Warszawskie zajezdnie pociągów

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 20 cze 2007, 20:34

Mam pytanie dotyczące odstawiania pociągów "pasażerskich" na bocznice (nigdy jakoś nie miałem okazji, by się temu przyjrzeć) na Olszynce i Szczęśliwicach.

1. Na W-WA GROCHÓW zjeżdzają one chyba jednokierunkowo, pókolistym torem biegnącym przy rezerwacie, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (przynajmniej dalekobieżne). A co z podmiejskimi (KM, SKM)? Tak samo, czy dwukierunkowo linią przy ul. Kozia Górka? I czy używane są w ogóle zadaszone kanały, które znajdują się pod torami przy PKP W-WA OLSZYNKA GROCHOWSKA?

2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM, zjeżdząjące i wyjeżdząjace na linię po tych samych torach. :-k
A dalekobieżne na Odolanach (między ul. Potrzebną a linią do Włoch)? Chyba też nie wykorzystują pętli przy ul. Kosmosu, tylko odstawiane są dwukierunkowo?

PS: Wybaczcie moje niekolejowe słownictwo, ale jestem, jak to się mówi, "lajkonikiem" w tej dziedzinie. ;-)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 20:58

bambi pisze:2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM
Nie na Zachodnim tylko w Sekcji napraw i Eksploatacji taboru Ochota

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 cze 2007, 21:07

bambi pisze:za Zachodnim
Premo pisze:Nie na Zachodnim
Jeden o kozie, drugi o wozie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 21:37

Wiem że to nie odpowiedź na pytanie. Ale najwyraźniej pytający i tego nie wie

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 cze 2007, 21:40

bambi pisze: A dalekobieżne na Odolanach (między ul. Potrzebną a linią do Włoch)? Chyba też nie wykorzystują pętli przy ul. Kosmosu, tylko odstawiane są dwukierunkowo?
Wykorzystują.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 21 cze 2007, 3:26

Premo pisze:
bambi pisze:2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM
Nie na Zachodnim tylko w Sekcji napraw i Eksploatacji taboru Ochota
www.kolej.one.pl nazywa tą sekcję szumnie mianem "Warszawa Ochota Rozrządowa" :smile: I słusznie bo układ torów jest wyizolowany z układu głównego dw. zachodniego.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

UHbI
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2006, 16:55
Lokalizacja: Grochów

Post autor: UHbI » 21 cze 2007, 12:25

Jeśli chodzi o część praską to wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Dodatkowo to czego tam nie zaznaczyłem, to składy dalekobieżne zjeżdżają do punktu 1 zaznaczonego na rysunku i tam niektóre odczepiają loka i ten sam zjeżdża dalej a po skład przyjeżdża SMrodka. Część składów od razu jedzie dalej do 2. razem z lokiem, część składów "obcych" przyjeżdżających np. rano a wyjeżdżających później tego samego dnia pozostawiane są w części 1. Wyjazdy podobnie - część pociągów przyjeżdża do 1. od razu z lokiem a część jest wyciągana manewrówką i dopiero na 1. jest doczepiany lok.
Wszystkie informacje są na podstawie obserwacji zwykłego spacerowicza, rowerzysty, więc mogą być małe nieścisłości ale wydaje mi się, że wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą ;-)

obrazek TUTAJ
>UHbI<

kozioł

Post autor: kozioł » 21 cze 2007, 12:41

Wagony na Grochowie nigdy nie kończą zjazdu w miejscu,które jest zaznaczone-Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
A różowe miejsce to postój kibli ,które czekają na odjazd,tam tylkp kilka pociągów odpoczywa ,nie zjeżdzając na Grochów
Jeszcze początek trasy zjazdowej wagonów jest zły,ale to szczegól O-)

[ Dodano: 2007-06-21, 12:44 ]
A kanał jest nieużywany-Jeden tor jest nawet zamknięty.Stoją tam składy czekające na podróż do myjni

UHbI
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2006, 16:55
Lokalizacja: Grochów

Post autor: UHbI » 21 cze 2007, 12:51

kozioł pisze:Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
wszystkie? Widać kiepski ze mnie obserwator... A zawsze tak było?
kozioł pisze:A różowe miejsce to postój kibli ,które czekają na odjazd,tam tylkp kilka pociągów odpoczywa ,nie zjeżdzając na Grochów
Dokładnie to miałem na myśli.
kozioł pisze:Jeszcze początek trasy zjazdowej wagonów jest zły
No te początki i końce tras zjazdowych to zaznaczyłem przecież tak orientacyjnie zupełnie.
>UHbI<

