Zjazdy do zajezdni w rozkładach
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Tak, są. Np. 011/197 tak ma. Wczoraj o 19:00 zjeżdżało Górczewską, dziś zaś zobaczyłem to na Lesznie...o 13:10, jak jechało do Ursusa.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
I dokąd i skąd są te zjazdy?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Wychodzi, że od Jana Olbrachta, bo 10-12 minut później dogoniłem owe 197 na Reducie Wolskiej.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Bo 012/197 zjeżdża dopiero na Stalową o 11:41, a 011/197 po południu wyjeżdża już o 12:54.bartoni722 pisze:Tak, są. Np. 011/197 tak ma. Wczoraj o 19:00 zjeżdżało Górczewską, dziś zaś zobaczyłem to na Lesznie...o 13:10, jak jechało do Ursusa.
To nie jest idealne rozwiązanie. To, że mamy do czynienia z małym procentem osób które nie ogarniają to nie znaczy że mamy nie ułatwiać życia pozostałej większości! pasażerów.Kacper R3 pisze:Problem wieczny jak Rzeka wody, jazda na pusto była i będzie, w ztm-ie jest tysiace skarg dlaczego kierowca przejechał przystanek z jakiej paki on kończy po trasie i dlaczego niby pasażer ma czytać rozkłady jazdy i znać je na pamięć. Dlatego wprowadzono idealne rozwiązanie PRZEJAZD TECHNICZNY który zwalnia z machania nie wprowadza nerwowej atmosfery na przystankach i nie generuje skarg. Dodatkowym aspektem jest bezpieczeństwo i komfort kierowcy ciągłe wypraszanie ludzi nie należy do miłych wszak większość nie potrafi czytać i słuchać Knapika a jak już zobaczą że ów autobus jeździ często zapragną go na stałe dla siebie ponumerują siedzenia i dadzą naklejki fotel zajęty przez .....i będą się kłócić czemu on nie jedzie dalej Naród chwalicie a jego nie znacie.
Nie dojrzało? Czemu niby? 141 do Hynka potrafi dojechać, jeden kurs 138 do Saskiej, ale już pozostałe nie mogą?Kacper R3 pisze:Odsyłam do ciała wyższego ZTM-u to oni winni o tym pamiętać. Kierowca robi to co ma w Karcie. A nasze społeczeństwo nie dojrzało chyba jeszcze do zjazdów po trasie.
Przypominam że są jeszcze inne rozwiązania:
1. Wprowadzenie linii kierunkowych jak na przykład takie: http://www2.zkmgdynia.pl/index_rozklady.php?linia=770. Moim zdaniem przy układzie zabudowy i sieci dróg w Warszawie trudny do wprowadzenia pomysł, bo np. jazda jako R-3 z centrum jest możliwa dwoma-trzema trasami (wzdłuż Waszyngtona czy przez Politechnikę i TŁ itp., chyba że przyjmiemy dla rejonów miasta warianty tras i napiszemy "R30 kurs na trasie: ....).
2. Do takiej Ostrobramskiej możemy przeprowadzić autobusy z centrum jako 182 lub skrócone 520 (już i tak takie kursy do Płowieckiej funkcjonują więc to nie żadna rewolucja). Po prostu wpisanie przejść miedzy liniami. Tak jak kiedyś były zjazdy z E2 na pusto od Placu na Rozdrożu, tak mogłoby to dojechać do P3K lub Rozdroża, wysadzić ludzi i np. włączyć się od Marszałkowskiej jako 182 lub Metra Politechniki jako 520 skrócone. A przydałyby się w godzinach 18-20 wtedy
3. Chyba najlepsze - wzorem tramwajów. Niech takie 138 dojedzie do Saskiej, a potem "zjazd do zajezdni" i niech zatrzymuje się po drodze.
