Trasa Siekierkowska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 21 lip 2011, 20:26

Dziś jechłem wiaduktem nad przystankiem osobywym Warszawa Gocławek i moim oczom ukazakło się wielkie wiertło i jakieś roboty budowlane obok wiaduktu.

Czy to już budowa nowych wiaduktów?

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 lip 2011, 21:37

Dwa tygodnie temu też je było widać. Poza tym ogrodzono kupę terenu wokół wiaduktu (po pld.-zach. stronie nie ma już przejścia).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 25 lip 2011, 12:10

Obrazek

Drogowa farsa na Marsa

Nowiutkie rondo u zbiegu ul. Marsa, Płowieckiej i Ostrobramskiej wymaga poprawek. A budowa wiaduktów prowadzących przez Marsa do Rembertowa została zablokowana.


Fuszerka. Ledwo otworzyli rondo Marsa, a już się posypało – dziwi się pani Małgorzata z Wawra. – Drogowcy zlikwidowali nowe przystanki autobusowe i uruchomili tymczasowe w nowych miejscach. Jednocześnie robotnicy skuwają beton w zatokach przystankowych po każdej stronie ronda. Dlaczego?

Otworzyli – naprawiają

– Nowa betonowana nawierzchnia popękała. Zostanie skuta i wymieniona na nową – przyznaje rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.

Tzw. rondo Marsa to otwarte w marcu ubiegłego roku skrzyżowanie o średnicy prawie 100 metrów – u zbiegu ul. Marsa, Płowieckiej, Ostrobramskiej i Trasy Siekierkowskiej. Pod koniec października – tuż przed wyborami na prezydenta Warszawy – przecięto wstęgę i otwarto dwa wiadukty łączące Trasę Siekierkowską z ul. Marsa.

Prace wykończeniowe – np. w tunelach dla pieszych i właśnie w zatokach przystankowych – trwały do czerwca roku. Dlaczego zatoki przystankowe już dziś wymagają remontu?

– Wykonawca nie dotrzymał standardów technologicznych. Dlatego musi naprawić nawierzchnię na swój koszt w ramach gwarancji – mówi Małgorzata Gajewska.

Wykonawcą jest konsorcjum firm Warbud i Pol-Aqua. Koszt budowy węzła Marsa – 124 mln zł. To element budowanego od 2008 r. wielopoziomowego węzła na granicy Wawra, Pragi-Południe i Rembertowa.

To nie pierwsza fuszerka, na którą zwracają uwagę nasi czytelnicy. W kwietniu wytknęliśmy, że tymczasowe przejście dla pieszych przez Płowiecką kończyło się hałdami piachu i 15-centymetrowym uskokiem. Jeszcze wtedy tunele pod jezdniami były zamknięte na cztery spusty. Ku oburzeniu czytelników służyły jako śmietniki dla budowlańców. Dopiero po naszym tekście teren został uprzątnięty. Tunele zostały otwarte w czerwcu.

14 domów blokuje Marsa

Niestety, opóźniają się przygotowania do prac na przedłużeniu Trasy Siekierkowskiej, czyli przebudowie odcinka ul. Marsa między rondem a skrzyżowaniem z Żołnierską w Rembertowie – wraz z odbudową wiaduktów nad linią otwocką PKP.

Pierwszy etap inwestycji miał zacząć się jesienią ubiegłego roku, a skończyć w 2012 r. Obejmował ustawienie nad torami PKP wiaduktów zewnętrznych (z powodu oszczędności te wewnętrzne powinny powstać w drugim etapie).

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ma dziś pozwolenie na budowę i podpisaną umowę z firmą Intercor za 71 mln zł. Wskazując wykonawcę w przetargu, drogowcy dodatkowo punktowali deklarowane skrócenie terminu realizacji – z 24 do 18 miesięcy. Już dziś wiadomo, że było to całkiem niepotrzebne. Na Marsa trwają tylko prace przygotowawcze i nie ma szans na dotrzymanie terminu.

