Strona 1 z 6

: 01 lut 2006, 3:53
autor: ZaciszaniN
Istniał już kiedyś taki wątek. Chciałbym go jednak przypomnieć jako, że zbieram dane nt. tychże pojazdów. Mam na myśli głównie poprzednie numery (w Przegubowcu nie ma o tym słowa), czym różni się wystrój wnętrza "elek" od zwyczajnego pojazdu wykonującego przewozy pasażerskie (poza brakiem kabiny oraz oddzieloną częścią sekcji A - co jest oczywiste) oraz czy wiadomo również, dlaczego pojazdy powypadkowe (vide: # 8727, #9021 i niedoszły #9001), mimo kapitalnych remontów, są, miały być lub będa wozami przygotowującymi kierowców do przyszłego zawodu, a nie wracają do ruchu liniowego :?:

: 01 lut 2006, 10:05
autor: Plesim
zaciszanin pisze:Mam na myśli głównie poprzednie numery
Z notatek własnych:
9001 ex 8727; ex 8507
9002 ex 2600
9003 ex 2602
9021 ex 5521
9056 ex 2556(automat)
9058 ex 1202
9059 ex 209
9060 ex 234
9061 ex 719
9062 ex 287
9063 ex 288
Nie wiem czy 9056 nadal jest używany.
zaciszanin pisze:dlaczego pojazdy powypadkowe (vide: # 8727, #9021 i niedoszły #9001), mimo kapitalnych remontów, są, miały być lub będa wozami przygotowującymi kierowców do przyszłego zawodu, a nie wracają do ruchu liniowego
Najczęściej przyczyną tego jest wypłacenie przez ubezpieczyciela odszkodowania za szkodę całkowitą. Oznacza to że taki wóz już nie istnieje teoretycznie. Jeżeli chodzi o 3322 to prawdopodobnie nie było szkody całkowitej czyli tylko częśćiowa wypłata odszkodowania za względu na wysoką wartość pojazdu. Oprócz tego kiedyś stosowano zasadę, że wóz po poważnym wypadku nie powinien wozić pasażerów. Dotyczyło to także tramwajów (1186+1187 zwichrowane pudło, widać gołym okiem :) ). Teraz od tego już się odeszło.

: 01 lut 2006, 11:00
autor: Gacek
Niektóre wozy po wyapdkach maja naruszona konstrukcję- nie przeszkadza to w szkoleniu młodych kierowców, ale taki pojazd nei powinien zabierać pasażerów.

: 01 lut 2006, 11:22
autor: ZaciszaniN
Plesim pisze:Nie wiem czy 9056 nadal jest używany.
#9056 został ostatnio skasowany, chociaż z powodu (o ile mnie pamięć nie myli) uszkodzonego zawieszenia nie jeździł już od ponad dziesięciu miesięcy.
Najczęściej przyczyną tego jest wypłacenie przez ubezpieczyciela odszkodowania za szkodę całkowitą. Oznacza to że taki wóz już nie istnieje teoretycznie.
Czy taki sam scenariusz występował w przypadku odesłanych do OSK #209, #234, #1202 i #2556 :?: Bo w przypadku #287, #288, #2602 na pewno tak nie było. Natomiast wypadek #5521 nie był na tyle poważny, by wycofać wóz z ruchu liniowego, prędzej #7272 na tej zasadzie powinien przestać wozić pasażerów :-k
Jeżeli chodzi o 3322 to prawdopodobnie nie było szkody całkowitej czyli tylko częśćiowa wypłata odszkodowania za względu na wysoką wartość pojazdu.
Na skierowanie #9001 do OSK wydała zgody dyrekcja MZA. Z tego co wiem, nie chodziło o kwestie ubezpieczenia, jednak nie potrafię sobie teraz przypomnieć jaka była przyczyna skierowania MANa do ośrodka.

: 01 lut 2006, 13:19
autor: 2952
9056 idzie juz do kasacji.Trochę szkoda tego wozu. Przypomnę, że jego rocznik produkcji to 1986 rok, a remont przeszedł w 1993 roku chyba.

: 01 lut 2006, 15:21
autor: Plesim
zaciszanin pisze:#9056 został ostatnio skasowany, chociaż z powodu (o ile mnie pamięć nie myli) uszkodzonego zawieszenia nie jeździł już od ponad dziesięciu miesięcy.
Tak mi się wydawało.
zaciszanin pisze:Czy taki sam scenariusz występował w przypadku odesłanych do OSK #209, #234, #1202 i #2556 :?: Bo w przypadku #287, #288, #2602 na pewno tak nie było.
Nie. Te ostatnie wozy zostały przeznaczone do kasacji ale po CWS zostały przekazane do OSK. Jeżeli chodzi o te wcześniejszeto prawdopodobnie podczas NG zostały przerobione na szkolne gdyż były pod ręką.
zaciszanin pisze:Natomiast wypadek #5521 nie był na tyle poważny, by wycofać wóz z ruchu liniowego, prędzej #7272 na tej zasadzie powinien przestać wozić pasażerów
Wypadek 5521 został uznany za szkodę całkowitą tzn zwrócono wartość autobusu w dniu zdarzenia. W związku tym (teoretycznie) wóz ten nie powinnien już pojawić się na ulicach.
Na skierowanie #9001 do OSK wydała zgody dyrekcja MZA. Z tego co wiem, nie chodziło o kwestie ubezpieczenia, jednak nie potrafię sobie teraz przypomnieć jaka była przyczyna skierowania MANa do ośrodka.
Zgadza się o czym wspomniałem. Stwierdzono że potrzebny jest nowy sprzęt do doskonalenia kursantów :) . Prawdopodobnie wkrótce podstawowe szkolenie może będzie zaczynać się od 9001. :wink:
Gacek pisze:Niektóre wozy po wyapdkach maja naruszona konstrukcję- nie przeszkadza to w szkoleniu młodych kierowców, ale taki pojazd nei powinien zabierać pasażerów.
TW jednak to nie przeszkadza. :-D