162 z Targówka do Ursusa też byś chciał w ten sposób? Nie, takie zjazdy nie mają sensu. Przydałyby się pojedynczym i bardzo przypadkowym osobom, a koszty byłyby raczej duże.Gdynianin pisze:3. Chyba najlepsze - wzorem tramwajów. Niech takie 138 dojedzie do Saskiej, a potem "zjazd do zajezdni" i niech zatrzymuje się po drodze.
noidea
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Nie porównuj zjazdów ajentów, gdzie przewoźnik sam sobie ustala dokąd zjeżdża ze zjazdami MZA, gdzie obsługa przez daną zajezdnię jest narzucona. Dalej mnie zastanawia, czy naprawdę nie dało się tego 162 rzucić na Utratę, tylko musi przez całe miasto zjeżdżać. A to chyba nie jest ponad plan, więc średnio się opłaca.
Wystarczy chwilę pomyśleć - Wasze D24 kończy o takiej godzinie, że mogłoby spokojnie zjeżdżać jako 517 do samiusieńkiego Ursusa. (17:17, w pół taktu)Adam G. pisze:162 z Targówka do Ursusa też byś chciał w ten sposób? Nie, takie zjazdy nie mają sensu. Przydałyby się pojedynczym i bardzo przypadkowym osobom, a koszty byłyby raczej duże.
Właśnie chciałem napisać "jako 517" Moim zdaniem lepsze to niż jazda bez pasażerów na całe miasto. I uważam za lepsze spojrzenie "lepiej z pasażerami, choćby była korzyść dla kilkunastu osób" niż "nie, te parę osób mogę poczekać następne 10 minut na swój autobus"
Kolejny przykład to 700-ka kończąca na DwC o godzinie 18 - dlaczego nie może w pół taktu jechać jako 160 nawet do Gorzykowskiej?
Dokładnie, a tak to są takie kursy tuż po 3:30 na wieś, które puste jadą, ale za które MZA otrzymuje normalną stawkę. A jeszcze w tym przypadku gmina za to wszystko płaci. Wydaje mi się, że tam gdzie jest taka potrzeba to uruchamia się kursy wyjazdowe/zjazdowe. Natomiast wczesnym rankiem czy wieczorem to niekoniecznie jest taka potrzeba. A wspomniane 138 to po prostu potrzeba zasilić, jeden dodatkowy kurs skrócony wiele nie pomoże.Adam G. pisze:162 z Targówka do Ursusa też byś chciał w ten sposób? Nie, takie zjazdy nie mają sensu. Przydałyby się pojedynczym i bardzo przypadkowym osobom, a koszty byłyby raczej duże.Gdynianin pisze:3. Chyba najlepsze - wzorem tramwajów. Niech takie 138 dojedzie do Saskiej, a potem "zjazd do zajezdni" i niech zatrzymuje się po drodze.
D29 przecież też? Nie zmienia to faktu, że kursy powinny odbywać się ze względu na zapotrzebowanie, a nie akurat zjeżdża na Ursus to zrobimy dodatkowy kurs za który się dodatkowo zapłaci. A skoro się zapłaci to i poprzesuwa się wyjazdy i zjazdy tak, żeby były przez całe miasto i jak najwięcej zarobić.Domas pisze:Wystarczy chwilę pomyśleć - Wasze D24 kończy o takiej godzinie, że mogłoby spokojnie zjeżdżać jako 517 do samiusieńkiego Ursusa. (17:17, w pół taktu)Adam G. pisze:162 z Targówka do Ursusa też byś chciał w ten sposób? Nie, takie zjazdy nie mają sensu. Przydałyby się pojedynczym i bardzo przypadkowym osobom, a koszty byłyby raczej duże.
