Warszawskie zajezdnie pociÄ gĂłw
Moderator: JacekM
Mam pytanie dotyczące odstawiania pociągów "pasażerskich" na bocznice (nigdy jakoś nie miałem okazji, by się temu przyjrzeć) na Olszynce i Szczęśliwicach.
1. Na W-WA GROCHÓW zjeżdzają one chyba jednokierunkowo, pókolistym torem biegnącym przy rezerwacie, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (przynajmniej dalekobieżne). A co z podmiejskimi (KM, SKM)? Tak samo, czy dwukierunkowo linią przy ul. Kozia Górka? I czy używane są w ogóle zadaszone kanały, które znajdują się pod torami przy PKP W-WA OLSZYNKA GROCHOWSKA?
2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM, zjeżdząjące i wyjeżdząjace na linię po tych samych torach.
A dalekobieżne na Odolanach (między ul. Potrzebną a linią do Włoch)? Chyba też nie wykorzystują pętli przy ul. Kosmosu, tylko odstawiane są dwukierunkowo?
PS: Wybaczcie moje niekolejowe słownictwo, ale jestem, jak to się mówi, "lajkonikiem" w tej dziedzinie.
1. Na W-WA GROCHÓW zjeżdzają one chyba jednokierunkowo, pókolistym torem biegnącym przy rezerwacie, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (przynajmniej dalekobieżne). A co z podmiejskimi (KM, SKM)? Tak samo, czy dwukierunkowo linią przy ul. Kozia Górka? I czy używane są w ogóle zadaszone kanały, które znajdują się pod torami przy PKP W-WA OLSZYNKA GROCHOWSKA?
2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM, zjeżdząjące i wyjeżdząjace na linię po tych samych torach.
A dalekobieżne na Odolanach (między ul. Potrzebną a linią do Włoch)? Chyba też nie wykorzystują pętli przy ul. Kosmosu, tylko odstawiane są dwukierunkowo?
PS: Wybaczcie moje niekolejowe słownictwo, ale jestem, jak to się mówi, "lajkonikiem" w tej dziedzinie.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36633
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
bambi pisze:za Zachodnim
Jeden o kozie, drugi o wozie...Premo pisze:Nie na Zachodnim
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Wykorzystują.bambi pisze: A dalekobieżne na Odolanach (między ul. Potrzebną a linią do Włoch)? Chyba też nie wykorzystują pętli przy ul. Kosmosu, tylko odstawiane są dwukierunkowo?
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
www.kolej.one.pl nazywa tą sekcję szumnie mianem "Warszawa Ochota Rozrządowa" I słusznie bo układ torów jest wyizolowany z układu głównego dw. zachodniego.Premo pisze:Nie na Zachodnim tylko w Sekcji napraw i Eksploatacji taboru Ochotabambi pisze:2. Bezpośrednio za Zachodnim "nocują" chyba tylko pociągi KM
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Jeśli chodzi o część praską to wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Dodatkowo to czego tam nie zaznaczyłem, to składy dalekobieżne zjeżdżają do punktu 1 zaznaczonego na rysunku i tam niektóre odczepiają loka i ten sam zjeżdża dalej a po skład przyjeżdża SMrodka. Część składów od razu jedzie dalej do 2. razem z lokiem, część składów "obcych" przyjeżdżających np. rano a wyjeżdżających później tego samego dnia pozostawiane są w części 1. Wyjazdy podobnie - część pociągów przyjeżdża do 1. od razu z lokiem a część jest wyciągana manewrówką i dopiero na 1. jest doczepiany lok.