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 21 cze 2007, 17:06

UHbI pisze:Jeśli chodzi o część praską to wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Dodatkowo to czego tam nie zaznaczyłem, to składy dalekobieżne zjeżdżają do punktu 1 zaznaczonego na rysunku i tam niektóre odczepiają loka i ten sam zjeżdża dalej a po skład przyjeżdża SMrodka. Część składów od razu jedzie dalej do 2. razem z lokiem, część składów "obcych" przyjeżdżających np. rano a wyjeżdżających później tego samego dnia pozostawiane są w części 1. Wyjazdy podobnie - część pociągów przyjeżdża do 1. od razu z lokiem a część jest wyciągana manewrówką i dopiero na 1. jest doczepiany lok.
Wszystkie informacje są na podstawie obserwacji zwykłego spacerowicza, rowerzysty, więc mogą być małe nieścisłości ale wydaje mi się, że wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą ;-)

obrazek TUTAJ
=D> I oto mi chodziło, dzięki serdeczne (a nie o besztanie, że nie użyłem oficjalnej nazwy yardu na Szczęśliwicach :-s ) .
- rozumiem, że SKM analogiczne do kibli, tylko odstawiane są na tor przy lokomotywowni
- jak to się dzieje, że jest tam tak mało lokomotyw (zazwyczaj stoi tylko kilka, skąd reszta ?)
- od czego jest ten skrót SM (z kontekstu wynika, że to lokomotywa manewrowa)
Ciekaw tylko jestem, czy sporządziłeś tę mapkę teraz, czy miałeś ją wcześniej na Swoje potrzeby. Tak czy siak, dobra robota.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 cze 2007, 17:11

bambi pisze: - od czego jest ten skrót SM (z kontekstu wynika, że to lokomotywa manewrowa)
Lokomotywa spalinowa manewrowa, może prowadzić lekkie pociągi pasażerskie.

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 21 cze 2007, 17:23

kozioł pisze:Wagony na Grochowie nigdy nie kończą zjazdu w miejscu,które jest zaznaczone-Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
(...)
A kanał jest nieużywany-Jeden tor jest nawet zamknięty.Stoją tam składy czekające na podróż do myjni
Jakie wagony, bo czegoś nie rozumiem? :-k
Z mapki UHbI wynika, że kible robią pętelkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy myte są wyjeżdzając na trasę, czy mają swoją myjnię tam przy Hotelu Relax (powiedzmy część #3)?
A jeżeli chodzi o dalekobieżne, to rozumiem, że miałyby jechać po torze wyjazdowym dla kibli (zielonym) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (pod prąd)? No bo inaczej ciężko byłoby im zjechać do części #2 jadąc z tej myjni w kierunku zachodnim.

Ostatnio widziałem, jak jakiś skład IC zjeżdzał właśnie od strony lokomotywowni, obok części #2, chyba do #1. To by potwierdzało ostatnią myśl.

[ Dodano: 2007-06-21, 17:24 ]
solaris8315 pisze:Lokomotywa spalinowa manewrowa, może prowadzić lekkie pociągi pasażerskie.
Tak też podejrzewałem. ;-)

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 21 cze 2007, 17:45

solaris8315 pisze:
bambi pisze: - od czego jest ten skrót SM (z kontekstu wynika, że to lokomotywa manewrowa)
Lokomotywa spalinowa manewrowa, może prowadzić lekkie pociągi pasażerskie.
Ale podobno nie w zimie, o ile dobrze pamiętam SM nie ma możliwości ogrzewania pociągu, a SP już tak (dotyczy SM/SP 42, jak wygląda sprawa z SM 48 nie wiem)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 21 cze 2007, 20:57

kozioł pisze:A różowe miejsce to postój kibli, które czekają na odjazd, tam tylko kilka pociągów odpoczywa, nie zjeżdżając na Grochów
Miejsce to, nazywane jest "rybkami" ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

kozioł

Post autor: kozioł » 21 cze 2007, 21:02

wszystkie? Widać kiepski ze mnie obserwator... A zawsze tak było?
No czy zawsze to niewiem,bo jak postojówkę Grochów budowali to ja nawet w planach nie byłem O-)
Ale napewno długo :P Conajmniej kilkanaście lat
Wszystkie składy IC ze stonką na czele.Czasami przejeżdza torem obok myjni :P
Niektóre odrazu wjeżdzają na hale całopociągową,ale czasami nie.Niewiem od czego to zależy
Jakie wagony, bo czegoś nie rozumiem?
Składy wagonowe PKP Intercity sp.z o o. ;-)

ODPOWIEDZ