Strona 577 z 603

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 13:25
autor: ashir
Po pandemii, czyli kiedy?

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 13:29
autor: Autobus Czerwon
W tekście (co logicznie) nie padają żadne daty, natomiast logika podpowiada mi że wtedy, kiedy uczniowie wrócą do szkół, studenci na uczelnie, pracownicy do biur etc.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 15:27
autor: Bywalec
Mokotowskich końcówek 17 i 33 nikt nie zamieni z powodu o którym pisał @Autobus Czerwon czyli 17 zostałaby linią bez ekspedycji.
Co do Bródna, @Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 16:02
autor: pawcio
Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2021, 13:29
W tekście (co logicznie) nie padają żadne daty, natomiast logika podpowiada mi że wtedy, kiedy uczniowie wrócą do szkół, studenci na uczelnie, pracownicy do biur etc.
Szkoły powyżej 3 klasy będą decydujące.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 16:55
autor: Autobus Czerwon
Bywalec pisze:
21 mar 2021, 15:27
Co do Bródna, Glonojad, zdjęcie 41 i pocięcie 1 to chyba jednak zbyt radykalne. Z czego na Żeraniu sama 4 to za mało - mowa tylko o godzinach szczytu bo poza szczytem i w weekendy spokojnie 4 daje rade. Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Glonojad pisze:
21 mar 2021, 10:39
ruszy metro na Bródno pewnie i będzie do zdjęcia chociażby 41 a pewnie coś z trójki 3/5/25 do zdjęcia też (najlogiczniej 25 pewnie), względnie pocięcie 1 (w imię walki z liniami silnymi).
Osobiście, po otwarciu M2 najbardziej spodziewałbym się spadku popytu na 4 i 25 na Bródnie. Moim zdaniem silne 1 i 3 powinno zostać na Bródnie jako połączenia obwodowe (lub prawie quasi-obwodowe jak w przypadku 3). Co do tego co ma jeździć na Żerań Wschodni, to jest to raczej kwestia względna i raczej nie ma tutaj problemu z zapewnieniem odpowiedniej podaży w jakimkolwiek wariancie kombinowania przy tramwajach. Ogólnie dobrze byłoby przeprowadzić remarszrutyzację linii tramwajowych, bo to co się obecnie czasem dzieje przy kilku liniach na jednym ciągu (widać to szczególnie wieczorami i w weekendy) woła o pomstę.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 17:37
autor: primoż
Glonojad pisze:
21 mar 2021, 10:39
(...)będzie do zdjęcia chociażby 41 a pewnie coś z trójki 3/5/25 do zdjęcia też (najlogiczniej 25 pewnie), względnie pocięcie 1 (w imię walki z liniami silnymi). Po cichu liczę też na Hyundaie choć nie mam pojęcia, czy w oficjalnym harmonogramie cokolwiek prócz testerów jest w planach.
Ja to mam dziwne wrażenie, że z 41 zrobi się z powrotem skrócone 17, 1 się potnie, a muchowoza 25 nikt nie ruszy, bo będzie za dużo protestów :-?
Bywalec pisze:
21 mar 2021, 15:27
Chyba, że szczytowe 1 jako 41 na trasie Żerań Wschodni - Plac Narutowicza a wtedy cała jedynka na trasie Annopol - Banacha.
Nie musi być jako 41, już było dwuwariantowe 1 Annopol - Banacha i Żerań Wschodni - pl. Narutowicza, i jakoś wszyscy dobrze żyli bez niepotrzebnego namnażania numerków.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 17:56
autor: fik
Każdy wariant, w którym choć jeden kurs jedynki kończy na placu Narutowicza, jest wariantem nieakceptowalnym.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:06
autor: Glonojad
Moim zdaniem z pary 4 i 25 jedno musi zostać, przy czym bardziej logiczne jest 4, bo przecina M2 pod kątem prostym a nie jedzie równolegle. Z drugiej strony jednak, 25 jest jakimś tam alibi za brak 517 z Wileniaka na Aleje więc kto wie...

41 jest na Bródnie tymczasowo i z punktu widzena całości układu krytyczne nie jest - a brygady potrzebne.

W silne 1 w całości do Banacha nie wierzę - to jest kwestia na poziomie dogmatów. A ponieważ dużo łatwiej tnie się częstotliwości, niż linie, pocięcie 1 jest najprostszym rozwiązaniem (nie twierdzę, że sensownym).

