Solaris będzie produkował tramwaje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2010, 8:21

Ciekawe, czy dla odmiany jakąś podstację wysadził. :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 21 mar 2010, 9:26

Jak to :D ?
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 mar 2010, 10:09

Desert pisze:Jak to :D ?
Chodziło o to, że "wysadzi" znaczy wyłączy z przeciążenia ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2010, 10:19

No aparatura pokładowa się już fajczyła, skoro wyjechał, to atrakcje mogą być na szerszą skalę.

Chociaż nie powinny, w końcu jest zerżnięty ze 120N. No, ale montowali go fachowcy z MPK Łódź ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 21 mar 2010, 10:29

SławekM pisze: Chodziło o to, że "wysadzi" znaczy wyłączy z przeciążenia ;)
Tak tak zgadza się :P
Chodziło o to że jakim sposobem ;-)

Solaris takie bajery funduje, Mniam ;D
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 21 mar 2010, 19:32

Desert pisze:Solaris takie bajery funduje, Mniam ;D
Jego elektronika funduje codziennie tysiące "bajerów" w autobusach. W przypadku tramwajów może to mieć trochę poważniejsze konsekwencje.
noidea

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2010, 19:44

Glonojad pisze:No aparatura pokładowa się już fajczyła, skoro wyjechał, to atrakcje mogą być na szerszą skalę.

Chociaż nie powinny, w końcu jest zerżnięty ze 120N. No, ale montowali go fachowcy z MPK Łódź ;)
Hmm, przypomina mi się stare porzekadło o kotle i garnku :P Ale przynajmniej serwer właściwy ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2010, 20:03

Bastian pisze:
Glonojad pisze:No aparatura pokładowa się już fajczyła, skoro wyjechał, to atrakcje mogą być na szerszą skalę.

Chociaż nie powinny, w końcu jest zerżnięty ze 120N. No, ale montowali go fachowcy z MPK Łódź ;)
Hmm, przypomina mi się stare porzekadło o kotle i garnku :P Ale przynajmniej serwer właściwy ;)
Nie załapałem (a poza tym popraw cytowanie :p )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2010, 22:04

Glonojad pisze:Nie załapałem
A, jakoś mi się skojarzyły różne takie sprawy z Solarisem... :P
Glonojad pisze:poza tym popraw cytowanie
A co z nim nie tak? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2010, 22:06

Bastian pisze:
Glonojad pisze:Nie załapałem
A, jakoś mi się skojarzyły różne takie sprawy z Solarisem... :P
Aha.
Problemy z aparaturą są o tyle dziwne, że jest to medcomowska aparatura 120N, a składano wóz w Łodzi, gdzie 122N jest eksploatowana. Widać Łodzianom coś w orygnale nie pasowało i przy okazji poprawili.
Glonojad pisze:poza tym popraw cytowanie
A co z nim nie tak? :>
Nie podoba mi się, a o gustach się nie dyskutuje? :term:

I cały czas nie wiem, co z serwerem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 mar 2010, 8:01

Glonojad pisze:I cały czas nie wiem, co z serwerem?
Jest wystarczająco neutralny :term:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

milky_way_8897_

Post autor: milky_way_8897_ » 24 mar 2010, 23:10

Ta firma jak dla mnie powinna się lepiej przyłożyć do produkowania Autobusów a nie łapie się za coś z czym wogóle nie miała doczynienia, a jeżeli już do czegoś takiego dojdzie to to będzie jeden wielki bubel i więcej pieniędzy pójdzie na naprawy i utrzymania tego...'

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 maja 2010, 17:33

Tramino z pozwoleniem na jazdę po torach publicznych

Po serii testów statycznych oraz dynamicznych egzemplarz Solarisa Tramino przebywający w poznańskim MPK, uzyskał od warszawskiego Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa dokument uprawniający do poruszania się w ruchu ulicznym. To kolejny etap na drodze do realizacji zamówienia na 40 tramwajów Tramino dla Poznania.
Fot. Solaris Fot. Solaris

Firma Solaris w listopadzie ub.r. wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Do Poznania został sprowadzony egzemplarz testowy tramwaju. Po kilkumiesięcznych testach statycznych i dynamicznych w marcu pozytywnie zakończył się kolejny etap na drodze do rozpoczęcia seryjnej produkcji tramwajów dla Poznania.

W zajezdni MPK od grudnia ubiegłego roku inżynierowie firmy Solaris prowadzili testy przedseryjnego egzemplarza Tramino. Ich kulminacją były testy dynamiczne w ruchu ulicznym, które odbywały się nocą w drugiej połowie marca. Na specjalnie zabezpieczonym odcinku torów eksperci z Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa (instytucja odpowiedzialna za wydawanie homologacji tramwajowych w Polsce) sprawdzali Tramino w ruchu ulicznym. W głównej mierze testy dotyczyły układu hamulcowego. Tramino zdało egzamin i otrzymało "pozwolenia na jazdę po torach publicznych".

- To kolejny krok na drodze do realizacji zamówienia dla MPK Poznań - mówi Krzysztof Olszewski szef Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach SA. - W najbliższych dniach pojazd przejdzie dalsze próby, które zakończą się uzyskaniem homologacji dla pojazdu na rynku polskim. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej sprawdzamy bardzo dokładnie każdy detal aby uniknąć jakichkolwiek błędów w produkcji seryjnej. Między innymi korzystamy z usług firmy, która eliminowała błędy konstrukcyjne w tramwajach innej marki obecnej w Poznaniu - dodaje Olszewski.

