Okolicznościowe linie specjalne

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 08 mar 2024, 4:23

ashir pisze:
07 mar 2024, 21:53
W sobotę zostanie zorganizowana parada, a następnie uruchomiona linia K obsługiwana wyłącznie wagonami typu 13N. :-)
https://kmkm.waw.pl/ogloszenia/2024/kasprzaka
A na pętli Cm. Wolski będzie m.in. symulator koparki, nauka pierwszej pomocy czy przejażdżki drezyną.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2024, 6:55

W Poniedziałek Wielkanocny (1 kwietnia) zostanie uruchomiona linia W obsługiwana taborem historycznym na trasie: Os. Górczewska - Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Skierniewicka - Prosta - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka - Kielecka. :-)
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... 2024-04-01

Krzysztof_J
Posty: 449
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 mar 2024, 9:24

ashir pisze:
23 mar 2024, 6:55
W Poniedziałek Wielkanocny (1 kwietnia) zostanie uruchomiona linia W obsługiwana taborem historycznym na trasie: Os. Górczewska - Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Skierniewicka - Prosta - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka - Kielecka. :-)
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... 2024-04-01
Ciekawa trasa. I dobrze, że nikomu nie przeszkadza jazda przez Skierniewicką, na której już nie będzie żadnej regularnej linii (zjazdów do R-1 nie liczę).

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 mar 2024, 9:27

Jeśli na Kieleckiej mogą być dwie linie tramwajowe to dlaczego 11 nie może kończyć na tej pętli? Zawsze to jakieś wsparcie dla 17 i 33.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 mar 2024, 9:31

Czy zastanowiłeś się co napisałeś? Porównujesz dzień świąteczny, gdzie wszystkie linie tramwajowe będą kursować rzadziej niż w standardową niedzielę do zwykłego dnia z podstawowymi częstotliwościami? Czy 11 też kursuje co 40 minut tak jak linia W?
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2024, 9:37

Krzysztof_J pisze:
23 mar 2024, 9:24
Ciekawa trasa. I dobrze, że nikomu nie przeszkadza jazda przez Skierniewicką, na której już nie będzie żadnej regularnej linii (zjazdów do R-1 nie liczę).
Brak ekspedycji na placu Narutowicza w przypadku linii okolicznościowych wyszedł na dobre. ;)
Georg pisze:
23 mar 2024, 9:27
Jeśli na Kieleckiej mogą być dwie linie tramwajowe to dlaczego 11 nie może kończyć na tej pętli? Zawsze to jakieś wsparcie dla 17 i 33.
Bo 33 będzie kursowało tylko co 10 minut, a W co 40 minut. Pierwsza linia będzie miała postoje po 10 minut, druga 6 minut. Oczywiście w teorii.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 mar 2024, 9:49

Georg pisze:Jeśli na Kieleckiej mogą być dwie linie tramwajowe to dlaczego 11 nie może kończyć na tej pętli? Zawsze to jakieś wsparcie dla 17 i 33.
33 jest, nie ma potrzeby wzmacniania na tym odcinku. Co innego do Woronicza, gdzie w szczycie powinno jeździć przynajmniej co trzecie 33.
ŁK

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 mar 2024, 11:50

Mówiłem o bezkosztowej zmianie trasy. Podciągnięcie do Woronicza wymagałoby dołożenia brygad.

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 mar 2024, 11:52

Bywalec pisze:
23 mar 2024, 9:31
Czy zastanowiłeś się co napisałeś? Porównujesz dzień świąteczny, gdzie wszystkie linie tramwajowe będą kursować rzadziej niż w standardową niedzielę do zwykłego dnia z podstawowymi częstotliwościami? Czy 11 też kursuje co 40 minut tak jak linia W?
Masz rację. Chodziło mi o to, że na jednym krańcu (peronie) mogą kończyć dwie linie (np. Gocławek, Piaski), a na Kieleckiej już nie. Ale skoro Łukasz napisał, że 11 nic by nie pomogła przeładowanej 17 to się wycofuję.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 mar 2024, 11:55

Gocławek, Piaski, Służewiec czy Nowe Bemowo gdzie są po 2 linie na jednym peronie mają żeberko, możliwość wyprzedzenia się zajechanych wozów. Kielecka takiej możliwości nie ma.
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2024, 12:57

A dodajmy, że 33 w szczycie kursuje co 4 minuty. ;-)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 mar 2024, 23:28

ashir pisze:
23 mar 2024, 9:37
Brak ekspedycji na placu Narutowicza w przypadku linii okolicznościowych wyszedł na dobre. ;)
Tak?? Bo trzeba teraz kombinować z wydłużaniem kursów na Banacha, żeby motorniczy mógł z normalnego WC skorzystać, a przebudowy placu ani widu ani słychu.
Łukasz pisze:
23 mar 2024, 9:49
Co innego do Woronicza, gdzie w szczycie powinno jeździć przynajmniej co trzecie 33.
Po co? 17 świetnie sobie radzi i mnożenie numerków jest niekonieczne.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 25 mar 2024, 7:33

MisiekK pisze:
24 mar 2024, 23:28
Łukasz pisze:
23 mar 2024, 9:49
Co innego do Woronicza, gdzie w szczycie powinno jeździć przynajmniej co trzecie 33.
Po co? 17 świetnie sobie radzi i mnożenie numerków jest niekonieczne.
🤡🤡🤡

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 mar 2024, 8:41

MisiekK pisze: Po co? 17 świetnie sobie radzi i mnożenie numerków jest niekonieczne.
Otóż 17 sobie tak wspaniale radzi, że jak odbieram chrześnicę ze szkoły, to na przystanku Wołoska trzeba czasem przepuścić 3 tramwaje, żeby w ogóle wsiąść.
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 mar 2024, 9:23

Ilekroć mam w grafiku 17 to owszem, są duże zapełnienia, ale nie na tyle żeby była niezabieralna i ludzie zostawali na przystankach na tym ciągu. Poza tym na tym odcinku największe wymiany pasażerów obserwuję na przystanku Wołoska-Szpital, więc albo wsiadasz przystanek po tym jak pół wagonu wysiada albo przystanek przed tym zanim tłum zacznie napierać na wagon w zależności od kierunku w którym zmierzasz :P
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