Zjazdy do zajezdni w rozkładach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 sty 2014, 2:22

ashir pisze:I dlaczego Mobilis i PKS mają mieć ochotę zjeżdżać akurat na Targówek Przemysłowy, choć do innych baz mają podobną odległość?
Jeśli będą mieć płacone do Targówka, niekoniecznie przemysłowego, to żaden z przewoźników nie kwiknie, a będą zadowoleni, że puste kilometry zastąpiono płatnymi. I sami sobie temat ogarną tak, żeby nie ponieść strat i nie mieć problemu ze zjazdem. Tym się różni ajent od MZA: ajent potrafi się dostosować do najbardziej kretyńskich wymogów ZTM, na przykład rozkładając obsługę tak, żeby wóz zaczynał w innej zajezdni niż ta, do której zjeżdża. W MZA ktoś by padł na zawał na samą myśl o tym, że wóz ma spędzić noc w zakładzie innym niż macierzysty.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 25 sty 2014, 6:21

Domas pisze:Kolejny przykład to 700-ka kończąca na DwC o godzinie 18 - dlaczego nie może w pół taktu jechać jako 160 nawet do Gorzykowskiej?
Na przykład dlatego, że dzisiaj własnoręcznie zjeżdżałem nią do Ursusa. I tyle byś swojego 160 zobaczył. Bez sensu takie kombinowanie na siłę, byle tylko kogoś gdzieś przewieźć. Zaczęłoby się zajeżdżanie na pętlach, panika wśród pasażerów nie przywykłych do skróconych kursów itp.

Znów mielibyśmy kolejne działanie pozornie dla dobra pasażera, tak naprawdę utrudniające mu życie.
noidea

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 sty 2014, 7:50

Szeregowy_Równoległy pisze:Jeśli będą mieć płacone do Targówka, niekoniecznie przemysłowego, to żaden z przewoźników nie kwiknie, a będą zadowoleni, że puste kilometry zastąpiono płatnymi. I sami sobie temat ogarną tak, żeby nie ponieść strat i nie mieć problemu ze zjazdem. Tym się różni ajent od MZA: ajent potrafi się dostosować do najbardziej kretyńskich wymogów ZTM, na przykład rozkładając obsługę tak, żeby wóz zaczynał w innej zajezdni niż ta, do której zjeżdża. W MZA ktoś by padł na zawał na samą myśl o tym, że wóz ma spędzić noc w zakładzie innym niż macierzysty.
To ja wiem, dlatego to nie ZTM ma się dostosować do ajenta, a na odwrót. Jak jest zapotrzebowanie to niech jedzie na dowolnej linii w dowolnym kierunku, niekoniecznie w stronę zajezdni przewoźnika. :wink:
Adam G. pisze:Na przykład dlatego, że dzisiaj własnoręcznie zjeżdżałem nią do Ursusa. I tyle byś swojego 160 zobaczył. Bez sensu takie kombinowanie na siłę, byle tylko kogoś gdzieś przewieźć. Zaczęłoby się zajeżdżanie na pętlach, panika wśród pasażerów nie przywykłych do skróconych kursów itp.

Znów mielibyśmy kolejne działanie pozornie dla dobra pasażera, tak naprawdę utrudniające mu życie.
No właśnie, poza tym dyskusja jest czysto akademicka, bo ZTM nie ma pieniędzy na dodatkowe kursy skrócone.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 sty 2014, 11:31

Adam G. pisze:Na przykład dlatego, że dzisiaj własnoręcznie zjeżdżałem nią do Ursusa. I tyle byś swojego 160 zobaczył.
Dlatego najpierw by się ajent zadeklarował z czego mógłby mieć dodatkowe zjazdy, tak jak ma to się podobnie do brygad nocnych - ile zadeklarują - tyle będzie.
Adam G. pisze:Zaczęłoby się zajeżdżanie na pętlach[...]
Nie za bardzo rozumiem problemu w przypadku autobusów, które tor jazdy mają dowolny.
Adam G. pisze:[...]panika wśród pasażerów nie przywykłych do skróconych kursów itp.
Jak już mówiłem - nie bądźmy wiecznie sto lat za murzynami
ashir pisze:To ja wiem, dlatego to nie ZTM ma się dostosować do ajenta, a na odwrót. Jak jest zapotrzebowanie to niech jedzie na dowolnej linii w dowolnym kierunku, niekoniecznie w stronę zajezdni przewoźnika. :wink:
MZA też jest ajentem, tyle że ze skostniałą strukturą.
ashir pisze:No właśnie, poza tym dyskusja jest czysto akademicka, bo ZTM nie ma pieniędzy na dodatkowe kursy skrócone.
To niech je znajdzie tnąc niepotrzebne na mieście brygady.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 sty 2014, 13:13

Domas pisze:To niech je znajdzie tnąc niepotrzebne na mieście brygady.
Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 sty 2014, 13:15

Można by kilka przykładów wymienić, ale nie jest to temat do tego.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 sty 2014, 13:20

Ale to jeszcze trzeba chcieć zmian, a z tym jest problem. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 sty 2014, 13:25

Jak już mówiłem - małymi krokami do przodu.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 25 sty 2014, 22:22

Trzy kroki w przód, dwa kroki w tył ? ...
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 sty 2014, 23:39

mobil one pisze:Trzy kroki w przód, dwa kroki w tył ? ...
Nie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25345
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sty 2014, 8:21

Cała dyskusja jest absolutnie bez sensu. ZTM nie ma bladego pojęcia jakie są możliwości taborowe zajezdni ajentów. Dla niego liczą się grupy przetargowe. Aczkolwiek pamiętam rozterki jak na 517 w weekend mobilis dostał po raz pierwszy dwie brygady w przeciwfazie. I jakoś poszło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 26 sty 2014, 11:14

pawcio pisze:ZTM nie ma bladego pojęcia jakie są możliwości taborowe zajezdni ajentów.
Nie, wcale - przypomnę zjazdowe 160 do Gorzykowskiej. Przypadek?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 sty 2014, 11:18

I włączenia 718 od Trockiej, BWL 718 + 175 też była...
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25345
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sty 2014, 12:25

W pojedyncze sztuki można się bawić. Systemowo tego ograć się nie da. Wątpię by mobilis oddał swoją elastyczność w rozdziale taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 26 sty 2014, 12:27

Dobrze, Mobilis, ale dlaczego MZA nie może zjeżdżać częściej po trasie?

ODPOWIEDZ