(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 mar 2024, 14:33

Nędznych przy Kercelaku? Akurat tam są najlepsze z tych trzech skrzyżowań, co byś poprawił?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 mar 2024, 14:48

Zabieralność tych tramwajów, do których się tam trzeba przesiąść. Próbowałem nie raz. Femina jest położona zaraz za pikiem frekwencyjnym w drodze na północ i zaraz za pikiem frekwencyjnym w drodze na zachód. Najgorzej. W przeciwnych kierunkach zresztą też nie ma wielkich luzów.

Moje zdanie znasz: 27 łączy 3 stare dzielnice, jego zabranie byłoby jak naplucie ich mieszkańcom do zupy. I to bez niczego w zamian.

EDIT Pytasz o Kercelak, a ja się rozpisałem o Feminie :P

Otóż na Kercelaku też trenowałem. Jeśli na Wolskiej ucieknie tramwaj, to wsiadasz w coś innego (nawet jadące zaraz). A potem już na Kercelaku akurat łapiesz kolejne 27. Dojechanie spod Pedetu i przejście na przystanek na Okopowej potrafi zająć 6 minut. Jaka korzyść?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 mar 2024, 11:58

Na Kercelaku bardzo dobitnie objawia się jedna z niewielu wad przystanków za skrzyżowaniem - bardzo duże odległości do przejścia przy przesiadce.

michael112
Posty: 2834
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 mar 2024, 17:46

gfedorynski pisze:
22 mar 2024, 11:58
Na Kercelaku bardzo dobitnie objawia się jedna z niewielu wad przystanków za skrzyżowaniem - bardzo duże odległości do przejścia przy przesiadce.
Jeśli tak to może powinny tam być linie skręcające we wszystkich relacjach? Reaktywacja 32?

Georg
Posty: 5978
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 mar 2024, 17:50

32 skręcało puste. Nawet 27 miało większe wzięcie.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 mar 2024, 19:31

michael112 pisze:
22 mar 2024, 17:46
Jeśli tak to może powinny tam być linie skręcające we wszystkich relacjach? Reaktywacja 32?
I co jeszcze do tego?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 578
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 22 mar 2024, 19:48

primoż pisze:
michael112 pisze:
22 mar 2024, 17:46
Jeśli tak to może powinny tam być linie skręcające we wszystkich relacjach? Reaktywacja 32?
I co jeszcze do tego?
Jeszcze linie tramwajowe przyspieszone i nocne :term:
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 mar 2024, 19:51

Ale też skręcające we wszystkich możliwych relacjach na Kercelaku? :twisted:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Georg
Posty: 5978
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 mar 2024, 20:27

Tak przy okazji: czy obecnie są jeszcze jakieś kursy wyjazdowe albo zjazdowe w relacji wschód-północ?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 22 mar 2024, 20:31

Nie ma. W tej relacji kursy wyjazdowe/zjazdowe są wyłącznie przy trasach objazdowych.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4765
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 mar 2024, 20:57

gfedorynski pisze:
22 mar 2024, 11:58
Na Kercelaku bardzo dobitnie objawia się jedna z niewielu wad przystanków za skrzyżowaniem - bardzo duże odległości do przejścia przy przesiadce.
Przecież jakby przystanki były na wlotach, byłoby dokładnie to samo. Chyba że liczymy odległości do czoła tramwaju.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2024, 21:00

Wiliam pisze:
gfedorynski pisze:
22 mar 2024, 11:58
Na Kercelaku bardzo dobitnie objawia się jedna z niewielu wad przystanków za skrzyżowaniem - bardzo duże odległości do przejścia przy przesiadce.
Przecież jakby przystanki były na wlotach, byłoby dokładnie to samo. Chyba że liczymy odległości do czoła tramwaju.
Nawet jak liczysz od końca, to masz o długość tramwaju dalej, bo przystanki są na 2 wozy plus.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 mar 2024, 21:02

Wiliam pisze:
22 mar 2024, 20:57
gfedorynski pisze:
22 mar 2024, 11:58
Na Kercelaku bardzo dobitnie objawia się jedna z niewielu wad przystanków za skrzyżowaniem - bardzo duże odległości do przejścia przy przesiadce.
Przecież jakby przystanki były na wlotach, byłoby dokładnie to samo. Chyba że liczymy odległości do czoła tramwaju.
No... nie. Statystycznie znacznie częściej korzystamy z pierwszego tramwaju, niż drugiego. To znaczy, że w większości przypadków dochodzi ci średnio 60 metrów (2x30). Oczywiście samo w sobie to 60 m nie jest wartością znaczącą, większym problemem są światła (oraz kolejki na wlocie zachodnim - mimo splotu się zdarzają).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2024, 21:25

Jeszcze przy przystankach „od przodu” jak tramwaj stoi, to można do niego dojść z chodnika w tym samym momencie - a przy tramwaju „od tyłu” wjeżdża on dokładnie w przeciwnej fazie do przejścia dla pieszych.
ŁK

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 23 mar 2024, 13:19

Te 60 metrów jest oczywiście wartością znaczącą (do tego dochodzi niewygoda - przystanki są wąskie), poza tym całe skrzyżowanie ma raczej azjatycką skalę, ale tego tak łatwo nie naprawimy. Nie mówię, że na Kercelaku byłoby lepiej z przystankami przed skrzyżowaniem, mówię że przesiadkom daleko do ideału.

ODPOWIEDZ