Strona 193 z 197

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 18:24
autor: drobert
Pewnie jeszcze serwisu nie było. A przy dobrej woli to SU18 bez klimy można dawać na dodatki czy podmiany a na całki maksymalnie wykorzystywać tabor klimatyzowany. Tak samo i w tramwajach, czy cztery Swingi muszą marnować się na dodatkach na 2 zamiast iść na linie typowo stopiątkowe? Oczywiście muszą się marnować bo ktoś pomylił 105Na z Jazzem. Kiedyś mnie też zastanawiało puszczanie zimą 13N kiedy na zakładzie stały 105Na wyposażone w ogrzewanie. Po prostu zakład co ma wypuszczać to wypuszcza a ZTM już nie raz pokazywał, że pasażerów ma gdzieś.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 20:57
autor: pawcio
2bis musi być niskie bo lud nie zauważa inaczej kursów skróconych. To samo z 17 czy 9.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 21:00
autor: Łukasz
8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 21:25
autor: ashir
Łukasz pisze:
13 cze 2019, 21:00
8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.
Wolałbyś, żeby został posłany na brygadę całodzienną?

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 21:41
autor: mb112
Łukasz pisze:
13 cze 2019, 21:00
8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.
Wg strony realbus.pl 8701 do chwili obecnej jeździ na 1/174 czyli jeszcze lepiej :)
Może 8703 ? Na 012/148 był wedle tej strony.
Ogólnie to faktycznie, o ile Kleszczowa wypuszcza już pojedyncze SU15 i raczej na dodatki (np. dziś po południu tylko po jednym na 121, 124, 401) to Woronicza nieco chyba przesadza, dziś 2 całki na 174 i 1 na 193 + 4 dodatki, a mają przecież tylko 11 sztuk.
Chociaż to i tak nie ma porównania z tym co było jeszcze kilka lat temu, np. całe 105 i 109 tylko SU15 i Neoplany bez żadnej klimy, a jednak przynajmniej parę dni upałów ok. 30 stopni jednak się co roku trafia.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 22:03
autor: Łukasz
Możliwe ze 8703. Ale ze 8701 jeździł cały dzień to jeszcze gorzej.

Btw: https://www.rp.pl/Kadry/306139967-Mozes ... paragraph4

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 22:44
autor: Walas
Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 13 cze 2019, 22:51
autor: tatra
pawcio pisze:
13 cze 2019, 20:57
2bis musi być niskie bo lud nie zauważa inaczej kursów skróconych. To samo z 17 czy 9.
A jaki problem aby to było 42

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 6:48
autor: Łukasz
Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 7:13
autor: ashir
Łukasz pisze:
13 cze 2019, 22:03
Możliwe ze 8703. Ale ze 8701 jeździł cały dzień to jeszcze gorzej.
Na 174 tak naprawdę obojętnie od brygady to jeżdżą autobusy tylko jedną zmianę. Dla każdej brygady jest zjazd do zajezdni na ładowanie. Wskazany pojazd rano miał dodatek, a po południu wyjechał za elektryka, co jest normą.
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48
Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
To właśnie SU15 jeżdżą m.in. zamiast solówek, których brakuje. Największe braki ma Woronicza i Kleszczowa, ale i Ostrobramskiej zdarza się wypuszczać nadmetrażowy pojazd. Powinieneś zrozumieć, że procentowy udział pojazdów klimatyzowanych w sieci WTP cały czas rośnie, a mieszkańcy innych miast mają pod tym względem gorzej, a mimo wszystko dają radę korzystać z komunikacji miejskiej. W ostateczności sam możesz taki pojazd przepuścić. ;)

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 8:08
autor: Łukasz
Przeciętny pasażer nie wie, że wejście do U15 grozi śmiercią. Ok, jest jeszcze mnóstwo starych ng313, więc rzeczywiście problem jest większy. Nie wiem, jak to jest w innych miastach, ale już takie 81xx nie grożą zejściem pasażera.

Jakoś tylko nie chce mi się wierzyć, że na Woronicza jedyne sprawne wozy, które zostały na podmianę za elektryki, to U15.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 9:02
autor: fraktal
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48
Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 9:10
autor: Walas
fraktal pisze:
14 cze 2019, 9:02
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48


Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.
Nie wyjeżdżają rzadko bo od wczorajszego ranka jeżdżą.

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 9:30
autor: ashir
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 8:08
Przeciętny pasażer nie wie, że wejście do U15 grozi śmiercią. Ok, jest jeszcze mnóstwo starych ng313, więc rzeczywiście problem jest większy. Nie wiem, jak to jest w innych miastach, ale już takie 81xx nie grożą zejściem pasażera.

Jakoś tylko nie chce mi się wierzyć, że na Woronicza jedyne sprawne wozy, które zostały na podmianę za elektryki, to U15.
Strasznie dramatyzujesz. Zachęcam do przejażdżki komunikacją miejską w innych miastach, zwłaszcza taborem bez żadnego uchylnego okna i bez sprawnej/wydajnej klimy. :)
fraktal pisze:
14 cze 2019, 9:02
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.
Za to wcześniej oddali Ostrobramskiej kolejne SU18...

O chłodzeniu i niechłodzeniu

: 14 cze 2019, 9:45
autor: mb112
W sumie to w tej chwili SU15 teoretycznie powinny jeździć na liniach które:
- mają często przystanki, aby móc się szybko ewakuować w razie czego,
- mają dużą częstotliwość, żeby przepuścić taki piekarnik i nie czekać na następny zbyt długo,
- nie mają zbyt dużej frekwencji,
Problem w tym, że nie przychodzi mi do głowy żadna linia, która spełniałaby wszystkie te warunki i była odpowiednia dla tej wielkości taboru :)
ashir pisze:
14 cze 2019, 9:30
Strasznie dramatyzujesz. Zachęcam do przejażdżki komunikacją miejską w innych miastach, zwłaszcza taborem bez żadnego uchylnego okna i bez sprawnej/wydajnej klimy. :)
To że inni mają gorzej, to żaden argument, niech też narzekają :)