(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2007, 22:42

Kupuję.

Czyli można się pokusić o układ następujący:
3 na Żerań Wsch.
4 na Annopol
23 na Żerań Wsch.
25 wzmocnienie w szczycie
32 Czynszowa-DT WOLA często
46 do piachu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 01 lis 2007, 22:47

inż. Glonojad pisze:
pawcio pisze:Tylko że, jeżeli połączysz 46 i 32 w jedną linię Czynszowa-DT WOLA to zdejmujesz z Al. Solidarności w szczycie 5 kursów na godzinę.
Na trasie W-Z jeszcze nie tak dawno było 30 kursów na godzinę, z czego 6 dysfunkcyjnych 32-ek. W zasadzie więc było ich 24, plus koło 30-35 autobusów, w tym solówek, co odpowiada łącznie koło 40 tramwajom dwuwagonowym.

Uważam, że 15*26 + 5*23 + 5*13 + 10*78 + 10*4, czyli 45 wystarczy. Zwłaszcza, że 78 będzie od 32 dużo bardziej funkcjonalne.
To już lepiej:

Linia 4 : ŻERAŃ WSCHODNI - WYŚCIGI ( co 5-7,5-15 minut )
Linia 7 : ANNOPOL - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - 11 Listopada -
Targowa (...) OKĘCIE ( co 5-7,5-7,5 minut )
Linia 13: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA ( co 5-7,5-7,5 minut )
Linia 16: BANACHA - Grójecka - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - Chałubińskiego -
al. Jana Pawła II (...) ŻERAŃ FSO
Linia 23: Kasacja linii - przejęcie taboru przez linię 13
Linia 25: Kasacja linii - przejęcie taboru przez linię 7
Linia 26: OS. GÓRCZEWSKA - WIATRACZNA ( co 5-7,5-15 minut )
Linia 44: wydzielone kursy linii 4 - ŻERAŃ WSCHODNI - SŁUŻEWIEC ( obecnie kursy na tej trasie są obecne w rozkładach linii 4 w szczycie porannym )
Linia 46: CM. WOLSKI - Wolska - al. "Solidarności" (...) Targowa - Zamoyskiego -
Grochowska - GOCŁAWEK ( Częstotliwość: 10 minut w godzinach szczytu )








[/b]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2007, 22:50

Jak Ty się chcesz z brygadami wyrobić, to nie wiem.
Jedyny sensowny element w tym układzie to 44.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 01 lis 2007, 22:52

pawcio pisze:Czyli można się pokusić o układ następujący:
4 na Annopol
25 wzmocnienie w szczycie
Odpada. Musi istnieć połączenie Centrum-Annopol. Nie pytaj głośno dlaczego.

Nie jestem pewien brygad ale może tak:
32 Górczewska-WZ-Targowa-Aleje-pl. Narutowicza
23 na Czynszową
46 out, 26 częstotliwość co 5 (obecnie co 6)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2007, 22:59

Sprawdziłem bilans dla układu:
23 na Żerań, 25 wzmocnienie w szczycie, 32 często na trasie DT WOLA-Czynszowa i 46 do piachu bez ruszania 4 i wyszło mi, że jest nadmiar 3 całek, oraz niedobór 4 dodatków i dwóch brygad świątecznych. Czyli tylko jedną dodatkową brygadę trzeba by skądś wykrzesać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lis 2007, 23:03

Jedna? Hm... zsolić bardziej 28? A może z 9 lub 26 dałoby się podebrać jeden dodatek? MSZ na dziewiątce jest ich przydużo, chociaż z drugiej strony, w taki wtorek np. na Gocławku koło 9 wszystko, co przyjeżdżało, od razu uciekało na miasto - przez poranne zatrzymanie.

[ Dodano: 2007-11-01, 23:04 ]
mkm101 pisze: Nie jestem pewien brygad ale może tak:
32 Górczewska-WZ-Targowa-Aleje-pl. Narutowicza
,
Jak koordynacja w DS ma wyglądać tak wspaniale, jak 26-27, to dziękuję uprzejmie za Górczewską w tym układzie ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2007, 23:09

Mogą niechcący wyjść dwa. Pytanie, jak się ułoży koordynacja 13 i 23 i ich postoje. Ale to już kwestia odpowiedniego ułożenia rozkładów.
Ale widzę, że idea się podoba. A to już cenna rzecz. Niestety nie wypowiem się co do 9 i 26, bo nie mam zrobionych rozkładów i nie wiem, jak wychodzą postoje. Ale chyba tam przyoszczędzić można tylko na ścięciu taktu 4-minutowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 01 lis 2007, 23:37

4 Annopol
23 Żerań Wsch
25 Żerań Wsch

amen
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 lis 2007, 0:58

A ja tak sobie tylko pomyślałem że:

23 skierować na Pl. Narutowicza ulicami:
Towarowa - Prosta - Jana Pawła II - Chałbińskiego - Filtrowa - Pl. Narutowicza

Co to daje? Wykorzystane bezpośredniego połączenia tramwajowego w rejonie linii 10 i ciągu Filtrowa Rondo ONZ, Dobre połączenie z Nowym Bemowem. Linia o wykorzystaniu bardzo lokalnym na odcinakach Pl. Narutowicza -> Skrzyżowanie Chałbińskiego i Filtrowej, Potem od centralnego do Pl. Narutowicza także z Ronda ONZ.

