Trasa tramwajowa na Tarchomin i Nowodwory

Moderator: Wiliam

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 18 paź 2007, 15:23

Powinniśmy zdążyć do 2010 roku - twierdzi prezes Karos.

Kod: Zaznacz cały


Gówno, a nie powinniśmy!
Ja wiedziałem, że tak będzie...
Okaże się, że jak już w tym 2112 czy 2113 wybudują most to potem ze 3 lata poczekamy jeszcze na tramwaj. 
Czy w tym mieście nic nie może być zbudowane wg projektu czasowego?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 paź 2007, 15:34

Nie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 18 paź 2007, 17:17

Gazeta.pl pisze:- Spodziewam się, że plany budowy linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej napotka sprzeciw okolicznych mieszkańców. Wiele osób prowadzi tam przeróżne warsztaty oraz punkty usługowe i tramwaje mogą im przeszkadzać -
Coś podobnego było w Poznaniu, kiedy budowę blokował właściciel budy z kurczakami ;/
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 paź 2007, 17:20

po co do Poznania iść, jak mamy wiele przykładów z włąsnego podwórka... niektóre do dziś nierozwiązane
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 paź 2007, 18:00

To nie jest wcale banalny problem - z czasów pracy w UD Białołęka pamiętam, że Modlińska przynajmniej w połowie (i to zachodniej, niestety) jest wybudowana na gruntach prywatnych. Nawet nie wywłaszczonych, odebranych, wydzierżawionych... nie, po prostu prywatnych. Ciekawe, czy warszawskim zwyczajem miasto wzywa ich do płacenia podatku za gruntu pod jezdnią...

A prawda co do realizacji trasy na Tarchomin jest taka, że miasto wciąż się nie zdecydowało, czy i jak ją w ogóle realizować...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2007, 13:50

R-11 Kleszczowa pisze:
A co do Nowodworów to one jeszcze będą tramwaj przeklinać :aloha:
Wyszło szydło z worka :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 24 lis 2007, 14:01

inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:
A co do Nowodworów to one jeszcze będą tramwaj przeklinać :aloha:
Wyszło szydło z worka :p
Będą przeklinać jeśli zabiorą im np. 509 w imię faktu, że na Pragę jest tramwaj.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2007, 14:25

509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.

Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 24 lis 2007, 14:29

inż. Glonojad pisze:509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.
Ech :/
inż. Glonojad pisze: Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...
Zajrzałem :p Ale pisze referat na psychologię społeczną i nie mam czasu się zagłębić w treść tego dokumentu ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2007, 14:34

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze:509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.
Ech :/
Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
inż. Glonojad pisze: Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...
Zajrzałem :p Ale pisze referat na psychologię społeczną i nie mam czasu się zagłębić w treść tego dokumentu ;)
Taak, a potem mnie się próbuję udowodnić, że się czepiam biednych miłośników, żądając od nich dyskusji na podstawie danych zupełnie dla nich niedostępnych...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 24 lis 2007, 14:47

inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Ech :/
Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
Byłoby szybsze niż tramwaj 8-( Jasne - w momencie ogromniastych korków i braku bus-pasu (tego mam nadzieję nie zlikwidują) omijający korek tramwaj może być konkurencją dla autobusu. Niestety o każdej innej porze zatrzymujący się co chwilę tramwaj siłą rzeczy będzie wolniejszy od omijającego szereg przystanków autobusu. Wystarczy się przejechać Jagiellońską miedzy FSO, a Rondem Starzyńskiego gdzie za każdym razem gdy tam jadę - czyli dość często - autobus wyprzedza co najmniej dwa tramwaje :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2007, 14:50

Helikopter też byłby szybszy, a przystanki na Jagiellońskiej można zrewidować.

Ja wiem, Ty to byś chciał mieć linię z dwoma przystankami - dom i szkoła, ale tak się komunikacji NIE robi. I już.

