Co o tym sądzicie? Ciekawe czy jak już zaczną je produkować to będą przypominać wygladem Solarisy.Producent autobusów Solaris chce stanąć do przetargów na sto tramwajów. Ich sprzedaż może być kiedyś głównym źródłem przychodów firmy.
Solaris Bus&Coach z podpoznańskiego Bolechowa, lider krajowego rynku autobusów, teraz buduje drugą nogę swojego imperium. Stawia na produkcję tramwajów. Doświadczenie wniesie kanadyjski Bombardier, który ma około 50 proc. europejskiego rynku tych pojazdów.
- Nasz 18-metrowy autobus miejski kosztuje około 1,14 mln zł. Ceny tramwajów są od pięciu do ponad ośmiu razy wyższe. Jak dobrze pójdzie, w przyszłości ich produkcja może więc przynieść nam wyższe dochody niż autobusy - podkreśla Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus&Coach.
Perspektywy są obiecujące. Według danych firmy, po Polsce jeździ obecnie 3650 tramwajów. Z tego tylko 270 wyprodukowanych zostało w ostatnich 10 latach. Samorządy mają więc ogromne potrzeby odnowienia taboru.
Solaris bÄdzie produkowaĹ tramwaje
Moderator: JacekM
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5955
Solaris Tramlino . Widać spodobała się Solarisowi koncepcja tramwajów po wygranym przetargu dla Krakowa. A tramwaj... pewnie będzie wyglądać jak Bombardierowski NGT6... Ale chyba PESie nie zagrozi, jeżeli ten tramwaj będzie za 8-10 mln.... A przepraszam bardzo, ten przetarg na 100 tramwajów to w Warszawie?
Nie będzie się tak nazywał.solaris8315 pisze:Solaris Tramlino
Nie będzie.solaris8315 pisze:tramwaj... pewnie będzie wyglądać jak Bombardierowski NGT6.
Niestety pan dziennikarz nie raczył uściślić. Ale póki co w tej chwili to jedyny tak duży planowany przetarg w tej części Europy.solaris8315 pisze:.... A przepraszam bardzo, ten przetarg na 100 tramwajów to w Warszawie?
Znacznemu nie ulegną. Nowoczesny tramwaj to jednak droga zabawka, a w imię idei nikt nie będzie produkował na granicy opłacalności.fraktal pisze:Ja wolałbym, żeby ceny tramwajów (zwłaszcza niskopodłogowych) uległy znacznemu obniżeniu
Ten artykuł generalnie nic nie wróży poza tym co napisane o nowym tramwaju.Niestety ten artykuł tego nie wróży.
Niewątpliwie tak właśnie będzie.Hawk pisze:Mogliby zaprojektować zupełnie nową konstrukcję coś co by się kojarzyło odrazu z marką
15/12/2005-12/7/2019
Ten... Ikarus na torach - On był diesel?? (dość niezwykłe jak na tramwaj... Chyba, że to był pojazd tylko na tory kolejowe)
Na pewno nie ujżymy na szynach tworu przypominającego Alpino skrzyżowane z Urbino 18 Przecież tramwaje mają odpowiednie skosy i tak dalej... Spodziewam się czegoś, co tylko odrobinę będzie nawiązywało do autobusów tej marki...
Na pewno nie ujżymy na szynach tworu przypominającego Alpino skrzyżowane z Urbino 18 Przecież tramwaje mają odpowiednie skosy i tak dalej... Spodziewam się czegoś, co tylko odrobinę będzie nawiązywało do autobusów tej marki...
=Macierzanki=
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty
POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty
POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty
Do tej pory prezes firmy Solaris Bus&Coach ochoczo chwalił się tym, że jego firma produkuje tylko pojazdy niskopodłogowe (chodzi o autobusy miejskie). Jeżeli w przypadku tramwajów również postawi wyłącznie na tego typu konstrukcje, to powinien sobie również zdawać sprawę z tego, że musi zaproponować konkurencyjną cenę, bo inaczej samorządy - zwłaszcza mniejszych miast - będą wybierać konstrukcje wysokopodłogowe, jeżeli różnica w cenie będzie znacząca. Wobec tego przedsięwzięcie to na rynku krajowym sukcesu nie odniesie (a na to liczy firma, upatrując swą szansę m.in. w naglącej potrzebie wymiany taboru tramwajowego w wielu polskich miastach).TLG pisze:Znacznemu nie ulegną. Nowoczesny tramwaj to jednak droga zabawka, a w imię idei nikt nie będzie produkował na granicy opłacalności.
Poniżej pewnej granicy ~6 -7 mln zł za wagon się po prostu nie da wyprodukować żadnego pojazdu.fraktal pisze:Jeżeli w przypadku tramwajów również postawi wyłącznie na tego typu konstrukcje, to powinien sobie również zdawać sprawę z tego, że musi zaproponować konkurencyjną cenę
Na razie i tak nawet nie nowe, tylko używane, bo nawet na nowe HF ich nie stać. A te, któe wybierają nowe to tylko Warszawa - realizacja, Szczecin (6)- uzupełnienie już posiadanych tramwajów doczepami i Wrocław (4) - własna produkcja prawie po kosztach. Aż takiego dramatu nie ma.fraktal pisze:inaczej samorządy - zwłaszcza mniejszych miast - będą wybierać konstrukcje wysokopodłogowe
15/12/2005-12/7/2019