Nowa linia 14: obiegająca 3 pętle południowej części sieci tramwajowej, czyli zaliczanie pętli Kielecka, Wyścigi, Służewiec. wtedy ustalenie 4 na Wyścigach.
19 Likwidacja
Nowa linia12: Na trasie PIASKI - Broniewskiego - Jana Pawła II - Słomińskiego - Most gdański - Jagiellońska - Ratuszowa - Targowa - al. Zieleniecka - al. Waszyngtona - WIATRACZNA

Takie luźniejsze przemyślenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lis 2007, 1:17

Ryoga pisze:Chałbińskiego
eszz.... nie ma takiej ulicy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 02 lis 2007, 2:00

Ryoga pisze: Nowa linia12: Na trasie PIASKI - Broniewskiego - Jana Pawła II - Słomińskiego - Most gdański - Jagiellońska - Ratuszowa - Targowa - al. Zieleniecka - al. Waszyngtona - WIATRACZNA
Bez sensu - a co z 28, i po co 4 linie na ciągu Starzyński - Wileński, z tego dwie od piasków do Kijowskiej po tej samej trasie ??
Takie luźniejsze przemyślenia.
Zgadzam się.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lis 2007, 5:25

Ryoga pisze: 23 skierować na Pl. Narutowicza ulicami:
Towarowa - Prosta - Jana Pawła II - Chałbińskiego - Filtrowa - Pl. Narutowicza
W nocy zbudowano łuk z Towarowej na Prostą (w kier ONZ)? Wczoraj go jeszcze nie było...
Ryoga pisze:Co to daje? Wykorzystane bezpośredniego połączenia tramwajowego w rejonie linii 10
Połączenia czego z czym?
Ryoga pisze: Dobre połączenie z Nowym Bemowem.
Czego z NB ?
Ryoga pisze:Linia o wykorzystaniu bardzo lokalnym na odcinakach Pl. Narutowicza -> Skrzyżowanie Chałbińskiego i Filtrowej,
Lata wegetacji linii 29 i 47 udowodniły że nie ma takiej potrzeby
Ryoga pisze:Potem od centralnego do Pl. Narutowicza także z Ronda ONZ.
Jw
BTW - kim był Chałbiński?
Ryoga pisze:Nowa linia 14: obiegająca 3 pętle południowej części sieci tramwajowej, czyli zaliczanie pętli Kielecka, Wyścigi, Służewiec. wtedy ustalenie 4 na Wyścigach.
W jaki sposób?
Ryoga pisze:19 Likwidacja
Ciąg Broniewskiego i JP II serdecznie dziękuje.
Ryoga pisze:Nowa linia 12: Na trasie PIASKI - Broniewskiego - Jana Pawła II - Słomińskiego - Most gdański - Jagiellońska - Ratuszowa - Targowa - al. Zieleniecka - al. Waszyngtona - WIATRACZNA
Na pół solówki? (bo cała to wystarcza na 28)

Reszta pomysłów jakoś ujdzie.
Co? Nic już nie zostało? Ups...

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 lis 2007, 6:52

Ryoga napisał/a:
Chałbińskiego
eszz.... nie ma takiej ulicy...
Przepraszam, późno było, słownik puszczał więc się nie zorientowałem.
Chodziło o Chałubińskiego.
Ciąg Broniewskiego i JP II serdecznie dziękuje.
Przecież jest 33.
W nocy zbudowano łuk z Towarowej na Prostą (w kier ONZ)? Wczoraj go jeszcze nie było...
To świadczy tylko o mojej niewiedzy nocą.
Miesza mi sie trochę wszystko. Widać reszta dywagacji jest bez sensu. No cóż. To były luźne przemyślenia i niech takie pozostaną.
Obrazek

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 lis 2007, 9:05

XXXX pisze:To już lepiej:

Linia 4 : ŻERAŃ WSCHODNI - WYŚCIGI ( co 5-7,5-15 minut )
Linia 7 : ANNOPOL - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - 11 Listopada -
Targowa (...) OKĘCIE ( co 5-7,5-7,5 minut )
Linia 13: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA ( co 5-7,5-7,5 minut )
Linia 16: BANACHA - Grójecka - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - Chałubińskiego -
al. Jana Pawła II (...) ŻERAŃ FSO
Linia 23: Kasacja linii - przejęcie taboru przez linię 13
Linia 25: Kasacja linii - przejęcie taboru przez linię 7
Linia 26: OS. GÓRCZEWSKA - WIATRACZNA ( co 5-7,5-15 minut )
Linia 44: wydzielone kursy linii 4 - ŻERAŃ WSCHODNI - SŁUŻEWIEC ( obecnie kursy na tej trasie są obecne w rozkładach linii 4 w szczycie porannym )
Linia 46: CM. WOLSKI - Wolska - al. "Solidarności" (...) Targowa - Zamoyskiego -
Grochowska - GOCŁAWEK ( Częstotliwość: 10 minut w godzinach szczytu )
[/b]
Dość dobry. Moje zastrzeżenia:
1) Połączenie ANNOPOL-OKĘCIE powinno być realizowane pod numerem 25, jak dawniej. Natomiast to 7 może iść do piachu albo reformy.
2) 23 w obecnym kształcie można zlikwidować, albo połączyć z 46. Moim zdaniem lepiej byłoby jednak, aby powróciła na Annopol.
3) 46 - Powinno pozostać obwodowa linia przez mosty Śląsko-Dąbrowski i Poniatowskiego i to nawet jako linia całotygodniowa - np. o numerze 7 (zamiast do piachu)

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 02 lis 2007, 9:33

Ryoga pisze:19 Likwidacja

Takie luźniejsze przemyślenia.
Pozwolisz, że nie skomentuję. Z dalszej odpowiedzi wnioskuję, że proponujesz jazdę na dachu 33 (albo zwiększenie częstotliwości do 5/10/10). Jeżeli to drugie to OK.
Czy jechałeś w DP w szczycie A z Broniewskiego? Czy jechałeś w DP z JP II w szczycie B? Zobacz a potem coś proponuj.
Pzdr

ODPOWIEDZ