Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderatorzy: JacekM, person

grzegorz
Posty: 1363
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 08 lut 2013, 12:19

Chodzi mi o to, żeby Opoczno Południowe zbudowano tak, by nie spowalniało jak Włoszczowa Płn. Sprawa samych peronów, to insza inszość.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów
Kontakt:

Post autor: marcin3001 » 08 lut 2013, 12:44

Ale przecież Opoczno Południowe już jest zbudowane. Brakuje tylko samego peronu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 lut 2013, 14:33

grzegorz pisze:Chodzi mi o to, żeby Opoczno Południowe zbudowano tak
Istnieje lat kilkadziesiąt :)
Zjazdy na bok na 60km/h, więc szybciej niż we Włoszczowie, choć sygnalizacja akurat do zjazdu na tor nr 4 pozwala na 40km/h, ale to nie jest nie do zrobienia.

Aligator
Posty: 926
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 08 lut 2013, 20:26

Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.
To zmienia postać rzeczy.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

grzegorz
Posty: 1363
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 09 lut 2013, 0:04

Dzięki. Mam nadzieję, że na wprost w Opocznie da się 200 - 230 jak będzie trzeba.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14578
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2013, 0:50

Kwestia rozjazdów, więc nie powinno być kłopotów.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA


Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2458
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin
Kontakt:

Post autor: rhemek » 26 maja 2013, 11:04

Z dobrego źródła wiem , że przebudowa linii Warszawa- Gdańsk na odcinku iława-Malbork stanęła , bo kolej nie płaci podwykonawcom, dzięki czemu większość firm budująca przepusty/tunele/wiadukty po prostu się zwinęła.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 maja 2013, 20:35

Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?

Bo jeżeli chodzi o finanse publiczne, to na szczeblu samorządowym lokalnie jest słabo.
W moim rejonie w pewnej gminie nauczyciele pensję z 1 maja (30 kwietnia) dostali po długim weekendzie... Z podobnymi upóźnieniami wyplaca się wszystko. Super :)

kajo
Posty: 2249
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 27 maja 2013, 21:12

przewoz pisze:Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?
Kiedyś w Polityce czytałem, że ministerstwo powołuje jakiś niezależnych specy, którym płaci, którzy oceniają zaawansowanie prac i z reguł zaniżają wartość wykonanych robót, by płacić jak najpóźniej, dlatego w trakcie prac są takie problemy. No i dodatkowo długie terminy zapłat za faktury i nikt się nie zlituje i nie zapłaci ani dnia wcześniej, a czasami bywa i później.
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1572
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 sie 2019, 20:53

Nie wiem, czy to dobry wątek i też jeśli post jest niewłaściwy to go usunę.
Jak wygląda tempo modernizacji linii kolejowych na tle innych krajów? Jak je oceniacie i co można by było zmienić?
Nie mówię tu o Chińczykach - tam do pracy bierze się setki tysięcy pracowników i potężne ilości sprzętu, po za tym - tam nie ma problemów z własnością gruntów, bo jeden człowiek nic nie znaczy, a wszystko opiera się na wyzysku.
Zaciekawił mnie system szybkich modernizacji w Anglii. W Niemczech znowu są robione maksymalnie długo, ale o małej uciążliwości. Co jest najlepsze? Czy istnieje złoty środek? Czy Polacy mają tendencję do narzekania, czy PKP PLK pracuje niewydolnie? Dlaczego w Polsce modernizacje są przeprowadzane na zasadzie "kilku robotników i ze trzy koparki" przez co powstają potężne opóźnienia, nawet gdy nie ma takich problemów jak z Astaldi?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Delwin
Posty: 242
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 02 sie 2019, 11:52

Jest kiepsko. PLK nie radzi sobie z zarządzaniem procesem - wystarczy porównać z GDDKiA...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2019, 21:13

Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2? Czy może ta, która trzeci raz powtarza przetarg na dokumentację PRZEDprojektową (https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 68014.html )?
A może tym, które decyzji środowiskowej na WOW nie uzyskało od czasu poprzedniej kadencji "prof." Szyszki? :D
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że drógówka ma od ponad 10 lat "tymczasową" specustawę, dzięki której w ogóle cokolwiek powstaje. Kolejowa jest dużo krótsza i dużo, dużo skromniejsza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9685
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2019, 23:02

Czy można upraszczająco twierdzić, że większy % wykorzystania środków przez Gdakę w porównaniu do PKP PLK to wynik istnienia specustawy?
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23374
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 06 sie 2019, 4:08

Glonojad pisze:
05 sie 2019, 21:13
Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2?
Coś mi się obija po głowie że tych Austriaków to im kazał sąd przywrócić, bo oni to ich jednak wykluczył.
Ps. Gdzie to S8?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