Strona 602 z 603

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 23 mar 2024, 13:30
autor: Łukasz
gfedorynski pisze:Te 60 metrów jest oczywiście wartością znaczącą (do tego dochodzi niewygoda - przystanki są wąskie), poza tym całe skrzyżowanie ma raczej azjatycką skalę, ale tego tak łatwo nie naprawimy. Nie mówię, że na Kercelaku byłoby lepiej z przystankami przed skrzyżowaniem, mówię że przesiadkom daleko do ideału.
Rondo zrobić, przystanki w kółko.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 23 mar 2024, 18:00
autor: Paweł D.
Będzie jeszcze dalej... Kercelak naprawdę aż tak zły nie jest.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 23 mar 2024, 18:10
autor: Łukasz
Zapomniałem, że nie można przystanków na łukach robić, zwłaszcza po zewnętrznej :( Ale taki przystanek w kółko z podwójnym zatrzymaniem byłby idealny.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 0:11
autor: Wiliam
Lepsze przesiadki niż są na Kercelaku, to tylko jednoperonowością można zapewnić.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 0:42
autor: wdibek
A ja uważam, że takie 32 może mogłoby mieć sens, jeśli kończyłoby gdzieś dalej niż na Pl. Narutowicza, a najlepiej na Okęciu. ;)

Mieszkam w okolicy przystanku Dickensa i dojazd z tej części Ochoty na Pragę-Północ czy okolice Starego Miasta jest tragiczny. Przez dwa lata studiowałem na Bednarskiej i testowałem praktycznie każdą kombinację przesiadkową i każda trwała powyżej 40 minut. Samochodem? Nawet w godzinach szczytu szybciej. ;) Z dwa razy zdarzyło mi się jechać stamtąd objazdową 7 lub 9, gdy zamknięte były Jerozolimskie. Gdyby nie korki na Trasie W-Z przez przeciążenie ciągu, myślę, że byłoby wygodniej niż na co dzień.

Oczywiście o wiele lepszym pomysłem byłoby wydłużenie 1 na Okęcie, żeby zyskać ten cholerny bezpośredni dojazd do M2, ale coś słabo to widzę w najbliższym czasie.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 8:55
autor: Stary Pingwin
Na Okęciu zamiast 7, 9 czy 15?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 8:57
autor: Georg
7. Ale nie wiem po co specjalne 32. Wystarczyłaby silna 1.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 9:16
autor: Stary Pingwin
Relacja skrętna na Placu Zawiszy ledwie dyszy. Za moment będzie remont wiaduktu na Towarowej.
Na marginesie- liczyłem kiedyś czas przejazdu 32 z Ronda Daszyńskiego na Dworzec Wileński i wyszedł porównywalny z M2. Coś jak 4 do Świętokrzyskiej z Wileniaka jest niewiele wolniejsza od M2.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 9:18
autor: Łukasz
Georg pisze:7. Ale nie wiem po co specjalne 32. Wystarczyłaby silna 1.
Ta wydłużona jedynka, która jest coraz bardziej skrócona do Pl.Narutowicza? Tak naprawdę w szczycie to przesiadka z 9 do jedynki to powinno być max 4 minuty, a średnio 2.

W święta jedynka mogłaby jechać bardziej 2 minuty po 9 - teraz jest minuta, więc obstawiam, że czasem to może być za mało.

Dlaczego w ogóle nie da się ułożyć tej jedynki równo co 4-4, a nie co 3-5? Poza szczytem też jest 5-7.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 9:23
autor: Łukasz
Stary Pingwin pisze:Relacja skrętna na Placu Zawiszy ledwie dyszy. Za moment będzie remont wiaduktu na Towarowej.
Na marginesie- liczyłem kiedyś czas przejazdu 32 z Ronda Daszyńskiego na Dworzec Wileński i wyszedł porównywalny z M2. Coś jak 4 do Świętokrzyskiej z Wileniaka jest niewiele wolniejsza od M2.
Porównywalny to jest z przesiadką. Bez przesiadki, z MRD jako początkiem, to jednak metro jest dużo szybsze, a przy tym częstsze.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 9:36
autor: Stary Pingwin
Tak się zdarza na krótkich odcinkach.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 10:37
autor: Georg
Łukasz pisze:
24 mar 2024, 9:18

Dlaczego w ogóle nie da się ułożyć tej jedynki równo co 4-4, a nie co 3-5? Poza szczytem też jest 5-7.
Może nikt nie wpadł na to że ktoś z 1 przesiada się do 9 i na odwrót.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 13:41
autor: pawcio
Łukasz pisze:
24 mar 2024, 9:18
Georg pisze:7. Ale nie wiem po co specjalne 32. Wystarczyłaby silna 1.
Ta wydłużona jedynka, która jest coraz bardziej skrócona do Pl.Narutowicza? Tak naprawdę w szczycie to przesiadka z 9 do jedynki to powinno być max 4 minuty, a średnio 2.

W święta jedynka mogłaby jechać bardziej 2 minuty po 9 - teraz jest minuta, więc obstawiam, że czasem to może być za mało.

Dlaczego w ogóle nie da się ułożyć tej jedynki równo co 4-4, a nie co 3-5? Poza szczytem też jest 5-7.
Sprawdź koordynację w różnych miejscach, np z 28 na Słomińskiego i 22 na Kercelaku.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 15:40
autor: KwZ
32 była kiedyś i była właśnie najbardziej pusta na skręcie na Kercelaku. Teraz doszło M2 jeszcze.

Ochota generalnie potrzebuje linii Pralka-M2, czyli takiej wydłużonej 1. Najlepiej za 15. Ale to ma też taki problem, że pewnie podzieliłoby 1 na dwie linie ze wszystkimi konsekwencjami.
Tylko wtedy na Stare Miasto i tak wychodzi przesiadka.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 24 mar 2024, 17:41
autor: Lukas
A co myślicie o tym aby po przywróceniu relacji skrętnych na Rondzie Daszyńskiego wyciągnąć 13-tkę przez Kercelak, Towarową i Kasprzaka?