W miejscu przyszłych wiaduktów stoi 14 budynków, które powinny zostać rozebrane. Znajdują się na terenie trzech dzielnic: Pragi-Południe, Wawra i Rembertowa. Dzielnice wspólnie z Biurem Polityki Lokalowej muszą wskazać mieszkańcom lokale zamienne. Zanosi się na konflikt. Jak sprawdziliśmy, wszystkie mieszkania nie są jeszcze wytypowane. Niektórzy mieszkańcy żądają wykupu całych działek, a nie ich fragmentów. Kiedy zostaną wznowione prace – nie wiadomo.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... arsa-.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 25 lip 2011, 14:43

Ostatnio czasami przejeżdżam przez to rondo i jako tako to wszystko funkcjonuje tylko dlatego że kierowcy czasem olewają linie na rondzie i zjeżdżają z niewłasciwych pasow. Odblokowuje to rondo i odblokowuje to wjazdy na rondo, szczególnie to kuriozum z kierunku Ostrobramskiej gdzie pas do jazdy na wprost jest pełen a dwa sąsiednie puściutkie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2012, 21:50

Czy ktoś myślał może o dobudowaniu przystanków tutaj:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=16 ... n=21.10894
Okolica z kiepskim dostępem do zbiorkomu, miejsce jak znalazł...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2012, 21:53

Bym mial prawie pod domem :)
Ale raczej nierealne, za duzo by trzeba było teraz przebudowywać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 maja 2012, 21:54

Nie mówię nie, ale mają tam się zatrzymywać przyspieszone 401 i 411?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2012, 22:04

Za dużo? Trochę ekranów, zatoczki... To nie jest inwestycja na miarę nowego mostu. A że tylko przyśpieszone tam jeżdżą? Primo, może się tam pojawić linia zwykła kiedyś. Secundo, skoro stają na takich przystankach jak Most Siekierkowski czy Siekierki-Sanktuarium...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 maja 2012, 22:36

MichalJ pisze:Za dużo? Trochę ekranów, zatoczki... To nie jest inwestycja na miarę nowego mostu.
A także budowa nasypów po obu stronach jezdni, przesuwanie chodnika i scieżki rowerowej (nie bardzo jest gdzie) to jest naprawde bardzo duzo zmian jak na zwykły przystanek autobusowy. Zobacz ile juz lat władze nie umieja zrobic czegos ZNACZNIE latwiejszego czyli usuniecia progow z Rechniewskiego i puszczenia tamtędy jakiejś linii dowozowej. A przeciez takie cos juz by wystarczyło aby to osiedle za Kościolem znalazło się strefie dojścia do jakiegos przystanku i to duzo mniejszym kosztem.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2012, 23:17

Między jezdnią a chodnikiem jest w poziomie 10 m. To jest dosyć miejsca na wszystko bez przesuwania chodnika. Wystarczy poszerzony nasyp podeprzeć nie trawiastą skarpą (która ma określony maksymalny kąt nachylenia), tylko murem oporowym.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 maja 2012, 23:45

To jest jednak spora inwestycja. Ja bym raczej myślał w kierunku wydzielenia jednego z pasów dla zbiorkomu i/lub przystanków bez zatoczek.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 07 maja 2012, 9:36

Oj i chyba nierealne nawet w perspektywie kilkunastu lat , jak dobrze pamiętam gdzieś w tej okolicy ma być węzeł z TOG

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 maja 2012, 9:58

No nie przypuszczasz chyba, że TOG pójdzie między blokami i przez kościół? :) Wszelkie plany przewidują jakiekolwiek roboty (poszerzenie pod odejścia łącznic) dopiero za tym przejściem. Tym bardziej można by to połączyć z budową przystanków.

Ale przecież TOG to jest po 2030 albo wcale, więc na co tu czekać?

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 07 maja 2012, 12:04

Popatrz na plany TOG to będziesz wiedział dlaczego nie ma możliwości zrobienia tam przystanków. zaraz z tym przejściem pod TS zaczną się łącznice i nikt nie zgodzi się żeby autobusy ruszając z przystanku w kierunku ronda musiały przejechać 2 pasy na odcinku kilkudziesięciu metrów, inaczej przystanek byłby przydatny tylko dla relacji TS- TOG. podobna sytuacja jest na trasie Łazienkowskiej przy rozjeździe na ostrobramską tam na przystanku Kanałek Gocławski zatrzymują się tylko busy jadące na Ostrobramską

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 07 maja 2012, 12:16

@Nxo
No właśnie 188 jadąc na zachód ma obsługiwać Kanał. W tłoku to oczywiście może być kanał, ale niech wypowie się ktoś kompetentniejszy.

ODPOWIEDZ