Strona 1 z 1

: 17 sty 2006, 0:36
autor: Bastian
Obrazek
Szykuje się nowe połączenie Mokotowa z Ochotą

Krzysztof Śmietana 05-01-2006 , ostatnia aktualizacja 05-01-2006 22:55

Ul. Woronicza ma być przedłużona do al. Żwirki i Wigury. Do budowy ma się dołożyć inwestor największego w Warszawie osiedla za płotem Mariny Mokotów


Mokotowscy urzędnicy zaczęli właśnie ustalać dokładny przebieg ulicy. "Gazecie" ujawniła go Halina Kiełbratowska z Biura Naczelnego Architekta Miasta: ul. Woronicza będzie przedłużona od ul. Etiudy Rewolucyjnej, gdzie teraz się kończy, na zachód, dalej ma prowadzić wzdłuż torów kolejowych aż do al. Żwirki i Wigury (między Mariną a przyszłą Trasą N-S).

Urząd ustala dokładną lokalizację ulicy na wniosek spółki Fort Mokotów, która postawiła pobliskie osiedle Marina Mokotów i zbudowała już zresztą fragment tego połączenia. Teraz prowadzi nim wyjazd z osiedla w al. Żwirki i Wigury.

Po doprowadzeniu nowego przejazdu do ul. Etiudy Rewolucyjnej ma być on dostępny dla wszystkich. Dzięki temu kierowcy zyskają kolejne połączenie Ochoty z Mokotowem. Tędy będą mogli ominąć zakorkowane Marynarską czy Racławicką.

Kiedy powstanie nowa ulica? Na razie nie wiadomo. Inwestor Mariny Mokotów - spółka Fort Mokotów - prowadzi rozmowy z miastem na temat współfinansowania inwestycji. Jak powiedziała nam rzeczniczka firmy Bożena Wawrzecka, na razie pewne jest to, że Fort Mokotów da pieniądze na projekt. Czy miasto sfinansuje samą budowę? W Zarządzie Dróg Miejskich nikt nic na ten temat nie wiedział.
Po tytule artykułu spodziewałem się czegoś więcej. Według większości komentarzy na forum GW proponowany przebieg to absurd, Woronicza powinna zostać połączona lokalnym wiaduktem z 1 Sierpnia... I ja się z tym zgadzam...

: 17 sty 2006, 10:19
autor: Dennis
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Al. ŻiW. Pismaki z Wyborczej mogliby się tego wreszcie nauczyć. Po drugie: połączenie by się przydało. Pewnie nawet w takiej formie, jak zaproponował Bastian. Tyle, że budowa wiaduktu nad koleją jest kosztowana. A linia kolejowa de facto nie przecina trasy Służewiec (Mokotów) - Rakowiec. Ja bym wogóle zbudował jakieś połączenie (inne, niż wąskie i zaniedbane uliczki Służewca przemysłowego) pomiędzy Taśmową i ŻiW. Wogóle nie przecinające kolei (ta zakręca wszak z południa na zachód). Jego częścią byłby z pewnością odcinek Woronicza opisany przez GW.

: 17 sty 2006, 12:31
autor: Plesim
To rozwiązanie jest dużo tańsze i szybsze do realizacji. Oprócz tego jest jeszcze jeden bardzo ważny argument. Wzdłuż linii radomskiej ma powstać Trasa NS. Według tego projektu miałaby być ona między torami a planowanym połączeniem ŻiW z Woronicza.

: 17 sty 2006, 13:21
autor: pawcio
A to trasa N-S nie miała iść po okęckiej stronie torów?

: 17 sty 2006, 14:31
autor: Karol
Od strony Rakowca jest więcej miejsca na drogę.

: 17 sty 2006, 15:08
autor: MeWa
dennis pisze:Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Al. ŻiW. Pismaki z Wyborczej mogliby się tego wreszcie nauczyć.
ostatnio był jakiś wniosek w tej sprawie, nie wiem, czy nie został już przegłosowany... tak jak al. Waszyngtona

: 17 sty 2006, 17:33
autor: Plesim
A to trasa N-S nie miała iść po okęckiej stronie torów?
Karol pisze:Od strony Rakowca jest więcej miejsca na drogę.
Od strony Rakowca. Tam jest pozostawione miejsce. Z drugij strony jest to nie wykonalne. Trzeba by wyburzyć m. in. bloki mieszkalne.

: 18 sty 2006, 10:44
autor: Glonojad
Pytanie, w którym miejscu będzie do Grójeckiej przebita Popularna. Czy do Instalatorów, czy jako droga lokalna wzdłuż trasy N-S.
Tak czy siak, przerzucenie ruchu obwodowego z Woronicza na osiedlową w gruncie rzeczy 1 sierpnia wcale nie byłoby dobrym pomysłem, MSZ.
EDIT: Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza, natomiast 1 sierpnia pozostanie ulicą lokalną. W takim układzie dobrze,że nie będzie ona bezpośrednio do Woronicza podłączona.

: 18 sty 2006, 17:20
autor: Plesim
inż. Glonojad pisze:Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza, natomiast 1 sierpnia pozostanie ulicą lokalną. W takim układzie dobrze,że nie będzie ona bezpośrednio do Woronicza podłączona.
Nie wiem czy coś ostatnio się nie zmieniło, ale kiedy interesowałem się 1-go Sierpnia to były plany poszerzenia jej do czterech pasów. Jest nawet rezerwa terenu na całej jej długości od al. Krakowskiej do ŻiW. Wiem też że zostało to wstrzymane przez mieszkańców wieżowca (głównie wojskowych). Podobno ci sami są przeciwni puszczeniu autobusów na 1-go Sierpnia.

: 18 sty 2006, 17:28
autor: inż. Glonojad unlogged
Opieram się na Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania M. St. Warszawy, czyli najnowszym dokumencie.

: 18 sty 2006, 19:58
autor: Bastian
inż. Glonojad pisze:Popularna będzie przebita do Bakalarskiej jako Zbiorcza
Rany, po co?