Komunikacja cmentarna

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 934
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 02 lis 2009, 1:21

Nie no bez sensu. Ja rozumiem, że 500 nie zatrzymuje się normalnie na Pratulińskiej, czy Piotra Skargi, więc i na objeździe nie powinno się zatrzymywać. Tylko dlaczego nie napisać tego na kartce pod dechami? Napisanie samej trasy objazdu to pomyłka - każdy myśli, że skoro autobus jedzie takimi, a takimi ulicami, to gdzieś tam ma przystanki. Ile ja się musiałem nasłuchać od tych co wsiedli na DKS Tagówek żeby wysiąść na następnym przystanku, a w efekcie musieli jechać do Starzyńskiego...

Inna sprawa, że wsiadanie do linii, która normalnie tędy nie jeździ, bez wiedzy dokąd jedzie, jest trochę mało rozsądne...

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 02 lis 2009, 7:57

Posterunek Cmentarz Bródnowski /Św. Wincentego/

Od początku kolejki.

C20 :arrow: Bardzo dużo osób się o nią pytało przez oba dni. Generalnie linia będzie miała powodzenia w przyszłości. Tylko pasażerowie muszą ją odkryć.

C69 :arrow: Linia przyjeżdżała bardzo zapchana i każdy kurs to tłum wysiadających.

C25 :arrow: Zapełnienie raczej normalne. Trochę tłoczno, ale warunki na spokojnie.

C11 :arrow: Zapełnienie standardowe.

C13 :arrow: Jak powyżej.

C27 :arrow: To dopiero był szał. Linia co 2 min i każdy kurs pakiet stojących + połowa busu stoi. Całe szczęście, że co 2 min a nawet troszkę częściej bo by pasażerowie nas, informatorów zatłukli.


Podsumowanie ogólne: C11, C13 i C27 za wcześnie skończyły pracę. Dwie pierwsze koło 18.30-40. Pasażerowie chodzili do końca mojej pracy, tj. do 19 i pytali się czy jeszcze będzie. C27 mógłby być jeszcze jeden kurs po 19.

Generalnie ludków jak mrówków :D
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 lis 2009, 8:05

m72 pisze:C11 Zapełnienie standardowe.

C13 Jak powyżej.
O obie te linie pytało zdecydowanie najwięcej osób, ale chyba nie było aż tak źle jak w C27.
m72 pisze:C27 To dopiero był szał. Linia co 2 min i każdy kurs pakiet stojących + połowa busu stoi. Całe szczęście, że co 2 min a nawet troszkę częściej bo by pasażerowie nas, informatorów zatłukli.
Zdecydowanie najgorzej było od 13 do 16.
Częstotliwość oscylowała chwilami wokół 1-1.5 min. nawet. Szkoda, że tylko chwilami, a wozy odjeżdżały w tych godzinach albo praktycznie pełne, albo tak jak napisałeś.

C20 po 17 co 15 min. to zdecydowanie za mało.
Dobrze, że C69 jeździło do ok. 18.30 co 4-6 min., aczkolwiek w C20 powinno się trochę bardziej uwierzyć, bo masa ludzi chciała jechać na 11 Listopada i okoliczne ZP.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 lis 2009, 9:15

Na C80 było bardzo słabe zapełnieni, mogłyby na tej linii jeździć spokojnie solówki, przeguby po prostu się marnowały. Widocznie ludzie woleli czekać na 180 które miało dobre zapełenienie. Na C90 brakowało wozów co może potwierdzić Bastian, wozy jeżdżące na tej linii były praktycznie nabite po dach od IV Bramy w kierunku Królewskiej. Co ciekawe większość pasażerów wysiadała przy Feminie :-s

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lis 2009, 9:23

Jeśli bywały na jakichś liniach problemy z "zabieralnością" w środku trasy, to może by pomogło rozdzielenie potoków na dwie linie? Jedna by te przystanki omijała, druga by zaczynała w ich okolicach.
Generalnie trzeba też pamiętac, że sporo jesli chodzi o zapełenienie i godziny podrózowania pasażerów zależy od dnia tygodnia, w jaki wypada święto. Pewnie trochę inaczej jest to wtedy, kiedy 1. wypada w sobotę czy niedzielę, a inaczej jak np. we wtorek.
I jeszcze taka uwaga odnośnie Antoninowa - wydaje mi się, że tam z każdym rokiem będzie przybywało odwiedzających groby w tempie lawinowym - i trzeba kiedyś będzie uwzględnić to w planach - np. moze zamiast wzmacniania 727 i 319 uruchomić jakąś linę cmentarną, która obsługiwałaby Pyry i Cm Południowy - mogłoby to jechać po trasie 319, potem przez Zgorzałę - Nową Wolę - Bobrowiec - Władysławów - prosto i bez zaglądania do Piaseczna itp.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36639
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lis 2009, 9:49