Równolegle z testami egzemplarza przedseryjnego, trwają prace związane z przygotowaniem produkcji tramwajów. W lutym br. firma Solaris zakupiła halę produkcyjną o powierzchni 3,5 tys. m. kw. w Środzie Wlkp., która zlokalizowana jest niedaleko obecnej spawalni konstrukcji stalowych dla autobusów. W hali w Środzie Wlkp. produkowane będą tzw. pudła tramwajowe, czyli stalowa część tramwaju. Z kolei końcowy etap produkcji Tramino realizowany będzie w hali na poznańskim Junikowie wynajętej od spółki Elektromontaż. W obu obiektach trwają prace adaptacyjne na potrzeby produkcji tramwajowej.

Solaris rozpoczął rekrutację na nowe stanowiska związane z produkcją tramwajów. Do końca roku firma zatrudni blisko 300 osób. Do zakładu w Środzie Wlkp. poszukiwani są przede wszystkim spawacze, a na poznańskim Junikowie zatrudnienie znajdą m.in. elektrycy, elektronicy oraz osoby na stanowiska kierownicze i inżynierskie związane z zarządzaniem procesem produkcji.

Dostawa 40 tramwajów dla Poznania zgodnie z umową rozpocznie się w czerwcu 2011 r. i zakończy w marcu 2012.
(źródło: Solaris, 18 maja 2010)
http://www.rynek-kolejowy.pl/15986/Tram ... cznych.htm

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 19 maja 2010, 20:57

Przy okazji Poznań zwiększył zamówienie do 45 sztuk.

wlv
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2011, 20:38

Post autor: wlv » 12 lip 2011, 12:49

Źródło
Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę pięciu tramwajów do Jeny w Niemczech. Jest to pierwszy zagraniczny kontrakt polskiego producenta na dostawę pojazdów szynowych.

Wczoraj przedstawiciele firmy Solaris oraz Jenaer Nahverkehr GmbH podpisali umowę na dostawę pięciu niskopodłogowych tramwajów nazwanych Tramino Jena. Kontrakt o wartości 13,7 mln euro zakłada, że pojazdy zostaną dostarczone klientowi w pierwszej połowie 2013 roku.

- Nasza oferta została uznana za najlepszą spośród 3 zgłoszonych do przetargu. Pojazdy marki Solaris są już znane w Jenie, dokąd w latach 2009-2010 dostarczyliśmy dziewięć autobusów. Ich jakość i niezawodność z pewnością były dobrymi referencjami dla naszej oferty tramwajowej. Wygranie przetargu na dostawę tramwajów przez polską firmę na niemieckim rynku to z pewnością ogromny sukces, ale także ogromna odpowiedzialność. Mamy również nadzieję, że to obiecujący początek dla sprzedaży naszych tramwajów na rynkach europejskich - powiedziała Solange Olszewska, Prezes Zarządu firmy Solaris. - Bardzo cieszę się również z faktu, że to właśnie w Jenie, przepięknym i bogatym w historię mieście, będą jeździły Solarisy Tramino. Mam do tego miejsca duży sentyment i miłe wspomnienia związane między innymi z moim entuzjastycznie przyjętym wystąpieniem dla studentów tamtejszego uniwersytetu w roku 2007 podczas tygodnia polsko-niemieckiego - dodała Solange Olszewska.

Firma Solaris produkcję seryjną pojazdów szynowych rozpoczęła w roku 2010 od realizacji kontraktu na 45 Solarisów Tramino dla MPK w Poznaniu. Obecnie trwa dostawa tramwajów, która zakończy się w maju 2012 roku.

Zamówienie z Jeny jest pierwszym zagranicznym kontraktem na tramwaje marki Solaris. Pojazd zaoferowany w Jenie to konstrukcja, która powstała z myślą o tym przetargu. Będzie to tramwaj dwukierunkowy o długości 29 metrów, trzyczłonowy z całkowicie niską podłogą, przystosowany jest do rozstawu torów o szerokości 1000 mm. Tramwaj posiada trzy wózki: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Tramwaj wyposażony jest w cztery silniki zasilane prądem zmiennym, chłodzone powietrzem o mocy 90 kW każdy. Tramwaj dla Jeny będzie posiadać cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm. W pojeździe przewidziano 46 miejsc siedzących. Pojazd będzie w pełni klimatyzowany. Pierwsze prace produkcyjne ruszą w lipca 2012 roku.

Jena to miasto na prawach powiatu w środkowych Niemczech, w kraju związkowym Turyngia, nad rzeką Soławą (Salam). Liczy ok. 105 tys. mieszkańców. Komunikacja tramwajowa w Jenie istnieje od 1901 roku. Dziś sieć komunikacyjna miasta obejmuje 5 linii tramwajowych. Podstawowy typ pojazdu używanego w Jenie to GT6M - ZR, 3-członowy, dwukierunkowy tramwaj niskopodłogowy na rozstaw szyn 1000 mm, produkowany początkowo przez MAN, potem przez AEG, Adtranz, a ostatnio przez Bombardiera.
Strona Jenaer Nahverkehr zasadniczo nie funkcjonuje, więc ten komunikacik jest jedynym co wiadomo.

ODPOWIEDZ