[Mazowsze] Infrastruktura drogowa 2007-13

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14785
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2012, 15:55

Pozytywna opinia UZP. Budowa obwodnicy południowej ruszy w lutym!

Urząd Zamówień Publicznych wydał pozytywną opinię o prawidłowości postępowania przetargowego na budowę obwodnicy południowej Radomia. - Decyzja Urzędu pozwala nam na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą. Inwestycja rozpocznie się w lutym - informuje MZDiK.


Na przetarg na budowę obwodnicy południowej Radomia wpłynęło 15 ofert. Wśród oferentów były zarówno pojedyncze firmy, jak również konsorcja złożone z dwóch lub więcej przedsiębiorstw. Większość z nich to polscy wykonawcy, lecz byli również oferenci z Portugalii, Hiszpanii i Czech. Na sfinansowanie tego zamówienia zaplanowaliśmy 186 milionów złotych. Rozpiętość cenowa była ogromna. Najdroższa oferta opiewała dokładnie na 254.412.604 złote i 24 grosze. Najtańsza wyniosła natomiast 154.421.754 złote i 79 groszy -0 informuje MZDiK.

- Koperty z ofertami otworzyliśmy w siedzibie MZDiK 12 września ubiegłego roku – informuje nas rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.- Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym. Postępowanie przetargowe trwało prawie do końca roku. 16 grudnia ubiegłego roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Jedynym kryterium oceny ofert była najniższa cena. Ofertę najtańszą złożyło konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart Sp. z o.o. , a w skład krórego wchodzą też Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Trakt Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź SA oraz Budromost - Starachowice Sp. z o.o.

W terminie przewidzianym przez Prawo zamówień publicznych żaden z pozostałych oferentów nie złożył skargi ani zażalenia. Oferenci mieli na to czas do 29 grudnia ubiegłego roku. - W związku z dużą wartością przetargu przekraczającą 40 milionów złotych mieliśmy obowiązek złożenia całej dokumentacji przetargowej w Urzędzie Zamówień Publicznych, w Departamencie Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej. ZP weryfikował ją pod kątem prawidłowości postępowania przetargowego, miał na to 14 dni. Dokumentację przetargową - 15 segregatorów zawierających łącznie około 11 tysięcy stron -przekazaliśmy do UZP 30 grudnia ubiegłego roku. 13 stycznia Urząd ppprosił nas o przesłanie dodatkowych dokumentów. Trafiły one do Warszawy 17 stycznia. Późnym popołudniem 24 stycznia otrzymaliśmy z Urzędu pisemne stanowisko o prawidłowości postępowania przetargowego. Urząd nie miał żadnych zastrzeżeń do przebiegu przetargu – informuje rzecznik MZDiK.

Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpi w siedzibie MZDiK do 8 lutego. Następnie wykonawca będzie miał obowiązek przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego i czasowego inwestycji. Przekazanie terenów pod budowę trasy planujemy po podpisaniu umowy. Prace przygotowawcze wykonawca rozpocznie jeszcze w lutym. W pierwszej kolejności, w rejonie alei Grzecznarowskiego, zaczną powstawać drogi techniczne, umożliwiające dojazd do terenu budowy. Drogowcy będą także niwelowali teren oraz zbudują bazę ze swoim zapleczem technicznym. Zasady finansowania tej inwestycji będą takie jak w przypadku przebudowy ulicy Mieszka I. Pierwsza faktura będzie płatna po wykonaniu minimum 15 procent prac (równowartość 22,5 miliona złotych). Przyjęcie takich reguł finansowania jest efektem naszych doświadczeń z poprzednich inwestycji drogowych, zabezpieczamy w ten sposób miasto przed ewentualnym opóźnieniem na placu budowy.

Zamówienie na budowę obwodnicy południowej Radomia składa się z pięciu etapów. Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13 512 metrów. Wykonawca ma na sfinalizowanie inwestycji ponad 30 miesięcy - do 31 sierpnia 2014 roku.

