(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 02 lis 2007, 13:47

Bastian pisze:]Doman napisał/a:
mkm101 napisał/a:
10 ...al. N-Nowowiejska-Marszałkowska-Puławska-Wyścigi


Myślę, że mieszkańcy Woli oraz Jelonek z wielką niechęcią przyjeliby ten postulat zmiany.

Dlaczego?
A dlatego że znacznie większa ilość miejsc pracy zarówno obecnej jak i przyszłej jest w ciągu al. Niepodległości, Rakowiecka, św. Boboli, Wołoska, Marynarska niż w ciągu Nowowiejska, Puławska.

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 02 lis 2007, 14:13

Doman pisze:4. :arrow: ANNOPOL... Puławska - Woronicza - Wołoska - Marynarska SŁUŻEWIEC
44. :arrow: METRO WILANOWSKA - Pulawska - Woronicza - Wołoska - Marynarska SŁUŻEWIEC
W przypadku 4 i 44 częstotliwość do uzgodnienia, w przyoadku pozostałych linii częstotliwość się nie zmienia.
Bez 3-go toru na Służewcu zapomnijcie o wciśnięciu tam 4-ki z tą częstotliwością którą ma , na stałe. Zator do wjazdu na pętle będzie sięgać Postępu.
Stał linia 44 w godzinach szczytu nie wiem czy w tym przypadku się sprawdzi. Tam jest ta specyfika że rano w kierunku Metra Wilanowska składy by jeździły puste a po południu w odwrotnym kierunku. Specyfika Służewca polega na tym że na 9-tą rano potrzebuje się tam dostać masa ludzi a nikt nie wydostaje się z powrotem , a po południu odwrotnie.
Niech 4-ka jedzie wszystkimi kursami na Wyścigi , a 19-tka w godzinach szczytowych wszystkimi kursami zamiast na Metro Wilanowska jedzie na Służewiec. 19-tkę z jej częstotliwością na Służewcu może by się jeszcze upchnęło.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lis 2007, 14:15

inż. Glonojad pisze:
pawcio pisze:Wiem skąd można by wytrzasnąć wozy na dodatkową brygadę. Wystarczy zlikwidować trójskłady na 36.
=D> [-o<

Chociaż naprawdę uważam, że skrócenie o 4 minuty postoju 9 na Okęciu wyszłoby mu tylko na dobre - 4 składy oczekujące na odjazd (5, jeśli doliczyć jeden na żeberku) mnie rozwaliło.
Dopóki nie ma częstotliwości co 4 minuty to faktycznie na Okęciu postoje są dość znaczne. Potem już się robią na 8 i 10 minut, czyli najwyżej akurat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2007, 14:23

Jest jeszcze inne wyjście - można zrobić 25 co 8, nie co 6. W szczycie koordynacja jest mniej istotna, a Bródno i tak dostanie sporo kursów z 23ki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 lis 2007, 14:39

Właściwie czemu nie? Co 6 to przesada, bo to nie dowozi do metra ani innych "obiektów pożądania", do których musi być linia co chwilę. Ba, ja myślę, że częstotliwość co 10 byłaby odpowiednia dla 25.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2007, 15:16

pawcio pisze: Dopóki nie ma częstotliwości co 4 minuty to faktycznie na Okęciu postoje są dość znaczne. Potem już się robią na 8 i 10 minut, czyli najwyżej akurat.
Aczkolwiek "pięć dziewiątek" widziałem na Okęciu już koło 17, czyli w godzinach kursowania co 4...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lis 2007, 17:15

Doman pisze:
mkm101 pisze:Po co? Nie ma takiego zapotrzebowania
Widzę różnicę co do Twojej 4 że przelatuje ona odcinek pomiędzy Wołoską a Służewcem, gdzie zauwazyłeś, że nie ma zapotrzebowania.
Brak zapotrzebowania dotyczył trasy 16 na Filtrową-pl. Narutowicza

