Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

KM
Posty: 128
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 08 gru 2023, 15:08

Dla 107 w Śródmieściu najbardziej opóźnieniogenny jest skręt w lewo na rondzie Dmowskiego, a wcześniej jeszcze światła na placu Bankowym i korek na Marszałkowskiej. Linia funkcjonowała lepiej (choć wciąż nie do końca idealnie), gdy kursowała przez plac Piłsudskiego, plac Powstańców i plac Pięciu Rogów. Przez budowę parkingu na placu Powstańców linię najpierw wycofano tylko w kierunku Esperanto, a później wycofano także i w kierunku Siekierek, co ZTM tłumaczyło w komunikacie "obserwowanymi utrudnieniami w przejeździe ulicami Jasną i Brokla" (ja widuję korek tylko przed światłami na skrzyżowaniu Świętokrzyska/Jasna, stanowczo mniejszy niż np. na Marszałkowskiej).

Sądzę zatem, że ponowne skierowanie linii na trasę przez plac Pięciu Rogów (na razie tylko w stronę Siekierek, czyli w stronę gdzie sytuacja drogowa jest z moich obserwacji raczej gorsza) rozwiąże nieco problem ruchu w Śródmieściu. Pozostaje jeszcze zakorkowana Piękna, ale tutaj nie widzę rozwiązania z kategorii doraźnych bez dużej rewolucji w funkcjonowaniu linii.

Przy okazji warto wspomnieć, że po otwarciu parkingu podziemnego, plac Powstańców i Mazowiecka będą dwukierunkowe – tworzy się naturalny, prosty ciąg objazdowy dla Traktu Królewskiego. Sądzę, że funkcjonujące dzisiaj ograniczenie ruchu dla samochodów prywatnych na placu Pięciu Rogów przyczyni się do płynnego przejazdu ciągiem plac Piłsudskiego - Mazowiecka - plac Powstańców - plac Pięciu Rogów. Problem tylko w tym, że oprócz ograniczenia dla samochodów prywatnych istnieje defacto ograniczenie dla transportu publicznego...

Molo
Posty: 633
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 08 gru 2023, 15:41

Największy generator opóźnień to obecnie szeroko rozumiane okolice al Witosa. Dodatkowo zostałą zabrana brygada dzięki czemu postoje w szczycie na Siekierkach to kilka minut.

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 gru 2023, 18:10

Najlepsze to było 107 na Ursynów. Trójpaki na 107 to norma…
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4765
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 gru 2023, 20:27

@KM Skąd info o dwukierunkowej Mazowieckiej?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 gru 2023, 20:36

ZDM pokazywał projekt
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5978
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 gru 2023, 22:12

Postanowiłem obejrzeć rozkład 414 na okres świąteczno-noworoczny. Może ktoś będzie mógł mi wytłumaczyć:
1) odjazdy z Instalatorów o 15 w odstępie 25-15 to błąd czy celowa koordynacja z czymś? 15:30 15:55 16:10
2) kursy zjazdowe są tak ułożone, żeby nikomu nie udało się do nich dostać. Rano postój przed nimi wynosi 2 minuty. A wieczorem kurs zjazdowy jest minutę po pełnym 20:31. Kurs dojazdowy jak jest to tylko po południu i też chwilę po kursie pełnym 13:44 - 13:47.

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 22 gru 2023, 20:48

Z cyklu: "Jak nie kształtować układu komunikacyjnego", czyli co się dzieje, gdy oprzemy dojazd do Fortu Radiowo na linii jadącej z drugiego końca Warszawy, w dodatku zaliczajacej najbardziej korkogenny bardach w całym mieście:

Linia 167 dzisiaj, podjazdy do FORT RADIOWO rozkładowe i rzeczywiste:

13 | 14 43 44
14 | 15 28 43 46
15 | 07 18 49
16 | 06 15 51 51
17 | 15 32 33 47 51
18 | 11 13

Chwilę przed 17:15 na pętli STARE BEMOWO stały 3 brygady 167, ale żadna nie wykonała widniejącego w rozkładzie podjazdu do Fortu, bo żadna z nich nie miała go wpisanego w rozkład w tym kółku.

Z kolei gdy 15 minut później przyjechały 2 kolejne brygady, to jechały jedna za drugą do Fortu, bo obie miały ten podjazd w rozkładzie.