Obwodnica południowa będzie zaczynała się w rejonie Centrum Handlowego M1 przy alei Grzecznarowskiego. Stamtąd będzie przebiegać koło bloków przy Radomskiego, przetnie ulice Wyścigową, Grzebieniową, Witkacego i dalej przez łąki dotrze do skrzyżowania Wiejskiej i Godowskiej. Następnie przejdzie pod torami kolejowymi i wzdłuż osiedla Południe pobiegnie w kierunku ulicy Żelaznej. Przez teren gminy Kowala dotrze w końcu do trasy E77 w miejscowości Kosów.

Do linii kolejowej na Południu trasa będzie miała dwie jezdnie, natomiast dalej - jedną. Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych, dziesięciu przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych w rejonie ulicy Witkacego, tunelu, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego. Wzdłuż obwodnicy zostaną zbudowane chodniki (około 8500 m), ścieżki rowerowe (około 8500 m) oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne, powstanie także kanalizacja deszczowa, nowe oświetlenie i drogi odbarczające.

Źródło: http://www.radom24.pl/artykul/czytaj/4164
:arrow: Nareszcie. Od kilku lat trąbili, że "w przyszłym roku ruszy budowa" (OIDP, to w 2010 miała już być budowana na 100%), wreszcie się udało, po porodzie w bólach.

Jedyne, co mnie martwi, to to, że na projekcie organizacji ruchu ta droga jest oznaczona jako DK12, co powoduje, że przebieg DK12 przez Radom będzie co najmniej bez sensu... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 26 sty 2012, 19:08

Wolfchen pisze:Jedyne, co mnie martwi, to to, że na projekcie organizacji ruchu ta droga jest oznaczona jako DK12, co powoduje, że przebieg DK12 przez Radom będzie co najmniej bez sensu.
:arrow: Podejrzewam, że to jest projekt docelowy, więc do czasu zbudowania planowanej na południe od miasta trasy ekspresowej S12 oznakowanie obwodnicy będzie inne.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14785
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sty 2012, 13:00

Jeśli będzie S12, to będzie krajowa dwunastka na trasie ekspresowej - więc przez miasto (i OP) nie będzie przebiegać w ogóle (eSek się nie "bisuje" DeKami nr 9x). Zaś w Młodocinie DK 12 skręca w kierunku miasta. Hm, to wyglada tak, jak by chcieli zmienić przebieg DK12 na równoległy z S7 na odcinku od węzła w okolicach Wolanowa do początku OP - taki przebieg już miałby sens.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 cze 2012, 0:26

:arrow: Ciekawostka - GDDKiA unieważniła przetarg, bo nie dostała pieniędzy na budowę drogi, ale sąd nakazał ją budować:
GW pisze:Sąd buduje nam drogi. GDDKiA anulowała przetarg, teraz ma go wznowić

Andrzej Kublik, 01.06.2012, aktualizacja: 31.05.2012 21:15

GDDKiA ma wznowić i dokończyć przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 za Radomiem, unieważniony po nagłym wstrzymaniu przez rząd inwestycji drogowych.

Taki precedensowy wyrok wydał we wtorek Sąd Okręgowy Warszawa-Praga. Chodzi o przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 od planowanej obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego. (...) Najkorzystniejszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados (...). Ale Generalna Dyrekcja Dróg nie rozstrzygnęła przetargu i w lutym 2011 r. unieważniła go, jak 14 innych. (...) Firma Dragados odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej rozpatrującej spory o przetargi. Izba oddaliła odwołanie, a wtedy Dragados zaskarżył ten wyrok do Sądu Okręgowego w Warszawie. Ten zaś nakazał GDDKiA dokończenie przetargu (...).
Powyżej jedynie niewielkie fragmenty artykułu (zgodnie z ostatnią prośbą moderatorów o niepublikowanie całości).
Całość jest dostępna na: http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,11 ... teraz.html :).

ODPOWIEDZ