O tramwajach w Wiedniu

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 paź 2012, 18:57

Boerse to nieużywana liniowo pętla między Schottenring i Schottentor? Którędy to 71 pojedzie - wschodnią czy zachodnią stroną?

D - rozumiem, że to po prostu przedłużenie o kawałeczek pod nowym dworcem?

6 i 71 przy cmentarzu zamieniają się tylko końcówkami?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1714
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 31 paź 2012, 22:45

71 koło opery, uniwerku do pętli tam, gdzie napisałeś. Reszta też się zgadza. Wykasuj w swoim poście znaki zapytania - po co pytasz skoro wiesz :smile:
ZUS fundatorem emigracji

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 31 paź 2012, 23:10

A co z obecną klimatyczną pętlą uliczną 71 blisko Opery?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1714
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 lis 2012, 10:14

Poczeka do następnej "rewolucji" w połączeniach tramwajowych.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lis 2012, 21:38

Troszkę tą sieć znam, ale bez przesady - nawet nie mam całej zaliczonej ;)

Blisko opery to raczej WLB ma pętlę, 71 - kawałek dalej..

Swoją drogą - WLB ma dwukierunki, pętli by nie potrzebowała. Ale korzystnie jest co jakiś czas obracać wozy.

Z jednej strony szkoda, że 71 nie pojedzie po stronie wschodniej - wzmocniłoby tamtą stronę, na zachodzie jest jeszcze D na bardzo podobnej (znaczy identycznej) trasie. Z drugiej strony jednak - wówczas nie zaliczyłaby Schottentoru (choć w zasadzie - możliwość zawrócenia tam od wschodu z Ringu torowo też jest). No i zachodni obwód, mimo istnienia U2, bardziej oblegany jest (może to dlatego, że U4 od U2 atrakcyjniejsze).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1714
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 02 lis 2012, 9:54

Zachodni kierunek ma więcej atutów do oglądania po drodze:opera, Burggarten, muzeum sztuki, muzeum historii natury, Hofburg z ogrodami, parlament, ratusz, Burgtheater, uniwerek itd. / o wyjątkowym tamże skupieniu extra kobitek - lachonów, lasek jak kto woli - muszę koniecznie wspomnieć /. Wschodni kierunek też ciekawy, ale tam jest przewaga hoteli, biur, urzędów plus oczywiście Stadtpark. Co tu pisać, 71 kolejną linią klimatyczną. Swoją drogą brak tradycyjnych kółeczek tramwajowych po Ringu. Co do U 4 masz rację, całkiem dużo po drodze można podziwiać widoków. Tu kończę, po podpadnę MeWie za "wietrzenie" świeżym powietrzem metra.
ZUS fundatorem emigracji

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 lis 2012, 13:58

Glonojad pisze:Troszkę tą sieć znam, ale bez przesady - nawet nie mam całej zaliczonej ;)
Blisko opery to raczej WLB ma pętlę, 71 - kawałek dalej..
Masz rację. Chodziło mi o Schwarzenbergplatz, niby blisko Opery, ale jednak nie to miejsce. Tam 71 miała do tej pory kryterium uliczne i postój wzdłuż Ringu. Pętla Schottentor - wielopoziomowa i ruchliwa - też robi wrażenie. Możemy pozazdrościć wiedeńskiej komunikacji takiego miejsca w środku miasta. Bardzo wygodne miejsce do przesiadek na peryferyjne trasy np. na młode winko w Grinzingu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2012, 17:38

Tak czy siak, jest to kolejna - po odkółkowaniu 1 i 2 - penetracja miasta przez tramwaj. Gdy byłem w Wiedniu po raz pierwszy (2006 czy 7 rok) takich linii było niewiele.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 02 lis 2012, 17:43

Czy ja dobrze pamiętam, że wcześniej 1-ka i 2-ka (albo i ”0”) kursowały wokół Ringu? Gdzie znajdowała się ich pętla? I czy był tam postój?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1714
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 02 lis 2012, 18:07

Jak pamiętam, kręcące się po Ringu 1 i 2 stały na Schwedenplatz. Czasem jak zaobserwowałem krótki postój tamże wynikał ze zmiany motorniczego.
Bywając od prawie 25 lat w Wiedniu zauważyłem, że to metro wykasowało tramwaje.
W przypadku kasacji 1 i 2 były to względy merkantylne - dookoła Ringu kręci się teraz pseudozabytkowy tramwaj za odpowiednio większą kasę.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2012, 18:32

Chyba nie tylko - zabytkowy ma mizerną funkcję komunikacyjną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ROZPOR
Posty: 110
Rejestracja: 20 sty 2008, 20:24
Lokalizacja: Czerniaków
Kontakt:

Post autor: ROZPOR » 05 lis 2012, 21:56

Podczepię się pod temat z pytaniem. Czym mogę się poruszać na zwykłym bilecie 24h i jakie są ograniczenia strefowe? Oczywiście pytanie dotyczy Wiednia ;).

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1714
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 06 lis 2012, 18:32

Ograniczenie do strefy 100 pokrywającej się w zasadzie z granicami miasta Wiedeń.
Korzystać można z autobusów, tramwajów, metra, s-bahnu i pociągów regional i tzw. rex-ów / czyli regional expresów /. Wyjątkiem jest tzw. CAT i chyba wewnętrzna linia cmentarna na Zentralfriedhof. Głowy nie dam, czy można na bilecie miejskim korzystać z przejazdów na terenie miasta Wiedeń tzw. pociągami z wyższej półki oraz pociągami prywatnej spółki Westbahn.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lis 2012, 19:40

Może nie do końca o tramwajach, ale ogólnie o WL.

Trwa obecnie akcja "Tydzień Pandy". W skrócie: WL "porzuca" pluszowe pandy w środkach komunikacji - znalazca może "przygarnąć" bądź pozostawić ją drugiej osobie. Każda panda ma przyczepioną karteczkę z informacją do znalazcy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2012, 20:31

http://www.tramway.at/13/13.html#1

O pomyśle uszynowienia linii 13A w Wiedniu (swoją drogą ex-tramwaju) - niestety, mój niemiecki jest za słaby, żebym to dobrze przełożył ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