Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2007, 22:28

Petroniusz pisze:Bastian, co do ciągania ekspresów "niekoniecznie trzymających się głównych ciągów", to nie bardzo widzę innej możliwości. Jakiś przykład? E-5 Wałem do Poniatowskiego?
Napisałem "niekoniecznie trzymających się głównych ciągów", a nie "omijających". Chodziło mi o to, że trudno i bez sensu by było zmuszać np. Bemowian do podróży do Centrum trasą Bemowo - przesiadka na Górcach - przesiadka na Bankowym. Silne czarne byśmy mieli np. na Powstańców Śląskich, a drugą na Górczewskiej, natomiast ekspres by połączył Bemowo z Centrum drogą najkrótszą, z minimalną ilością postojów (np. D303 - Obozowa - Prymasa - Kasprzaka).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 9:19

Petroniusz pisze:Czyli rolę międzydzielnicową mają stanowić linie przyspieszone i ekspresowe (i oczywiście metro i SKM), a główną siłą najważniejszych ciągów mają być linie zwykłe (autobusowe i tramwajowe). Przy dużych częstotliwościach obu, dojeżdżasz zwykłą do najbliższego węzła i dalej przyspieszoną.
Z tym, że tramwaje też mogłyby służyć jako linie międzywęzłowe, ale z przyczyn technicznych nie można zrobić linii tramwajowych przyśpieszonych...
Bastian pisze:Silne czarne byśmy mieli np. na Powstańców Śląskich, a drugą na Górczewskiej, natomiast ekspres by połączył Bemowo z Centrum drogą najkrótszą, z minimalną ilością postojów
O, właśnie. O to chodzi. Z tym, że raczej widziałbym tam tramwaje...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 02 lip 2007, 9:37

JacekM pisze:gdyby w tunelu przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich pozostawiono miejsce na tramwaj. A tak, zamiast linii obwodowej mamy tylko szybki tramwaj do Wilanowa. A trasa Wilanów - Dw. Zachodni - Trasa AK - Pl. Wilsona - Most Krasińskiego - Bródno byłaby zalążkiem tramwajowej obwodnicy wewnętrznej.
teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...
JacekM pisze:Winnica - Most Północny - Metro Młociny - Powstańców Śląskich - Ciepłownia Wola. O tramwaju do Ursusa czy Włoch możemy pomarzyć, zwłaszcza że tam dociera już linia SKM.
ja bym jeszcze pieknie wydłuzył taka linie po trasie 189 jako obwodową i właczył w tory na Marynarskiej :) ale to juz szczyt marzen
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 9:39

mariow pisze:teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...
Zwłaszcza, że DWZ będzie przebudowywany...
mariow pisze:ale to juz szczyt marzen
To i tak jest dyskusja czysto teoretyczna :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 lip 2007, 9:39

mariow pisze:
JacekM pisze:gdyby w tunelu przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich pozostawiono miejsce na tramwaj. A tak, zamiast linii obwodowej mamy tylko szybki tramwaj do Wilanowa. A trasa Wilanów - Dw. Zachodni - Trasa AK - Pl. Wilsona - Most Krasińskiego - Bródno byłaby zalążkiem tramwajowej obwodnicy wewnętrznej.
teoretycznie jest to nadal mozliwe acz w postaci tunelu biegnącego pod dworcem zachodnim ...
W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżne [-o<
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 9:46

JacekM pisze:W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżne [-o<
Tak mi przyszło na myśl, że nawet jeśli prace nie byłyby prowadzone jednocześnie, to można trasę tramwaju w tunelu pod dworcem zabezpieczyć poprzez wzmocnienie stopu i wpuszczenie ścian szczelinowych. Później wystarczyłoby tylko wybrać ziemię, położyć płytę stropową tunelu i tory... Ale to mi się wydaje nierealne...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 11:01

Bastian pisze:Tramwaje trzeba więc przyspieszać, a nie dublować!
A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 11:07

pawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
Wszędzie metra nie będzie. Ja bym to tak widział: linia zwykła lokalna -> linia przyśpieszona zbiorcza -> tramwaj -> metro/kolej -> tramwaj -> przyśpieszona zbiorcza -> zwykła lokalna. Oczywiście rozkłady skoordynowane, oczekiwanie na przesiadkę zredukowane do <5 minut.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lip 2007, 11:09

pawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
przecież metro nie będzie pod każdym ciągiem tramwajowym
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 11:09

pawcio pisze:
Bastian pisze:Tramwaje trzeba więc przyspieszać, a nie dublować!
A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
Nie do końca rozumiem. Nawet w ruchu lokalnym tramwaje szybsze chyba będą lepsze od wolniejszych? Poza tym wszystko zależy od warunków. Na JP2 metra nie ma, więc tramwaje powinny być jak najszybsze. Chodzi o sygnalizację, usytuowanie przystanków, nieblokowanie torów - to nigdzie nie zaszkodzi, nawet na Andersa!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 02 lip 2007, 11:15

pawcio pisze:A nie powinno się dążyć do układu takiego, jaki mamy na Andersa, że dołem szybkie metro, a górą wlne tramwaje dla potoków lokalnych?
tramwaje nie powinny byc wolne nawet na Andersa
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 11:22

Wolne w sensie z częstymi przystankami. Bo kwestia świateł itp. to oczywistość niezależnie od całej reszty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 13:30

pawcio pisze:Wolne w sensie z częstymi przystankami.
Czyli średnio co drugi przystanek autobusowy?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 13:35

Jak to co drugi? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 14:53

Busmann pisze:
JacekM pisze:W sumie Dworzec Zachodni wymaga pilnego remontu, jednak czy miasto i PKP PLK (?) byłyby w stanie się dogadać, żeby to jakoś połączyć. Terminal z prawdziwego zdarzenia - na dole tramwaj, po lewej kolej, po prawej autobusy dalekobieżne [-o<
Tak mi przyszło na myśl, że nawet jeśli prace nie byłyby prowadzone jednocześnie, to można trasę tramwaju w tunelu pod dworcem zabezpieczyć poprzez wzmocnienie stopu i wpuszczenie ścian szczelinowych. Później wystarczyłoby tylko wybrać ziemię, położyć płytę stropową tunelu i tory... Ale to mi się wydaje nierealne...
O ile mi wiadomo, dworzec Zachodni ma być przesuwany na wschód, natomiast tramwaj planowany jest w ciągu ul. Reduta Ordona. Nie wiem, czy dałoby się - puszczając tramwaj pod dworcem Zachodnim - wbić w ciąg Bitwy Warszawskiej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