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 lis 2007, 17:37

Ryoga pisze:Chociaż naprawdę uważam, że skrócenie o 4 minuty postoju 9 na Okęciu wyszłoby mu tylko na dobre - 4 składy oczekujące na odjazd (5, jeśli doliczyć jeden na żeberku) mnie rozwaliło.
Ostatnio przez to sie spóźniłem na autobus. Skandal i tyle :) niby mógłbym otworzyć drzwi awaryjnie ale ja nie z tych co sie wybitnie spieszą. Po prostu zrobiło sie za dużo 9 i 15. (a tor 7 był w połowie wolny)
Obrazek

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 02 lis 2007, 18:34

na Mokotowie:
Zmiany na terenie Mokotowa umożliwią lepsze skomunikowanie Służewca Przemysłowego z Centrum. Dotrą tam dwie bardzo często kursujące linie - 4 i 17 ( co 5 minut każda ).
Linia 10 zastąpi linię 33 na Dolnym Mokotowie. Powstanie nowe połączenie między rejonem Wyścigów a Wolą. Linia 18 zastąpi linię 4 w rejonie Wyścigów. Z Żerania FSO w rejon skrzyżowania Wołoskiej z Woronicza będzie można dojechać linią 16. Krótka trasa linii
33 umożliwi uzyskanie wysokiej częstotliwości: 5-15-15.
4 - SŁUŻEWIEC - Marynarska - Wołoska - Woronicza - Puławska (...) ŻERAŃ WSCH.
10 - WYŚCIGI - Puławska - Woronicza - Wołoska (...) OS. GÓRCZEWSKA
16 - WORONICZA - Wołoska - Boboli - Rakowiecka (...) ŻERAŃ FSO
18 - WYŚCIGI - Puławska (...) ŻERAŃ FSO
19 - WYŚCIGI - Puławska (...) Broniewskiego - Wólczyńska - Nocznickiego - HUTA
33 - PIASKI (...) KIELECKA
na Pradze:
Połączenie linii 7 i 25 oraz 13 i 23 umożliwi uzyskanie dwóch bardzo często kursujących linii.
Uproszczona zostaje jednocześnie trasa linii 22. Po zmianie trasy zapewni szybkie połączenie między Pragą Płd. i Bielanami.
7 - połączenie z linią 25 w jedną linię 7 - ANNOPOL - OKĘCIE
13 - połączenie z linią 23 w jedną linię 23 - NOWE BEMOWO - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA
22 - WIATRACZNA - Waszyngtona - al. Zieleniecka - Targowa - Ratuszowa -
Jagiellońska - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - al. Jana Pawła II -
Broniewskiego - Wólczyńska - Nocznickiego - HUTA
23,25,28 - Kasacja linii
na Ochocie:
Nowa linia 11 zastąpiłaby linię 22, która obecnie charakteryzuje się okrężną trasą w relacjach: Bielany - Praga Płd. i Bielany - Śródmieście. Krótka trasa linii 11 umożliwi
uzyskanie wysokiej częstotliwości - 5-7,5-7,5.
11 - PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Towarowa - Okopowa - al. Jana Pawła II -
Broniewskiego - PIASKI
na Bielanach:
Zastąpienie linii 13 w relacji: NOWE BEMOWO - HUTA oraz 22 w relacji: Al. Jerozolimskie -
Bielany. Częstotliwość: 5-7,5-15
24 - HUTA - Nocznickiego - Wólczyńska - al. Reymonta - Powstańców Śląskich -
Radiowa (...) GOCŁAWEK
w Śródmieściu
Zasilenie linii 35 na najbardziej obciążonym odcinku. Wprowadzenie dodatkowej linii
na ciągu ulic: Filtrowa - Nowowiejska.
Uruchomienie linii 45:
PIASKI - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Stawki - Andersa - pl. Bankowy - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - PL. NARUTOWICZA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2007, 18:57

XXXX pisze:linię 22, która obecnie charakteryzuje się okrężną trasą w relacjach: Bielany - Praga Płd. i Bielany - Śródmieście. Krótka trasa linii 11 umożliwi
uzyskanie wysokiej częstotliwości - 5-7,5-7,5.(...)
24 - HUTA - Nocznickiego - Wólczyńska - al. Reymonta - Powstańców Śląskich -
Radiowa (...) GOCŁAWEK
I to ma być mniej naokoło, tak? 8-[ Nie znudziło ci się jeszcze proponowanie kretynizmów i jeżdżenie palcem po mapie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 02 lis 2007, 19:04

komu sie bedzie chcialo jezdzic z Bielan przez bemowo do Centrum :arrow: za duża częstotliwość na odcinku bemowo - huta :arrow: powrot do ukladu 23 i 13 :arrow: za dużo zmian, niepotrzebnych do tego
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 02 lis 2007, 20:49