Obyśmy dożyli czasów, gdy ktoś będzie takimi rzeczami zdalnie sterował :wink:

Georg
Posty: 5978
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 gru 2023, 20:57

Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.

ashir
Posty: 27722
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 gru 2023, 21:03

Asesino pisze:
22 gru 2023, 20:48
Z cyklu: "Jak nie kształtować układu komunikacyjnego", czyli co się dzieje, gdy oprzemy dojazd do Fortu Radiowo na linii jadącej z drugiego końca Warszawy, w dodatku zaliczajacej najbardziej korkogenny bardach w całym mieście:

Linia 167 dzisiaj, podjazdy do FORT RADIOWO rozkładowe i rzeczywiste:

13 | 14 43 44
14 | 15 28 43 46
15 | 07 18 49
16 | 06 15 51 51
17 | 15 32 33 47 51
18 | 11 13

Chwilę przed 17:15 na pętli STARE BEMOWO stały 3 brygady 167, ale żadna nie wykonała widniejącego w rozkładzie podjazdu do Fortu, bo żadna z nich nie miała go wpisanego w rozkład w tym kółku.

Z kolei gdy 15 minut później przyjechały 2 kolejne brygady, to jechały jedna za drugą do Fortu, bo obie miały ten podjazd w rozkładzie.

Obyśmy dożyli czasów, gdy ktoś będzie takimi rzeczami zdalnie sterował :wink:
Wszystko fajnie, tylko do Fortu Radiowo jadą kursy wydłużone i mają tam kraniec. Podjazdy to miało 154. O ile można puścić dodatkowy kurs przez Fort Radiowo, tak te spóźnione kursy z Siekierek i tak by tam musiały dojechać.
Georg pisze:
22 gru 2023, 20:57
Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Ja bym zaczął od zatrzymania tam L-6. Tak, wiem jaką ma częstotliwość, ale i tak przejeżdża obok pętli.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 gru 2023, 22:04

Georg pisze:
22 gru 2023, 20:57
Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Wprowadzanie całkowicie nieobecnego w Warszawie mechanizmu telebusa i puszczanie brygady, która 3/4 dnia będzie stać na Starym Bemowie, jest rozwiązaniem skądinąd bardziej kosztownym od przedłużenia którejś z linii ze Starego Bemowa na stałe o ledwo jeden przystanek.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 gru 2023, 13:18

Georg pisze:
15 gru 2023, 22:12
Postanowiłem obejrzeć rozkład 414 na okres świąteczno-noworoczny. Może ktoś będzie mógł mi wytłumaczyć:
1) odjazdy z Instalatorów o 15 w odstępie 25-15 to błąd czy celowa koordynacja z czymś? 15:30 15:55 16:10
2) kursy zjazdowe są tak ułożone, żeby nikomu nie udało się do nich dostać. Rano postój przed nimi wynosi 2 minuty. A wieczorem kurs zjazdowy jest minutę po pełnym 20:31. Kurs dojazdowy jak jest to tylko po południu i też chwilę po kursie pełnym 13:44 - 13:47.
Chyba nie muszę dodawać, że minute po dwóch kursach 414 mamy jeszcze 228? W efekcie mamy trzy kursy, co minutę, przez całą Instalatorów.

P.S: teoretycznie NIEDASIE puścić wiekszych autobusow na 228 do PKP/WKD. A kierowcy po zadaniu na 414 często zjeżdżają z Instalatorów przez Szybką i ronda przy Mercedesie.

I P.S.2: w święta w godzinach 10-13 będziemy mieli lepsza częstotliwość na Instalatorów niż w dni powszednie ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2023, 13:26

Georg pisze:
22 gru 2023, 20:57
Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Na Starym Bemowie jest tramwaj, dwa przystanki od Starego Bemowa jest inny tramwaj, a kilka przystanków dalej jest jeszcze metro, w związku z czym autobusy tam pełnią przede wszystkim funkcję dowozową, mają krótkie trasy i wysoką regularność są wyłącznie eszelonami przez pół miasta z opóźnianiami idącymi w godziny, bo to jest Warszawa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 gru 2023, 13:42

Na Forcie Radiowo to podstawą nie jest 320?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2023, 13:45

Z dwoma kursami dziennie? Średnio.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 gru 2023, 13:52

L-6 robi tam chyba robotę na Forcie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