Tarchomin i Nowodwory (III)
: 21 mar 2021, 13:25
Po pandemii, czyli kiedy?
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Szkoły powyżej 3 klasy będą decydujące.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 13:29W tekście (co logicznie) nie padają żadne daty, natomiast logika podpowiada mi że wtedy, kiedy uczniowie wrócą do szkół, studenci na uczelnie, pracownicy do biur etc.
Bywalec pisze: ↑21 mar 2021, 15:27Co do Bródna, Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Osobiście, po otwarciu M2 najbardziej spodziewałbym się spadku popytu na 4 i 25 na Bródnie. Moim zdaniem silne 1 i 3 powinno zostać na Bródnie jako połączenia obwodowe (lub prawie quasi-obwodowe jak w przypadku 3). Co do tego co ma jeździć na Żerań Wschodni, to jest to raczej kwestia względna i raczej nie ma tutaj problemu z zapewnieniem odpowiedniej podaży w jakimkolwiek wariancie kombinowania przy tramwajach. Ogólnie dobrze byłoby przeprowadzić remarszrutyzację linii tramwajowych, bo to co się obecnie czasem dzieje przy kilku liniach na jednym ciągu (widać to szczególnie wieczorami i w weekendy) woła o pomstę.
Ja to mam dziwne wrażenie, że z 41 zrobi się z powrotem skrócone 17, 1 się potnie, a muchowoza 25 nikt nie ruszy, bo będzie za dużo protestówGlonojad pisze: ↑21 mar 2021, 10:39(...)będzie do zdjęcia chociażby 41 a pewnie coś z trójki 3/5/25 do zdjęcia też (najlogiczniej 25 pewnie), względnie pocięcie 1 (w imię walki z liniami silnymi). Po cichu liczę też na Hyundaie choć nie mam pojęcia, czy w oficjalnym harmonogramie cokolwiek prócz testerów jest w planach.
Nie musi być jako 41, już było dwuwariantowe 1 Annopol - Banacha i Żerań Wschodni - pl. Narutowicza, i jakoś wszyscy dobrze żyli bez niepotrzebnego namnażania numerków.
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.
O ile dobrze widzę, zjazdy do zajezdni Mokotów kończą na przystanku WORONICZA 10, nie trolluj.
25 to powinno zniknąć po przedłużeniu M2 na Bródno. Jak tak bardzo jest problem z 25, to przywróćmy 21 na trasie Pl. Narutowicza - Żerań FSO (i przy okazji wszystkie kursy 1 mogą jeździć do Banacha).Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
Już po modernizacji trasy W-Z, kiedy umożliwiono* podjeżdżanie tramwajów i autobusów "na wprost" do sygnalizatora problem ten był mniejzy - choć powrócił, gdy ZTM na czas budowy M2c napchał tam autobusów. Niemniej od około pół roku 4 ma w tym miejscu priorytet* (otwarcie 2x w cyklu) i problemem w ogóle nie jest, a wręcz mogłoby (gdyby była taka potrzeba) nawet jeździć częściej.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku.
Ja co do 25 mam nadzieję właśnie, że jego wycofanie z Bródna skończy się kursowaniem na Waszyngtona do Wiatraka (z rezygnacją z nonsensownych skądinąd kursów skróconych), skoro muchowozu 22 niedasie zdjąć ze skretu na Teatrze Powszechnym. Kiedyś liczyłem co prawda, że problem skrętu uda się rozwiązać przekierowując 7 przez ogryzek Tysiąclecia, ale mój optymizm skutecznie w tej materii ulatuje przez ostatnie lata.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22