Flash8222 pisze:Na C90 brakowało wozów co może potwierdzić Bastian
Dodam, że w sobotę wyszły na tej linii 102 kursy, w niedzielę 112 i pół.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 lis 2009, 9:56

drapka pisze:I jeszcze taka uwaga odnośnie Antoninowa - wydaje mi się, że tam z każdym rokiem będzie przybywało odwiedzających groby w tempie lawinowym - i trzeba kiedyś będzie uwzględnić to w planach - np. moze zamiast wzmacniania 727 i 319 uruchomić jakąś linę cmentarną, która obsługiwałaby Pyry i Cm Południowy - mogłoby to jechać po trasie 319, potem przez Zgorzałę - Nową Wolę - Bobrowiec - Władysławów - prosto i bez zaglądania do Piaseczna itp.
W Piasecznie też jest cmentarz.

Taka linia mogłaby jechać sobie z Wilanowskiej trasą 709 aż do PKP Piaseczno, gdzie odbijałaby w prawo i dalej trasą 727 do Antoninowa.
Częstotliwość co 15-20 min.
W tym układzie 727 wycofane w całości z Antoninowa.
Zresztą rok temu zasilono 707 do częstotliwości co 60 min. Tak też powinno być w tym roku, a nie było.

Z rzeczy głupich i śmiesznych, które ludzi mi mówili w ramach wylewania żalów:
- kilka starszych pań twierdziło, że "ta komunikacja to z każdym rokiem coraz gorsza". Gdy odpowiedziałem, że uruchomiono nową linię cmentarną, stare kursują wg. dawnego układu co 3-5 min., a liczba wozów nowoczesnych, wygodnych i niskopodłogowych się zwiększa, to powiedziała, że się nie znam.
- na przeciwko postoju technicznego autobusów zaparkowała samochodem rodzinka, która kierując się w kier. cmentarza bardzo narzekała, że trzeba tak daleko iść i że szkoda, że pod bramę nie kursują... melexy =P~

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 lis 2009, 11:35

Frencher pisze:Nie bardzo chce mi się wierzyć, że gdyby ZTM zaproponował podjazdy wszystkiego, czyli 718/732/738/740 to ktoś by w UM Marki robił kłopoty.
ZTM po prostu przyklepał luźną propozycję UM Marki bo tak i jemu było wygodniej - mniej rozkładów specjalnych do zrobienia, mniej pracy dla BP ZTM etc.
Jakby mi ktoś zaproponował coś wygodnego, fajnego i gratis też bym się cieszył. Poza tym skoro UM Marki sobie zażyczył tak, to skąd pretensje o nieuszczęśliwianie na siłę?
BJ pisze: W Piasecznie też jest cmentarz.
Pewnie, warszawski ZTM zamiast zapewniać komunikację warszawskim cmentarzom powinien gremialnie zapłakać nad losem biednego Piaseczna lub Marek.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lis 2009, 12:09

Wolfchen pisze:Ale rozkład minutowy przy kursowaniu częściej, niż co 5 minut jest niespójny i właściwie odstęp między kursami jest równy lub mniejszy rezerwie czasowej na zakłócenia ruchu. No i rozkład minutowy z zasady wyklucza ręczne sterowanie odjazdami autobusów...
No nie wiem, przy Pożarowej stał Nadzór Ruchu i podawał godziny odjazdu dla kierowców C76, pilnując by był porządek. A poza tym ja się wcale nie upieram przy rozkładzie minutowym, napisałem tylko, że to najlepsze rozwiązanie, by uwzględnić kursy niskopodłogowe. Natomiast podałem też inne - można dołączyć dodatkową informację do rozkładu, na której widniałaby informacja "Kurs niskopodłogowy co x minut, gdzie x to liczba od zera do 30). Wiadomo, że to również utrudniłoby ręczne sterowanie, bo nie można byłoby wysyłać autobusów zupełnie w przypadkowej kolejności, tylko trzeba byłoby to minimum zapewnić. Ale o czym my mówimy, kiedy na takim C09 większość kursów obsługiwały niskopodłogowe przeguby (przynajmniej w sobotę), a w "rozkładzie" nie było o tym żadnej informacji, bo się nie da, bo po co, bo nie trzeba.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 02 lis 2009, 12:20

