Solaris będzie produkował tramwaje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Hawk
Posty: 19
Rejestracja: 09 wrz 2006, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Ochota

Post autor: Hawk » 21 cze 2007, 18:11

http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5955
Producent autobusów Solaris chce stanąć do przetargów na sto tramwajów. Ich sprzedaż może być kiedyś głównym źródłem przychodów firmy.
Solaris Bus&Coach z podpoznańskiego Bolechowa, lider krajowego rynku autobusów, teraz buduje drugą nogę swojego imperium. Stawia na produkcję tramwajów. Doświadczenie wniesie kanadyjski Bombardier, który ma około 50 proc. europejskiego rynku tych pojazdów.

- Nasz 18-metrowy autobus miejski kosztuje około 1,14 mln zł. Ceny tramwajów są od pięciu do ponad ośmiu razy wyższe. Jak dobrze pójdzie, w przyszłości ich produkcja może więc przynieść nam wyższe dochody niż autobusy - podkreśla Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus&Coach.

Perspektywy są obiecujące. Według danych firmy, po Polsce jeździ obecnie 3650 tramwajów. Z tego tylko 270 wyprodukowanych zostało w ostatnich 10 latach. Samorządy mają więc ogromne potrzeby odnowienia taboru.
Co o tym sądzicie? Ciekawe czy jak już zaczną je produkować to będą przypominać wygladem Solarisy. :P

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 cze 2007, 18:15

Solaris Tramlino :D. Widać spodobała się Solarisowi koncepcja tramwajów po wygranym przetargu dla Krakowa. A tramwaj... pewnie będzie wyglądać jak Bombardierowski NGT6... Ale chyba PESie nie zagrozi, jeżeli ten tramwaj będzie za 8-10 mln.... A przepraszam bardzo, ten przetarg na 100 tramwajów to w Warszawie?

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 cze 2007, 18:16

Ja wolałbym, żeby ceny tramwajów (zwłaszcza niskopodłogowych) uległy znacznemu obniżeniu, bo wielu samorządów nie stać na ich zakup. Niestety ten artykuł tego nie wróży.

Awatar użytkownika
Hawk
Posty: 19
Rejestracja: 09 wrz 2006, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Ochota

Post autor: Hawk » 21 cze 2007, 18:25

Mogliby zaprojektować zupełnie nową konstrukcję coś co by się kojarzyło odrazu z marką, moze podobne światła z przodu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 cze 2007, 18:27

Lepiej niech będzie jakiś nowy pysk, bo gdy będzie taki "autobusowy" to kierowcy będą mieli rozterkę czy widzą tramwaj czy autobus :P

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 cze 2007, 18:58

solaris8315 pisze:Solaris Tramlino
Nie będzie się tak nazywał.
solaris8315 pisze:tramwaj... pewnie będzie wyglądać jak Bombardierowski NGT6.
Nie będzie.
solaris8315 pisze:.... A przepraszam bardzo, ten przetarg na 100 tramwajów to w Warszawie?
Niestety pan dziennikarz nie raczył uściślić. Ale póki co w tej chwili to jedyny tak duży planowany przetarg w tej części Europy.
fraktal pisze:Ja wolałbym, żeby ceny tramwajów (zwłaszcza niskopodłogowych) uległy znacznemu obniżeniu
Znacznemu nie ulegną. Nowoczesny tramwaj to jednak droga zabawka, a w imię idei nikt nie będzie produkował na granicy opłacalności.
Niestety ten artykuł tego nie wróży.
Ten artykuł generalnie nic nie wróży poza tym co napisane o nowym tramwaju.
Hawk pisze:Mogliby zaprojektować zupełnie nową konstrukcję coś co by się kojarzyło odrazu z marką
Niewątpliwie tak właśnie będzie.
15/12/2005-12/7/2019

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 21 cze 2007, 20:10

Już kiedyś nadwozia ikarusa były robione na szyny dlaczego nie zrobić tego samego u Solarisa>?.Wiem że to trudne ale chyba możliwe.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 cze 2007, 20:15

ikarus pisze:Wiem że to trudne ale chyba możliwe.
Nie, niemożliwe. Niedorzeczny pomysł.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 21 cze 2007, 21:44


ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 21 cze 2007, 21:49

Oj wiem wiem autobus a tramwaj to dziś przy wysoko rozwieniętej myśli technicznej zupełnie inna bajka, dawniej wszystko było prostsze i trzeba było unifikować konstrukcje dziś to zły pomysł.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 cze 2007, 21:55

ikarus pisze:Oj wiem wiem
Skoro wiesz, to po co piszesz głupoty?
15/12/2005-12/7/2019

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 22 cze 2007, 0:18

ikarus pisze:Już kiedyś nadwozia ikarusa były robione na szyny dlaczego nie zrobić tego samego u Solarisa>?.Wiem że to trudne ale chyba możliwe.
:rotfl2:
Już widzę, jak na torach mijają się dwa Solarisy ](*,)
noidea

Mibars
Posty: 85
Rejestracja: 03 cze 2007, 0:51
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Mibars » 22 cze 2007, 19:46

Ten... Ikarus na torach - On był diesel?? (dość niezwykłe jak na tramwaj... Chyba, że to był pojazd tylko na tory kolejowe)

Na pewno nie ujżymy na szynach tworu przypominającego Alpino skrzyżowane z Urbino 18 :) Przecież tramwaje mają odpowiednie skosy i tak dalej... Spodziewam się czegoś, co tylko odrobinę będzie nawiązywało do autobusów tej marki...
=Macierzanki=
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty

POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 cze 2007, 20:25

TLG pisze:Znacznemu nie ulegną. Nowoczesny tramwaj to jednak droga zabawka, a w imię idei nikt nie będzie produkował na granicy opłacalności.
Do tej pory prezes firmy Solaris Bus&Coach ochoczo chwalił się tym, że jego firma produkuje tylko pojazdy niskopodłogowe (chodzi o autobusy miejskie). Jeżeli w przypadku tramwajów również postawi wyłącznie na tego typu konstrukcje, to powinien sobie również zdawać sprawę z tego, że musi zaproponować konkurencyjną cenę, bo inaczej samorządy - zwłaszcza mniejszych miast - będą wybierać konstrukcje wysokopodłogowe, jeżeli różnica w cenie będzie znacząca. Wobec tego przedsięwzięcie to na rynku krajowym sukcesu nie odniesie (a na to liczy firma, upatrując swą szansę m.in. w naglącej potrzebie wymiany taboru tramwajowego w wielu polskich miastach).

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 22 cze 2007, 20:36

fraktal pisze:Jeżeli w przypadku tramwajów również postawi wyłącznie na tego typu konstrukcje, to powinien sobie również zdawać sprawę z tego, że musi zaproponować konkurencyjną cenę
Poniżej pewnej granicy ~6 -7 mln zł za wagon się po prostu nie da wyprodukować żadnego pojazdu.
fraktal pisze:inaczej samorządy - zwłaszcza mniejszych miast - będą wybierać konstrukcje wysokopodłogowe
Na razie i tak nawet nie nowe, tylko używane, bo nawet na nowe HF ich nie stać. A te, któe wybierają nowe to tylko Warszawa - realizacja, Szczecin (6)- uzupełnienie już posiadanych tramwajów doczepami i Wrocław (4) - własna produkcja prawie po kosztach. Aż takiego dramatu nie ma.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