nie więcej jak 12 minut ( z Monetelem w"ręku").Drugi przykład:- Stawki/ Jana Pawła 2 postój 9 minut. Nie ryzykowałem zapłacenia mandatu. Na centrala przyjechałem 3-y minuty po odjeździe.Co za idiota ustawia tak światła, i po co w ogółe są włączone w nocy? Moda proszę o zrobienie z tematem co uzna za stosowne. :D

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 14 sty 2007, 18:45

Można prosić o daty i godziny? Czy zgłaszałeś to do pogotowia drogowego (9633)?
xxx

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sty 2007, 18:52

hmm czasem niektóre światła mają inteligente czujki - podjeżdżasz, zapala się zielone, nie zdążysz przejechać i potem czekasz, aż czujka wyczuje następny pojazd...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 14 sty 2007, 19:02

MeWa pisze:inteligente czujki
Detektor nie jest inteligentny. Detektor stwierdza obecność pojazdu lub jego brak. A to nie wymaga inteligencji.
MeWa pisze:podjeżdżasz, zapala się zielone, nie zdążysz przejechać i potem czekasz, aż czujka wyczuje następny pojazd...
Jak pojazd znajduje się w obszarze detekcji, to cały czas przekazywana jest do sterownika informacja o zapotrzebowaniu na obsługę. Co nie oznacza, że sygnalizacja się czasem nie psuje...
xxx

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sty 2007, 19:05

Hieronim pisze:
MeWa pisze:podjeżdżasz, zapala się zielone, nie zdążysz przejechać i potem czekasz, aż czujka wyczuje następny pojazd...
Jak pojazd znajduje się w obszarze detekcji, to cały czas przekazywana jest do sterownika informacja o zapotrzebowaniu na obsługę. Co nie oznacza, że sygnalizacja się czasem nie psuje...
hmm nawet jeśli pojazd teoretycznie winien był przejechać, ale tego nie zrobił, zatrzymując się przed linią zatrzymania?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 14 sty 2007, 19:12

MeWa pisze:hmm nawet jeśli pojazd teoretycznie winien był przejechać, ale tego nie zrobił, zatrzymując się przed linią zatrzymania?
Generalnie tak. Obecnie stosuje się na każdym wlocie po kilka detektorów pełniących różne funkcje w algorytmie.
xxx

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 14 sty 2007, 19:55

Hieronim pisze:Można prosić o daty i godziny? Czy zgłaszałeś to do pogotowia drogowego (9633)?
:arrow: C.R powiedziała że sprawę po pilotuje

[ Dodano: 2007-01-14, 19:59 ]
Hieronim pisze:Można prosić o daty i godziny
:arrow: 3:23->(central) Chomiczówka (5/606) 13-01-07 :D

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8428
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sty 2007, 21:08

O, widzę temat również mnie nurtujący. ( viewtopic.php?t=215 )
Jeszcze rok temu w nocy były włączone światła na Pl. Grunwaldzkim. Na szczęście już nie są. Ale po co działają całą noc na Pl. Inwalidów? Po co na Wilsona i przy Potockiej/Metrze Marymont? Ruch może i jest, ale do 1 w nocy. Spokojnie mogłyby być wyłączone światłą do rana (4-5?).
Skoro Pl. Zawiszy może być wyłączony, to czemu nie miejsca poza centrum?!

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 14 sty 2007, 21:14

geograf pisze:Po co na Wilsona i przy Potockiej/Metrze Marymont?
To jeszcze, ale
geograf pisze:Pl. Inwalidów?
to już faktycznie głupota. Może po prostu zapomnieli? :] Taa, tez uważam, że oprócz na maxa najważniejszych skrzyżowań w Warszawie, reszta powinna być po ok.24 wyłączona.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 14 sty 2007, 21:35

geograf pisze:przy Potockiej/Metrze Marymont?
One akurat się przydają. To skrzyżowanie ma dość złożony układ geometryczny.
xxx

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 sty 2007, 1:05

Dla mnie odejście od idei świateł żółtych pulsujących i stosowania sygnalizacji całodobowej nawet na pomniejszych skrzyżowaniach jest zła. Przesadne dążenie do bezpieczeństwa doprowadzi w końcu do ignorowania wskazań sygnalizacji.

Najgorzej jest na skrzyżowaniach, gdzie jeden ciąg nie jest bardzo uprzywilejowany w stosunku do drugiego. Tam pętle indukcyjne na niewiele się zdadzą, i tak będzie niepotrzebne stanie albo jednych, albo drugich. W końcu kierowcy będą przejeżdżac na czerwonym, kto zechce stać na pustej drodze?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8428
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2007, 2:07

Hieronim pisze:One akurat się przydają. To skrzyżowanie ma dość złożony układ geometryczny
Złożony układ geometryczny, ale czy widoczność jest zła, czy wyłączenie świateł byłoby tak niebezpieczne?? Na pewno to skrzyżowanie ma dużo lepszą widoczność, niż Popiełuszki/Krasińśkiego...
Skoro już musi działać, to czy w nocy koniecznie cykl musi trwać tyle samo co w dzień? Przecież to absurd.

Zapomniałem wczoraj spojrzeć, czy (bardzo ważne ;/ ) podwójne światła przy Teatrze Komedia też w nocy działają...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 sty 2007, 13:39

Dwa pytania:

Czasy przejazdu nocnych są ustawione pod całodobowe światła czy nadal obowiązują stare, gdy na większości działało żółte?

To jakiś unijny nakaz, państwowy czy widzimisię Galasa? To jest niezły absurd; na Stegnach przy pętli pali się przez całą dobę podczas gdy na Bonifacego/Sobieskiego gdzie w lecie urządzają sobie na motorach wyścigi miga żółte.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 15 sty 2007, 17:26

TGM pisze:Czasy przejazdu nocnych są ustawione pod całodobowe światła czy nadal obowiązują stare, gdy na większości działało żółte?
W zależności od pory nocy są różne czasy. Dotyczy to niektórych nocnych.
TGM pisze:To jakiś unijny nakaz, państwowy czy widzimisię Galasa? To jest niezły absurd; na Stegnach przy pętli pali się przez całą dobę podczas gdy na Bonifacego/Sobieskiego gdzie w lecie urządzają sobie na motorach wyścigi miga żółte.
Sygnalizacje zależne od ruchu zwykle chodzą całą dobę.
xxx

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8428
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2007, 18:04

TGM pisze:To jakiś unijny nakaz, państwowy czy widzimisię Galasa?
W Łodzi zdecydowana większość świateł jest wyłączana na noc (w tym te, które stoją wzdłuż DK1, DK14 i DK72): część o 23, reszta o 24. Calą dobą działają tylko na ruchliwych i niebezpiecznych skrzyżowaniach. I wszystkim to odpowiada.
Czyli nie ma na to przepisu, jest raczej nadgorliwość.

ODPOWIEDZ