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:11
autor: SławekM
fik pisze:
21 mar 2021, 17:56
Każdy wariant, w którym choć jeden kurs jedynki kończy na placu Narutowicza, jest wariantem nieakceptowalnym.
Zjazdy do zajezdni Mokotów z Annopolu przez Banacha? Czemu nie...

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:11
autor: Autobus Czerwon
Glonojad pisze:
21 mar 2021, 18:06
Moim zdaniem z pary 4 i 25 jedno musi zostać, przy czym bardziej logiczne jest 4, bo przecina M2 pod kątem prostym a nie jedzie równolegle. Z drugiej strony jednak, 25 jest jakimś tam alibi za brak 517 z Wileniaka na Aleje więc kto wie...
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.

Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22 :D

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:15
autor: fik
SławekM pisze:
21 mar 2021, 18:11
fik pisze:
21 mar 2021, 17:56
Każdy wariant, w którym choć jeden kurs jedynki kończy na placu Narutowicza, jest wariantem nieakceptowalnym.
Zjazdy do zajezdni Mokotów z Annopolu przez Banacha? Czemu nie...
O ile dobrze widzę, zjazdy do zajezdni Mokotów kończą na przystanku WORONICZA 10, nie trolluj.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:15
autor: SławekM
Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2021, 18:11
Glonojad pisze:
21 mar 2021, 18:06
Moim zdaniem z pary 4 i 25 jedno musi zostać, przy czym bardziej logiczne jest 4, bo przecina M2 pod kątem prostym a nie jedzie równolegle. Z drugiej strony jednak, 25 jest jakimś tam alibi za brak 517 z Wileniaka na Aleje więc kto wie...
Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku. Poza tym zabranie 4 spowodowałoby spadek podaży na moście Ś-D, co z kolei mogłoby się odbić niekorzystnie, a puszczanie czegoś dalej na zachód grozi nadpodażą.

Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22 :D
25 to powinno zniknąć po przedłużeniu M2 na Bródno. Jak tak bardzo jest problem z 25, to przywróćmy 21 na trasie Pl. Narutowicza - Żerań FSO (i przy okazji wszystkie kursy 1 mogą jeździć do Banacha).

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:17
autor: SławekM
fik pisze:
21 mar 2021, 18:15
SławekM pisze:
21 mar 2021, 18:11


Zjazdy do zajezdni Mokotów z Annopolu przez Banacha? Czemu nie...
O ile dobrze widzę, zjazdy do zajezdni Mokotów kończą na przystanku WORONICZA 10, nie trolluj.
Bez zmian, nie da się z tobą dyskutować.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:26
autor: Glonojad
Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2021, 18:11

Tutaj właśnie otwiera się pole do dyskusji, nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś całkiem problematyczny był skręt 4 na placu Bankowym w kierunku Wyścigów, który niejednokrotnie generował kolejki autobusów i tramwajów do przystanku.
Już po modernizacji trasy W-Z, kiedy umożliwiono* podjeżdżanie tramwajów i autobusów "na wprost" do sygnalizatora problem ten był mniejzy - choć powrócił, gdy ZTM na czas budowy M2c napchał tam autobusów. Niemniej od około pół roku 4 ma w tym miejscu priorytet* (otwarcie 2x w cyklu) i problemem w ogóle nie jest, a wręcz mogłoby (gdyby była taka potrzeba) nawet jeździć częściej.

* - odrobina samopromocji
Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2021, 18:11


Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22 :D
Ja co do 25 mam nadzieję właśnie, że jego wycofanie z Bródna skończy się kursowaniem na Waszyngtona do Wiatraka (z rezygnacją z nonsensownych skądinąd kursów skróconych), skoro muchowozu 22 niedasie zdjąć ze skretu na Teatrze Powszechnym. Kiedyś liczyłem co prawda, że problem skrętu uda się rozwiązać przekierowując 7 przez ogryzek Tysiąclecia, ale mój optymizm skutecznie w tej materii ulatuje przez ostatnie lata.

Tarchomin i Nowodwory (III)

: 21 mar 2021, 18:27
autor: primoż
Autobus Czerwon pisze:
21 mar 2021, 18:11
Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22 :D
Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.