I nie rolluj oczkami, bo Ci wylecą :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lis 2007, 14:51

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze: Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
Byłoby szybsze niż tramwaj 8-( Jasne - w momencie ogromniastych korków i braku bus-pasu (tego mam nadzieję nie zlikwidują) omijający korek tramwaj może być konkurencją dla autobusu. Niestety o każdej innej porze zatrzymujący się co chwilę tramwaj siłą rzeczy będzie wolniejszy od omijającego szereg przystanków autobusu. Wystarczy się przejechać Jagiellońską miedzy FSO, a Rondem Starzyńskiego gdzie za każdym razem gdy tam jadę - czyli dość często - autobus wyprzedza co najmniej dwa tramwaje :roll:
Kleszczu, przeczytajże ten dokument podlinkowany przez Glona. A do tego czasu zamilknij na ten temat :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 24 lis 2007, 14:51

Będą przeklinać jeśli zabiorą im np. 509 w imię faktu, że na Pragę jest tramwaj.
pdf z posta glona pisze:Na podstawie analizy przebiegu wszystkich linii autobusowych obsługujących obszar
Tarchomina zaproponowano likwidację 8 linii autobusowych (linii nr: 101, 144, 508, 509,
510, 511, 518 i E-4)
Czyli 503 tez ma niepewna przyszlosc :]
W zamian analiza przewiduje wyciagniecie 16 do Winnicy.
bardzo fajne :D

Nie jest to dokument pierwszej swiezosci, wiec moze juz ktos to zauwazyl.
Polecam analize przeprowadzona dla odcinka petla Zeran - Starzyniak.
Ze szczegolnym uwzglednieniem solucji (str. 114-115):
(...)waznym wnioskiem jest zmiana
przebiegu linii tramwajowej nr 18 na trasę: Starzyńskiego, Odrowąza, Budowlana,
Rembielińska, do pętli Annopol lub Zerań Wschodni), pozostawiając jednoczesnie
dotychczasowych przebieg linii nr 16 i 21.
Rozwiązanie takie:
- umozliwi ograniczenie nieefektywnego wykorzystywania taboru na odcinku od Ronda
Starzyńskiego do pętli Zerań,
- poprawi skomunikowanie Bródna z centrum Warszawy, jako uzupełnienie linii nr 1 i2,
- zwiększy efektywność wykorzystywania linii nr 18 i 16,
- docelowo umoŜliwi przedłuŜenie linii 16 i 21 do Winnicy i zaprzestanie
wykorzystywania pętli Zerań do biezącej obsługi ruchu tramwajów.

Zmiana przebiegu linii nr 18 powinna być równoznaczna ze:
- zmniejszeniem częstotliwości kursowania tramwajów tej linii: co 20 minut
- zwiększeniem częstotliwości kursowania tramwajów linii 21: co 10 minut.
Czestotliwosc co 20min na pewno zwiekszylaby jakze niska efektywnosc wykorzystywania taboru na linii 18. Szczegolnie na Sluzewcu :>

Nie wiem czy wnioski i rozwiazania to autorskie dzielo Faber Maunsell, czy Transeko, na ktore sie akurat w tym wypadku powolywali (tekst nie wyjasnia czyj to wklad), tak czy inaczej pytanko:
Czy na podstawie innych analiz w tym dokumencie (podcieradle?), wymodzili podobnie 'genialne' rozwiazania? :D

Aha. Pisane to bylo najwyrazniej jeszcze przed powrotem 4ki.
Uklon dla Brodna bardzo chwalebny :F, ale przyda sie wziac pod uwage ktoredy teraz rano jezdzi 4 na Mokotowie.
I jaka linie, jezdzaca z jaka czestotliwoscia, tam wspomaga :>

PS: Jestem daleki od kwestionowania ich profesjonalizmu (w koncu te pare $ za to wyciagneli) :D

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 24 lis 2007, 14:52

Przystanki na tej trasie tramwajowej mają być tak czysto teoretycznie rozrzedzone.
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

ODPOWIEDZ