Napisałem "niekoniecznie trzymających się głównych ciągów", a nie "omijających". Chodziło mi o to, że trudno i bez sensu by było zmuszać np. Bemowian do podróży do Centrum trasą Bemowo - przesiadka na Górcach - przesiadka na Bankowym. Silne czarne byśmy mieli np. na Powstańców Śląskich, a drugą na Górczewskiej, natomiast ekspres by połączył Bemowo z Centrum drogą najkrótszą, z minimalną ilością postojów (np. D303 - Obozowa - Prymasa - Kasprzaka).Petroniusz pisze:Bastian, co do ciągania ekspresów "niekoniecznie trzymających się głównych ciągów", to nie bardzo widzę innej możliwości. Jakiś przykład? E-5 Wałem do Poniatowskiego?
Jak kształtować układ komunikacyjny?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36632
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Z tym, że tramwaje też mogłyby służyć jako linie międzywęzłowe, ale z przyczyn technicznych nie można zrobić linii tramwajowych przyśpieszonych...Petroniusz pisze:Czyli rolę międzydzielnicową mają stanowić linie przyspieszone i ekspresowe (i oczywiście metro i SKM), a główną siłą najważniejszych ciągów mają być linie zwykłe (autobusowe i tramwajowe). Przy dużych częstotliwościach obu, dojeżdżasz zwykłą do najbliższego węzła i dalej przyspieszoną.
O, właśnie. O to chodzi. Z tym, że raczej widziałbym tam tramwaje...Bastian pisze:Silne czarne byśmy mieli np. na Powstańców Śląskich, a drugą na Górczewskiej, natomiast ekspres by połączył Bemowo z Centrum drogą najkrótszą, z minimalną ilością postojów
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...JacekM pisze:gdyby w tunelu przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich pozostawiono miejsce na tramwaj. A tak, zamiast linii obwodowej mamy tylko szybki tramwaj do Wilanowa. A trasa Wilanów - Dw. Zachodni - Trasa AK - Pl. Wilsona - Most Krasińskiego - Bródno byłaby zalążkiem tramwajowej obwodnicy wewnętrznej.
ja bym jeszcze pieknie wydłuzył taka linie po trasie 189 jako obwodową i właczył w tory na Marynarskiej ale to juz szczyt marzenJacekM pisze:Winnica - Most Północny - Metro Młociny - Powstańców Śląskich - Ciepłownia Wola. O tramwaju do Ursusa czy Włoch możemy pomarzyć, zwłaszcza że tam dociera już linia SKM.
PURA VIDA!
Zwłaszcza, że DWZ będzie przebudowywany...mariow pisze:teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...
To i tak jest dyskusja czysto teoretycznamariow pisze:ale to juz szczyt marzen
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżnemariow pisze:teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...JacekM pisze:gdyby w tunelu przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich pozostawiono miejsce na tramwaj. A tak, zamiast linii obwodowej mamy tylko szybki tramwaj do Wilanowa. A trasa Wilanów - Dw. Zachodni - Trasa AK - Pl. Wilsona - Most Krasińskiego - Bródno byłaby zalążkiem tramwajowej obwodnicy wewnętrznej.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Tak mi przyszło na myśl, że nawet jeśli prace nie byłyby prowadzone jednocześnie, to można trasę tramwaju w tunelu pod dworcem zabezpieczyć poprzez wzmocnienie stopu i wpuszczenie ścian szczelinowych. Później wystarczyłoby tylko wybrać ziemię, położyć płytę stropową tunelu i tory... Ale to mi się wydaje nierealne...JacekM pisze:W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżne
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?Bastian pisze:Tramwaje trzeba więc przyspieszać, a nie dublować!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Wszędzie metra nie będzie. Ja bym to tak widział: linia zwykła lokalna linia przyśpieszona zbiorcza tramwaj metro/kolej tramwaj przyśpieszona zbiorcza zwykła lokalna. Oczywiście rozkłady skoordynowane, oczekiwanie na przesiadkę zredukowane do <5 minut.pawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
przecież metro nie będzie pod każdym ciągiem tramwajowympawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36632
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie do końca rozumiem. Nawet w ruchu lokalnym tramwaje szybsze chyba będą lepsze od wolniejszych? Poza tym wszystko zależy od warunków. Na JP2 metra nie ma, więc tramwaje powinny być jak najszybsze. Chodzi o sygnalizację, usytuowanie przystanków, nieblokowanie torów - to nigdzie nie zaszkodzi, nawet na Andersa!pawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?Bastian pisze:Tramwaje trzeba więc przyspieszać, a nie dublować!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
O ile mi wiadomo, dworzec Zachodni ma być przesuwany na wschód, natomiast tramwaj planowany jest w ciągu ul. Reduta Ordona. Nie wiem, czy dałoby się - puszczając tramwaj pod dworcem Zachodnim - wbić w ciąg Bitwy Warszawskiej.Busmann pisze:Tak mi przyszło na myśl, że nawet jeśli prace nie byłyby prowadzone jednocześnie, to można trasę tramwaju w tunelu pod dworcem zabezpieczyć poprzez wzmocnienie stopu i wpuszczenie ścian szczelinowych. Później wystarczyłoby tylko wybrać ziemię, położyć płytę stropową tunelu i tory... Ale to mi się wydaje nierealne...JacekM pisze:W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżne
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]