Fikander pisze:
XXXX pisze:linię 22, która obecnie charakteryzuje się okrężną trasą w relacjach: Bielany - Praga Płd. i Bielany - Śródmieście. Krótka trasa linii 11 umożliwi
uzyskanie wysokiej częstotliwości - 5-7,5-7,5.(...)
24 - HUTA - Nocznickiego - Wólczyńska - al. Reymonta - Powstańców Śląskich -
Radiowa (...) GOCŁAWEK
I to ma być mniej naokoło, tak? 8-[ Nie znudziło ci się jeszcze proponowanie kretynizmów i jeżdżenie palcem po mapie?

Jakbyś przeczytał nieco dokładniej mój projekt to byś zauważył, że z Pragi Płd. na Bielany będzie można dojechać szybką linią 22. Linia 24 ma być substytutem dla tych najbardziej upartych, którzy chcą koniecznie dojechać bezpośrednio z al. Jerozolimskich na Bielany.
Dlatego napiszę to bardziej łopatologicznie:

22 - ma jechać prostszą trasę

24 - ma zastąpić głównie, wycofaną z Bielan "trzynastkę"

Rada na przyszłość: Najpierw warto u w a ż n i e przeczytać projekt, a później komentować.

[ Dodano: 2007-11-02, 20:53 ]
groov pisze:komu sie bedzie chcialo jezdzic z Bielan przez bemowo do Centrum :arrow: za duża częstotliwość na odcinku bemowo - huta :arrow: powrot do ukladu 23 i 13 :arrow: za dużo zmian, niepotrzebnych do tego

Linia 13 obecnie łączy Śródmieście i Bielany ( przez Bemowo ). Nie które linie mają być przydatne na konkretnych odcinkach, a nie na całej trasie. Przykład:
Czy ktoś o zdrowych zmysłach jechałby linią 504 z Ursynowa do Śródmieścia przez Ochotę?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2007, 20:56

XXXX pisze: Jakbyś przeczytał nieco dokładniej mój projekt to byś zauważył, że z Pragi Płd. na Bielany będzie można dojechać szybką linią 22. Linia 24 ma być substytutem dla tych najbardziej upartych, którzy chcą koniecznie dojechać bezpośrednio z al. Jerozolimskich na Bielany.
Faktycznie, trzeba być bardzo upartym, żeby chcieć dojechać z jednego z dwóch najważniejszych ciągów w mieście na wielkie osiedla mieszkaniowe.

Ty tak serio, czy tylko trollujesz? W obu przypadkach najszczersze wyrazy współczucia.
XXXX pisze:Najpierw warto u w a ż n i e przeczytać projekt
Najpierw warto mieć chociaż cień pojęcia na temat potrzeb transportowych mieszkańców danej dzielnicy, a potem w kretyński sposób uzasadniać likwidację niebywale ważnego połączenia, dając tylko po raz kolejny dowód swojej ignorancji, aby nie użyć mocniejszego słowa.

[ Dodano: 2007-11-02, 20:57 ]
XXXX pisze:Czy ktoś o zdrowych zmysłach jechałby linią 504 z Ursynowa do Śródmieścia przez Ochotę?
Tak, ja.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lis 2007, 21:04

Fikander pisze:
XXXX pisze:Czy ktoś o zdrowych zmysłach jechałby linią 504 z Ursynowa do Śródmieścia przez Ochotę?
Tak, ja.
wyjątek potwierdza regułę :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lis 2007, 21:16

MeWa pisze:
Fikander pisze: Tak, ja.
wyjątek potwierdza regułę :D
Nie wydaje mi się, aby istniał optymalniejszy (*) sposób dotarcia z bagażami z Centralnego na Ursynów.

(*) tak, wiem, optymalności się nie stopniuje
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