Solaris będzie produkował tramwaje

Moderator: JacekM

Flash8222
Posty: 7602
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 mar 2009, 11:36

prosper5250 pisze:Wiadomo, że tak jest lepiej dla firmy przewozowej ale nie dla miłośnika, więc...
Jak w ogóle przewoźnicy śmią kupować tabor myśląc o swoich kosztach a nie miłośnikach dzięki którym jeszcze zarabiają... Czyżby skończyły się Tobie już argumenty jak to Solaris jest nie dobry i jest kontrolowany przez Niemców?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 mar 2009, 12:37

prosper5250 pisze:Wiadomo, że tak jest lepiej dla firmy przewozowej ale nie dla miłośnika, więc...
No i miłośnicy sobie mogą o tym podyskutować, zaś kupuje firma przewozowa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 28 mar 2009, 13:00

Flash, argumenty podawałem nie raz i nie czuję potrzeby ponownego ich wypisywania. Swoje powiedziałem i starczy... Moim zamierzeniem nie jest zniszczenie reputacji jakiejś marki - mam określone zdanie na jej temat i tyle... W porównaniu liczbowym (w głosowaniu wawkomowiczów) Man idzie z Solarisem łeb w łeb i luz!

Bastian, dokładnie tak, tylko że te rozmowy były nie wiedzieć czemu ze strony innych użytkowników agresywne czy złośliwe a mi chodziło po prostu o omówienie tematu...

Misiekk: myślałem że to forum publiczne...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 mar 2009, 17:13

prosper5250 pisze:myślałem że to forum publiczne
Regulamin, punkt 1.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7672
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 mar 2009, 9:07

prosper5250 pisze:Misiekk: myślałem że to forum publiczne...
Przysłowiowy indyk też myślał....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Indyk
Posty: 44
Rejestracja: 11 wrz 2006, 22:42

Post autor: Indyk » 30 mar 2009, 9:10

MisiekK pisze:Przysłowiowy indyk też myślał....
Wypraszam sobie! Glu glu! :pis:
Glugluglu!

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 30 mar 2009, 9:16

rhemek pisze:Tramwaje Bombardiera byly skladane tylko. Solaris nic nie produkował. To tak jakbys dostał gotowy samochód w częściach, złożył, a potem pisał na forum,że masz doświadczenie w ich produkcji...
bobardier przysyłał pudła, vossloch kiepe osprzęt elektryczny, resztę produkował solaris. solaris nigdzie nie pisał, że ma doświadczenie w produkcji tramwajów, lecz w ich budowie.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 30 mar 2009, 20:24

blinski pisze: bobardier przysyłał pudła, vossloch kiepe osprzęt elektryczny, resztę produkował solaris..
A co jest w tej "reszcie"? Wózki - nie sądzę. wyposazenie wnętrza - jest zamawiane w firmie zewnętrznej. Składane to wszystko było w MZNT.
blinski pisze: solaris nigdzie nie pisał, że ma doświadczenie w produkcji tramwajów, lecz w ich budowie.
Zwykła manipulacja. Czym prawnie różni się budowa od produkcji?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 03 kwie 2009, 17:50

piotram pisze:
blinski pisze: bobardier przysyłał pudła, vossloch kiepe osprzęt elektryczny, resztę produkował solaris..
A co jest w tej "reszcie"? Wózki - nie sądzę. wyposazenie wnętrza - jest zamawiane w firmie zewnętrznej. Składane to wszystko było w MZNT.
a skąd ja mam wiedzieć? nie pracuję w solarisie, nie znam takich szczegółów.

piotram pisze:
blinski pisze: solaris nigdzie nie pisał, że ma doświadczenie w produkcji tramwajów, lecz w ich budowie.
Zwykła manipulacja. Czym prawnie różni się budowa od produkcji?
być może budowa obejmuje także pojęcie składania. nie wnikam w to, jako że każdy wie, że solaris tramwajów nigdy samodzielnie nie produkował - także jeśli miałaby to być manipulacja, to nie wiem kogo miałaby zwieść.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 03 kwie 2009, 19:39

blinski pisze: być może budowa obejmuje także pojęcie składania. nie wnikam w to, jako że każdy wie, że solaris tramwajów nigdy samodzielnie nie produkował - także jeśli miałaby to być manipulacja, to nie wiem kogo miałaby zwieść.
Jak to kogo - zamawiającego. A w razie co mógłby się wykpić.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 04 kwie 2009, 2:24

No i mamy już dostępny PDF z prezentacją projektu części mechanicznej Tramino stworzonej przez EC Engineering:
http://www.ec-engineering.pl/dok/Tramino.pdf

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 kwie 2009, 11:31

Filimer pisze:No i mamy już dostępny PDF z prezentacją projektu części mechanicznej Tramino stworzonej przez EC Engineering:
http://www.ec-engineering.pl/dok/Tramino.pdf
W zasadzie - tak ja pisałem na innych forach - Tramino bardzo blisko do 120N Pesy. Ta sama firma od projektu (ECE), ten sam napęd i parę szczegółów, inne drzwi i hamulce. Powinno im to wypalić, podobnie jak wypaliło Pesie.
Ale o doświadczeniu dalej trudno jest mówić. To pierwszy tramwajowy projekt, który robią od A do Z, natomiast cena szczecińska była tak podejrzanie niska... że jakby sąd nic nie orzekł (błędów), to Pesa sama by wzięła to w swoje ręce i skarga by była.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 04 kwie 2009, 16:46

Tez mi sie wydaje, ze ta cena w Szczecinie to zwykły dumping...

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 04 kwie 2009, 17:16

rhemek pisze:Tez mi sie wydaje, ze ta cena w Szczecinie to zwykły dumping...
Skoda we Wrocławiu za dwukierunkowca z 70% niskiej podłogi chciała podobną cenę, więc być może to nie jest dumping.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2009, 8:48

A skąd znowu! Wrocław poszedł za powyżej 8 mln netto.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