BJ pisze: Z rzeczy głupich i śmiesznych, które ludzi mi mówili w ramach wylewania żalów:
- kilka starszych pań twierdziło, że "ta komunikacja to z każdym rokiem coraz gorsza". Gdy odpowiedziałem, że uruchomiono nową linię cmentarną, stare kursują wg. dawnego układu co 3-5 min., a liczba wozów nowoczesnych, wygodnych i niskopodłogowych się zwiększa, to powiedziała, że się nie znam.
~
Akurat na C22 liczba niskiej podłogi w stosunku do ubiegłych lat znaczenie spadła, Stalowa wystawiła ikary-automaty, niskie były tylko 2 czy 3 brygady Mobilisu, rok-dwa lata temu dominowały gnioty ze Stalowej i Redutowej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8361
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lis 2009, 12:48

fraktal pisze:Można oczywiście podjąć próbę informowania o kursach niskopodłogowych bez minutowego rozkładu jazdy, dodając informację, że kursy niskopodłogowe będą się pojawiać co x minut.
Czy widziałeś jak wyglądały przystanki końcowe na Północnym i Bródnowskim? Autobusy odjeżdżają w kolejności, w której przyjechały (mniej-więcej), więc raczej nie wyobrażam sobie zapewnienia w takich warunkach regularnego kursowania autobusów niskopodłogowych.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 lis 2009, 12:55

Dzisiaj do gniota na 110 nie dało się wejść, a 409 poważnie zatłoczone. BTW jeden su15 jeździ jako 109 ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 02 lis 2009, 13:08

Do 701 też nie zmieścili się wszyscy chetni.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lis 2009, 13:14

person pisze:Czy widziałeś jak wyglądały przystanki końcowe na Północnym i Bródnowskim? Autobusy odjeżdżają w kolejności, w której przyjechały (mniej-więcej), więc raczej nie wyobrażam sobie zapewnienia w takich warunkach regularnego kursowania autobusów niskopodłogowych.
Widziałem. I na przykład kierowca C13, którym przyjechałem, powiedział, że teraz sobie jedzie na przerwę i podstawi się później (nie wiem, czy to zrobił ostatecznie, ale tak mówił), więc nie zawsze jest tak, że autobusy odjeżdżają zawsze w tej samej kolejności, w której przyjechały. Zresztą naprawdę, to nie jest aż taki wielki nie do rozwiązania problem. Przypuśćmy, że linia ma 10 brygad (dla uproszczenia), z czego połowę obsługują wozy niskopodłogowe, połowę ikarusy. Przypuśćmy, że linia kursuje co 3 minuty. Wystarczy więc dopisać, że kurs obsługiwany taborem niskopodłogowym będzie co około sześć minut. Oczywiście wiadomo, że może dojść do przesunięć, ale moim zdaniem, można to przynajmniej próbować upilnować, żeby się mniej więcej zgadzało. 3 minuty w tę czy w tamtą nie zrobi różnicy. Lepiej niech będzie jakakolwiek informacja niż nie będzie żadnej. A już na pewno nie ma usprawiedliwienia dla sytuacji, że na linię wysyła się 100 procent czy niespełna 100 procent niskich wozów i nie informuje się o tym zwykłych pasażerów. Wystarczy spojrzeć na C09.
Piotrek pisze:Dzisiaj do gniota na 110 nie dało się wejść, a 409 poważnie zatłoczone.
W 303 też tłok większy niż zwykle.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lis 2009, 13:15

Rosa pisze:Do 701 też nie zmieścili się wszyscy chetni.
A czy poza uruchomieniem 409 dzisiejszy dzień znajduje jakiekolwiek odzwierciedlenie w komunikacji w okolicach cmantarzy?
Popatrz, jaka franca!

ODPOWIEDZ