: 01 lut 2006, 16:55
autor: ZaciszaniN
Plesim pisze:
Na skierowanie #9001 do OSK wydała zgody dyrekcja MZA. Z tego co wiem, nie chodziło o kwestie ubezpieczenia, jednak nie potrafię sobie teraz przypomnieć jaka była przyczyna skierowania MANa do ośrodka.
Zgadza się o czym wspomniałem. Stwierdzono że potrzebny jest nowy sprzęt do doskonalenia kursantów :)
Do tego #9001 nie był przebudowany do potrzeb kursantów i to zdajesie zaważyło na dalszych jego losach #-o
Prawdopodobnie wkrótce podstawowe szkolenie może będzie zaczynać się od 9001. :wink:
Przypuszczam, że jak na razie szkolenia rozpoczynają się od lewarowych solówek, a kończą na przegubowym automacie. Dużo wody w Wiśle upłynie, zanim jazdy na #9001 będą się odbywać jako pierwsze. I jeszcze a propo's samego #8727 (czyli #9001). Dotarł już on do OSK czy nadal go remontują :?: :-k

: 01 lut 2006, 22:28
autor: 5291
#287, #288- nie były przeznaczone do kasacji. O ich przeznaczeniu na szkoleniówki zadecydowała perspektywa likwidacji R-9. Dlatego "okradziono dogorywającego" z całkiem niezłych wózków z lat 1991/92. Mam o to żal do OSK MZA, bo zasadzałem się na #288 (był bardzo dynamiczny i miał świetne jak na Ikara wspomaganie kierownicy). Z drugiej jednak strony- gdyby nie taka decyzja, w życiu nie właścicielowałbym 5291.

: 01 lut 2006, 23:01
autor: Robert 514
odnosnie #2602 to nie rozumiem powodów
wózej służył przez tyle lat dla Ostrobramskiej, niedawno wskoczył na Włościańską , wyjechał z niej jak nowy (środek także), kilkanaście dni jeździł na dodatkach to na 525 to na 514 po czym zabrał go ktośi jezdzi jako #9003 widziany na Al. Waszyngtona w tamtym tygodniu

: 02 lut 2006, 15:25
autor: Plesim
2602 to pewnie przypadek. Akurat ten wpadł w oko OSK, a na gwałt potrzebny był drugi przegub do nauki (lewar).

: 06 lut 2006, 12:10
autor: 2952
Dzisiaj 9003 był widziany w okolicach skrzyżowania Górczewska/Płocka około 7:20.

: 30 lip 2006, 1:16
autor: MZ
:arrow: Nie opłaca się zakładać osobnego wątku na temat autobusów szkoleniowych innych przewoźników, dlatego proponuję uogólnić tytuł tego wątku, zmieniając go na przeszłość autobusów szkoleniowych. Centralny Ośrodek Nauki Jazdy i Szkolenia Kierowców prowadzony przez ITS sprowadzi wkrótce kolejnego Ikarusa, który przez 10 lat jeździł po Radomiu, a wcześniej po Legnicy. Tak on wygląda: http://komunikacja.radom.pl (link do zdjęcia pod fotką na stronie głównej).

: 30 lip 2006, 22:50
autor: Piotrekbe
zaciszanin pisze:I jeszcze a propo's samego #8727 (czyli #9001). Dotarł już on do OSK czy nadal go remontują
Wóz nie dotarł do OSK i posłuży już tylko za dawce części do innych SU15.

: 30 lip 2006, 22:56
autor: SławekM
Heh 5 lat i już do kasacji w sumie....

: 10 sie 2006, 10:44
autor: zadzior
jacek pisze:
dzidek pisze:ten woz to jedna wielka pomylka i bardzo chcialbym aby nie powrocil na miasto (choc pewnie wroci)... takiej skorupy neoplanowej to czlowiek nigdzie nie znajdzie...
Moze być podobnie jak z 8727 po pożarze.Najpierw był plan ze pójdzie do ośrodka szkolenia , a teraz padło hasło ze na części dla pozostałych.Za młody on na dawce i 6773 tez nie jest pełnoletni.
Coś chyba masz nieświeże informacje. 8727 jutro ma dotrzeć do OSZ i mieć wyklejany numer 9001. Jego docelowym miejscem stacjonowania będzie Zajezdnia Woronicza.

pzdr
zadzior