Wszystkie informacje są na podstawie obserwacji zwykłego spacerowicza, rowerzysty, więc mogą być małe nieścisłości ale wydaje mi się, że wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą
obrazek TUTAJ
Wszystkie informacje są na podstawie obserwacji zwykłego spacerowicza, rowerzysty, więc mogą być małe nieścisłości ale wydaje mi się, że wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą
obrazek TUTAJ
>UHbI<
Wagony na Grochowie nigdy nie kończą zjazdu w miejscu,które jest zaznaczone-Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
A różowe miejsce to postój kibli ,które czekają na odjazd,tam tylkp kilka pociągów odpoczywa ,nie zjeżdzając na Grochów
Jeszcze początek trasy zjazdowej wagonów jest zły,ale to szczegól
[ Dodano: 2007-06-21, 12:44 ]
A kanał jest nieużywany-Jeden tor jest nawet zamknięty.Stoją tam składy czekające na podróż do myjni
A różowe miejsce to postój kibli ,które czekają na odjazd,tam tylkp kilka pociągów odpoczywa ,nie zjeżdzając na Grochów
Jeszcze początek trasy zjazdowej wagonów jest zły,ale to szczegól
[ Dodano: 2007-06-21, 12:44 ]
A kanał jest nieużywany-Jeden tor jest nawet zamknięty.Stoją tam składy czekające na podróż do myjni
wszystkie? Widać kiepski ze mnie obserwator... A zawsze tak było?kozioł pisze:Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
Dokładnie to miałem na myśli.kozioł pisze:A różowe miejsce to postój kibli ,które czekają na odjazd,tam tylkp kilka pociągów odpoczywa ,nie zjeżdzając na Grochów
No te początki i końce tras zjazdowych to zaznaczyłem przecież tak orientacyjnie zupełnie.kozioł pisze:Jeszcze początek trasy zjazdowej wagonów jest zły
>UHbI<
I oto mi chodziło, dzięki serdeczne (a nie o besztanie, że nie użyłem oficjalnej nazwy yardu na Szczęśliwicach ) .UHbI pisze:Jeśli chodzi o część praską to wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym obrazku. Dodatkowo to czego tam nie zaznaczyłem, to składy dalekobieżne zjeżdżają do punktu 1 zaznaczonego na rysunku i tam niektóre odczepiają loka i ten sam zjeżdża dalej a po skład przyjeżdża SMrodka. Część składów od razu jedzie dalej do 2. razem z lokiem, część składów "obcych" przyjeżdżających np. rano a wyjeżdżających później tego samego dnia pozostawiane są w części 1. Wyjazdy podobnie - część pociągów przyjeżdża do 1. od razu z lokiem a część jest wyciągana manewrówką i dopiero na 1. jest doczepiany lok.
Wszystkie informacje są na podstawie obserwacji zwykłego spacerowicza, rowerzysty, więc mogą być małe nieścisłości ale wydaje mi się, że wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą
obrazek TUTAJ
- rozumiem, że SKM analogiczne do kibli, tylko odstawiane są na tor przy lokomotywowni
- jak to się dzieje, że jest tam tak mało lokomotyw (zazwyczaj stoi tylko kilka, skąd reszta ?)
- od czego jest ten skrót SM (z kontekstu wynika, że to lokomotywa manewrowa)
Ciekaw tylko jestem, czy sporządziłeś tę mapkę teraz, czy miałeś ją wcześniej na Swoje potrzeby. Tak czy siak, dobra robota.
Jakie wagony, bo czegoś nie rozumiem?kozioł pisze:Wagony na Grochowie nigdy nie kończą zjazdu w miejscu,które jest zaznaczone-Jadą dalej do myjni,a potem przemykają koło lokomotywowni i dalej na bocznicę
(...)
A kanał jest nieużywany-Jeden tor jest nawet zamknięty.Stoją tam składy czekające na podróż do myjni
Z mapki UHbI wynika, że kible robią pętelkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy myte są wyjeżdzając na trasę, czy mają swoją myjnię tam przy Hotelu Relax (powiedzmy część #3)?
A jeżeli chodzi o dalekobieżne, to rozumiem, że miałyby jechać po torze wyjazdowym dla kibli (zielonym) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (pod prąd)? No bo inaczej ciężko byłoby im zjechać do części #2 jadąc z tej myjni w kierunku zachodnim.
Ostatnio widziałem, jak jakiś skład IC zjeżdzał właśnie od strony lokomotywowni, obok części #2, chyba do #1. To by potwierdzało ostatnią myśl.
[ Dodano: 2007-06-21, 17:24 ]
Tak też podejrzewałem.solaris8315 pisze:Lokomotywa spalinowa manewrowa, może prowadzić lekkie pociągi pasażerskie.
Ale podobno nie w zimie, o ile dobrze pamiętam SM nie ma możliwości ogrzewania pociągu, a SP już tak (dotyczy SM/SP 42, jak wygląda sprawa z SM 48 nie wiem)solaris8315 pisze:Lokomotywa spalinowa manewrowa, może prowadzić lekkie pociągi pasażerskie.bambi pisze: - od czego jest ten skrót SM (z kontekstu wynika, że to lokomotywa manewrowa)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
No czy zawsze to niewiem,bo jak postojówkę Grochów budowali to ja nawet w planach nie byłemwszystkie? Widać kiepski ze mnie obserwator... A zawsze tak było?
Ale napewno długo Conajmniej kilkanaście lat
Wszystkie składy IC ze stonką na czele.Czasami przejeżdza torem obok myjni
Niektóre odrazu wjeżdzają na hale całopociągową,ale czasami nie.Niewiem od czego to zależy
Składy wagonowe PKP Intercity sp.z o o.Jakie wagony, bo czegoś nie rozumiem?