A czemu koniecznie Grodzio ma zjeżdżać na Klementowicką? Oczywiście jak się zapłaci za takie kursy to on chętnie nawet do Rzecznej dowiezie, ale jak ma zjeżdżać na pusto to może też na Dw. Zachodni. I nie są to jedyne bazy Grodzia, gdzie odstawia autobusy. Czasem ZTM to wykorzystuje, ale bez przesady nie na potęgę. Chcesz Scanie na 709, bo akurat Grodzio dziś ma ochotę podesłać wóz z Piaseczna na Wilanowską? A jak zmieni koncepcje i podeśle z innego miejsca to wystawić karę za niewykonanie kursu?Domas pisze:Kolejny przykład to 700-ka kończąca na DwC o godzinie 18 - dlaczego nie może w pół taktu jechać jako 160 nawet do Gorzykowskiej?
Akurat pojedynczymi krokami się do takich rzeczy dochodzi.ashir pisze:Dokładnie, a tak to są takie kursy tuż po 3:30 na wieś, które puste jadą, ale za które MZA otrzymuje normalną stawkę. A jeszcze w tym przypadku gmina za to wszystko płaci. Wydaje mi się, że tam gdzie jest taka potrzeba to uruchamia się kursy wyjazdowe/zjazdowe. Natomiast wczesnym rankiem czy wieczorem to niekoniecznie jest taka potrzeba. A wspomniane 138 to po prostu potrzeba zasilić, jeden dodatkowy kurs skrócony wiele nie pomoże.
D29 jest z Utraty. Powiesz mi, że o 17 nie ma zapotrzebowania na dodatkowy kurs z Targówka (czy chociażby Centrum) do Ursusa?ashir pisze:D29 przecież też? Nie zmienia to faktu, że kursy powinny odbywać się ze względu na zapotrzebowanie, a nie akurat zjeżdża na Ursus to zrobimy dodatkowy kurs za który się dodatkowo zapłaci. A skoro się zapłaci to i poprzesuwa się wyjazdy i zjazdy tak, żeby były przez całe miasto i jak najwięcej zarobić.
Jaki Grodzio? Na 700 w DP masz Mobilis, który może zjeżdżać z DwC jako 160.ashir pisze:A czemu koniecznie Grodzio ma zjeżdżać na Klementowicką?:
Jakoś problemu nie mają z BWL-kami na 710...ashir pisze:Chcesz Scanie na 709, bo akurat Grodzio dziś ma ochotę podesłać wóz z Piaseczna na Wilanowską?
Z tematu "Zjazdy do zajezdni..." robi się to temat "Przebieranki" Kto wymyśli ciekawszą, egzotyczniejszą BWL-kę ?
Może jeszcze BWL :700+160+171 ?
Może jeszcze BWL :700+160+171 ?
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A co za różnica jak bardzo egzotyczne łączenie ktoś wymyśli? Ważne, żeby przydawało się pasażerom.
A w DŚ Grodzio. I dlaczego Mobilis i PKS mają mieć ochotę zjeżdżać akurat na Targówek Przemysłowy, choć do innych baz mają podobną odległość? Jak jakiś kurs jest pożyteczny to niech będzie, ale nie za wszelką cenę i nie ze względu na to, bo jest na trasie wyjazdu/zjazdu. To akurat nie powinno mieć żadnego znaczenia (w szczególności w przypadku ajentów).Domas pisze:Jaki Grodzio? Na 700 w DP masz Mobilis, który może zjeżdżać z DwC jako 160.
Klient płaci, klient wymaga. Inaczej zgodnie z twoją zasadą o 3:30 wyjeżdżające SU18 z Woronicza musiałoby zabierać wszystkich pasażerów z Puławskiej. Oczywiście fajna sprawa, ale za taki kurs trzeba zapłacić. A wóz to sobie mogą nawet przysłać z Grodziska Mazowieckiego, ważne żeby był. To tak jak do Leszna śmiga na pusto Mobilis, a ITS do Truskawia. Choć ich bazy są daleko od tych miejsc. W zależności, gdzie brygada zaczyna i kończy to do danej bazy lub domu kierowcy (teraz to rzadkość) zjeżdża wóz.Domas pisze:Jakoś problemu nie mają z BWL-kami na 710...